Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor mijn eerste super lange tocht
#33
(17-Jul-2022, 12:09 AM)Bart Verbeek schreef: Als motor van je velomobiel ben je natuurlijk een onderdeel van je fiets. Als je knie hapert, dan doet je fiets het niet meer. Soms moet je vertrouwen op je gevoel. En soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. Als je loopt te tobben met je gezondheid, zie je pas door hoeveel afhankelijkheden je omringt bent.
Bart je slaat de spijker op z'n kop. Je lijf is de basis voor het (lig)fietsen. Kniepijn kun je verzachten met een halve liter jenever, maar dat kun je ook op een andere manier oplossen. Kost wat tijd, maar daar heb je je leven lang plezier van.

Ik wil niemand van de schenen schoppen, maar internet staat vol met halve waarheden en soms slechte adviezen. Sportvoeding en sportdranken zijn voor topsporters en die gebruiken die producten met mate. Alle adviezen om bij prestaties te blijven stapelen met voeding kent z'n keerzijde. De meeste energie heb je nodig voor het onderhoud van je lijf. Een klein deel maar voor de beweging of sportprestatie. Bij lange afstanden fietsen voor de meeste onder ons hoogsten 1.000 kcal extra. En dat haal je uit ruim 1 ons lichaamsvet. De meeste hebben circa 10 kilo in voorraad.

De keerzijde van het stapelen van voedsel is het ophopen van afvalstoffen, waaronder afwijkende en foute lichaamsstoffen en -cellen. Die moet je ruimen. En de beste manier van ruimen is het bevorderen van twee opruimsystemen in je lijf. Ubiquitine - Proteasoomsysteem (Nobelprijs 2004) en Autofagie (Nobelprijs 2016). Die systemen werken samen en het beste met minder eten en worden sterk bevorderd met periodiek vasten. Hoe minder je eet, hoe ouder je wordt in gezondheid.
https://www.ntvg.nl/artikelen/nobelprijs...witafbraak
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/...HYQAvD_BwE

Het enige wat voor mij telt is mijn lijf. Ook als motor. Geen last van welvaart ziekten en ongemakken. Geen last dips over lange afstanden. Bijna naadloos verbruik van glucose naar vetzuren. Hongerklop is voor wedstrijd fietsers. Knieklachten voor stressrijders met ophoping van afvalstoffen etc. Gewoon flow, zen of yoga. Geef het een naam. Maar vooral ontspanning en plezier. Ook op ritten van meer dan 200 km. Zonder klachten of spierpijn. Binnenkort weer 2 dagen vasten. Heerlijk als je gezond bent.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Berichten in dit topic
Tips voor mijn eerste super lange tocht - door JustJules - 12-Jul-2022, 05:54 PM
RE: Tips voor mijn eerste super lange tocht - door PietV* - 18-Jul-2022, 11:38 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tocht van 109...Lopopodium — 04:27 PM
RDW baan Lelystad 1997
In 1994 werd in een ...Tom Fekkes — 03:40 PM
RDW baan Lelystad 1997
Pas bij de finish va...datakneder — 03:27 PM
VeloCam in Bülky
Henning vertelde...twilwel — 03:19 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik kwam dit filmpje ...GHOOGEN — 02:21 PM
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM
Performer Highracer?
Kijk eens goed naa...Bob Hagendijk — 01:56 PM
Performer Highracer?
Ik heb er geen. Perf...Jeroen S — 01:44 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...Hardloper — 01:17 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...datakneder — 01:00 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig ber...Dharm2004 — 11:46 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Als je met een autom...Willeke_IGKT — 11:29 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Maar als de ligfie...365cycle — 11:16 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Zorg eerst maar voor...Hardloper — 10:21 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de ...datakneder — 10:12 AM
Naar welke muziek luister je?
Oh ja, Postmodern Ju...Oliver — 10:11 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ...Niels van der Wal — 10:08 AM