Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor mijn eerste super lange tocht
#41
(18-Jul-2022, 05:22 PM)PietV* schreef: Heb je helemaal gelijk in. De ondergrens zoeken geeft ook wat stress. Maar 12% als ondergrens kan. Tot die 12% heb ik nu nog genoeg over voor langere ritten boven de 200 km. Ik maak tijdens het fietsen zoveel endorfine aan, dat ik nooit last heb van een hongergevoel, laat staan "hongerklop". Ook tijdens het vasten blijf ik fietsen en wandelen. Nooit overdadig zweten. Zelfs vandaag niet. Geen last van kou tijdens winterzwemmen in open water en geen last van warmte tijdens warme zomerdagen. Gewoon eco fietsen op ademfrequentie.
Met alle respect Piet, maar ik vermoed dat er nogal wat verschil is tussen jouw fietsen en wat veel velonauten proberen te doen. Ze gaan lang niet allemaal voluit, maar er wordt wél serieus vermogen gevraagd. Als je niet transpireert, betekent dat simpelweg dat je nauwelijks vermogen vraagt. Zelfs als je 100 watt op de trappers zet genereer je een paar honderd watt aan warmte, en die zal in deze temperaturen actief weggekoeld moeten worden. Doe je dat niet, dan gaat je lichaamstemperatuur gewoon stijgen. Laten wij nou - net als paarden - een enorm efficiente warmtehuishouding hebben. Poriën dicht wanneer het koud is, rillen om warmte te genereren wanneer dat niet genoeg is, en voor de gelukkigen onder ons keihard zweten wanneer er warmte afgevoerd moet worden. 
Of je nou Piet heet, of Wim Hof: Je ontkomt niet aan al wat menselijk is. 

Regelmatig serieus vermogen vragen is goed: Je botten en spieren worden sterker, ook je hartspier kan meer hebben. Dat geeft een hoop vrijheid; in het dagelijks leven kom ik eigenlijk nooit in een situatie waarin ik iets binnen de grenzen van redelijk niet kan optillen of naar de auto kan dragen, als ik nu vanuit de Randstad naar Berlijn zou moeten fietsen pak ik de Milan in en ga ik dat (voor morgen deze tijd) gewoon halen, en toen ik laatst een dikke kilometer flink hard moest rennen om de door mij gewenste metro te kunnen pakken voelde ik wel dat ik eigenlijk nooit ren, maar m'n hartslag was nog geen 140 - ik had blijkbaar niet genoeg gevraagd om het m'n cardiovasculair systeem echt moeilijk te maken. Die luxe gun ik iedereen.

En het mooie is dat ik de indruk heb dat de TS (Jules) ook van die luxe geproefd heeft en aan het bespeuren is wat hij er voor zichzelf uit kan peuteren. Hoewel wij het lang niet over alles eens zijn, en ik ook een voorstander ben van een vegan lifestyle, is dat laatste duidelijk niet waar hij informatie over vroeg. We raden 'm per slot van rekening ook niet aan om z'n fiets te verkopen en die lange tocht met de trein te doen. Leuk hoor, maar we weten het wel. Misschien is het de moeite om je informatie over die totale metamorfose bij de Happinez aan te bieden. En dat is geen sarcasme ofzo, maar een serieuze opmerking.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Tips voor mijn eerste super lange tocht - door JustJules - 12-Jul-2022, 05:54 PM
RE: Tips voor mijn eerste super lange tocht - door 365cycle - 18-Jul-2022, 06:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM
Performer Highracer?
Kijk eens goed naa...Bob Hagendijk — 01:56 PM
Performer Highracer?
Ik heb er geen. Perf...Jeroen S — 01:44 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...Hardloper — 01:17 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...datakneder — 01:00 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig ber...Dharm2004 — 11:46 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Als je met een autom...Willeke_IGKT — 11:29 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Maar als de ligfie...365cycle — 11:16 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Zorg eerst maar voor...Hardloper — 10:21 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de ...datakneder — 10:12 AM
Naar welke muziek luister je?
Oh ja, Postmodern Ju...Oliver — 10:11 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ...Niels van der Wal — 10:08 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gev...Wim -de roetsende — 09:43 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de tr...Hardloper — 08:47 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gevol...Willeke_IGKT — 08:07 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada w...Wim -de roetsende — 07:49 AM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb dit toevallig...Victor — 06:41 AM