Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom?
#23
Nou daar komt die dan!

Ik heb voordat ik een velomobiel kocht al heel wat verschillende soorten fietsen gehad. En ik vond het altijd leuk om te kijken tot hoever ik kan gaan bij een fiets.
Dus ik heb ook veel stuk gemaakt met plezier. Dus toen ik eindelijk voor een velomobiel ging ben ik voor de 3x20 inch quest gegaan omdat glasvezel goedkoper is om te maken. En de aanschaf prijs lag ook in mijn budget. En heb nu met de quest 8.800km gefietst en al heel wat mee gemaakt en gelukkig altijd goed weggekomen.
Ik ben zelfs 2 keer op zijn kant gegaan in een week tijd en had op een plek een heel klein beetje schade. dat meteen gemaakt is bij velomobiel. En toen wou ik toch nog een andere velomobiel eentje die goed voor de stad is en makkelijk met spullen vervoeren. En toen heb ik een Quattrovelo gekocht. En wat rijdt dat toch lekker door de bochten. Dus daar ben ik nog steeds verkocht aan. en toen had ik dus 2 velo's en toen begon mijn oom ook met mij mee te fietsen maar de quest was toch net te groot voor hem en voor mij ook een beetje maar dat merk je pas echt als je een Quest xs gekocht hebt. dus de bekende stoffel quest xs is nu ook in mijn bezit en wat zit dei toch beter gegoten om je heen en hij is van carbon dus ook een stuk lichter en dat mocht ook wel want ikzelf was inmiddels al 10kilo aangekomen door te stoppen met blowen.

Dus nu heb ik een:

Quest 113. km stand 8.800
Quattrovelo 77. km stand 8.400
Quest xs 9. km stand 3.900

nu ben ik nog even aan het twijfelen of ik de quest 113 meteen ga verkopen of mensen in wil laten test rijden.

De quattrovelo krijgt binnenkort een nieuwe kleur.

de quest xs wil ik stoffel nog gaan inkleuren maar stoffel zal altijd blijven.

Maar welke velomobiel je kiest is voor iedereen toch echt anders. en ik vind dat je echt moet kijken waarvoor je het gaat gebruiken.
Want mijn Qv is meer voor de stad en bij hoge wind want stabiel.
En de xs is nu meer voor de lange afstand Groningen - Breda

Maar ik vind voetgaten heel belangrijk en een breedte van minimaal 75cm en de hoogte van de fiets van de grond af.
Dus de bulk is wel heel mooi maar minder breed, geen voetgaten en laag bij de grond. Dus eentje die ik niet snel zou kopen.

En soms zeg ik ook weleens iedere velomobiel heeft zijn eigen nadeel. en als je van elke velomobiel de nadelen naast elkaar legt zie je waar je wel en niet mee
kan leven en dan vallen er al een aantal af waarna je dan naar de positieve kant kan kijken en de juiste velomobiel voor je zelf kan kopen.

En gelukkig is dat bij mij allemaal van Velomobiel.nl zelf

Ps: als ik nog in breda had gewoond had ik waarschijnlijk geen velomobiel gekocht omdat ik velomobiel vooral voor mijn plezier fiets en breda vol met klinkers en drempels ligt. En groningen heeft tegelijkertijd groen voor fietsers dus ik heb nu vaker groen want als het bij de fietser net rood is ga ik bij de auto's staan en andersom.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Atrike , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom? - door Veloquest - 04-Sep-2023, 02:00 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Leasen van een velomobiel
Laka verzekering.Willeke_IGKT — 06:20 AM
nieuwe questpiloot
Mooie kleurcombi...ZoefZoef — 03:13 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ah, dus spiegels t...ZoefZoef — 02:15 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ook spiegels tel...datakneder — 12:22 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ook spiegels telle...Hoekie — 12:05 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ah, dus spiegels t...datakneder — 12:02 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Ah, dus spiegels tel...Hoekie — 11:58 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Begrijp ik dat je je...datakneder — 11:50 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
75cm probleem = 75cm...Hoekie — 11:44 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Alleen hoe weten...datakneder — 11:34 PM
Leasen van een velomobiel
Gebruik de zoekfunct...Hoekie — 11:07 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Die zijn trouwens ...Hoekie — 10:50 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Dit krijgt een ver...Merijn — 09:52 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
In de anderhalf jaar...Lig-hen — 09:34 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
Eigenlijk is het nog...Hoekie — 09:24 PM
Leasen van een velomobiel
Tja die doen dat voo...Hardloper — 09:14 PM
Leasen van een velomobiel
Dank je wel voor je ...GerDilven — 09:07 PM