26-Sep-2018, 06:15 PM
(25-Sep-2018, 02:40 PM)Lopopodium schreef: Gisteren een tocht van 176 kilometer van Den Haag via Hoek van Holland / Maassluis / Goedereede, Stavenisse naar Rilland. Maar geen enkele ligfietser gezien, wederom. en het was nog wel perfect ligfietsweer (na 12:00 toen de regenbuien eenmaal weg waren). Leuk plaatsje trouwens, dat Goedereede. Dacht ook dat Stavenisse wel leuk zou zijn. Maar dat was maar een suffig dorpje qua pittoreske uitstraling. De hele polder daar was maar zozo. Zie mij niet meer in dat deel van Zeeland nog eens komen met de fiets. Was wel leuk om in goed in de verte te kunnen kijken. Je ziet makkelijk Zierikzee en Goes en kerncentrale Doel liggen in de verte.
Dit was de laatste kans om in het westen nog ligfietsers tegen te komen, donderdag fiets ik mijn fiets weer naar de winterstalling in het oosten van het land. En pak ik daar nog wat tochten mee.
Het voormalige eiland Tholen biedt qua polders wel degelijk afwisseling. Prachtige slingerdijkjes met bomen en struweel.
Alleen het stuk tussen Sint Annaland en Stavenisse is een beetje saai, als gevolg van de herindeling na de Watersnoodramp 1953.
Ik kan het goed vergelijken , want ik rij door bijna heel Zeeland, Zeeuws Vlaanderen uitgezonderd.
De meest suffe polders vind je op ................Schouwen Duiveland, het eiland waar ik geboren en getogen ben.
Eigenlijk logisch, want na de Watersnoodramp van 1953 is dit eiland voor het overgrote ingedeeld volgens de normen van de Noord-Oost Polder, wat o.m inhield dat dorpen verdwenen en dijken geslecht werden. Alles opgeofferd aan efficiency, zonder oog voor het landschap.