Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Gisteren tijdens een tocht van Winterswijk naar Nijverdal zag ik bij Beckum een velomobiel, die net achter mij naar rechts afsloeg. Ik stond net even stil om even te rommelen met mijn licht en zag erg fel licht achter mij. Het was donker, dus kon de kleur niet goed ontwaren. Ik denk een paarse of rode velomobiel. Leek op een Quatrovelo-achtige aan de vorm te zien op vijftig meter afstand.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 171 kilometer van Den Haag naar Didam, kwam ik bij Opheusden (geloof ik) een zit/lig-tandemcombinatie tegen. Ten westen van Valburg kwam ik een witte velomobiel tegen.
Antwoord }
Bedankt door:
Die witte Velomobiel zou ik geweest kunnen zijn op mijn rit vanaf het Herfsttreffen naar huis. Heb een ligger gezien als tegenligger even te zuiden van Heteren, net ver van Valburg
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag op de Oostvaardersdijk tussen Almere en Lelystad kwam ik een oranje Quatrovelo tegen. We hebben even gepraat. Een kwartier later kwam ik een witte velomobiel tegen. We hebben elkaar gegroet.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Oct-2019, 08:28 PM)Marnix schreef: Die witte Velomobiel zou ik geweest kunnen zijn op mijn rit vanaf het Herfsttreffen naar huis. Heb een ligger gezien als tegenligger even te zuiden van Heteren, net ver van Valburg

Als dat een witte open ligger was met een zwarte zijtas, dan was ik dat.
Op de Zeegstraat, ongeveer hier bij de witte paaltjes: https://www.google.com/maps/@51.9182026,...312!8i6656
Antwoord }
Bedankt door:
Die witte Velomobiel op de zeegstraat was ik. Een DF met Fido Dido op de zijkant.
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 126 kilometer rond Nijmegen en het Klever Reichswald zag ik niet op zeker een driewieler achter me. Ik stond even te suffen op de brug van Malden, naar de langsvarende bootjes te kijken en ondertussen gewoon even kort pauzeren. Toen zag ik in mijn spiegel een brede fiets komen. Het kan ook een conventionele fiets met aanhanger zijn geweest. In ieder geval een fiets te breed om mij op dat smalle fietspad zomaar even voorbij te kunnen tussen de railing en een nare betonnen rand aan de rijbaanzijde. Dus ik ben maar weer op gang gekomen, en daarna deze fietser achter mij gelaten voordat ik goed en wel fatsoenlijk kon zien of het wel of niet een ligfietser was. Het zou dus kunnen.

Welke oelewapper verzint eigenlijk zulke betonnen randen: https://www.google.com/maps/@51.78452,5....312!8i6656 ? Je kan er als fietser makkelijk over vallen, een andere fietser niet inhalen en ondertussen beschermt zo'n rand je totaal niet tegen automobilisten die op het punt staan je te rammen wanneer ze met hun telefoon bezig zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Levensgevaarlijk zijn dat soort betonnen randen.

Ik schampte een keer met 3km/u met mijn voorwiel zo'n 'varkensrug' betonnen afscheidingsding. Gevolg: een landing met mijn kont precies middenop de varkensrug. Het gevolg daarvan was een flink beschadigd stuitje. De eerste kilometer heb ik huilend van de pijn afgelegd. Ik was met de roeifiets en dan rol je bij iedere slag lekker over je stuitje. De volgende 20km waren ook niet geheel pijnvrij. Thuis aangekomen bleek mijn fietsbroek flink bebloed te zijn.

Echt heel fijn zo'n fietsonvriendelijke scheidingsrand. Totaal kansloos dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Zondag 27 oktober rond 10.30 uur, vanuit Nijmegen richting Berg en Dal (dus omhoog) een 12-tal Handbikers.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Ben benieuwd hoe snel die omhoog gaan op zo'n steile klim rond Berg en Dal. Ik fietste zaterdag de Nieuwe Holleweg op. Daar kom ik die 12% met hooguit een wandelsnelheid boven. Lijkt me dat je met een handfiets niet sneller bent. Maar misschien waren ze verstandig en deden ze een minder zware klim...
Antwoord }
Bedankt door:
Er is een handbiker die er anders over denkt. Die heeft meer vermogen met z'n armen dan menig fietser met zijn benen. Met het juiste verzet kom je met een handbike elke helling op.

https://www.youtube.com/watch?v=jB1Vfg5nqYc

Of het werelduurrecord handbiking met 44 kilometer en 749 meter.

https://www.youtube.com/watch?v=OLvSnpPbveA
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag na 1700 uur een medeligger tegen gekomen in het Sloegebied. Ik ben langszij gereden, hallo gezegd en ben doorgefietst.
Daarmee was het gelijk ook de enige andere fietser. NB Het bedrijfsfietsenhok stond ook maar 1 fiets. Blijkbaar was vandaag duidelijk te koud voor velen.


Het aandeel ligfietsers van alle fietsers bestond op het traject daarmee uit 2 van 2 oftewel 100% ligfietsers. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend in de motregen rond een uur of 10, zag ik op de weg aan de noordkant van het Damsterdiep iets rijden dat mij aan een ligfiets deed denken. Ik ben maar wat sneller gaan fietsen en haalde het object ook nog in voorbij de brug bij Tjamsweer over het Damsterdiep. Inderdaad een ligfietser die heel ontspannen aan het rijden was. Even kort gekletst. Hij kwam uit Delfzijl en reed op een Flevobike Basic. Bij de Fivelkade gekomen koos ik voor de Fivelkade en hij reed rechtdoor.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
In Den Haag zag ik woensdag eerst in de Wagenstraat een ligfietser en later een gele ligfietser van DHL om pakjes rond te brengen.
Antwoord }
Bedankt door:
Mmm, waar precies weet ik niet maar op weg naar een cursus in Utrecht vanuit Kortenhoef én op de terugweg zag ik vandaag dezelfde ligfietser. Een oude blue glide o.i d. denk ik. Op de heenweg in Utrecht, op de terugweg in Groenekan. Beide keren reed hij net voor me en ik heb hem niet kunnen aanspreken.
Antwoord }
Bedankt door:
Er reed er ook eentje voor me vandaag in Almelo. In een flits reed hij voor me langs toen ik ongeduldig op groen stond te wachten. Op een knop drukken was er niet bij want ik was met de auto Dodgy .Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af hoe het met het Project over aftelklokken is afgelopen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond werd ik op de Oostvaardersdijk richting Almere ingehaald door een oranje velomobiel. Tjonge, dat gaat best wel hard zeg!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Dec-2019, 02:35 AM)Bart Verbeek schreef: Gisteravond werd ik op de Oostvaardersdijk richting Almere ingehaald door een oranje velomobiel. Tjonge, dat gaat best wel hard zeg!

Hoe hard ging jij?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(05-Dec-2019, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Hoe hard ging jij?

20 km/uur

Onderlaatst werd ik uitgenodigd voor de race Lelystad-Enkhuizen-Lelystad door een organiserend lid van de NLHPV. Ik mocht zelfs elektrische ondersteuning gebruiken. Maar omdat die niet verder gaat dan 27 km/uur heb ik bedankt voor de eer. Dit laat wel zien dat de velomobielen toch wel een punt hebben.

De reden dat ik geen lid ben van de NLHPV is trouwens dat mijn vehicle niet human powered is. Als ze slim zijn, laten ze dat los. Het zal in de praktijk niets uitmaken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Dec-2019, 11:45 PM)Bart Verbeek schreef:
(05-Dec-2019, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Hoe hard ging jij?
20 km/uur

Ja, dan lijkt het wel een beetje of je stilstaat.

Op de heenweg is mijn kruissnelheid met dit weer tussen de 32 en de 36km/u.
Op de terugweg ligt dit meestal iets hoger. Dat is dus bijna de dubbele snelheid van jou.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Dan ben je fitter dan ik Wim! Ik merk juist dat mijn gemiddelde de laatste maanden aanzienlijk lager is in de kou en het donker... In de zomer is mijn kruis rond de 30 maar nu niet hoger dan ca. 26. Uiteraard is mijn Mango geen DF en zijn de Marathon Plus wat trager dan de DTH's maar toch vind ik het een opmerkelijk verschil. Waar ik overigens niet echt mee zit Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Ik los dat op door eerder weg te gaan. Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Dat je gemiddelde snelheid in de winter lager is dan in de zomer is een feit. De lucht is in de winter compacter. Elke 27,3 graden C. verschil scheelt 10%. Omdat voor de vlotte fietser de luchtweerstand de belangrijkste factor is loopt het snelheidverschil op naar 1 a 2 km/h.
De luchtweerstandscoëfficiënt is afhankelijk stroomlijn. De totale luchtweerstand is afhankelijk van de:
snelheid;
stroomlijn;
frontaal oppervlak;
dichtheid van de lucht;
wrijving van lucht langs het voorwerp.
.

(07-Dec-2019, 01:45 AM)Bart Verbeek schreef: Ik los dat op door eerder weg te gaan. Big Grin

Je kunt ook kiezen voor een VM en je accu met motor en jas thuis laten. Kun je nog later van huis Wink
Antwoord }
Bedankt door:
In de zomer draag je minder kleren, dus minder grammen meesjouwen... Dapper dat je zo blijft doorfietsen Bart!. Ik vond het wel een keer leuk van Almere naar Lelystad maar zou het niet dagelijks willen doen. Zeker niet met een behoorlijke zuidwester.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(07-Dec-2019, 06:31 PM)Fietsbennie schreef: In de zomer draag je minder kleren, dus minder grammen meesjouwen... Dapper dat je zo blijft doorfietsen Bart!. Ik vond het wel een keer leuk van Almere naar Lelystad maar zou het niet dagelijks willen doen. Zeker niet met een behoorlijke zuidwester.

Ik rijd gemiddeld vier keer in de maand op en neer. Met zo'n zuidwester is elektrische ondersteuning toch wel een soort aankomstgarantie. Dat wil zeggen dat je niet echt eerder weg hoeft vanwege de wind.

Mijn slot weegt alleen al zes kilo (tja, 32 jaar in Amsterdam gewoond. . .)
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(07-Dec-2019, 06:31 PM)Fietsbennie schreef: Ik vond het wel een keer leuk van Almere naar Lelystad maar zou het niet dagelijks willen doen. Zeker niet met een behoorlijke zuidwester.

Ik heb meerdere keren Almere - Lelystad gereden over de Oostvaardersdijk met een behoorlijke zuidwester. Dat reed verdraaid snel met "twee vingers in de neusgaten". Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 28 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Aangereden, en dus niet blij.
Ik las dit nog: W...Niels van der Wal — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Werd je daar niet in...Fietsbennie — 01:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Wat druk aangaat: Ik...Frutsel — 01:03 PM
Medeliggers onderweg
Gisteravond een heer...Frutsel — 12:53 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM