Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuwe fiets gemaakt
#1
Ik heb jaren geleden een Carbon lowracer gebouwd. Dat was eerst een 451 voor 622(28 inch) achter. De achterbrug was geveerd. Toen de demper stuk ging sneuvelde ook de achtervork, het werd een 26-28 fiets. Daarbij paste de chranc maar net langs het voorwiel. Dat was leuk, maar ik zocht iets wat ook op een beetje mild onverhard terrein bruikbaar was. In deze ombouw actie werd het een 28-28 highracer, nog steeds met hetzelfde hoofd frame. Hierdoor een zithoogte van 60 cm, trapas op 85 cm. Het is een redelijk vlotte fiets geworden, waarmee ik me ook op gravel wegen en dergelijke waag. Mul zand vindt ie niet leuk. Omvallen vanuit 60 cm is ook niet fijn vermoed ik, dus ik doe op de technische stukken voorzichtig. Het gewicht schat ik op onder de 15 kilo, wielbasis 125cm Bandjes tot 50 mm passen nu is er 40 en 42mm gemonteerd. 

De eerste proefrit liep wat uit, zes uur later was ik weer thuis. Ik kan hiermee rijden waar ik me met de Velomobiel liever niet waag, ook gaat ie op asfalt best wel vlot, in vergelijking met de Trekkingbike. 

Het is een verschil van 50cm in zithoogte met de velomobiel. Effe een handje of voetje op de grond is ook erg anders dan op de diverse lowracers waaraan ik de afgelopen 25 jaar gewend was. Het lokale MTB parcours ga ik er niet mee rijden, maar stukken daarvan zouden prima te doen zijn. 

Met wat tassen erop is het ook een prima fiets voor een ligfietsbikepacking avontuurtje. 

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...ion.64195/

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door: Cygnus , PieterTrapt


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Tegenwoordig is er a...Jeroen S — 09:26 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Je hebt me gewez...Coen__ — 09:23 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Dat klimmetje daar o...Jeroen S — 09:15 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
2. Ik heb een ...datakneder — 09:06 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Die scholieren trein...Coen__ — 08:26 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
2. Ik heb een iets...Coen__ — 08:16 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Het grote blad voor ...Peter de Rond — 07:03 PM
Medeliggers onderweg
Een halfuurtje geled...Kapitein Bosui — 04:31 PM
XL Hotspot in 3d-print
Even een korte updat...twilwel — 02:08 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik zou altijd max ...datakneder — 12:45 PM
Ervaringen met de Bülk
Mooi dat je dit geda...Hoekie — 12:43 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet luk...Hoekie — 11:52 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Wat Jeroen S zegt....datakneder — 11:45 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
;)365cycle — 11:37 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet lukke...Hardloper — 11:18 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
1. Nu merk ik ook ...Hoekie — 11:02 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ja die treintjes zij...Jeroen S — 08:27 AM