Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
19-Jul-2022, 01:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jul-2022, 01:12 PM door 365cycle.)
(19-Jul-2022, 01:04 PM)Frutsel schreef: Als het goed is krijg ik deze week 32-406 CCU's binnen. Is maar iets smaller dan de 35-406 marathons die er nu onder zitten, dus dat zou met de hoogte voor ook niet zo'n probleem zijn (of eerder het gebrek aan hoogte voor ivm gemene drempels in Amsterdam) Je kan 'm natuurlijk ook gewoon wat hoger zetten. Ringetje in de veerpoten. En schuin over drempels helpt vaak wel.
Berichten: 1.487
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 679
2465 x bedankt in 1148 berichten
(19-Jul-2022, 01:12 PM)365cycle schreef: (19-Jul-2022, 01:04 PM)Frutsel schreef: Als het goed is krijg ik deze week 32-406 CCU's binnen. Is maar iets smaller dan de 35-406 marathons die er nu onder zitten, dus dat zou met de hoogte voor ook niet zo'n probleem zijn (of eerder het gebrek aan hoogte voor ivm gemene drempels in Amsterdam) Je kan 'm natuurlijk ook gewoon wat hoger zetten. Ringetje in de veerpoten. En schuin over drempels helpt vaak wel.
Schuin en/of stapvoets over de drempels is al noodzakelijk. Je mag me wel helpen met hoger zetten als je een keer tijd hebt
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
19-Jul-2022, 02:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jul-2022, 02:11 PM door 365cycle.)
(19-Jul-2022, 02:06 PM)Frutsel schreef: Schuin en/of stapvoets over de drempels is al noodzakelijk. Je mag me wel helpen met hoger zetten als je een keer tijd hebt Gaan we doen! Daarna dan wel even voorzichtig door de bocht - hij kiept dan wel sneller...
Berichten: 2.028
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3020 x bedankt in 1668 berichten
(19-Jul-2022, 01:04 PM)Frutsel schreef: Als het goed is krijg ik deze week 32-406 CCU's binnen. Is maar iets smaller dan de 35-406 marathons die er nu onder zitten, dus dat zou met de hoogte voor ook niet zo'n probleem zijn (of eerder het gebrek aan hoogte voor ivm gemene drempels in Amsterdam)
Voordat ik de shredda 50mm draadbanden erop had liggen, had ik ook de 35-406 marathon eronder liggen. De dikkere banden maakten de grondspeling idd wat groter maar de draaicirkel kleiner en -in mijn beleving- de kans op omvallen in een bocht groter. Daarom zou ik best wel terug willen naar de ietwat kleinere bandenmaat. Zeker nu ik lees dat deze CCU goed betaalbaar zijn en ook redelijk snel zijn.
Qua comfort zou de 42-406 dan beter zijn, begrijp ik. De draaicirkel daar heb ik weinig last van. Slechts heel af en toe moet ik steken. En bij het voor de deur parkeren sowieso.
Hoe is de grip met de CCU? Beter of minder dan de shredda?
Berichten: 1.487
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 679
2465 x bedankt in 1148 berichten
Ik zou niet weten hoe de shredda's zijn. Met die 35-406 marathons schraap ik al aan alle kanten door mijn wielkasten heen, dus wat dat aangaat zie ik smallere banden wel zitten. Helaas zijn ze nog niet binnen, dus ik kn nog helemaal niets vergelijken
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
Neem aan dat je een grotere draaicirkel bedoelt met bredere banden?
Berichten: 2.028
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3020 x bedankt in 1668 berichten
19-Jul-2022, 04:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jul-2022, 06:37 PM door ZoefZoef.)
(19-Jul-2022, 04:29 PM)365cycle schreef: Neem aan dat je een grotere draaicirkel bedoelt met bredere banden? Foutje bedankt !?
Ik bedoelde inderdaad dat de draaicirkel groter werd bij de bredere banden. Dat is wel jammer, maar verder niet echt een heel groot probleem. Je past vanzelf je plaats op de weg ervoor om toch die bocht te halen.
Het gevoel van 'eerder kantelen' vond ik wel storend. De eerste rit dat ik met de 50mm shredda reed, had ik al een voorwiel dat loskwam bij een bocht. Niet prettig.
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
(19-Jul-2022, 04:47 PM)ZoefZoef schreef: Het gevoel van 'eerder kantelen' vond ik wel storend. De eerste rit dat ik ermee reed, had ik al een voorwiel dat loskwam bij een bocht. Niet prettig. Dat is ook wel een beetje een Quest-dingetje. Het is gewoon een behoorlijke wiebelfiets.
Berichten: 5.950
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7616 x bedankt in 3741 berichten
(18-Jul-2022, 11:26 AM)Hoekie schreef: (18-Jul-2022, 09:14 AM)pietandringa schreef: Als je geen problemen hebt met een grotere draaicirkel dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de 42-406. Je kan ze met lagere druk, meer comfort en met dezelfde snelheid rijden als de 32-406 denk ik. Ik pomp ze altijd op tot 5 bar en rijd ermee door tot de druk onder de 4 bar begint te raken.
Eens. Al ervaar ik het verschil wel als klein.
Waar ik het verschil tussen 28-406 CCS en 32-406 CCU als groot ervaar.
@Hoekie,
Even een toelichting aub.
Welk verschil tussen de 28-406 Speed en de 32-406 Urban ervaar je als groot?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.805
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7448
2597 x bedankt in 1231 berichten
(02-Aug-2022, 06:22 PM)Wim -de roetsende schreef: (18-Jul-2022, 11:26 AM)Hoekie schreef: (18-Jul-2022, 09:14 AM)pietandringa schreef: Als je geen problemen hebt met een grotere draaicirkel dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de 42-406. Je kan ze met lagere druk, meer comfort en met dezelfde snelheid rijden als de 32-406 denk ik. Ik pomp ze altijd op tot 5 bar en rijd ermee door tot de druk onder de 4 bar begint te raken.
Eens. Al ervaar ik het verschil wel als klein.
Waar ik het verschil tussen 28-406 CCS en 32-406 CCU als groot ervaar.
@Hoekie,
Even een toelichting aub.
Welk verschil tussen de 28-406 Speed en de 32-406 Urban ervaar je als groot?
In die vergelijking doel ik op comfort.
Het beste was dat te merken op een dijk waar het wegdek wat ruwer is.
45 Lewedijk - Google Maps
De 32-406 CCU gaat daar heel merkbaar soepeler over heen dan de 28-406 CCS.
Berichten: 5.950
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7616 x bedankt in 3741 berichten
Heb jij ook ervaring met rijden in de kou met de ccs en de ccu?
Merkte je veel verschil?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.805
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7448
2597 x bedankt in 1231 berichten
03-Aug-2022, 09:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Aug-2022, 09:44 AM door Hoekie.)
Ja.
- Met name grip. Waarbij het verschil bij regen nog groter wordt. Wat mij betreft wordt het dan een verschil tussen dag en nacht.
- Comfort CCU altijd beter.
- Snelheid, lastig te zeggen. Duidelijk is wel dat er een grotere snelheidsdelta is. Dat kan zijn omdat de CCU bij kou trager is, maar dat kan ook goed zijn omdat de CCU bij warmer weer een extra stap maakt.
- Mijn ervaring wat betreft lekbestendigheid is CCS goed, CCU heel goed.
Lekbestendigheid in de kou was de initiële reden om naar CCU te gaan. Nou speelde dat wel vooral bij de achterbanden. Niet zozeer bij de voorbanden.
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
Afgelopen maand weinig met de nieuwe GoCylcle banden (velomobiel) gereden.
In 600km, lees (eigenlijk) twee weken: 1x lek gereden.
Dit leverde mij zoveel frustratie op dat de marathon plus banden er weer op zijn gegaan.
Die 3 km inleveren in snelheid is dan even jammer, maar het comfort om voorlopig niet aan de kant van de weg een band te moeten wisselen, is voor mij de doorslag voor deze keuze.
Berichten: 5.950
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7616 x bedankt in 3741 berichten
08-Aug-2022, 09:47 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Aug-2022, 09:47 AM door Wim -de roetsende.)
Vanwaar die frustratie als ik vragen mag?
Met de DF was ik na 3 minuten weer op weg. Ik wisselde gewoon het gehele wiel.
Met de XS en nu de Milan kostte/kost het maximaal 10 minuten, maar meestal gaat het sneller.
Als het stortregent en je hebt haast, dan begrijp ik de frustratie uiteraard wel
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.487
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 679
2465 x bedankt in 1148 berichten
Als ik mijn laptop etc bij me heb, past er geen heel extra wiel in mijn DF XL... Dat is wel jammer. Maar aan de andere kant zijn de voorwielen van een DF er zeer makkelijk af te halen en op te zetten, dus een bandje vervangen is zo gebeurd.
Probeer eens Continental Contact Urbans? Die zijn een stuk sneller dan de Marathon+ banden, en schijnen ook behoorlijk stevig te zijn (nog maar een paar honder kilometer mee gereden, dus ik weet nog niet hoe ze zich verhouden tot de andere banden qua lekrijden)
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
(08-Aug-2022, 09:47 AM)Wim -de roetsende schreef: Vanwaar die frustratie als ik vragen mag?
Met de DF was ik na 3 minuten weer op weg. Ik wisselde gewoon het gehele wiel.
Met de XS en nu de Milan kostte/kost het maximaal 10 minuten, maar meestal gaat het sneller.
Als het stortregent en je hebt haast, dan begrijp ik de frustratie uiteraard wel
Gewoon weer op de zijkant leggen, niet overal even handig, op asfalt: 2 matjes eronder.
Meestal komt het zeer onhandig uit.
Moe, gebukt en onhandig alles eraf trekken en nieuwe spullen erop.
Een klein, wat onhandiger pompje, te weinig druk,
Snel alle troep weer in de kuip gooien en verder.
Thuis weer de lek nalopen, maken en de normale band er weer op.
Op natte koude dagen binnen en nu in de zomer gewoon buiten op het gras.
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
Ik heb altijd een fullsize SKS AirKompressor bij me. M’n banden zijn vaak beter op druk na een lek dan ervoor
Berichten: 2.000
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29813
2922 x bedankt in 1305 berichten
13-Aug-2022, 07:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Aug-2022, 07:47 PM door Willeke_IGKT.)
En ik heb mijn normale fietspomp (goede kwaliteit) in mijn Quest liggen. Dat beetje extra gewicht is niet erg en ik weet dat ik altijd de banden goed kan oppompen.
Ook gaat er onderweg een nieuwe binnenband (of een goed gerepareerde bb) in, dus thuis hoef ik niet te wisselen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.214
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2073 x bedankt in 754 berichten
(13-Aug-2022, 07:41 PM)365cycle schreef: Ik heb altijd een fullsize SKS AirKompressor bij me. M’n banden zijn vaak beter op druk na een lek dan ervoor
Mijn banden zijn altijd leeg na een lek
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.652
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2106
1990 x bedankt in 773 berichten
Bij moet ook een nieuwe achterband op. De Duitse Continental uit Walsrode rijdt als een dweil.
Berichten: 5.492
Topics: 106
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10834
8365 x bedankt in 4134 berichten
Wat voor Conti heb je precies Fietsbennie?
Berichten: 5.950
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7616 x bedankt in 3741 berichten
(13-Aug-2022, 11:39 PM)365cycle schreef: Wat voor Conti heb je precies Fietsbennie?
Was ook mijn vraag. Is nog steeds eigenlijk.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 142
Topics: 21
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 34
264 x bedankt in 128 berichten
17-Aug-2022, 10:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Aug-2022, 10:50 PM door GerDilven.)
(08-Aug-2022, 07:15 PM)Frutsel schreef: Als ik mijn laptop etc bij me heb, past er geen heel extra wiel in mijn DF XL... Dat is wel jammer. Maar aan de andere kant zijn de voorwielen van een DF er zeer makkelijk af te halen en op te zetten, dus een bandje vervangen is zo gebeurd.
Probeer eens Continental Contact Urbans? Die zijn een stuk sneller dan de Marathon+ banden, en schijnen ook behoorlijk stevig te zijn (nog maar een paar honder kilometer mee gereden, dus ik weet nog niet hoe ze zich verhouden tot de andere banden qua lekrijden)
Ik overweeg om de CCU's te gaan aanschaffen.
Welke breedte gebruik je dan?
Ik zag 32mm op de site van Wim getest, is dat niet erg smal voor een velomobiel?
Wellicht ook weer nieuwe binnenbanden.
Nu weer twee dagen gereden op de marathons, maar dat scheelt toch een hoop snelheid,
Kost me bergen met energie, en maakt een geluid alsof ik op rupsbanden rij.
Vandaag toch maar weer de go cycles erop gelegd.
Als ik die CCU's ga kopen, heb ik ongeveer net zoveel banden in mijn schuur als Wim.
Kan ik ook een handeltje daarin gaan beginnen.
Berichten: 5.950
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2161
7616 x bedankt in 3741 berichten
Ik heb onder de MilanSL nu de CCU's liggen.
Die lekkere brede van 32mm
Ik had namelijk eerst de Speed van 28mm.
32mm vind ik dus al heel breed. Na de vakantie op mijn woon-werk-route maar eens checken of ik niet in problemen kom qua stuuruitslag.
Bedoel je met al die banden deze Wim of die andere?
Ik kan namelijk ook wel een handeltje beginnen.
1x Marathon Racer voor de roeifiets 42-559
3x een Durano voor de Roeifiets 28-451
2x Scorcher 40-349 en 1x 40-406
2x One 28-406
2x Speed 28-406
2x Urban 32-406
3x Durano 28-559
3x Schwalbe winterband met spikes 406
En dan vergeet ik vast nog wel wat.
Oh ja, ik heb ook voor alle maten 2,3 of 4 biba's liggen
Waarom zoveel banden?
Vaak kreeg ik bij aankoop van een tweedehands fiets er ook banden bij. Vandaar.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.487
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 679
2465 x bedankt in 1148 berichten
Ik heb de CCU 32mm, de M+ zijn 35mm, en die schuren nogal in de wielkasten, daar heb ik met de CCU's bijna geen last van. In mijn DF XL is 32 dus een goede maat, groter is niet handig.
Ik heb vooral veel banden omdat ik veel maten wielen heb: 349, 406, 438, 451, 540 (541), 559, 622. Want ligfietsen zijn in meer opzichten dan de houding van de rijder afwijkend
Berichten: 1.652
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2106
1990 x bedankt in 773 berichten
(13-Aug-2022, 11:39 PM)365cycle schreef: Wat voor Conti heb je precies Fietsbennie?
Ik heb er maar foto's van gemaakt, ik kan die namen anders niet onthouden.
Voorop heb ik een Maxxis blijkbaar. Ik kan me volgens mij herinneren dat de fietsenmaker uit Vroomshoop deze greep en het had over een BMX band.
Achterop zoals gezegd een Continental Ultrasport?. Een greep van de fietsenmaker in Walsrode na lang zoeken .
Maar de laatste km Bonn reed hij als een dweil, dus ik wil voorwiel laten richten omdat ik meende spaken te horen, en achterband na laten kijken of deze nog goed genoeg is. Ik wil niet weer ergens staan met een kapotte buitenband.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|