Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
Ik zou voor de Contact Urban gaan. Ik heb alleen 35mm Kojak's gehad. De Urban heeft betere grip op droog en nat wegdek, rolt beter. Gevoelsmatig vind ik het ook een erg soepel bandje. Waarschijnlijk is ie ook nog goedkoper dan de kojak. https://www.bike-mailorder.nl/continenta...inch-zwart

Voordeel van de dikke Kojak in vouwversie is dat ie wel iets lichter is. De smalste 26er Urban is 47mm. Met 550 gram echt aan de bovengrens van wat ik nog acceptabel vind. Dat is ook de reden dat ik er nog geen heb.

Ik heb wel een Panaracer Pasela 1,75-26 die is ongeveer 40mm breed, niet heel zwaar en bestaat echt al jaren. Panaracer maakt ook allerlei hippe 27,5 bandjes, die weten wel wat ze doen. Verwacht er geen wonderen van, maar als winter bandje, met net iets meer profiel vind ik hem best acceptabel.

Als je ook wat smallere bandjes overweegt, dan is de Michelin Wild runn'r in 35mm ook wel fijn. Lijkt erg op de Kojak, maar loopt duidelijk beter. Ik heb een nieuwe gekocht terwijl ik hier nog 3 smalle Kojaks in 26 heb hangen. Die gaan waarschijnlijk nooit op, want erg enthousiast ben ik er niet over.

Nog een optie is de Contact Speed in 26. Die is er in smal en breed. Ongeveer net zo duur als de Urban, maar hard en glad rubber, niet ideaal op glad wegdek. Voor wil je die echt niet hebben, achter kan misschien. Kan eigenlijk niks beter als een Kojak, ziet er net iets anders uit.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Van de week de reserve Almotion 55-559 die ik nog had liggen voor de velomobiel verkocht. Reden, naast dat ie toch maar ongebruikt lag te liggen: de Continental Contact Urban waar ik zeer veel lovende berichten over las en die naast snel, een goede grip ook een hoge mate van lekbestendigheid heeft. Voor het bedrag waarvoor ie weggegaan is kan ik bijna 3 CCU's 559 kopen.

Nu heb ik geen quest meer, maar zodra er daar weer eentje van komt (of een andere velomobiel) zullen daar dus vrij rap CCU's onder gaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Als smal ook oké is. Ik ben erg blij met mijn Continental Grand Prix 28-559 vouwband. Draadband heb ik ook, maar nog niet mee gereden.

Een smalle achterband heeft als voordeel dat als je lek rijdt de band hoogstwaarschijnlijk op de velg blijft. Zo'n brede band vliegt onherroepelijk van je velg af en dat kan gevaarlijke situaties opleveren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Oh, ik kom net nog dit twgen:
https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews

Dank voor de input, ik laat maar eens een ccu komen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Aug-2023, 09:02 PM)Wim -de roetsende schreef: Onder de Milan heb ik ook de 32-406 CCU. Die staan op 7 bar. Als ze onder de 6 komen dan gaat er zeker 10% van mijn kruissnelheid af.

Als mijn kruissnelheid 36km/u is op 7 bar, dan is het dus op <5,5bar ongeveer 32km/u.
Ik ga het dan ook echt merken in de bochten. Het lijkt dan of ik een lekke band heb. 
Ook tijdens de acceleratie lijkt het dan soms alsof ik een lekke band heb.
Uiteraard is dit dus gebaseerd op het rijden met een driewieler/trike/vm.

Na dit bericht heb ik op zondag 27/8 de banden niet opgepompt.
Op 3/9 ook niet en op 10/9 ook niet.

Ik wilde na de bovenstaande verhalen toch nog eens testen wanneer ik zou merken dat de druk lager zou worden.


Op 20/8 heb ik ze dus voor het laatst opgepompt. 
De 32-406 CCU op ruim 7 bar en de Conti GP 28-559 op ruim 8 bar.

Vandaag 15/9 heb ik ze na 25 dagen weer opgepompt.
De 32-406 CCU stonden op ruim 5 bar en de Conti GP 28-559 stond op ruim 6 bar. 
Alles op dezelfde manier afgerond. Ik werk met hele en halve getallen.
Alle banden zijn dus ongeveer 2 bar kwijtgeraakt in minder dan 1 maand.
Voor en tijdens de drukmeting was er geen sprake van drukverlies.

Temperatuur was in deze periode redelijk gelijk. Gewoon lekker warm.

Het gaat dus om week 35, 36 en 37.

In deze drie weken is mijn snelheid langzaam steeds lager geworden. 
Viel eerst niet op, in week 36 werd het merkbaar maar vooral de afgelopen week (37) was mijn snelheid beduidend lager.
Ik kwam met steeds meer moeite boven de 35km/u en in de bochten dacht ik een paar keer te voelen dat ik een lekke band had. Ik ben 2x gestopt om dat te checken. 
De Milan werd een beetje zoekerig en dweilerig. Vooral in de bochten dus.


Mijn conclusie: ik vind de Milan niet prettig fietsen als de 32-406 CCU op ruim 5 bar staan en de Conti GP 28-559 op ruim 6 bar.

Vanaf nu ga ik de banden weer op de maximale druk zetten.
Meestal iedere zondag en soms om de week.

Mijn 2 centen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ik vond deze erg interessant. Een tweegesprek van een fietsende youtuber met een meneer van Silca, van de fietspompen. Die Josh had de nodige interessante dingen te vertellen. Hij werkt kennelijk op hoog niveau met diverse pro teams, vooral ook op onderzoeksniveau. ( al onderbouwd ie dat niet, maar het komt pausibel over.) Ik heb niet de hele video volledig erg oplettend bekeken. Bij de Engelse vaktermen mis ik mogelijk ook wel wat. Hysteresis is een nieuw woord voor mij, maar ik denk dat ik het nu wel snap.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuxUWFziuGI

De uitleg daarover vond ik erg interessant, vooral als hij uit gaat leggen dat je met iets meer druk maar een klein beetje rolweerstand kunt verdienen. Terwijl je op het gebied van Hysteresis veel meer kunt verliezen. En dat dit dus afhankelijk is van hoe soepel het veerkrachtig het betreffende bandje is.

Voor mij verklaard deze uitleg erg veel en vallen er ineens wat puzzelstukjes op zijn plek. Hoe het kan dat bandjes met volgens Wim Schermer een hoge rolweerstand toch "snel" gevonden worden door mensen die veel en hard fietsen. Het verklaard voor mij ook waarom ik de Schwalbe Marathon zo'n ontzettend K.T bandje vind. Dat zal dus met de Hysteresis te maken hebben.
Antwoord }
Nu realiseer ik mij dat er nog een belangrijke aanvulling is.

95% van mijn woon-werk-verkeer is goed tot prima asfalt. 

Op een enkele reis van 15km is minder dan 1km de kwaliteit van het wegdek matig tot slecht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Bacchus
Aangezien ik mijn fiets vooral voor woon-werkverkeer gebruik en pure snelheid niet mijn hoogste doel is, ben ik voorlopig best tevreden met de Schwalbe Marathon Racers voor en (ik kan even niet op de naam komen) de 26" Schwalbe anti-lekband achter. Voor 47mm breed, achter 42. Het zal vast sneller kunnen, maar lekbestendigheid is mijn hoogste eis en blijkbaar dacht de vorige eigenaar daar net zo over Big Grin

Als deze banden versleten zijn, zal er wel weer zoiets op komen. Ik had niet verwacht met zulke brede banden nog zo wendbaar te kunnen zijn met de Strada. Pas na de proefrit toen ik de fiets thuis uitlaadde en checkte wat de bandenspanning eigenlijk was, zag ik dat het best brede banden zijn. Die wendbaarheid moet toch alleen maar beter worden met 42mm of zelfs 37mm voor? Of is de stuuruitslag ergens anders door beperkt?
Antwoord }
Bedankt door:
Zoals de titel zegt, is een snellere band echt sneller. Hoe bedoel ik dit:
Als je een lekke band hebt en deze vervangt. Ben je dan nog altijd sneller. Of ben je de tijd weer kwijt met band fixen.

Zo blijk je de tijdwinst van 130 tov 110 met een auto , ruimschoots kwijt te zijn bij de pomp.  Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
Ik merk wel degelijk verschil na het overstappen van Marathons naar CCU qua snelheid. Heb eigenlijk niet meer (of minder ;-)) lekke banden bemerkt. Dus in mijn geval is het antwoord op je vraag: "ja".  Wink

Ik heb toen ik overstapte ook gelezen over banden die het allersnelst zouden zijn en dan inderdaad vaker lek zouden rijden. Dan wordt de snelheidswinst dus bepaald door jouw handigheid bij het vervangen van zo'n band  Tongue  Een en ander ook weer afhankelijk van je traject natuurlijk. Je hebt op sommige stukken gewoon meer kans op lekrijden. 

Afijn...lang verhaal kort: er is heus verschil in rolweerstand. Of je daadwerkelijk ergens eerder aankomt is niet te zeggen  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Het gaat mij vooral om je laatste zin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
365cycle heeft berekend hoeveel tijdwinst hij overhoudt bij hoeveel lekke banden.
Maar hij legt nieuwe banden om in een paar minuten.

Ik bereken het anders, banden zijn sneller maar nog niet lek gereden.
Een lek in 28 maanden en dat was door een spijker in een plankje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Met een Tuna kan je extra wielen meenemen. Dan is een lekke band fixen zo gepiept Smile
Marathon banden zijn erg traag. Met CCU's ben je een stuk sneller, en die rijd je ook niet zomaar lek.
Het kan nog iets sneller, maar dan heb je banden die geen anti-lek laag hebben.

Er vanuit gaande dat je hooguit 1 lekke band per rit hebt, dan kan je uitrekenen hoeveel tijd je wint op je route met snelle banden, en hoeveel tijd je nodig hebt om een band te vervangen. Als dat laatste minder tijd kost dan je tijdwinst door de snelle banden is het dus nog steeds sneller.

Aan de andere kant, als het pisweer is rij ik liever wat langzamer dan dat ik uit mijn velomobiel moet komen om een band te vervangen...

Tenzij je ruim boven de 40km/h rijdt, is de rolweerstand de belangrijkste factor. Het heeft dus echt zin om snellere banden te gebruiken. Waar je uitkomt op de schaal tussen 'niet lek te krijgen' en '1 keer blokkeren en het is stuk' is aan jou en het vertrouwen dat je hebt in je route
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Hoekie
Ik geloof dat het begrip 'snelle banden' bij sommige trage mensen voor verwarring zorgt. Wink Ik denk dat we het beter over 'banden met lage rolweerstand' kunnen hebben, daar heeft iedereen immers plezier van.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT
Zit er trouwens veel verschil tussen de binnenbanden? Volgens mij gaat het altijd over de buitenband, echter is de binnenband lek toch?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het ligt ook aan je route, als je veel schelpenpaadjes door het bos pakt zou ik andere banden nemen dan alleen glad asfalt.

Ik rij met Continental Grand Prix 5000 banden. Banden met een lage rolweerstand, goede anti-lek en goede grip bij nat wegdek. Tot nu toe 3500 km zonder lekke band, behalve 1 klapband door schuurschade, waar de buitenband niks aan kon doen. Er zijn langzamere banden die nog minder lek raken, maar ik vind dit al een goede score. Aan de andere kant zijn er ook tijdritbanden die nog sneller zijn, maar dan wordt de kans op lekrijden veel groter, banden slijten sneller en procentueel win ik er niet zoveel meer mee. Dus hou ik het bij deze.

Je vraag is dus niet zomaar te beantwoorden, het hangt af van waar je nu mee rijdt, welke band zou je als alternatief willen gebruiken, wat voor wegdek heb je, hoe snel ben je met banden wisselen etc. Er staat trouwens heel veel info in het bandentopic in het velomobielenforum, misschien beter die doorlezen voordat er nog zo'n zelfde topic ontstaat .
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Arend-Jan
(18-Sep-2023, 10:32 AM)melle z schreef: Ik geloof dat het begrip 'snelle banden' bij sommige trage mensen voor verwarring zorgt. Wink Ik denk dat we het beter over 'banden met lage rolweerstand' kunnen hebben, daar heeft iedereen immers plezier van.

Ik ben lui, en 'banden met een lage rolweerstand' is veel meer typwerk dan 'snelle banden'...
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Sep-2023, 08:12 AM)Grrrrrene schreef: Aangezien ik mijn fiets vooral voor woon-werkverkeer gebruik en pure snelheid niet mijn hoogste doel is, ben ik voorlopig best tevreden met de Schwalbe Marathon Racers voor en (ik kan even niet op de naam komen) de 26" Schwalbe anti-lekband achter. Voor 47mm breed, achter 42. Het zal vast sneller kunnen, maar lekbestendigheid is mijn hoogste eis en blijkbaar dacht de vorige eigenaar daar net zo over Big Grin

Als deze banden versleten zijn, zal er wel weer zoiets op komen. Ik had niet verwacht met zulke brede banden nog zo wendbaar te kunnen zijn met de Strada. Pas na de proefrit toen ik de fiets thuis uitlaadde en checkte wat de bandenspanning eigenlijk was, zag ik dat het best brede banden zijn. Die wendbaarheid moet toch alleen maar beter worden met 42mm of zelfs 37mm voor? Of is de stuuruitslag ergens anders door beperkt?

Ik ben overgestapt naar CCUs onder de Strada voor, geen idee van de maat maar ze zijn iets breder in het gebruik dan de banden die er eerder onder lagen. 
Er is een verschil in draaicirkel maar niet veel. Nog steeds heilig vergeleken met de Quest.

Onder de Quest hoorde ik de banden regelmatig schuren op een scherpe rand van de body, onder de Strada hoor ik de banden soms aanlopen tegen de wielkast, niet echt schuren. 

Je zult hele dunne bandjes moeten hebben om ergens anders last van te krijgen, denk ik.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(18-Sep-2023, 10:48 AM)Hardloper schreef: Zit er trouwens veel verschil tussen de binnenbanden? Volgens mij gaat het altijd over de buitenband, echter is de binnenband lek toch?


Ik heb het idee dat de binnenbanden door de jaren heen beter zijn geworden en dat er in rubberen binnenbanden weinig verschil zit.
Snellere binnenbanden zijn latex binnenbanden. Deze hebben minder wrijving met de buitenband, maar zijn 'poreus' en lopen hierdoor langzaam leeg.
Wat de rolweerstand verminderd, is om talk poeder tussen de binnenband en buitenband te strooien. Je hebt dan ook minder wrijving. (Bij de drogist verkrijgbaar voor baby-billen)
Wat nog wel een punt is, is dat Franse ventielen soms niet volledig zijn  aangedraaid en dat er dus lucht via het ventiel naar buiten sijpelt.

Ook kan je anti lek vloeistof in je binnenband spuiten. De vloeistof wordt bij een lek door het gaatje gezogen. Het vaste materiaal in de vloeistof zorgt voor verstopping en dicht zo het gat.

Niels, plakkert, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
Dat van die talk wist ik niet, bedankt daarvoor @Niels. Nou snap ik ook waarom er bij sommige binnenbanden wat talk op zit als je ze nieuw uit de verpakking haalt. Ik was altijd geneigd om die troep eraf te vegen Cry

Latex binnenbanden schijnen goed te zijn voor vermindering van de rolweerstand, maar als ik dan lees hoe vaak je bij staat te pompen, dan denk ik laat maar zitten, dat is niks voor mij.

Tegenwoordig heb je ook TPU (thermoplastisch polyurethaan) binnenbanden, die zouden ook wat sneller dan butyl moeten zijn en juist zeer goed op spanning blijven. Ik zie nogal tegenstrijdige berichten over de betrouwbaarheid ervan. Zijn er hier liggers die er ervaring mee hebben opgedaan?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Sep-2023, 02:40 PM)Martin van Mourik schreef: Dat van die talk wist ik niet, bedankt daarvoor @Niels. Nou snap ik ook waarom er bij sommige binnenbanden wat talk op zit als je ze nieuw uit de verpakking haalt. Ik was altijd geneigd om die troep eraf te vegen Cry

Dat is voornamelijk om er voor te zorgen dat de (strak) opgevouwen binnenband niet aan zichzelf gaat plakken/versmelten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Latex binnenbanden zijn wat mij betreft alleen interessant voor snelle fietsen waarvan ik toch voor elke rit de bandenspanning controleer/ de banden oppomp. In mijn geval zijn dat mijn rechtop racefiets en mijn M5 Low Racer baanfiets, voor mijn andere fietsen gebruik ik butyl binnenbanden. TPU binnenbanden (waar ik geen ervaring mee heb) kun je niet plakken voor zover ik weet, dus neem een butyl binnenband en plakkers mee als reserve.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Sep-2023, 07:24 AM)Wim -de roetsende schreef: 95% van mijn woon-werk-verkeer is goed tot prima asfalt. 

Op een enkele reis van 15km is minder dan 1km de kwaliteit van het wegdek matig tot slecht.

Dat verklaart wel voor een groot deel waarom het verschil met mijn voorkeur zo groot is. Op mijn dagelijkse fietsroute is het eerder andersom: Stoeprandjes, wortelopdruk, putten en slijtagegaten vullen de stukken waar mijn route niet gebroken wordt door onoverzichtelijke kruisingen, verkeerslichten en bochtstralen van minder dan twee meter.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hoe vaak rijdt je nu werkelijk lek?  En als je dan lek rijdt, was het dan pure pech of.. ?

Zodra ik hier weer een velomobiel koop waar geen snelle bandjes opliggen, gaan er CCU's onder. Die enkele keer dat ik dan een bandje moet plakken is jammer dan. Die kans is sowieso klein, heb ik gemerkt.  Op mn quest in 5000km nog geen enkele keer lekgereden dacht ik.

@Wim -de Roetsende-
Vind dat je bizar veel druk verliest binnen een paar weekjes. Zeker weten dat de binnenbandjes wel 100% in orde zijn, of dat het ventiel goed is.  Vooral bij die laatste gebeurde het mij nog weleens dat die niet lekker afsloten en er heel langzaam lucht uit ontsnapte.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik denk dat het drukverlies ook te maken heeft met de temperatuur. Als het warm is (geweest) in de garage heb ik het idee dat ik mijn banden vaker moet oppompen.

Verder heb ik met de CCU's (32-406) tot nu toe 2x een lekke band gehad door een snake bite, dus daar kan de band niet veel aan doen, en 1x een band met zo'n snee/stuk glas erin dat ik heb uit voorzorg heb vervangen. Hij was niet lek, maar de anti-lek laag was wel behoorlijk ingekerfd (en het rubber kierde ook nogal)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Sep-2023, 10:48 AM)Hardloper schreef: Zit er trouwens veel verschil tussen de binnenbanden? Volgens mij gaat het altijd over de buitenband, echter is de binnenband lek toch?

Is dit als grap bedoeld?

Hoe kun je een binnenband lek rijden, als er met de buitenband niets aan de hand is?

M.u.v. een snakebite? 


Citaat:Er vanuit gaande dat je hooguit 1 lekke band per rit hebt,

Mijn gemiddelde is waarschijnlijk 1 lekke band per 100 ritten. Met CCU en Conti GP.

-
-
(18-Sep-2023, 03:30 PM)ZoefZoef schreef: @Wim -de Roetsende-
Vind dat je bizar veel druk verliest binnen een paar weekjes. Zeker weten dat de binnenbandjes wel 100% in orde zijn, of dat het ventiel goed is.  Vooral bij die laatste gebeurde het mij nog weleens dat die niet lekker afsloten en er heel langzaam lucht uit ontsnapte.

Tja, dat merk je dus pas als je vaak je banden oppompt. Ik pomp ze tot het maximum op. De eerste bar gaat snel, daarna duurt het steeds langer. 

Zet je een band waar 7 bar in mag op 4 bar, dan zul je dus veel minder en ook minder snel drukverlies hebben.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange in...melle z — 07:45 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Lijkt mij ook wel ke...Fietsbennie — 07:39 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ik kan niets bedenke...ZoefZoef — 07:37 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik verwacht eerlijk ...365cycle — 07:14 PM
XL Hotspot in 3d-print
In QV 209 was de s...365cycle — 07:10 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ruim 20 jaar geled...Josligfiets — 07:10 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Ruim 20 jaar geled...Niels van der Wal — 06:59 PM