Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat ze zeggen
OW ja, natuurlijk!! Het kan ook op zonnepanelen, alleen is dat erg lastig ivm gewicht en omvang in combinatie met de gebruikelijke hoogte waarop zonnepanelen gemonteerd worden :d
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Volgens mij kan je in de regio Utrecht nog steeds ergens op zonnepanelen rijden, met een fiets naar keuze
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT , Bacchus
Maar even navragen bij Sinterklaas.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
nee, niet bij Sinterklaas, bij Sint Maarten.
Het is het fietspad naar Sint Maartensdijk. De proef blijkt geen succes te zijn: Klik!
Ik vraag mij af waarom men er zulke zonnige verwachtingen van had.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bijna goed: Sint-Maartensdijk ligt in Zeeland, op Tholen, en heeft geen zonnefietspad.
Maartensdijk ligt in Utrecht, en heeft wel een zonnefietspad, maar die doet het niet goed ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle
(26-Jun-2024, 08:55 PM)Victor schreef: Bijna goed: Sint-Maartensdijk ligt in Zeeland, op Tholen, en heeft geen zonnefietspad.
Maartensdijk ligt in Utrecht, en heeft wel een zonnefietspad, maar die doet het niet goed ;-)
Schijnt er weinig zon of kun je er slecht fietsen? Allebei kan ook, dan is het wel heel slecht. Tongue
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Om er op te kunnen fietsen moet het oppervlak ruw worden gemaakt, maar het laat daardoor minder zonlicht door. Er blijft er ook meer vuil op het ruwe oppervlak achter en dat houdt nog meer zonlicht tegen.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
Laatst fietste ik op mijn challenge chamsin door Kootwijkerbroek. Op de stoep stonden een paar jongens naar mij te kijken. Ik zei: “Mooie fiets he", waarop een van hen antwoordde: “ja, en ook een heel grappige fiets”.
Ik vind mijn fiets helemaal niet grappig.
martinR
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De mijne maakt ook nooit een goede grap...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR
Zolang dubbel liggen om mijn goede grappen maar tot de vouwfiets is beperkt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Fietsbennie
Vandaag de vraag gekregen: "Wat is de cw-waarde van zo'n auto".
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper , Willeke_IGKT
(27-Jun-2024, 09:09 PM)datakneder schreef: Vandaag de vraag gekregen: "Wat is de cw-waarde van zo'n auto".
Goeie vraag wel!

http://www.mission-milan.de/sl_techdat.htm

Voor een Milan SL met toerkap dus 0.076.

De cwA is zelfs maar 0.0311; een wielrenner in tijdritpositie (op een tijdritfiets) zit rond de 0.2  Rolleyes

Om die cwA in perspectief te stellen: een Milan SL door de lucht bewegen gaat gemakkelijker dan een doos A4 papier. Het effectieve frontoppervlak komt overeen met 17,6 x 17,6 cm.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT
Gewoon voor de grap. Wat is dit voor een Mango / QV en wat hebben we nog meer die minder efficiënt zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Als je die Milan site leest hebben ze de cwa bij een record poging gemeten. Dat is dan wel behoorlijk getuned. Geen spiegels bijvoorbeeld. Detail als spiegels, ventilatie, verlichting, een safety pod of alleen maar een Gopro ergens kunnen dit leuke getal best nog wat verpesten.
Een cw of cwa nauwkeurig meten is notoir moeilijk. Best knap dat ze dat op drie decimalen nauwkeurig kunnen….. Vergelijken van getallen is lastig als ze niet op dezelfde manier bepaald zijn. 
En er zijn veel meer aspecten die bepalen hoe snel een fiets is. Open wielkasten zijn langzaam, totdat je door de stad moet en lastige bochten wel haalt die de snelle fiets niet haalt, en zo zijn er nog wel meer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Jun-2024, 11:57 PM)Merijn schreef: alleen maar een Gopro ergens kunnen dit leuke getal best nog wat verpesten.
Een kale Gopro is dan ook wel een notoire remparachute, die is net zo aerodynamisch gevormd als de doos A4-papier van 365cycle.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(27-Jun-2024, 11:57 PM)Merijn schreef: Als je die Milan site leest hebben ze de cwa bij een record poging gemeten. Dat is dan wel behoorlijk getuned. Geen spiegels bijvoorbeeld. Detail als spiegels, ventilatie, verlichting, een safety pod of alleen maar een Gopro ergens kunnen dit leuke getal best nog wat verpesten.
Een cw of cwa nauwkeurig meten is notoir moeilijk. Best knap dat ze dat op drie decimalen nauwkeurig kunnen….. Vergelijken van getallen is lastig als ze niet op dezelfde manier bepaald zijn. 
En er zijn veel meer aspecten die bepalen hoe snel een fiets is. Open wielkasten zijn langzaam, totdat je door de stad moet en lastige bochten wel haalt die de snelle fiets niet haalt, en zo zijn er nog wel meer.

Maakt niks uit. Ik heb gewoon de snelste vm  thumb applause  Tongue  Big Grin  Wink 









Als die stil staat  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 08:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Maakt niks uit. Ik heb gewoon de snelste vm  thumb applause  Tongue  Big Grin  Wink

Als die stil staat  Big Grin

Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 09:47 AM)Hardloper schreef: Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.

150mm cranks  Big Grin Tongue 


Ooit  Exclamation
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef:
(, 09:47 AM)Hardloper schreef: Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.

150mm cranks  Big Grin Tongue 


Ooit  Exclamation

Twee adviezen: KOOP ZE!!! MONTEER ZE!!! Iedere dag eerder dat je ze hebt ingebouwd, is een dag dat je er langer plezier van hebt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven
(, 03:30 PM)Hardloper schreef:
(, 01:28 PM)Wim -de roetsende schreef:
(, 09:47 AM)Hardloper schreef: Even serieus, waarschijnlijk Milan SL MK7 060 voor jou ook daadwerkelijk momenteel de snelste VM. Je weet precies wat je kan verwachten en hij is op jouw maten afgesteld. Wat wil je nog meer.

150mm cranks  Big Grin Tongue 


Ooit  Exclamation

Twee adviezen: KOOP ZE!!! MONTEER ZE!!! Iedere dag eerder dat je ze hebt ingebouwd, is een dag dat je er langer plezier van hebt.

Jij zegt dat ik momenteel de snelste vm heb en stelt mij de vraag: "Wat wil je nog meer?"
Dan geef ik als antwoord: "150mm cranks" --> Die passen namelijk niet in mijn SL.

En dan kom jij met het advies dat ik ze moet gaan kopen  Huh Huh Huh 

Ze passen juist niet  Doh 

Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om te wisselen van vm en om dus ooit een Snoek-L te gaan bestellen, omdat ik weer ooit met 150mm cranks wil fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 06:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Jij zegt dat ik momenteel de snelste vm heb en stelt mij de vraag: "Wat wil je nog meer?"
Dan geef ik als antwoord: "150mm cranks" --> Die passen namelijk niet in mijn SL.

En dan kom jij met het advies dat ik ze moet gaan kopen  Huh Huh Huh 

Ze passen juist niet  Doh 

Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om te wisselen van vm en om dus ooit een Snoek-L te gaan bestellen.

Dat is onwetendheid he, maar welke afmeting zit dan wel in de SL? 145mm?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 06:20 PM)Hardloper schreef: Dat is onwetendheid he, maar welke afmeting zit dan wel in de SL? 145mm?

140mm
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Had gisteren een leuk gesprekje bij zo'n hekje. Bij Griethausen is na heel lange tijd eindelijk het fietspadje weer open. Ze hebben daar aan de dijk geknutseld en een hoog water overloop gebouwd. In oude situatie fietste je over een dijkje lange een dode Rijnarm, kwam bij de grote weg en dan kon je oversteken. Allemaal klinkertjes maar wel een mooie plek, en een mooie rustige afsnij mogelijkheid. Nu is die dijk verlegd, prachtig asfalt, maar met zo'n dubbel hekje bij de grote weg. 

Moest het toch even proberen. Werd dus uitstappen, op de parkeerrem wegens helling. Was het riempje aan het los maken en dook weer op uit de VM. Staat er aan de andere kant een man die opmerkte dat ze met zulke dingen geen rekening hadden gehouden. Hij kon er met de aanhanger achter zijn fiets ook niet door. Met de houten VM, met kleinere draaicirkel had ik het ook niet gered. Ik snap het ook niet, je moet een meter of 8 behoorlijk omhoog de dijk op. Zelfs de Milan ging in dat klimmetje van 40 naar 0 zonder bijtrappen. 

We waren het roerend eens dat het beter had gekund.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Fietsbennie
(27-Jun-2024, 09:54 PM)365cycle schreef: Om die cwA in perspectief te stellen: een Milan SL door de lucht bewegen gaat gemakkelijker dan een doos A4 papier. 

Ik heb laatst een programma geschreven dat 360 dozen A4 per jaar bespaart (op de ene afdeling werd er geprint, op de andere afdeling werd het weer inscand). Dat is dan toch al gauw zo'n 725 Milans.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Die bij Griethausen heb ik net vorige week ook weer eens kunnen fietsen, sinds jaren! Zat me af te vragen of het pad precies op dezelfde plek ligt of dat het toch wat afwijkt van het vorige pad.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Merijn, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM
velomobileworld.com
Ik heb ooit begrepen...Hardloper — 08:21 PM
velomobileworld.com
Ik had even niets t...ZoefZoef — 08:13 PM