Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat ze zeggen
(, 03:49 PM)melle z schreef:
(, 03:06 PM)365cycle schreef: Maar ondertussen... "waarom heb jij geen vlaggetje?!"
Ik denk je argumentatie aan kracht wint als je geen appels met peren vergelijkt. De snelweg is een heel ander soort omgeving dan die waar je ligfietsen/ velomobielen tegenkomt.

"Je rijdt toch ook niet tegen stoepranden aan? Die zijn namelijk nog veel lager dan een ligfiets"

Maar het maakt niet uit. De automobilist zal nooit toegeven dat hij slecht uit z'n (m/v) ogen keek, dus ligt het ergens anders aan, het liefst aan het slachtoffer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Er is gewoon een flinke groep automobilisten, of eigenlijk asomobilisten, die fietsers en andere weggebruikers als hinderlijk obstakel zien en je niet willen zien, vaak te herkennen aan in hoog tempo op kruispunt afrijden. Als je wegafzettingen en fietsers met licht niet ziet, dan moet je niet gaan victim blamen, maar rijdt je gewoon te hard voor de omstandigheden of je let eenvoudigweg niet op het verkeer PUNT.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 06:07 PM)blokdoorn schreef: Er is gewoon een flinke groep automobilisten, of eigenlijk asomobilisten, die fietsers en andere weggebruikers als hinderlijk obstakel zien en je niet willen zien, vaak te herkennen aan in hoog tempo op kruispunt afrijden. Als je wegafzettingen en fietsers met licht niet ziet, dan moet je niet gaan victim blamen, maar rijdt je gewoon te hard voor de omstandigheden PUNT.

Was net op het journaal:
Ook wegwerker worden van de weg gereden. Ondanks draaiende lampen, felle kleuren en rode kruizen. Het gaat echt niet alleen om te hard rijden.

Niels, vlagloos, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Tijanus , Willeke_IGKT , Veloquest
Veel zal ook een kwestie zijn van niet opletten, totaal verbod op smartphone e.d. lijkt toch wel vanzelfsprekend….
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Dec-2023, 10:19 AM)Roepers schreef: Ik heb wel eens gedacht dat de uitvinding van de autoradio het begin was van de komst van apparaten ter verstrooiing (als tegenstelling van concentratie) tijdens de deelname aan het verkeer. Het is ook wel zeker dat de autoradio een factor was (is) bij bepaalde  auto-ongelukken.

De autoradio is verschenen in de jaren in de jaren dertig en dus gemeengoed geworden. Maar zo oud is de trend dus al om apparaten te gebruiken in het verkeer die ons afleiden. Het mobieltje is tegenwoordig daarvan de laatste exponent. En gebruik daarvan probeerde men dus te verbieden. Maar voor een verbod van telefoneren tijdens het rijden was men niet, dus een totaalverbod ging niet. Het verbod om een apparaat te bedienen tijdens het rijden ging niet, want dan zou ook het bedienen van navigatie verboden worden. Daarom maar een verbod om een mobieltje vast te houden als bestuurder. Dus ik mag tijdens het rijden mijn bloedsuikers niet controleren, maar je mag wel whatsappen tijdens het rijden zolang je mobiel maar vastzit aan het dashboard en je het niet in de hand hebt.

Een verbod is niet altijd zinvol.

Ik las onlangs de volgende kop in het Dagblad van het Noorden:

Automobilist (25) bezig met radio en botst in Hoogeveen frontaal op auto met gezin: vrouw loopt blijvend hersenletsel op

Je aandacht aan andere dingen besteden dan het verkeer in de auto is zo normaal geworden. En die trend is niet te keren.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Tegenwoordig kun je vaak de radio bedienen met knoppen op, aan en rondom het stuurwiel. Ik heb dat laatst gemerkt. Ik had eens een vreemde auto mee, en eenmaal de eerste rotonde gepasseerd had ik de radio op klassieke radiozender en de kachel op standje sambal.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Pphaan34
(, 03:49 PM)melle z schreef: Ik denk je argumentatie aan kracht wint als je geen appels met peren vergelijkt. De snelweg is een heel ander soort omgeving dan die waar je ligfietsen/ velomobielen tegenkomt.
Veel landweggetjes zijn veel rustiger dan de snelweg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Fietsbennie schreef: (...) de radio op klassieke radiozender en de kachel op standje sambal.

Volgens mij oude en wijze grootvader zaliger was de komst van de kachel in de auto het begin van het tijdperk van de onoplettende automobilist... (achteraf gezien was misschien die hele auto geen goed idee, maar ja...)
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(8 uren geleden)365cycle schreef: Veel landweggetjes zijn veel rustiger dan de snelweg.
Als er naar rato net zoveel pijlwagens en auto's van wegbeheerders op landweggetjes zouden staan als op snelwegen, zouden er dan net zoveel ongelukken mee gebeuren?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
(8 uren geleden)melle z schreef: Als er naar rato net zoveel pijlwagens en auto's van wegbeheerders op landweggetjes zouden staan als op snelwegen, zouden er dan net zoveel ongelukken mee gebeuren?
Ik denk minder, want een pijlwagen verspert op een landweggetje de hele weg. 
Wegversmallingen staan wel op die kleine weggetjes, naar rato denk ik zelfs meer dan pijlwagens op snelwegen, en ook die worden regelmatig over het hoofd gezien. 

Zowel de pijlwagen als de wegversmalling als de velomobiel zijn opvallende, grote objecten, die automobilisten vaak totaal lijken te missen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op een landweggetje wordt soms een shovel over het hoofd gezien. Kwam ook nog eens van rechts en er klapte toch gewoon een auto tegenaan. Stond een paar jaar geleden hier in de krant.

Wie niet kijkt, ziet niets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Wat mij altijd opvalt is dat ik de indruk heb dat ik in de fiets minder mis dan in de auto.
Zou dat met het beperktere overzicht te maken hebben? Of is de dikke-stalen-pin-op-het-stuur theorie van Allert toch de oorzaak? Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Wat mij altijd opval...365cycle — 12:57 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Misschien ga je met ...365cycle — 12:56 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij dat ik nu toch ...qv-tester — 11:26 PM
wat ze zeggen
Op een landweggetje ...Wim -de roetsende — 11:07 PM
wat ze zeggen
Als er naar rato net...365cycle — 11:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik wacht eerst eve...datakneder — 10:57 PM
wat ze zeggen
Veel landweggetjes z...melle z — 10:10 PM
wat ze zeggen
(...) de radio op ...Tijanus — 10:07 PM
wat ze zeggen
Ik denk je argumenta...365cycle — 10:04 PM
Cobrabike
Ah, HET Belgische ra...Tijanus — 09:58 PM
wat ze zeggen
Tegenwoordig kun je ...Fietsbennie — 09:24 PM
wat ze zeggen
Ik heb wel eens ge...Roepers — 08:01 PM
wat ze zeggen
Veel zal ook een kwe...blokdoorn — 07:54 PM
wat ze zeggen
Er is gewoon een f...Niels van der Wal — 07:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
blij dat ik net bi...ZoefZoef — 06:12 PM
wat ze zeggen
Er is gewoon een fli...blokdoorn — 06:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
blij dat ik net bij ...datakneder — 05:34 PM