Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obt 2022 - (de 26ste editie)
#27
Weer wat geleerd over wielkappen en hosen. Thanks.
Ondertussen heb ik een kortere versie van de video die ik poste gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=-MQySeNLhVM
Antwoord }
#28
Strak gesneden Jules!
Antwoord }
#29
Erg mooi filmpje
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie , JustJules
#30
Inderdaad een erg mooi filmpje.

Wat komt die 365cycle er inderdaad lekker langs knallen zeg.


Iets heel anders. Ik zie jou regelmatig bijna alleen rijden. Misschien dat er heel ver voor of heel ver achter nog iemand rijdt. Klopt dat?

Ik heb de OBT's in Nijmegen en Dronten gereden en toen bleef juist iedereen heel erg bij elkaar.
Zelfs bij een plaspauze werd er bijna door iedereen gewacht en de meesten gingen toen ook maar even plassen.

Hoe ging dat nu? Ik heb namelijk nog niet de moed gehad om de lange versie te gaan bekijken  Shy
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#31
Ik reed als nummer 2 of 3 en op een enkele verzamel stop nog in Utrecht na werd er door de voor rijder doorgereden, zelfs toen net na ons de spoorbomen dicht gingen voor een trein.
Het tempo lag voor de meeste rijders niet hoog maar het moet voortdurend jojoën geweest zijn achterin.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Bacchus , Hoekie , Jan van Ochten
#32
Ja, spoorbomen, stoplichten, en vervelende kruisingen brak alles behoorlijk op.
Ik heb een stuk tussen twee groepjes in gereden, zodat er tenminste nog zicht was op de voorganger, maar dat werd ook saai...

Het tempo lag inderdaad laag genoeg (in ieder geval voor mij) om makkelijk naar een groep toe te rijden, maar ik was blij dat ik de route aan had staan op mijn Wahoo.

Er waren wel een aantal rijders die bij de wat moeilijkere stukken bleven staan om de rest in goede banen te leiden.
Antwoord }
#33
(05-Jan-2023, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Iets heel anders. Ik zie jou regelmatig bijna alleen rijden. Misschien dat er heel ver voor of heel ver achter nog iemand rijdt. Klopt dat?

Ik heb de OBT's in Nijmegen en Dronten gereden en toen bleef juist iedereen heel erg bij elkaar.
Zelfs bij een plaspauze werd er bijna door iedereen gewacht en de meesten gingen toen ook maar even plassen.

Hoe ging dat nu? Ik heb namelijk nog niet de moed gehad om de lange versie te gaan bekijken  Shy
Het was groepsrijden zoals ik in de Randstad gewend ben. Zodra je met meer dan een stuk of 8 a 10 bent lukt het eigenlijk niet. Stoplichten springen te snel op rood, er is te weinig plek om met z'n allen te verzamelen etcetera.

Ik had de route dus in m'n navi gezet, en op alle punten waar ik merkte dat ik ineens vooraan stond ben ik heel rustig gaan rijden zodat de rest kon volgen. Enige jammere was dat ik daarbij in Utrecht centrum niet goed op m'n schermpje keek en ineens de route kwijt was. Gelukkig leidt Wahoo je netjes terug naar de route en heeft niemand het gemerkt Tongue 

Later in de route reed zowel Jules als ik vrij ver achteraan, ik o.a. om hier en daar een filmpje te maken (waarvan er maar één echt gelukt is Sad ). Als je dan even een plaspauze doet is de rest weg Smile
Antwoord }
#34
Toch vind ik dit jammer. Geeft mij niet het gevoel van samen in een grote groep rijden en dat is voor mij het OBT-gevoel.

In Dronten was het heel mistig en zag je niet veel anderen, maar op verschillende plekken als de mist weg was dan zag je echt zo'n geweldige sliert vm-en.

In Nijmegen reden wij bijna de gehele tijd in een lange sliert.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#35
Er waren plekken genoeg waar medeweggebruikers moeten hebben gedacht 'Houdt het nooit op?'

Maar gezien het gezapige tempo denk ik dat ik het niet getrokken zou hebben als we steeds hadden moeten wachten om de groep weer bij elkaar te trekken.
Ik was nu al blij met een lichte klim om tenminste een beetje op te warmen... (Die grote klim was dan weer een ander verhaal Smile)
Antwoord }
#36
Bij de OBT's waar ik was werd ook niet gewacht hoor.

De route was waarschijnlijk meer geschikt om beter bij elkaar te blijven.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#37
(05-Jan-2023, 03:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de OBT's waar ik was werd ook niet gewacht hoor.

De route was waarschijnlijk meer geschikt om beter bij elkaar te blijven.
Dat zal volgend jaar wel goed komen in Arnhem!

(05-Jan-2023, 03:42 PM)Frutsel schreef: Ik was nu al blij met een lichte klim om tenminste een beetje op te warmen...
En met een beetje mazzel dit ook  Tongue
Antwoord }
#38
(05-Jan-2023, 04:03 PM)365cycle schreef: En met een beetje mazzel dit ook  Tongue

Hier ging ik meestal naar beneden  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#39
(05-Jan-2023, 07:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier ging ik meestal naar beneden  Wink
Dat is met de Milan best spannend Big Grin 
3,6% bergaf, dan is je eindsnelheid met de Milan 110-120 km/h ofzo Tongue
Antwoord }
#40
(05-Jan-2023, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Inderdaad een erg mooi filmpje.

Wat komt die 365cycle er inderdaad lekker langs knallen zeg.


Iets heel anders. Ik zie jou regelmatig bijna alleen rijden. Misschien dat er heel ver voor of heel ver achter nog iemand rijdt. Klopt dat?

Ik heb de OBT's in Nijmegen en Dronten gereden en toen bleef juist iedereen heel erg bij elkaar.
Zelfs bij een plaspauze werd er bijna door iedereen gewacht en de meesten gingen toen ook maar even plassen.

Hoe ging dat nu? Ik heb namelijk nog niet de moed gehad om de lange versie te gaan bekijken  Shy

Dat klopt. In de obt van Utrecht begon ik lekker knus tussen iedereen. Ergens vooraan (plekje 10 ofzo), met mijn team maatje in de buurt. De jongeheer die hier zijn petje kwijtraakte, had later in het bos een lekke band terwijl ik langs de kant stond om mijn batterij van de camera te vervangen. Ik bleef er eventjes bij om eventueel te ondersteunen. Vervolgens was de groep al een end verderop. En moest ik rond de 32 tot 36 rijden om ze uiteindelijk een tijd later weer gedeeltelijk te vinden. Maar ik heb meestal wel contact met team maatjes via porto's. 

In het eerste uur van de tocht zaten we in de stad waar je telkens bij rotondes en verkeerslichten moest wachten. Terwijl de rest moest doorrijden omdat ze dat wilden, of dat er simpelweg geen plek was op de weg om even stil te staan. Dus eenmaal buiten de stad waren er behoorlijk veel gaten in de groepen. En dan ben ik ook nog groepjes tegen gekomen die gewoon niet harder gingen als 22 km/h. Daar moest ik dan ook effe achter blijven plakken, terwijl ik daar persoonlijk liever effe wou gassen om de voorste rijders weer te ontmoeten. 

Er waren ook wat mensen die terecht effe langs de kant gingen staan om regenpakken aan of uit te doen, of met schuimdeksels aan het frutselen waren. En het waaide hard. Ik denk dat het voor sommigen gewoon ook een uitdaging was om op tempo te rijden.

Zelf kon ik op stukken niet harder als 36 vanwege de wind Smile.

De lange versie is inderdaad wel lang. Als je hem op YouTube bekijkt kun je onder de video in de omschrijving interessante momenten terug vinden. En mocht je in 4 minuutjes een samenvatting willen, dan is er de samenvattende video die ik zou kunnen aanbevele: https://www.youtube.com/watch?v=-MQySeNLhVM&t=0s

(05-Jan-2023, 11:22 AM)365cycle schreef:
(05-Jan-2023, 10:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Iets heel anders. Ik zie jou regelmatig bijna alleen rijden. Misschien dat er heel ver voor of heel ver achter nog iemand rijdt. Klopt dat?

Ik heb de OBT's in Nijmegen en Dronten gereden en toen bleef juist iedereen heel erg bij elkaar.
Zelfs bij een plaspauze werd er bijna door iedereen gewacht en de meesten gingen toen ook maar even plassen.

Hoe ging dat nu? Ik heb namelijk nog niet de moed gehad om de lange versie te gaan bekijken  Shy
Het was groepsrijden zoals ik in de Randstad gewend ben. Zodra je met meer dan een stuk of 8 a 10 bent lukt het eigenlijk niet. Stoplichten springen te snel op rood, er is te weinig plek om met z'n allen te verzamelen etcetera.

Ik had de route dus in m'n navi gezet, en op alle punten waar ik merkte dat ik ineens vooraan stond ben ik heel rustig gaan rijden zodat de rest kon volgen. Enige jammere was dat ik daarbij in Utrecht centrum niet goed op m'n schermpje keek en ineens de route kwijt was. Gelukkig leidt Wahoo je netjes terug naar de route en heeft niemand het gemerkt Tongue 

Later in de route reed zowel Jules als ik vrij ver achteraan, ik o.a. om hier en daar een filmpje te maken (waarvan er maar één echt gelukt is Sad ). Als je dan even een plaspauze doet is de rest weg Smile

Ik had ook effe wat moeite op het stuk net voordat je kon kiezen of je de langere route of de kortere wilde. De navigatie gaf iets anders aan als hoe sommige reden. Maar inderdaad kwam het vanzelf goed door hem te volgen. Filmen is soms een uitdaging hoor! Bij mij deed op een gegeven moment 1 camera het niet goed. Hij gaf aan dat het kaartje een error had. En opeens deed hij het gewoon weer. Ik denk dat ie er niet goed genoeg in zit. En dan moet je ook nog rekening houden met wanner accu's verwisseld moeten worden. Elke 45 minuten door de hoge kwaliteit waar ik in film. In totaal gaan er zo'n 8 doorheen Smile.

(05-Jan-2023, 08:27 PM)365cycle schreef:
(05-Jan-2023, 07:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier ging ik meestal naar beneden  Wink
Dat is met de Milan best spannend Big Grin 
3,6% bergaf, dan is je eindsnelheid met de Milan 110-120 km/h ofzo Tongue

Holy shit. 86 is mn top. En dan zat ik wel een beetje met mn billetjes bij elkaar geknepen en super gefocussed in de fiets hahaha.
Antwoord }
#41
(05-Jan-2023, 08:27 PM)365cycle schreef:
(05-Jan-2023, 07:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Hier ging ik meestal naar beneden  Wink
Dat is met de Milan best spannend Big Grin 
3,6% bergaf, dan is je eindsnelheid met de Milan 110-120 km/h ofzo Tongue

Nee joh, met de Roeifiets natuurlijk. Daar rijd ik het liefst mee op de Posbank.

70-75km/u haal ik dan ook wel.

-
-
Citaat:En mocht je in 4 minuutjes een samenvatting willen, dan is er de samenvattende video die ik zou kunnen aanbevele: https://www.youtube.com/watch?v=-MQySeNLhVM&t=0s


Uiteraard heb ik die gekeken. 

Anders kon ik ook niet weten dat 365Cycle zo lekker langs kwam knallen  Big Grin  thumb
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#42
(06-Jan-2023, 01:06 AM)JustJules schreef: Holy shit. 86 is mn top. En dan zat ik wel een beetje met mn billetjes bij elkaar geknepen en super gefocussed in de fiets hahaha.
Went! Ik haal de 90 wel een paar keer per maand denk ik. In de afdaling gewoon meetrappen, des te sneller ben je weer boven Big Grin 
De Bülk is dan gewoon heel stabiel. Je hebt in zo'n driewieler alleen een serieus probleem als je een klapband achter krijgt, dat is bij jou veel minder een probleem.
Antwoord }
#43
Citaat:Je hebt in zo'n driewieler alleen een serieus probleem als je een klapband achter krijgt, dat is bij jou veel minder een probleem.

Met een driewieler sowieso met een smalle achterband rijden verkleint het gevaar. Niet van een klapband, maar wel de gevolgen ervan.

Ymte legde aan mij uit dat een smalle achterband minder snel van de velg gaat. Zo'n brede ligt er zo af en dan rijd je dus op de velg.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#44
(06-Jan-2023, 03:01 PM)Wim -de roetsende schreef: Met een driewieler sowieso met een smalle achterband rijden verkleint het gevaar. Niet van een klapband, maar wel de gevolgen ervan.

Ymte legde aan mij uit dat een smalle achterband minder snel van de velg gaat. Zo'n brede ligt er zo af en dan rijd je dus op de velg.
Klopt in basis, maar verschilt wel van band tot band en hangt ook van het gebruik af.
Sommige banden laten zich moeilijk omleggen en komen nog veel moeilijker van de velg af. Vaak lopen die er ook niet zo gauw naast bij een klapband, ondanks dat de krachten dan behoorlijk fors worden. 
Een grote versie van de GoCycle op het achterwiel zou ik niet graag rijden. Die banden gooi je er zo ongeveer van een afstandje omheen, en op m'n Quest liep een leeggelopen GoCycle inderdaad ook gewoon binnen 100 meter van de velg. Gelukkig aan de voorkant, en dan maakt het voor het sturen niet echt uit. M'n laatste klapband was rechtsvoor met de Milan, bij 60 km/h tussen de auto's. Ik schrok vooral van de knal, kon 'm probleemloos parkeren.

Daarnaast moet ik i.v.m. mijn gewicht een 28-559 vaak maximaal oppompen, wat het risico en comfort niet ten goede komt. M'n 32-622 heeft duidelijk meer in de pap te brokkelen, en staat dus ook niet op de maximumdruk (6 ipv 7 bar).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#45
32mm valt nog steeds onder smal.

Het gaat om de brede dingen van 50/60mm achter.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM