Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neuspijp voor Challenge Hurricane gezocht
#1
Beste ligfietsers,

Nog niet zo lang geleden heb ik na lange tijd weer eens een Challenge Hurricane gekocht (via marktplaats).
De neuspijp heeft echter niet een paaltje vooraan om een voorderailleur te monteren, maar er zijn wel 2 voortandwielen voorhanden. Ik moet nu met de hand de ketting omleggen en dan vind ik nogal omslachtig.
Kortom, ik zoek dus een neuspijp voor de Hurricane met zo'n paaltje waar ik een voorderailleur aan kan bevestigen.
Als iemand zo'n neuspijp heeft liggen, dan houd ik mij aanbevolen.

Groeten, Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Heb ik liggen volgens mij, wel aan de korte kant. Ik zal die vanavond eens opmeten
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#3
(09-Jan-2023, 12:27 PM)Bob Hagendijk schreef: Heb ik liggen volgens mij, wel aan de korte kant. Ik zal die vanavond eens opmeten

Fijn, ik hoor het wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Heb je toevallig de lange neuspijp Henk? Dan heb ik daar misschien interesse in nl.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Wat is de diameter en gewenste lengte? Ik heb er nog een van M5 liggen geloof ik.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(09-Jan-2023, 02:38 PM)365cycle schreef: Heb je toevallig de lange neuspijp Henk? Dan heb ik daar misschien interesse in nl.

Ik weet de lengte van de huidige neuspijp niet, maar ik denk dat hij tamelijk kort is. de vorige eigenaar was aan de kleine kant. Ik ben zelf ook niet groot, nl. 1.75m, en ik heb de neuspijp flink moeten uitschuiven. Ik verwacht dus dat er een stuk is afgezaagd van mijn neuspijp.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
(09-Jan-2023, 04:27 PM)melle z schreef: Wat is de diameter en gewenste lengte? Ik heb er nog een van M5 liggen geloof ik.

Melle Z,

De diameter is 55mm en de lengte vanaf het hart van de trapas moet minimaal 33cm zijn, maar liever nog ietsje meer
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik kan die van mij niet meer vinden dus ik denk dat ik hem met mijn oude hurricane meegegeven heb, sorry!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(09-Jan-2023, 09:31 PM)melle z schreef: Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.
Ø42mm, ingekort en geen derailleurboom, excuses voor de dode mus!
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(11-Jan-2023, 04:25 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik kan die van mij niet meer vinden dus ik denk dat ik hem met mijn oude hurricane meegegeven heb, sorry!

Jammer Bob, maar bedankt voor het kijken.

(11-Jan-2023, 04:39 PM)melle z schreef:
(09-Jan-2023, 09:31 PM)melle z schreef: Ik zal het woensdag even voor je opmeten @hhout2003.
Ø42mm, ingekort en geen derailleurboom, excuses voor de dode mus!

Helaas, jammer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Wellicht heb je hier wat aan: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...onderdelen
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , hhout2003
#13
(04-Feb-2023, 10:17 PM)melle z schreef: Wellicht heb je hier wat aan: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...onderdelen

Melle Z,

Bedankt. Ik heb hem een berichtje gestuurd.

Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Ik heb er nog wel 1 liggen van een oude hurricanefrmame waarvan de remnokken kapot zijn. Een rode met derailleurboom. Volgens mij nooit ingekort.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(05-Feb-2023, 01:36 PM)Jeroen S schreef: Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.

Waarom zou dat niet werken? Die derailleur hoeft alleen de ketting maar te verplaatsen naar een ander tandblad.
Bovendien kun je de derailleur op de juiste hoogte zetten, toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(05-Feb-2023, 03:48 PM)ZoefZoef schreef:
(05-Feb-2023, 01:36 PM)Jeroen S schreef: Hallo Henk,

De Challenge van de advertentie heeft een heel andere kettinglijn als de Hurricane. Hier loopt ie min of meer recht langs het frame, bij de Hurri langs een schuine lijn. het zou me dan ook verbazen als de voorderraileur werkt met deze deraileurmast.

Waarom zou dat niet werken? Die derailleur hoeft alleen de ketting maar te verplaatsen naar een ander tandblad.
Bovendien kun je de derailleur op de juiste hoogte zetten, toch?

Het werkt helaas niet omdat de diameter van deze neuspijp 50mm is en die van de Hurricane is 55mm.

Henk

(05-Feb-2023, 02:01 PM)blokdoorn schreef: Ik heb er nog wel 1 liggen van een oude hurricanefrmame waarvan de remnokken kapot zijn. Een rode met derailleurboom. Volgens mij nooit ingekort.

Als je hem kwijt wil kom ik hem bij gelegenheid graag ophalen. Misschien kunnen we verder chatten via persoonlijke berichten. In ieder geval alvast dank. Groeten, Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen! Onweer! VERKO...Gideonaut — 10:41 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Een ligfiets met e...Martin van Mourik — 09:43 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Dat is makkelijk zat...Arend-Jan — 08:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich w...Status Quooh — 08:07 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ik kijk nu naar mijn...Status Quooh — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich was...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest z...melle z — 07:50 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest zou...ZoefZoef — 07:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snak juist naar e...ZoefZoef — 07:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen  :huh: :huh: :...Wim -de roetsende — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Terug naar blij.... ...Willeke_IGKT — 06:21 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leer...TrapGast — 05:17 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Die Hollowtech cups ...Jeroen S — 04:49 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Veruit de meeste Hol...melle z — 03:54 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Als ik de vraag goed...Martin van Mourik — 03:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer ...Niels van der Wal — 03:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer oo...LigfietsWilsum — 02:18 PM