Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cranklengte
(28-May-2023, 01:56 PM)Josligfiets schreef: Hij is toch alleen gebanned?

Ja, hij is alleen gebanned, voor zover ik weet plaatst hij regelmatig in het verenigingsblad. 
En ik denk dat dat de juiste beslissing was van het bestuur of de redactie. 

Graag verder on topic dus niet op de man.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Wim -de roetsende , Hoekie
Je kunt van alles berekenen, maar als je met je voeten niet rond kunt in de "doos" die er omheen zit, heb er niks aan. Daarin zijn Velomobielen echt anders dan andere fietsen. Op zich gelden de mechanische en ergonomische voordelen ongeveer op dezelfde manier voor Ligfietsers en gewone Fietsers.

Ben je met een gewone fiets vergeten terug te schakelen, kun je even op de pedalen gaan staan bij het wegrijden. Dat gaat niet met een ligfiets. Rijd je met een onbenullig zwaar verzet op een gewone fiets, dan druk je jezelf uit je zadel. Dat spaart de knieen. Op de ligfiets is het stoeltje een stuk minder meegaand, maar dan komt er een andere zwakke schakel. Vaak blijkt dat het menselijk lichaam. De knie bijvoorbeeld.

Ik heb geen achtergrond waardoor ik er enig verstand van heb. maar het lijkt erop dat je met kortere cranks een wat minder extreme knie/heup hoek maakt, waardoor je knieen wat meer gespaard worden. Bij sommige mensen verdwijnen lichamelijke problemen met kortere cranks. Anderen hebben het liefst zo lang mogelijk cranks en kunnen niet zo goed wennen aan de hogere toeren.

Het is een stuk makkelijker om achteraf ergens een stel normaal lange chranks te vinden die bij jou trapassysteem past, dan een stel 155ers.

Bij een volgende Velomobiel zou ik liever kortere cranks en een lagere neus hebben, dan perse lange cranks. Maar ik heb nog geen ervaring met korter dan 170.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Snoek043 Kan je dat...365cycle — 01:35 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De W9S was in Al...365cycle — 01:30 AM
Hoogte grafieken
Ik gebruik de hoogte...Martin van Mourik — 01:13 AM
Hoogte grafieken
Mijn Teasi One geeft...Lopopodium — 11:47 PM
Hoogte grafieken
Gebruiken jullie iet...Hardloper — 09:15 PM
Meekleurende brilglazen onder racekap
Ik heb sinds kort de...twilwel — 09:05 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Dat leek een erg moo...karimov — 08:56 PM
Medeliggers onderweg
Eind van de middag k...ZoefZoef — 08:12 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Benieuwd wat ie met ...ZoefZoef — 07:49 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Geen idee, ik heb he...Snoek043 — 05:06 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
De Belgische Toy, he...ZoefZoef — 04:47 PM
Mooie zelfbouw Flevobike Racer op marktp...
Ik heb al een FlevoR...tiemen — 04:26 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Kan je uit de droo...Snoek043 — 04:23 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Kan je uit de droom ...ZoefZoef — 04:10 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Woont hier iemand in...Snoek043 — 03:22 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Die blauwe op markt...ZoefZoef — 02:45 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Die blauwe op marktp...Snoek043 — 02:24 PM