Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEL 2023 - 22 oktober
#27
(22-Oct-2023, 09:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ach ja, dat is waar ook. Sinds hij de Tuna heeft rijdt hij volgens mij niet meer in die A9.

Geen idee of hij die nog heeft.
Nee, die A9 is nu van Piet Smile
Antwoord }
#28
Piet Kaagman rijdt in de A9
DF, Tuna en Thys 209
Antwoord }
#29
Er is een uitslag gecommuniceerd: https://ligfiets.net/news/6470

Ik vind er wat van. Heb ik er al onder getikt bij het nieuwsartikel  Wink
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Helaas door lekke banden te laat bij het keerpunt. Ongeval op de weg tijdens LEL die deze invloed heeft is de eerste keer in LEL. Volgens mij was de tijd bij het keerpunt altijd meer indicatief. Het gaat om de totaaltijd over de afstand. Jammer maar het is.

Wel genoten. Was mooi weer en gezellig.

Groet,

Piet Kaagman
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
Mewe is niet echt publiceren. Mensen die daar geen account hebben, kunnen het niet zien. Ik begrijp niet dat het daar bekend wordt gemaakt. Doe het dan op dit forum!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR
#32
Dat soort platforms moet je toch een beetje met argwaan bekijken. Ik ben er geen fan van.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(23-Oct-2023, 10:44 PM)Tom Fekkes schreef: Dat soort platforms moet je toch een beetje met argwaan bekijken. Ik ben er geen fan van.

Mensen werden lid van MeWe als reactie op alle verhalen over datamisbruik door FaceBook en consorten.

Veel mensen die FaceBook niet vertrouwden gingen daarna naar MeWe.
Geldt dus ook voor velomobiel.nl.

Het is geen eng clubje volgens mij. Berichten op FaceBook zie je ook alleen als je een account hebt.
Daar klagen ook soms 'vrijdagberichtlezers' over. Daarom staat het er nu bij vermeld.

(23-Oct-2023, 10:09 PM)TimSch schreef: Er is een uitslag gecommuniceerd: https://ligfiets.net/news/6470

Ik vind er wat van. Heb ik er al onder getikt bij het nieuwsartikel  Wink

Heb je ook de reactie gelezen? Ik was gisteren bij Ymte en die legde het op dezelfde manier uit.

"Maar dit was meer een controlepunt dat de deelnemers ook echt in Enkhuizen zijn gekeerd. Nu als nood gebruikt voor een ruwe uitslag."

Er is dus geen echte uitslag. Er is namelijk geen echte meting geweest. Alleen maar eentje in hele minuten. Vandaar dat je een minuut later kunt keren dan je voorganger, terwijl je er maar een stukje achter rijdt.
De man/vrouw die daar de tijd stond te noteren heeft nooit geweten dat die tijden gebruikt zouden worden voor een soort van uitslag van de wedstrijd.



UPDATE: Er staat nu een andere tussentijdenlijst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
#34
(24-Oct-2023, 07:15 AM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Oct-2023, 10:09 PM)TimSch schreef: Er is een uitslag gecommuniceerd: https://ligfiets.net/news/6470

Ik vind er wat van. Heb ik er al onder getikt bij het nieuwsartikel  Wink

Heb je ook de reactie gelezen? Ik was gisteren bij Ymte en die legde het op dezelfde manier uit.

"Maar dit was meer een controlepunt dat de deelnemers ook echt in Enkhuizen zijn gekeerd. Nu als nood gebruikt voor een ruwe uitslag."

Er is dus geen echte uitslag. Er is namelijk geen echte meting geweest. Alleen maar eentje in hele minuten. Vandaar dat je een minuut later kunt keren dan je voorganger, terwijl je er maar een stukje achter rijdt.
De man/vrouw die daar de tijd stond te noteren heeft nooit geweten dat die tijden gebruikt zouden worden voor een soort van uitslag van de wedstrijd.



UPDATE: Er staat nu een andere tussentijdenlijst.

Ja, de reactie heb ik gelezen en dat wist ik ook wel. Dat hebben ze op de dijk al uitgelegd. Ik begrijp wel hoe het tot stand is gekomen, maar ik vind er vooral wat van dat je op die basis dus prijsuitreikingen gaat doen en lijstjes communiceert op de website. Velomobiel.nl had al een nieuwsartikel dat Theo 'ruim voor lag op nummer 2' en dat de tijden halverwege 'duidelijk waren'.  Doh

Mijns inziens hadden ze gewoon geen uitslag moeten communiceren of één die in ieder geval op de seconde nauwkeurig is (maar die hadden ze alleen aan het einde, vertekend door dat ongeval). 

Hoe dan ook: ben blij met dat nieuwe lijstje en niet omdat ik zelf ineens 7e ben ipv 11e (wat gezien de kleine tijdverschillen zo te zien gewoon was omdat ik harder terug heb gefietst en niet door externe omstandigheden )  Big Grin  Cool
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
Volgens mij neem je het te serieus Tim, net zoals sommige anderen overigens doen. LEL gaat om de LOL  Wink
Antwoord }
#36
Ik ga er verder maar niks meer over zeggen. M'n punt is gemaakt. 

Ik heb genoten! Volgend jaar ben ik weer van de partij!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , John70
#37
Update: er staat nu een andere tussentijdenlijst.
Dat is dus de eindtijd, dus inclusief dat sommige vanwege dat ‘ongeluk’ minuten hebben moeten wachten. De weggehaalde lijst, die Theo van Andel weer heeft geplaatst is dus de handgeklokte tussentijd op het keerpunt bij Enkhuizen.
Probeer te verzinnen hoe ik dat weer ga wijzigen.

Theo - redacteur Ligfiets.net en verzamelaar van alle op dat moment bekende gegevens.
Antwoord }
#38
(24-Oct-2023, 09:19 AM)365cycle schreef: Volgens mij neem je het te serieus Tim, net zoals sommige anderen overigens doen. LEL gaat om de LOL  Wink

Competitie is deel van de lol. Daarvoor is het een wedstrijd.

Niels, is erbij gaan liggen, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
#39
(24-Oct-2023, 09:19 AM)365cycle schreef: Volgens mij neem je het te serieus Tim, net zoals sommige anderen overigens doen. LEL gaat om de LOL  Wink

Nee, nee, da's weer wat anders, dat is Zutphen.  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
Ik stel voor “Zandvoort” af te huren en daar een wedstrijd te organiseren tussen een Bülk, een Snoek L, een Tuna, een W9 en een Milan….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT
#41
Of 5 rijders alle 5 te laten rijden, in wedstrijden.

Want als je Ymte of 365 cycle tegenover een normale rijder zet krijg je nog steeds geen goed beeld.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel
#42
(24-Oct-2023, 10:45 AM)GertBr schreef: Ik stel voor “Zandvoort” af te huren en daar een wedstrijd te organiseren tussen een Bülk, een Snoek L, een Tuna, een W9 en een Milan….

Feitelijk is die al geweest BeND ATC Testgelände Aldenhoven 02.09.23
https://droplimits.de/leistungsdaten.html

(24-Oct-2023, 11:26 AM)Willeke_IGKT schreef: Of 5 rijders alle 5 te laten rijden, in wedstrijden.

Want als je Ymte of 365 cycle tegenover een normale rijder zet krijg je nog steeds geen goed beeld.

Een (gecalibreerde) powermeter zou dat kunnen oplossen. Dan verklaart die welke velo 'gewonnen' heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
#43
(24-Oct-2023, 09:19 AM)365cycle schreef: Volgens mij neem je het te serieus Tim, net zoals sommige anderen overigens doen. LEL gaat om de LOL  Wink

Ik snap wel dat hij het serieus neemt, het is een wedstrijd. Ja, lol is daar een element van, maar prestatiedrang ook.

Ik heb nog nooit een ligfiets wedstrijd bezocht, maar zoals ik het van de zijlijn beleef wordt het georganiseerd door een stel vrijwilligers. Die proberen met de beschikbare middelen een zo goed/leuk mogelijke wedstrijd neer te zetten. Ik denk dat er nog nooit iemand heeft bedacht dat dit voor kan komen. Ik las al dat ze volgend jaar ook op de helft een tijdslus willen neerleggen. Probleem opgelost. Voor dit jaar hebben ze geprobeerd om de gebrekkige informatie zo duidelijk mogelijk te verstrekken. Was misschien onduidelijk en niet naar ieders tevredenheid, maar wel naar het beste vermogen van de organisatie. Je kan er iets van vinden, maar koester de mensen die hier ieder jaar tijd en moeite in willen steken. En... de beste stuurlui staan aan wal.
Antwoord }
#44
Is Cyclevision niet voor de racemuisjes bedoeld? ik heb vorig jaar niet echt naar de race gekeken want ik had meer interesse in de Different maar er waren heel wat mensen aanwezig, zelfs uit het buitenland.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#45
(24-Oct-2023, 11:43 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik las al dat ze volgend jaar ook op de helft een tijdslus willen neerleggen. 
Dat kunnen er dan beter 2 zijn. Dan heb je namelijk ook de "pauzetijd" in beeld.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
Publieke link van Arjen Meurs op Strava https://www.strava.com/activities/10083914843 met extra foto's.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Arend-Jan , TheoZw
#47
(24-Oct-2023, 11:26 AM)Hoekie schreef: Een (gecalibreerde) powermeter zou dat kunnen oplossen. Dan verklaart die welke velo 'gewonnen' heeft.
Trouwens, dit eigenlijk ook niet. We raken weer even aan het complexe verhaal van het meten van efficiëntie: (snelheid voor) vermogen is niet alles.
Ik zal een paar simpele voorbeelden geven:

1. Lichaamshouding. Je ziet het bij wielrenners op een tijdritfiets; er wordt door stuurlui aan wal best vaak geklaagd over hun imperfecte positie. Als je echter fors meer vermogen kan leveren bij een iets minder gunstige positie ga je onder de streep toch harder en/of houd je die lage positie langer vol. Bij velomobielen niet relevant... of toch wel? In de DF levert mijn overschot aan type 2 spiervezel (en gebrek aan type 1 Big Grin ) meer piekvermogen maar minder duurvermogen dan in een vlakkere positie, zoals in de Milan/Bülk. 
2. Verliezen in de aandrijflijn; mensen die van een Milan GT of een oude Quest in een QV of DF stappen voelen het direct, je kan daarmee veel vlotter optrekken. Het blijft niet alleen bij gevoel; zelfs naast de Bülk pak ik soms een PR met de DF XL, maar meestal dan op een segment waarvoor ik hard moet optrekken en/of moet klimmen. 
3. Wegligging. Een fiets met een smaller spoor kan een kleiner frontaal oppervlak hebben, maar kan bij dezelfde gewichtsverdeling en hoogte minder snel door de bocht. Ná de bocht moet je dus meer energie besteden om weer op snelheid te komen. 
4. Overzicht. Met de toerkap op de Bülk ga ik op rechte stukken sneller, maar wanneer ik uit moet kijken ben ik toch voorzichtiger, ook al ben ik me daar tijdens het rijden vaak niet van bewust. Eenzelfde verschil ervaar ik wanneer ik overstap naar de DF/Tuna: Je hebt meer overzicht, uitkijken is iets makkelijker, maar je wordt iets sneller verblind omdat je vaker óver een vangrail heen kijkt ipv er tegenaan.

Samengevat: op m'n woon-werkroute ZH-Utrecht die ik regelmatig rijd kan ik in de zomer met beide fietsen zonder toerkap ~45 km/h gemiddeld rijden. Als je die ritten dan met elkaar gaat vergelijken, dan zie je dat de kruissnelheid met de DF oploopt tot ~55 km/h. Met de Bülk ben ik in de bebouwde kom wat trager. Net als de Milan blinkt die vooral uit wanneer hij de ruimte krijgt - op de stukken 60-weg rijd ik in zo'n knalrit dan ook vaak tussen de auto's op de weg, want de kruissnelheid gaat dan soms naar 62-63 km/h. 

Die competitie voor de snelste fiets, dat is eigenlijk vooral meten is weten over wie de langste heeft, en dan op Youtube en het Duitse forum tot op het irritante af aangezwengeld door Daniel en Nici. Want dat nieuwste model, dat is het helemaal, de snelste fiets ooit, zo snel, je moet achteruit trappen om te zorgen dat ie überhaupt stil blijft staan. Als Arend-Jan dan naar Wijchen fietst, de W9 vergelijkt met zijn Milan GT en geen significante snelheidswinst ontdekt worden er honderd smoezen redenen opgenoemd en wordt hij tot 2x toe verzocht terug te komen voor een nieuwe meting; als de LEL gereden wordt en de W9 wordt vierde na een Snoek L en twee Tunas idem dito. Het is leuk dat die wedstrijden innovatie bevorderen en gezellig is het ook, maar het smoezenfestijn gaat na een wedstrijd met geijkte vermogensmeters niet anders zijn. Ergens kan ik ze ook nog eens geen ongelijk geven, want er zijn altijd omstandigheden te bedenken die in het voordeel van de Snoek L of juist de W9 zijn.

Als je vooral wil weten welke fiets het snelst is, dan is dat vooral afhankelijk van waar jij wil fietsen, onder welke omstandigheden, en vooral ook hoe hard je wil trappen. De fiets waarin jij je het fijnst voelt, die moet je hebben. En dat zal niet voor iedereen dezelfde zijn.
Antwoord }
#48
(25-Oct-2023, 01:05 AM)365cycle schreef:
(24-Oct-2023, 11:26 AM)Hoekie schreef: Een (gecalibreerde) powermeter zou dat kunnen oplossen. Dan verklaart die welke velo 'gewonnen' heeft.
Trouwens, dit eigenlijk ook niet. We raken weer even aan het complexe verhaal van het meten van efficiëntie: (snelheid voor) vermogen is niet alles.
Ik zal een paar simpele voorbeelden geven:

1. Lichaamshouding. Je ziet het bij wielrenners op een tijdritfiets; er wordt door stuurlui aan wal best vaak geklaagd over hun imperfecte positie. Als je echter fors meer vermogen kan leveren bij een iets minder gunstige positie ga je onder de streep toch harder en/of houd je die lage positie langer vol. Bij velomobielen niet relevant... of toch wel? In de DF levert mijn overschot aan type 2 spiervezel (en gebrek aan type 1 Big Grin ) meer piekvermogen maar minder duurvermogen dan in een vlakkere positie, zoals in de Milan/Bülk. 
2. Verliezen in de aandrijflijn; mensen die van een Milan GT of een oude Quest in een QV of DF stappen voelen het direct, je kan daarmee veel vlotter optrekken. Het blijft niet alleen bij gevoel; zelfs naast de Bülk pak ik soms een PR met de DF XL, maar meestal dan op een segment waarvoor ik hard moet optrekken en/of moet klimmen. 
3. Wegligging. Een fiets met een smaller spoor kan een kleiner frontaal oppervlak hebben, maar kan bij dezelfde gewichtsverdeling en hoogte minder snel door de bocht. Ná de bocht moet je dus meer energie besteden om weer op snelheid te komen. 
4. Overzicht. Met de toerkap op de Bülk ga ik op rechte stukken sneller, maar wanneer ik uit moet kijken ben ik toch voorzichtiger, ook al ben ik me daar tijdens het rijden vaak niet van bewust. Eenzelfde verschil ervaar ik wanneer ik overstap naar de DF/Tuna: Je hebt meer overzicht, uitkijken is iets makkelijker, maar je wordt iets sneller verblind omdat je vaker óver een vangrail heen kijkt ipv er tegenaan.

Samengevat: op m'n woon-werkroute ZH-Utrecht die ik regelmatig rijd kan ik in de zomer met beide fietsen zonder toerkap ~45 km/h gemiddeld rijden. Als je die ritten dan met elkaar gaat vergelijken, dan zie je dat de kruissnelheid met de DF oploopt tot ~55 km/h. Met de Bülk ben ik in de bebouwde kom wat trager. Net als de Milan blinkt die vooral uit wanneer hij de ruimte krijgt - op de stukken 60-weg rijd ik in zo'n knalrit dan ook vaak tussen de auto's op de weg, want de kruissnelheid gaat dan soms naar 62-63 km/h. 

Die competitie voor de snelste fiets, dat is eigenlijk vooral meten is weten over wie de langste heeft, en dan op Youtube en het Duitse forum tot op het irritante af aangezwengeld door Daniel en Nici. Want dat nieuwste model, dat is het helemaal, de snelste fiets ooit, zo snel, je moet achteruit trappen om te zorgen dat ie überhaupt stil blijft staan. Als Arend-Jan dan naar Wijchen fietst, de W9 vergelijkt met zijn Milan GT en geen significante snelheidswinst ontdekt worden er honderd smoezen redenen opgenoemd en wordt hij tot 2x toe verzocht terug te komen voor een nieuwe meting; als de LEL gereden wordt en de W9 wordt vierde na een Snoek L en twee Tunas idem dito. Het is leuk dat die wedstrijden innovatie bevorderen en gezellig is het ook, maar het smoezenfestijn gaat na een wedstrijd met geijkte vermogensmeters niet anders zijn. Ergens kan ik ze ook nog eens geen ongelijk geven, want er zijn altijd omstandigheden te bedenken die in het voordeel van de Snoek L of juist de W9 zijn.

Als je vooral wil weten welke fiets het snelst is, dan is dat vooral afhankelijk van waar jij wil fietsen, onder welke omstandigheden, en vooral ook hoe hard je wil trappen. De fiets waarin jij je het fijnst voelt, die moet je hebben. En dat zal niet voor iedereen dezelfde zijn.

Ik heb op het punt bij het restaurant gestaan en had de camera aan staan voor als er wat gebeurt. En helaas is de batterij een keer leeg gegaan dus daardoor heb ik geen goede tijds verschil tussen ymte en de rest omdat ymte al op de terugweg was voordat de camera uitging. en met de tijden die ik heb zie ik dat het maar 2 min scheelt. dus ik heb de camera snel weer aangezet.

maar als ik dan kijk naar theo en daniel dan was daniel eerder terug dan theo. met een verschil van 1min 13sec Maarja tot de finish is ook nog 15km dus dan is het weer in te halen. maar als bij mij de start en de eind streep was dan was theo 2de.  En pieter met de tuna 3de met 26 sec achter theo.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#49
Citaat:maar als ik dan kijk naar theo en daniel dan was daniel eerder terug dan theo. met een verschil van 1min 13sec

Je zult wel het tijdsverschil bedoelen, maar toch even voor de zekerheid: 
Je weet wel dat ze niet tegelijk zijn vertrokken toch? 

Ik werd getriggerd door het woordje 'eerder'. Vandaar deze waarschijnlijk volledig overbodige vraag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#50
Er is geen race nodig om te zien welke fiets de snelste of meest efficiënte is voor jou. Ga gewoon proefrijden en neem je eigen vermogensmeter-pedalen mee! Ik heb dat gedaan en zo mijn oude Quest vergeleken met de Milan GT (die ik toen kocht). En dit jaar dezelfde GT vergeleken (op dezelfde dag op hetzelfde traject en meestal op dezelfde banden) met Bülk, W9 en SnoekL. De vergelijking tussen kleine Snoek en grote SnoekL ging helaas niet goed, heb geleerd dat twee sets PMpedalen+twee rijders rare data oplevert. Kan aan de pedalen liggen, maar ook aan trapstijl/cadans... onduidelijk.

Maar voor mij was het duidelijk dat voor mij de W9 vergelijkbaar is met mijn GT, de Bülk is iets sneller, en de SnoekL nog weer iets sneller dan de Bülk (met daarnaast beter overzicht en betere acceleratie). Dus de SnoekL wordt mijn volgende vm. Het grootste nadeel -voor mij- aan de SnoekL is de dichte neus (baggagevakken voorin zijn vrijwel onbereikbaar). De neus van mijn GT is ook dicht, maar die vakken zijn goed bereikbaar door de grote klep. Dat zal bij de SnoekL dus via de voetengaten moeten, helaas.
Antwoord }
#51
Als jij een QV doormidden gaat zagen en weer aan elkaar kan plakken, kan je ook een service luik maken in de Snoek L.!

;-)
Antwoord }
#52
(25-Oct-2023, 09:35 AM)de Boer schreef: Als jij een QV doormidden gaat zagen en weer aan elkaar kan plakken, kan je ook een service luik maken in de Snoek L.!

;-)

applause thumb
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM
Korte cranks
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM
Voorvork Raptobike
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM
Voorvork Raptobike
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM