Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vm-en te koop
#53
(03-Nov-2023, 07:24 PM)Arend-Jan schreef: Ik kan deze van harte aanbevelen, ken de huidige eigenaar vrij goed Wink

https://ligfiets.net/advertisements/19856

Hey, die 'ken' ik ook. Van Youtube. Hij is heel snel met het in elkaar vouwen van een Optima Baron, zonder deze hardhandig in een auto of iets dergelijks te crashen. Vermoeden bevestigd Smile

Wat is er trouwens met die vouwbaron gebeurd? Enig idee toevallig wat Optima daarmee gedaan heeft, zeker nu ze helemaal gestopt zijn met ligfietsen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
#54
something something "verkeert niet in showroom staat"... Dat is gewoon een splinternieuwe Milan!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan
#55
Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
(03-Nov-2023, 11:44 PM)Roepers schreef: Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro.

Die van 21 jaar oud van 3000 euro verkoopt ie never nooit voor dat bedrag. Dat is een oude 20" Quest.  Die heeft het ietwat te hoog in zn bolletje, vrees ik. Voor 3000euro koop je bij velomobiel of ICB een prima inruiler in betere staat die recenter is.

Voor 4000 euro staat er nu de flipflop strada op marktplaats met naar verluidt slechts 1200km op de teller.
Wil je een mango, ben je nog goedkoper uit.

Velomobielen zijn prijzig, maar bij een gebruikte aankoop kun je er goedkoop mee rijden. De afschrijving valt reuze mee. Een normale fiets van een A-merk of e-bike schrijft harder af op jaarbasis.  Je moet alleen het geld wel hebben liggen.. Gebruik je m voor woonwerk en krijg je km'vergoeding dan rijd je helemaal goedkoop. Geen benzine/ov-kosten meer en dagelijks geld van de baas voor je fietskilometers waar je de fiets mee kunt terugverdienen. Tel uit je winst!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#57
Komt ook een beetje omdat de nieuwe velo's goedkoper uitvallen dan verwacht? Een nieuwe Bulk of SnoekL is niet eens zo heel onrealistisch duur, dus als je nu snel kan innen met je oude fiets dan heb je met minimaal bijleggen een hele leuke nieuwe velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#58
(03-Nov-2023, 11:44 PM)Roepers schreef: Ik heb net zitten kijken naar tweedehands velomobielen, maar ze zijn verrekte duur. 21 jaar oud en dan nog 3000 euro.
Een 26" Quest zit vaak al onder dat bedrag. Een 20" is misschien de helft waard.

(04-Nov-2023, 12:00 AM)ZoefZoef schreef: Velomobielen zijn prijzig, maar bij een gebruikte aankoop kun je er goedkoop mee rijden. De afschrijving valt reuze mee. Een normale fiets of ebike schrijft harder af op jaarbasis.  Je moet alleen het geld wel hebben liggen.. Gebruik je m voor woonwerk en krijg je km'vergoeding dan rijd je helemaal goedkoop. Geen benzine/ov-kosten meer.
Niet alleen goedkoop. Ik heb mijn Milan GT achteraf eens nagerekend - daar heb ik geld aan verdiend. Tientjeswerk, maar toch.
Enkel mijn voeding niet meegerekend. Vreten doe ik toch wel, door naar m'n werk te fietsen word ik gewoon niet zo dik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon , Hoekie
#59
Dat vind ik dan weer weinig, tenzij je echt enkel kijkt naar het volgende sommetje:

totaal aan km'er vergoeding -/- kosten onderhoud -/- waardevermindering Milan = netto verdiensten


Bekijk je het net even wat anders, dan ben je door te fietsen er misschien wel 10k extra op vooruit gegaan in de vrij korte periode (1 a 2 jaar?) dat je de Milan reed. Door de maandelijkse kosten weg te strepen die horen bij het bezitten en rijden van een auto. Een en ander afhankelijk of het een zakelijke leaseauto was of prive auto.


Wat dat betreft zouden bedrijven ook best het nodige kunnen besparen als ze dr werknemers niet een leasebak aanbieden, maar een velomobiel. Betaalbare reclame, tijdwinst binnen de stad en gezondere werknemers. En bij verkoop een vrij lage afschrijving ten opzichte van een auto.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#60
Deze berekeningen zijn leuk als de VM in plaats van een auto komt. En als je kilometervergoeding krijgt.

Maar als je een fiets vervangt door een VM en geen vergoeding krijgt wordt het een ander verhaal.

Quest, aanschafprijs + onderhoud - restbedrag = kosten voor hobby.
Ik vond het 't waard maar door schade rijden was het een stevig verlies, dat kan dus ook.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie
#61
Bij schade valt het idd wel negatief uit als die schade een eenzijdig ongeval is en die schade herstelt moet worden. Bij aanrijding met een auto echter ben je beschermd als fiets -zwakke verkeersdeelnemer- en krijg je die schade over het algemeen vergoed, ook als het jouw schuld was. Tenzij er sprake is van ernstige roekeloosheid.

Jouw ex-Quest zou gerepareerd rond de 1000 euro gaan kosten, schreef Ymte me paar maanden terug. Degene die die koopt zal echt nauwelijks meer afschrijven. Net als jij met je strada dat niet echt meer zal doen uiteindelijk. Het zal hooguit om een paar honderd euro gaan over een paar jaar als je het onderhoud zelf doet.

En dat bedoel ik dus, met dat een velomobiel eigenlijk helemaal niet duur is. Helemaal niet als je 'm ook voor woonwerk gaat gebruiken. Alleen moet je de aanschafprijs wel kunnen neerleggen eenmalig en natuurlijk geen schade rijden. In geval van woonwerk vind ik zelfs het financieren ervan middels een lening zelfs het overwegen waard, terwijl ik verder echt geen voorstander van kopen op krediet ben. Ik zou dan opteren voor een gebruikt exemplaar en deze dan zo snel mogelijk aflossen uiteraard met de km'er vergoeding.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#62
(03-Nov-2023, 08:06 PM)Gideonaut schreef: something something "verkeert niet in showroom staat"... Dat is gewoon een splinternieuwe Milan!

Haha, alleen van een afstandje hoor Wink
Hij is echt wel gebruikt. Zeg dat liever vooraf dan dat mensen komen en hun zelfgemaakte droombeeld blijkt slechts dat.

Deze GT is op youtube ook wel te zien op het kanaal van een andere Milanrijder 'HT Lifestyle' en op filmpjes van de RotteRijders

Heb inmiddels wel twee reacties erop al.
GT's staan niet vaak te koop

(03-Nov-2023, 07:51 PM)ZoefZoef schreef:
(03-Nov-2023, 07:24 PM)Arend-Jan schreef: Ik kan deze van harte aanbevelen, ken de huidige eigenaar vrij goed Wink

https://ligfiets.net/advertisements/19856

Hey, die 'ken' ik ook. Van Youtube. Hij is heel snel met het in elkaar vouwen van een Optima Baron, zonder deze hardhandig in een auto of iets dergelijks te crashen. Vermoeden bevestigd Smile

Wat is er trouwens met die vouwbaron gebeurd? Enig idee toevallig wat Optima daarmee gedaan heeft, zeker nu ze helemaal gestopt zijn met ligfietsen?

Ik ben met (technische) tekeningen in Taiwan nog bij een framebouwer geweest, maar het is de ijskast in gegaan. En kan de eigenaar van Optima geen ongelijk geven, hij heeft ook Amazing Wheels en daarmee werden e-bikes van Flyer verkocht, die waren gewoon niet aan te slepen. Zeker toen kwam die markt juist enorm hard opzetten. Die dingen verkocjten zichzelf en vormden geen enkel risico en vereisten geen investeringen/moeite om uit te ontwikkelen/produceren. 

De vouwbaron was mijn afstudeerproject, en was heel leuk om te doen. Mooie mensen ontmoet in die tijd en zij hebben mij fietsgek gemaakt (was daarvoor meer een sporadische hardloper). 

Zakelijk was het de goede keuze, maar natuurlijk is het jammer/zonde
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle , Hoekie
#63
uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat VM's momenteel doen op Marktplaats:
e-orca 2018 velomobiel : 7500 euro
DF??? met lak schade : 6800 euro
QV+ : 10.500 euro
Ewaw pro : 8300 euro
Waw uit 2015 : 5750 euro

Dit vind ik toch hele bedragen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#64
Mijn DF en Waw staan er ook op :p 

en op BE een hele mooie MilanSL voor 3500,-
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...lan-sl-mk3
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#65
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Mijn DF en Waw staan er ook op :p 

en op BE een hele mooie MilanSL voor 3500,-
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...lan-sl-mk3

Ik had ze al herkend. En heb ze daarom maar even bewust niet meegenomen.  Tongue Maar die Milan SL, lijkt mee te vallen. Echter weet ik niet of het nog veel geld is. Maar in ieders geval het rijtje wat ik toonde, dat zijn toch hele bedragen voor tweedehands vind ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#66
De Milan SL is een MK3, de meest recente versie is MK7.

Ik weet niet hoeveel wijzigingen er geweest zijn maar dat zou de bescheiden prijs kunnen verklaren.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#67
(6 uren geleden)Hardloper schreef: uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat VM's momenteel doen op Marktplaats:
e-orca 2018 velomobiel : 7500 euro
DF??? met lak schade : 6800 euro
QV+ : 10.500 euro
Ewaw pro : 8300 euro
Waw uit 2015 : 5750 euro

Dit vind ik toch hele bedragen.

Het zijn idd behoorlijke prijzen. Wat jij nu omschrijf als 'wat ze doen' op marktplaats zijn echter de vraagprijzen ervoor, maar echt niet de bedragen waarvoor ze daadwerkelijk verkocht worden of zullen worden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
(6 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De Milan SL is een MK3, de meest recente versie is MK7.

Ik weet niet hoeveel wijzigingen er geweest zijn maar dat zou de bescheiden prijs kunnen verklaren.

Voor mij is het ook gissen, maar het oogt in ieders geval eerlijker. Dan de bedragen van Marktplaats.

(6 uren geleden)ZoefZoef schreef: Het zijn idd behoorlijke prijzen. Wat jij nu omschrijf als 'wat ze doen' op marktplaats zijn echter de vraagprijzen ervoor, maar echt niet de bedragen waarvoor ze daadwerkelijk verkocht worden of zullen worden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Weet dat het vraagprijzen zijn. Maar dan vind ik nog wel verbazend dat ze het durven te vragen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#69
Volgens mij is dit een HELE mooie aanbieding en niet echt de norm. Die zal ook erg snel verkocht zijn.

Trouwens, niet echt heel eerlijk om alleen de dure eruit tussenuit te vissen vind ik.

QuestXS voor 3500,-
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...in-gereden

Oude Quest, vrij bieden
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-quest-200

Orca - luxe model voor 6200,- 
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...ca-te-koop

Nette Quest voor 3500,-
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...est-nr-714

Sunrider 1, vrij bieden 
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...s-sunrider

Dus met het volledig aanbod is er voor iedereen wel wat.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#70
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Volgens mij is dit een HELE mooie aanbieding en niet echt de norm. Die zal ook erg snel verkocht zijn.

Jij wou toch een Milan? Grijp je kans.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#71
(5 uren geleden)Hardloper schreef:
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Volgens mij is dit een HELE mooie aanbieding en niet echt de norm. Die zal ook erg snel verkocht zijn.

Jij wou toch een Milan? Grijp je kans.

Is een MK3, dan moet je wel een slangenmens zijn voor het onderhoud.

Het beste is op de kop hangen en er dan op een stoel onder te gaan zitten. 
Dit zag ik een keer iemand doen op een filmpje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#72
(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(5 uren geleden)Hardloper schreef:
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Volgens mij is dit een HELE mooie aanbieding en niet echt de norm. Die zal ook erg snel verkocht zijn.

Jij wou toch een Milan? Grijp je kans.

Is een MK3, dan moet je wel een slangenmens zijn voor het onderhoud.

Het beste is op de kop hangen en er dan op een stoel onder te gaan zitten. 
Dit zag ik een keer iemand doen op een filmpje.

Een GT wil ik, al ben ik wel bezig geweest met het puzzelen hoe en wat kwa openbaar vervoer en dat bleek nogal een drama te zijn dus laat maar :p 

maar voor die prijs is het niet zo moeilijk om de dremel te pakken en hier en daar wat service hatches te zagen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#73
De Milan GT van Theo staat ook te koop. Zie ligfiets.net/advertentie voor E7300,- 3 jr oud en ca 22000 km gefietst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#74
(4 uren geleden)Dharm2004 schreef: De Milan GT van Theo staat ook te koop. Zie ligfiets.net/advertentie voor E7300,- 3 jr oud en ca 22000 km gefietst.

Hier aas ik al een tijdje naar. dat hij nog niet verkocht is verbaast me.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#75
Tjonge, die MK3 Milan lacht wel een beetje verleidelijk naar me hoor..... Tongue
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#76
Tja er zijn maar weinig tweedehands velomobielen en er zijn wel mensen die ze hebben willen, dus kun je er nog best wat voor vragen. Bij tweedehands ligfietsen werkt het net andersom. Die wil niemand hebben, dus raak je ze voor een schijntje nog nauwelijks kwijt.

Bij de Mk3 moet je wel even checken of hij wel of geen achtervering heeft vermoed ik. Weet niet precies bij welke MK dat standaard werd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#77
De Milan is bij Twilwiel in onderhoud geweest, dus je kan Harry ff bellen en krijgt alle info.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#78
Wel of geen vering, enkelzijdige of dubbelzijdige ophanging, 559 of 622 achterwiel (scheelt nogal in de bandenkeus), suboptimale ventilatie?
En toch en toch, voor die prijs. Nou ja, geen ruimte in de schuur, simpel zat.

Bij de oosterburen (maar dan wel helemaal de ooster-oosterburen) staat momenteel een Velayo te koop voor dezelfde vraagprijs. Niet mijn ding, wel tamelijk zeldzaam.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Bianca F, Willeke_IGKT, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kleinere velomobielen?
Het scheelt ook ho...365cycle — 11:53 PM
Kleinere velomobielen?
Hij stelde een krui...Bianca F — 11:47 PM
Kleinere velomobielen?
Als ik ooit een ve...datakneder — 11:38 PM
Kleinere velomobielen?
(...) De W9s is voo...Tijanus — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
Het scheelt ook hoev...Jeroen S — 11:27 PM
Kleinere velomobielen?
... en vooral omda...Boyd Maduro — 11:13 PM
Kleinere velomobielen?
op de w9s pagina van...Gideonaut — 11:01 PM
vm-en te koop
In de SL past geen 2...Jeroen S — 10:55 PM
vm-en te koop
Het is niet zozeer i...Gideonaut — 10:53 PM
Kleinere velomobielen?
Ja maar ook die SL i...Jeroen S — 10:47 PM
vm-en te koop
De Milan GT va...Arend-Jan — 10:47 PM
vm-en te koop
Wel of geen vering, ...Tijanus — 10:44 PM
Kleinere velomobielen?
Graag jullie ide...Bianca F — 10:43 PM
vm-en te koop
De Milan is bij Twil...Dharm2004 — 10:36 PM
vm-en te koop
Tja er zijn maar wei...Jeroen S — 10:31 PM
vm-en te koop
Tjonge, die MK3 Mila...TimSch — 08:41 PM
vm-en te koop
De Milan GT van ...Gideonaut — 07:12 PM