Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vm-en te koop
#79
(, 07:12 PM)Gideonaut schreef:
(, 07:01 PM)Dharm2004 schreef: De Milan GT van Theo staat ook te koop. Zie ligfiets.net/advertentie voor E7300,- 3 jr oud en ca 22000 km gefietst.

Hier aas ik al een tijdje naar. dat hij nog niet verkocht is verbaast me.

Beetje ondergewaardeerd model, wel. Misschien niet zo sexy als een SL maar wel heel erg veelzijdig. 

En misschien dat de schade mensen afschrikt?

Die MK3 SL is ook een mooie deal ja. Zou het bijna jammer gaan vinden dat ik een Snoek heb  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#80
Het is niet zozeer info wat ik wil maar het budget, en ik durf niet te vragen of die voor nog minder weg mag :p

Op de tweedehands pagina van Velomobiel staat trouwens een splinternieuwe Snoek te koop. En een QV+
https://www.velomobiel.nl/2ehands/

Die hele mooie Velayo is trouwens een E-Velayo die op een hele leuke en simpele manier is gemotoriseerd Big Grin Dankje voor het delen, die sla ik op.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#81
In de SL past geen 28er volgens mij, of dan alleen met een heel dun bandje. 27,5 kun je proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
#82
(, 06:01 PM)Wim -de roetsende schreef: Is een MK3, dan moet je wel een slangenmens zijn voor het onderhoud.

Het beste is op de kop hangen en er dan op een stoel onder te gaan zitten. 
Het beste is een luikje in de neus maken. De fiets van Veloquest had 'm oorspronkelijk ook niet.

(, 10:44 PM)Tijanus schreef: Wel of geen vering, enkelzijdige of dubbelzijdige ophanging, 559 of 622 achterwiel (scheelt nogal in de bandenkeus), suboptimale ventilatie?
Als je toch aan het zagen bent kan je ook ventilatie aanleggen. Heeft Arend-Jan ook gedaan in zijn Mk5 GT.

(, 10:55 PM)Jeroen S schreef: In de SL past geen 28er volgens mij, of dan alleen met een heel dun bandje. 27,5 kun je proberen.
In de mk3 SL die ik gezien heb past eigenlijk alleen een 559. De Pro One in 28-559 is nog steeds leverbaar en is een fijne band. Wel prijzig.
In de latere kan het volgens mij ook niet zomaar, heb wel ooit iemand horen zeggen dat meer dan 25-622 echt niet paste.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
#83
Ik heb ook wel foto's gezien van mensen die in de Milan zitten en dan hun hoofd onder de neus gevouwen hadden. Maar dan moet je wel knap lenig zijn. De GT heeft dankzij de vorige eigenaar ook een luikje voor. De bagagebakjes, daar kun je zo ook wel bij via het instapgat.

De verbeteringen bij de Milans zitten vooral in de stijfheid van de vloer, de achterophanging en de bevestging van de trapasboom naar de body. Ik weet waar ze mee begonnen zijn, een vaste achterwielkast met het normale achterwiel daarin vast. Over de mk 7 is ook best veel te vinden, maar wat de verschillen tussen mk2 en mk3 zijn?

559/584 maakt 12,5mm in radius. Dat is niet heel veel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#84
Ik ben inmiddels met de verkoper van de mk3 in contact en wel geneigd om, als er geen verrassingen uit wat extra foto's en vragen komen, deze Milan naar Nederland te halen  Smile

Ik heb meegelezen wat jullie hier allemaal over de Mk3 schrijven. Ik ga er denk ik wel een serviceluik in maken als de fiets deze kant op komt, want lenig ben ik zeker niet  Big Grin Ook iets van ventilatie durf ik er wel in te knutselen. 

Ik heb inmiddels, t.o.v. de advertentietekst, de volgende extra info: 
- bouwjaar 2016, km stand net geen 40k. 
- nu van eerste eigenaar
- geen vering achter. Hij noemt "een soort carbon veer achter de zitting". Weet iemand wat dat inhoudt en hoeveel nadeel ga ik ervaren van het ontbreken van die vering?
- kan iemand iets zeggen over een vergelijk met mijn carbon Quest? 

Ik heb een blokje om gereden gisteravond in een Mk7 SL. Conclusie: ik pas erin  Big Grin En het gaat makkelijk hard. Nu realiseer ik me uiteraard dat er tussen mk3 en mk7 nog wel wat verschillen zitten, maar de maatvoering zal wel gelijk zijn neem ik aan. 

Als iemand verder nog tips of aandachtspunten heeft: ik hoor ze heel graag!! Het is een behoorlijk trip vanuit Groningen naar Diksmuide, dus alle info op voorhand is welkom!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#85
Kijk even goed of je die achtervering gaat missen. Eigenlijk niet eens zozeer de vering, maar de demping. Een hoog onafgeveerd gewicht (de hele achterkant van de fiets) verliest sneller grip op ribbels/richels etcetera.
Daarnaast is een lekke achterband wisselen lastiger omdat de brug niet enkelzijdig is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
#86
Mijn Waw is achter ongeveerd. Dat was in de belgische modellen standaard. De gedachte was dat je de vering kon opvangen met ballonbanden en de druk daarin. Ik rijd nu inderdaad met een ballonband achter en het bevalt me goed. Nu heb ik ook op tweewielers de vering altijd als vervelend ervaren.

Ik heb hier net buiten het dorp een constructie van slecht aansluitend wegdek (bij een kruising) met direct daarna een bocht. Op dat punt kan ik gaan stuiteren zodat mijn achterkant kort uitbreekt. Niet goed voor het wiel en de fiets. Maar dat is ook de enige plek in al mijn kilometers waar ik dat ervaren heb. Gewoon een kwestie om op dat punt even rustig te fietsen, niet langzaam)

Maar ik moet ook zeggen dat de Tsjechische modellen tegenwoordig volgens mij allemaal standaard wel vering hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle
#87
(2 uren geleden)datakneder schreef: De gedachte was dat je de vering kon opvangen met ballonbanden en de druk daarin.
Ballonbanden geven je een klein beetje vering en demping. Het gaat vooral om demping en onafgeweerd gewicht.
Dit is wat dat betreft wel interessant, kijk bij 7:00:



"Normale" fietsen komen er niet alleen mee weg geen vering te hebben door de vering en demping in de banden, maar ook door het feit dat de snelheid laag blijft. Dat geldt voor een Milan niet.

Het is niet pertinent gevaarlijk, ook niet als je vaak hard rijdt, zolang je maar een beetje weet wat je doet. De gifgroene Milan van HT LifeStyle was achter ook ongeveerd. Hij deed er vaak genoeg behoorlijk gek mee Big Grin 



(2 uren geleden)datakneder schreef: Nu heb ik ook op tweewielers de vering altijd als vervelend ervaren.
Ik merk de vering in de Tuna eigenlijk nooit echt op, behalve als ik over een stevige richel ga ofzo. Dan hoor ik *BAM* achter me, maar krijg ik geen beuk in m'n rug zeg maar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: TimSch, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kleinere velomobielen?
Nou ik zie een hel...365cycle — 12:56 PM
Kleinere velomobielen?
Nou ik zie een hele ...Hardloper — 12:55 PM
Kleinere velomobielen?
Is eigenlijk een Q...365cycle — 12:50 PM
Kleinere velomobielen?
Is eigenlijk een Que...Hardloper — 12:46 PM
vm-en te koop
De gedachte was dat ...365cycle — 12:15 PM
Kleinere velomobielen?
Daar zie ik een be...datakneder — 12:05 PM
Slow TV
25 jaar Velomobiel.n...Hoekie — 11:45 AM
Kleinere velomobielen?
En ik ben heus een...365cycle — 11:40 AM
Kleinere velomobielen?
De schuimkap kom...Frutsel — 11:30 AM
Kleinere velomobielen?
Daar zie ik een bela...Willeke_IGKT — 11:25 AM
Kleinere velomobielen?
Voor wie interesse h...Hardloper — 10:45 AM
vm-en te koop
Mijn Waw is achter o...datakneder — 10:29 AM
vm-en te koop
Kijk even goed of je...365cycle — 09:56 AM
vm-en te koop
Ik ben inmiddels met...TimSch — 08:59 AM
vm-en te koop
Ik heb ook wel foto'...Jeroen S — 07:47 AM
Kleinere velomobielen?
Mn eerste velomobiel...ZoefZoef — 06:10 AM
Kleinere velomobielen?
Maar goed, als ik e...Willeke_IGKT — 04:53 AM