Waardering:
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Ik zag vanmorgen ten westen van de stad Groningen een Whike voorbijkomen.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
(15-Jan-2023, 09:48 PM)melle z schreef: Ik zag vanmorgen ten westen van de stad Groningen een Whike voorbijkomen.

Zo! Die was niet bang, met die bries die er gisterochtend stond. Stormzeiltje erop en schoot niet in de klem stel ik mij voor ;-)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt
Bedankt door: Jan van Ochten
Vandaag ook zonder zeil op gereden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Bedankt door: Jan van Ochten
Ik zag vanaf de bank alleen de bovenkant van het zeil voorbij komen, hij/ zij ging hard door de bocht!

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(16-Jan-2023, 11:06 AM)Willeke_IGKT schreef: Misschien blij dat er eindelijk zeil wind was. Ik heb nog nooit genoeg wind voor mijn Whike meegemaakt.
Vandaag ook zonder zeil op gereden.

Nu ben ik al veeeeeel langer een zeiler dan een ligfietser dus deze opmerking verbaast me een beetje. Het waait in Nederland toch bijna altijd? Gisterochtend woei het hier in Groningen zo'n 6 bft, in vlagen heb ik in de tuin hier dik 7 bft gemeten. Als zeiler op water blijf je dan in de haven of gaat met sterk verminderde zeiloppervlakte met de nodige voorzorgsmaatregelen het water op wanneer je geen keuze hebt. (en die keuze heb je, als je het mij vraagt, altijd. Maar dat is een andere discussie  Wink  )

Begrijp ik nu goed dat dat pas voldoende zou zijn voor een Whike?  Huh  Want als je niet met een windkrachtje 3/4 op een mooie lentedag met zo´n ding de polder in kunt, vraag ik me serieus af wat het bestaansrecht van de Whike is...
Antwoord }
vanmorgen een mooie blauwe Strada bij de Bouwmaat in Haarlem. Iemand van hier?

(16-Jan-2023, 11:23 AM)TimSch schreef: in vlagen heb ik in de tuin hier dik 7 bft
vlagen meet je niet in Beaufort.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
Bedankt door: Hoekie , Jan van Ochten
Nee, maar het is wel lekker duidelijk. Ik reken maximale windsnelheid altijd om naar Beaufort.

Groet,

Marco
Antwoord }
(16-Jan-2023, 11:31 AM)=oNNo= schreef: vanmorgen een mooie blauwe Strada bij de Bouwmaat in Haarlem. Iemand van hier?

vlagen meet je niet in Beaufort.

Dat weet ik (ik zeil al 35 jaar), maar in mijn communicatieopleiding heb ik geleerd dat je bij communicatie altijd aan je doelgroep moet denken, en ik schatte in dat de vlagen in knopen o.i.d. weergeven minder duidelijk zou zijn voor het fietspubliek.  Wink Iedereen heeft een voorstelling bij de beaufort schaal, zoals Marco al even aangaf...
Antwoord }
(16-Jan-2023, 11:43 AM)TimSch schreef: (ik zeil al 35 jaar), ... vlagen in knopen
Tja, vlagen zijn iets anders dan constante wind, dat weet je als zeiler natuurlijk, dus vlagen in Bft is klauwekul.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
Bedankt door: 365cycle , TimSch , Jan van Ochten
Marius van De Fietsen Van ... (Barendrecht, Capelle, Ambacht) had een Strada en heeft die afgelopen najaar volgens mij verkocht.
Op het laatst was die mooi metallic blauw.
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(16-Jan-2023, 11:49 AM)=oNNo= schreef:
Misschien flauwekul, maar voor de leek wel lekker begrijpbaar.
(16-Jan-2023, 11:23 AM)TimSch schreef:
Vandaag ook zonder zeil op gereden.

De meeste wegen hier liggen enigszins beschut en 5 Beaufort op zee was niet genoeg om op de weg naar de sluis te zeilen.
Ik moet wel toegeven dat ik er ook niet al te veel moeite voor gedaan heb om de wind te zoeken.
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
Vanochtend rond 8:00 op de Juliana van Stolberglaan in Den Haag (richting centrum), sjeesde een gele velomobiel langs toen ik naar het treinstation liep.
Bedenk me net dan ik dinsdagmiddag vanuit de auto (ik denk rond 14:00) in Bennekom (Kierkampweg) een VM zag fietsen, in mijn herrinnering een blauw/groene, kon niet zo snel zien wat voor type (iig niet een van velomobiel.nl).
Quest 631
Antwoord }
(19-Jan-2023, 07:11 PM)Bob Hagendijk schreef: Vanmiddag rond kwart voor vijf een quattrovelo tussen Nijverdal en wierden. Oranje van onder, wit van boven. Net buiten Nijverdal zag ik m in de verte en de 3 km erna kwam ik er steeds dichterbij maar niet snel genoeg, toen ik op ca 50m was genaderd ging hij linksaf richting het buitengebied van Wierden. Hij fietste met een e-bike mee tot dat kruispunt, anders was hij vast sneller geweest dan ik.

Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
(19-Jan-2023, 10:00 PM)Wim -de roetsende schreef:

Kan Johan zijn geweest. De filmer van Mooi Twente en ook regelmatig van LOL.

Zou kunnen, ik ben eerder zo'n zelfde quattrovelo tegengekomen daar. Misschien kan ik het zaterdag vragen, ik twijfel of ik een keer met mooi Twente mee ga. Het weer ziet er wel goed uit, in ieder geval droog.
(19-Jan-2023, 10:25 PM)Bob Hagendijk schreef:
(19-Jan-2023, 10:00 PM)Wim -de roetsende schreef:

Kan Johan zijn geweest. De filmer van Mooi Twente en ook regelmatig van LOL.

Ik zal er helaas niet bij zijn.

Antwoord }
(19-Jan-2023, 11:48 PM)Wim -de roetsende schreef: Zaterdag mag ik onze oudste dochter helpen verhuizen van haar studentenkamer naar een 'echt-grote-mensen-appartement' waar ze gaat samenwonen met haar vriend  Smile

(20-Jan-2023, 02:10 PM)365cycle schreef: Die kids, ze worden zo snel groot. De mijne zit nog op de basisschool en ik vind het al hard gaan...

Daar zat die van mij 'vorige week' ook nog  Big Grin

Antwoord }
Vanmiddag rond 16:15 fietste ik in mijn witte Quest op de fietsroute langs station Nijmegen. Kwam mij een rode VM tegemoet, ik denk een DF, maar ben niet zo goed in al die modellen uit elkaar houden. Natuurlijk even gegroet.
Quest 631
Zag gisteren op Strava dat ik bijna een medeligger was tegengekomen. Mijn werk-woonroute liep gisteren langs zijn huis. Zo'n 4 km verderop ging ik linksaf richting mijn huis, minder dan een minuut later kwam hij in tegengestelde richting over dezelfde kruising  Rolleyes
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
Net bij de McDonalds Harlingen een medeligger op een oranje HP Velotchnik Scorpion. We hebben even gekletst. Hij heeft hem 10 jaar en ik heb even mijn Fries geoefend. Ik was op de Mini.

Groet,
Marco
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , Lig-hen
Heerlijk weer voor een héérlijke tocht. En zo dachten er vanmiddag meer over. Ook de heer op Ice trike die ik ten westen van Emmen tegenkwam.
Hij heeft al liggers vanaf 1994, en is nu al 5 jaar met z'n tweede Ice onderweg.
We hebben staan ... uh ... liggen kletsen, en ik heb hem opmerkzaam gemaakt op dit forum.  Wie weet ...
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
Vanmiddag rond 16:15 een witte Quest door Almelo. Ik kwam net op het kruispunt af fietsen en diegene fietste er net overheen. Hij heeft me niet gezien verwacht ik
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Roepers
Vanavond! Een donkere (antraciet/blauw/groen?) tweewieler zonder licht in centrum R'dam, met een volgens mij vrij jonge gast erop. Klein voorwiel, groot achterwiel en onderstuur, qua model beetje vergelijkbaar met m'n Challenge Focus of de M5 28/20. Hij fietste aan de overkant van de weg en ik was jaloers, want het was koud op de rechtoptandem Big Grin Niet gegroet dus.
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , Roepers , Hoekie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 28 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...