Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
velomobileworld.com
#1
Er staan geen vm-en van velomobiel.nl meer op de site van: https://store.velomobileworld.com/category/velomobile/

Heeft iemand daar iets over gelezen/gehoord? Vind ik wel een nadeel voor hen. 

Als mensen als eerste naar bovenstaande site gaan, dan zien ze de QV, Snoek, enz. dus niet meer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#2
Blijkbaar vinden ze korte filmpjes maken belangrijker dan de website op punt te stellen ....  Blush
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door:
#3
…of deze modellen zijn alleen nog via Dronten te bestellen?
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ze staan nog wel op https://www.velomobileworld.com/technical-support/
Maar inderdaad niet meer in de URL. Ook jouw Milan SL en de Tuna staan er niet op. De laatste heeft er nooit op gestaan zover ik weet. Er zal wel een logische verklaring voor zijn, waarom ze niet meer erop staan, echter is het niet zo handig vind ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#5
(03-May-2024, 09:55 AM)quattrovelootje schreef: Blijkbaar vinden ze korte filmpjes maken belangrijker dan de website op punt te stellen ....  Blush

Dit viel mij ook al op, filmpjes van 1 of 2 minuten die eigenlijk niet veel waarde toevoegen maar het meisje vind het blijkbaar leuk om filmpjes te maken? Niets mis mee maar het weer mij een beetje om info te halen bij velomobileworld en liever naar iemand anders te gaan. Volgens mij is dat het tegenovergestelde van wat je wilt als bedrijf?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(03-May-2024, 09:57 AM)Oliver schreef: …of deze modellen zijn alleen nog via Dronten te bestellen?

Je kunt sowieso niet bij velomobileworld.com een vm bestellen. Moet via een dealer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
#7
Laten we niet meteen negatief beginnen.
Velomobile World heeft geen marketing-afdeling, de dochter van Jan maakt wat meer filmpjes en in mijn optiek doet ze dat goed: Ze houdt het kanaal actief en presenteert levendig. Haar Engels is ook gewoon goed, en daardoor werkt het mijns inziens wel.

Verder: Je kan bij het hoofdkantoor van Volkswagen AG ook geen Porsche Cayman bestellen. Daarvoor moet je bij een Porsche-dealer zijn.
Alle modellen correct op de website hebben is mijns inziens eigenlijk wel nodig, maarja, als je weet hoeveel mensen zich bezig houden met de diverse websites en sociale media van volkswagen...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#8
(03-May-2024, 02:09 PM)365cycle schreef: Laten we niet meteen negatief beginnen.
Velomobile World heeft geen marketing-afdeling, de dochter van Jan maakt wat meer filmpjes en in mijn optiek doet ze dat goed: Ze houdt het kanaal actief en presenteert levendig. Haar Engels is ook gewoon goed, en daardoor werkt het mijns inziens wel.


Alle modellen correct op de website hebben is mijns inziens eigenlijk wel nodig, maarja, als je weet hoeveel mensen zich bezig houden met de diverse websites en sociale media van volkswagen...

Ben ik zeker met je eens. Ik vind juist haar filmpjes grappig én zij zal meer de doelgroep aanspreken die niet of nauwelijks bekend is met het fenomeen vm, dan de filmpjes van 'oude mannetjes in strakke pakjes'.

Ben ik ook met je eens. Ik vroeg mij gewoon af of iemand hier iets over had gelezen/gehoord. De DF staat er namelijk nog wel op. 
Het zijn echt de velomobiel.nl-modellen. Oh ja, en de SL  Huh --> gaan ze daar nou echt mee stoppen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#9
(03-May-2024, 02:09 PM)365cycle schreef: Laten we niet meteen negatief beginnen.
Velomobile World heeft geen marketing-afdeling, de dochter van Jan maakt wat meer filmpjes en in mijn optiek doet ze dat goed: Ze houdt het kanaal actief en presenteert levendig. Haar Engels is ook gewoon goed, en daardoor werkt het mijns inziens wel.

Het is totaal niet negatief, eerder verrassend? vreemd? het creëert meer vraagtekens dan het oplost, beide het kanaal en de website. Maar dit is trouwens niet alleen Velomobileworld, de rest is net zo vaag Tongue het zijn echt de forums en facebook groepen waar de info vandaan komt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#10
(03-May-2024, 02:09 PM)365cycle schreef: Laten we niet meteen negatief beginnen.
Velomobile World heeft geen marketing-afdeling, de dochter van Jan maakt wat meer filmpjes en in mijn optiek doet ze dat goed: Ze houdt het kanaal actief en presenteert levendig. Haar Engels is ook gewoon goed, en daardoor werkt het mijns inziens wel.
Verder: Je kan bij het hoofdkantoor van Volkswagen AG ook geen Porsche Cayman bestellen. Daarvoor moet je bij een Porsche-dealer zijn.
Alle modellen correct op de website hebben is mijns inziens eigenlijk wel nodig, maarja, als je weet hoeveel mensen zich bezig houden met de diverse websites en sociale media van volkswagen...

Mijn opmerking was helemaal niet negatief bedoeld, enkel een vaststelling. 

Itt tot Porsche is Velomobileworld is geen hoofdkantoor van één enkel merk, maar een producent voor verschillende merken. Je kunt op hun website configureren en bestellen, net daarom vind ik het vreemd dat niet alle modellen erop staan vermeld. 

Op de site van bvb Velomobiel.nl staan wel duidelijk alle modellen vermeld mét de correcte prijs (zonder dat je nog eens zelf de btw moet uitrekenen) en die zijn maar met z'n drieën, zo kan het dus ook.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#11
Ik heb Jan inmiddels gesproken en de velomobiel.nl producten staan er niet omdat je die altijd via Dronten moet bestellen.

Overigens hadden we het niet over het merk Porsche maar over Volkswagen AG, en hun product Porsche Cayman. Volkswagen AG is namelijk wel degelijk eindverantwoordelijk voor de productie van Porsche... En Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Skoda, Bentley en nog een zwik merken. Die vind je echter niet op hun site terug.
Dat de structuur daar significant anders is dan bij Velomobile world is niet zo gek; het gaat over hele andere aantallen.

Verder, over velomobielen die uit productie gaan; zolang er zo nu en dan een bepaald model verkocht wordt kan ik me niet voorstellen dat het uit productie gaat. De mallen zijn er, de kennis is er, tenzij de ontwerper het per se wil gaat Jan die boterham echt niet weigeren. Voor de ontwerper zal het ook niet uitmaken.
Hoeveel SL's zijn er nog verkocht? Ik zou zo gokken dat 1 per kwartaal voor die fiets genoeg is om 'm in productie te houden, met name ook omdat de GT niet zo heel anders is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#12
https://youtu.be/QZiRxPpxSGs?si=HBeNKW0PsotC3fVK


Ze gaan stoppen met de productie van de Quest, de Strada, de Quest XS en de Milan SL.

Voor 1 september kun je nog een SL bestellen voor de oude prijs. Er worden er nog 5 gemaakt. Die wordt dan geleverd voor 1 december.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Wat is het verschil tussen de Milan SL en de GT?
De SL is kleiner, maar is dat alles of zijn er nog meer verschillen?

Jammer dat de velomobiel.nl modelletjes niet meer gemaakt worden. Kennelijk zijn ze te gedateerd geraakt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
Ik ben eens benieuwd wanneer dat op de site van velomobiel.nl duidelijk wordt dat ze niet meer in productie zijn. Tot nu toe staan ze daar nog als bestelbaar. Afgaande op wat Theo zei in een reactie op een eerder vrijdagbericht gaan ze daar niet echt mee akkoord.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#15
Vanaf 1:25

Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , 365cycle , Willeke_IGKT
#16
Velomobileworld wil stoppen met het maken van modellen waarvan er minder dan 5 per jaar besteld worden. Kan ik me iets bij voorstellen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - binnenkort ophalen: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: DanceRaven , Willeke_IGKT
#17
(26-Jun-2024, 09:28 PM)Atrike schreef: Velomobileworld wil stoppen met het maken van modellen waarvan er minder dan 5 per jaar besteld worden. Kan ik me iets bij voorstellen.
Waarom? De mallen zijn er. Het materiaal is er, de mensen neem ik aan ook?

Is de winstmarge per stuk te klein voor deze modellen of zit er een andere reden achter dat ze deze niet al te best lopende modellen stoppen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Volgens de video die Hoekie deelde is het gebrek aan routine de reden om die modellen te stoppen.
Kijkend naar de orderlijst constateer ik dat de Bülken een groot verkoopsucces zijn.  De Bülk 4M verkoopt ook goed. Beter dan ik had verwacht. Kennelijk is er behoefte aan een goedkopere velomobiel.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Als je een handeling regelmatig doet krijg je er handigheid in. Die heb je ook nodig om een velomobiel te bouwen, anders gaat het veel trager en gaat er meer fout dan toen je het nog wel gewend was.
Als er te weinig van die dingen gebouwd worden, wordt de productietijd dus onvoorspelbaar, omdat de (mogelijk zelfs nieuwe) medewerkers het wiel deels opnieuw moeten uitvinden.

Je bouwt dan dus een product waar je geen winst op gaat maken, en daarmee breng je ook nog eens de leverbetrouwbaarheid van je andere orders in gevaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#20
Zou je natuurlijk ook de prijs van de oudere modellen kunnen verlagen, de ontwikkel kosten moeten al terug verdiend zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(26-Jun-2024, 11:06 PM)Willeke_IGKT schreef: Zou je natuurlijk ook de prijs van de oudere modellen kunnen verlagen, de ontwikkel kosten moeten al terug verdiend zijn.
Dan maak je het probleem dus groter.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Of niet, als je ze weer wat vaker maakt.

Overigens geloof ik niet zo dat je die kennis en routine snel weer vergeet als je er een paar hebt gemaakt.

De markt is duidelijk, maar jammer vind ik het wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
In 2023 verkocht velomobiel.nl:

3x een Quest
2x een XS
2x een Strada

Dit is ongeveer 10% van hun verkoop.

Tegenover:
36x een QV
20x een Snoek


Ik begrijp het wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#24
Plus de specifieke onderdelen die je op voorraad moet houden en dus geld en ruimte innemen. Bovendien, als een een oud model maakt die langer duurt door minder ervaring, hou je een productie plek bezet. Dan maak je dus minder modellen waar je winst op kan maken. Hoe langer je dit soort modellen maakt, hoe langer je ook after-service moet leveren met de specifieke onderdelen en kennis.

Ik snap de keuze wel. Het is gewoon een bedrijf dat winst moet maken, geen hobby-werk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
De mallen die gebruikt worden slijten ook door gebruik. Niet heel veel, maar wel een beetje. Na een x aantal keer gebruik wordt de kwaliteit duidelijk minder, te laag. Je moet dan een nieuwe mal malen. Dat is wel te doen, maar het kost veel uren, en veel materiaal omdat zo'n mal heel erg veel dikker is als een velomobiel. Je wil immers niet dat een mal vervormt als er een nieuwe velomobiel in gelamineerd wordt. Denk daarbij aan een centimeter wanddikte, in die richting. Dat maakt een mal kostbaar, het is een investering, die je moet afschrijven (door berekenen) met iedere keer gebruik. Als je er vele per jaar maakt, verdient Velomobile World die investering in een paar jaar weer terug. totdat je weer een nieuwe mal moet maken.

Bij hele kleine productieaantallen moet of het afschrijvingsbedrag erg hoog worden, of je gaat er heel erg veel jaren over doen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zoveel van elkaar verschillen dat het ene type heel erg veel moeilijker te maken is als een andere. Daarvoor lijken de velomobielen te veel op elkaar qua constructie. Maar zo goed ken ik de details niet, dat ik het zeker weet. Het lijkt me wel waarschijnlijk dat er subtiele verschillen in de layup van het laminaat zitten. Moesten hier nu drie of vier laagjes, keperweefsel of unidirectioneel?

Ik snap het dus ook wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#26
Ik heb ooit gelezen dat iedere vm een eigen legpatroon heeft voor wat betreft het carbon.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
velomobileworld.com
Zal de Bülk MK1 de M...Hardloper — 06:45 PM
wat ze zeggen
Die bij Griethausen ...Lopopodium — 06:39 PM
velomobileworld.com
De bedenkers/ont...Arend-Jan — 06:14 PM
velomobileworld.com
Hoe zit het met de...Hardloper — 03:34 PM
Hase Kettwiesel met werk, voor een habb...
Tja, te laat. Voor...Frutsel — 03:19 PM
velomobileworld.com
Hoe zit het met de G...Gideonaut — 03:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat...Bob Hagendijk — 02:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De aandrijving v...Wim -de roetsende — 02:44 PM
velomobileworld.com
Ja idd. Langs een ka...bucovaina — 02:11 PM
velomobileworld.com
De vraag is ook wat ...Wim -de roetsende — 02:10 PM
velomobileworld.com
Welke volgt? Sowi...Hardloper — 02:05 PM
velomobileworld.com
Ze kunnen ze ook/bes...GertBr — 02:05 PM
velomobileworld.com
Is dit de keerzijde ...ZoefZoef — 02:04 PM
velomobileworld.com
En Snoek, SnoekL e...Hardloper — 02:03 PM
Hase Kettwiesel met werk, voor een habb...
Peter welkom op het ...Hardloper — 02:00 PM
velomobileworld.com
En Snoek, SnoekL en ...Arend-Jan — 01:19 PM
velomobileworld.com
De DF gaat ook uit p...Wim -de roetsende — 01:12 PM