Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
#27
(25-Jun-2024, 09:24 PM)Hardloper schreef:
(25-Jun-2024, 08:54 PM)Jeroen S schreef: Met velcro wel opletten, want dat wil nog wel eens loslaten.
Zo heb ik gedoe met mijn vizier.

De lijm van de velcro moet je eerst verwarmen met bijvoorbeeld een verfafbrander/boven het gasfornuis/enz. Doe ik al jaren zo. Wel een beetje op afstand houden dus. Er moeten bubbeltjes in de lijmlaag komen.
Dan blijft de velcro veel langer en beter zitten. Vooral in de vm moet je het op die manier doen.


Maar heb jij niet van die hardplastic velcro, waarvan het net lijkt of allebei de kanten hetzelfde zijn? Die moet je gewoon heel hard op elkaar drukken. Of laat de lijmlaag los? Dan hetzelfde als hierboven beschreven oplossen.


Zelfs hele oude velcro die bijna niet meer plakt krijg ik zo vast.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , Hoekie
#28
(25-Jun-2024, 09:47 PM)Gideonaut schreef: Niet de mooiste maar wel passend en smooth Big Grin likje verf komt later wel, alleen het monteren is nog iets, gaan er gaten in of iets met velcro aan de binnenkant. Ik heb nog geen testrit kunnen maken vanwege het weer maar verwacht wel dat het iets zal helpen. 

Je zou ook neodymium magneten kunnen gebruiken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(26-Jun-2024, 12:45 AM)Frutsel schreef: Je zou ook neodymium magneten kunnen gebruiken.

Dat is een goeie! Dat ga ik proberen, volgens mij heb ik nog ergens een zakje liggen ook!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Ik denk dat ik een neusdeksel-met-luchthapper ga maken voor de QV-Limo. Deze zomer ga ik er weer mee op vakantie, met m'n dochter achterin en kampeermeuk en dan heb ik alle bagageruimte nodig die dat ding biedt. Een kar erachter probeer ik te vermijden, want dat is weer 15kg extra (en flink minder aero).

Iedere QV heeft twee bagagevakken voor de voorwielen, alleen zijn ze amper bruikbaar omdat je er gewoon niet bij kan... Ja, eerst op zn kant rollen en dan via het voetengat ja... lekker handig -not-
Met een luik bovenop los je dat natuurlijk mooi op Smile

En ik denk dat ik dan nog wat extra bagage kwijt kan, tegen de voorkant, onder de koplampen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
#31
(26-Jun-2024, 04:30 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat ik een neusdeksel-met-luchthapper ga maken voor de QV-Limo. Deze zomer ga ik er weer mee op vakantie, met m'n dochter achterin en kampeermeuk en dan heb ik alle bagageruimte nodig die dat ding biedt. Een kar erachter probeer ik te vermijden, want dat is weer 15kg extra (en flink minder aero).

Iedere QV heeft twee bagagevakken voor de voorwielen, alleen zijn ze amper bruikbaar omdat je er gewoon niet bij kan... Ja, eerst op zn kant rollen en dan via het voetengat ja... lekker handig -not-
Met een luik bovenop los je dat natuurlijk mooi op Smile

En ik denk dat ik dan nog wat extra bagage kwijt kan, tegen de voorkant, onder de koplampen.

Nog een paar ogen op de voorkant en wat deklijnen, en dan kan je daar ook nog het een en ander kwijt. OK, er overheen kijken is misschien een dingetje...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Ik bedoelde natuurlijk wel aan de binnenkant he  Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(26-Jun-2024, 04:30 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat ik een neusdeksel-met-luchthapper ga maken voor de QV-Limo. Deze zomer ga ik er weer mee op vakantie, met m'n dochter achterin en kampeermeuk en dan heb ik alle bagageruimte nodig die dat ding biedt. Een kar erachter probeer ik te vermijden, want dat is weer 15kg extra (en flink minder aero).

Iedere QV heeft twee bagagevakken voor de voorwielen, alleen zijn ze amper bruikbaar omdat je er gewoon niet bij kan... Ja, eerst op zn kant rollen en dan via het voetengat ja... lekker handig -not-
Met een luik bovenop los je dat natuurlijk mooi op Smile

En ik denk dat ik dan nog wat extra bagage kwijt kan, tegen de voorkant, onder de koplampen.

https://alve.henricson.eu/front-hatch-fo...-quest-sx/
Antwoord }
#34
Kijk met gebruiksaanwijzing in plaatjes! Dat is mooi. Zoals ik het lees kun je die mal voor de steunrandjes bij die Denis kopen. Dat scheelt een boel werk.

Afhankelijk van hoe lang je fiets is en hoe lang je zelf bent, kon er daar voor wel eens veel ruimte zijn. Er zijn ook WAW's die daar middenvoor een bak in de neus hebben. Bij mij in de GT kan ik door het grote deksel wat veel verder naar voren doorloopt redelijk makkelijk in de bakjes. Ik heb klein spul wel in een klein rugzakje zitten, wat ik er dan in zijn geheel uit kan vissen. Hoeft de opening voor helemaal niet open. Een luciferdoosje zou ik niet kunnen pakken, de los erin gegooide bodywarmer makkelijk.

ik heb wat korte beentjes en dus heb ik nog een heel stuk GT over aan de voorkant. Daar zou makkelijk een forse slaapzak voor passen. Dus nog voor de trapper in de voorste stand. Met het gewicht van wat je daar stopt zou ik wel wat voorzichtig zijn, ver van het ideale zwaartepunt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#35
(27-Jun-2024, 12:27 AM)Veloquest schreef: https://alve.henricson.eu/front-hatch-fo...-quest-sx/

Deze kende ik al. Leek mij ook wel praktisch.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
(27-Jun-2024, 08:16 AM)Jeroen S schreef: Er zijn ook WAW's die daar middenvoor een bak in de neus hebben.


Ik ben erg huiverig voor bagage in de neus van een WAW. De neus is erg flexibel en zit met slechts 7 boutjes vast aan de heel stevige body. Mocht ik daar functionele opslagruimte willen, zou ik die niet aan de neus vastmaken maar aan de body en de boom. Dit heb ik ook gedaan met mijn voetengatafsluiters.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
Ik weet niet precies hoe dat zat, ik herinner me vaag wat foto's. Maar volgens mij was het ook een individuele oplossing. Mogelijk is het laminaat daar ook op aangepast, iets dikker uitgevoerd. Maar dan ben ik aan het raden, ik weet het niet. Zo'n neus zonder body is inderdaad heel flexibel. Veel meer dan een slaapzak ofzo zou ik er ook niet in willen stoppen, of een slaapmatje ofzo. Veel volume, weinig gewicht.

Volgens mij zit er tussen de SL en de GT niet zo heel veel verschil. Veel minder dan tussen de verschillende mk versies. De SL MK2 is er een hele tijd alleen ongeveerd achter geweest. De GT was volgens mij altijd geveerd de eerste generaties met de dubbele stalen achtervork.

Bij de recente generaties wordt van dezelfde enkelzijdige achterbrug gebruik gemaakt, en omdat de GT een stukje breder is als de SL, zit daar een iets dikker knobbeltje waar de boel aan vast zit. Bij de GT zijn wat stapjes overgeslagen die de SL wel gemaakt heeft. Beiden zijn bij de mk2 versie begonnen. De mk1 is en soort test of prototype versie ofzo, daarvan ken ik er 1 van het Duitse Forum. De GT zit bij mk5, de Sl op mk7. Ze zijn nu weer hetzelfde, behalve de afmetingen, maar de GT heeft volgens mij wat tussenstapjes overgeslagen die de SL wel gemaakt heeft.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
(27-Jun-2024, 11:49 PM)Jeroen S schreef: De GT zit bij mk5, de Sl op mk7. 
De laatste GT is ook de Mk7. 
Als er bij één v/d twee stappen overgeslagen zijn is er gewoon doorgeteld om de nummers gelijk te houden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
(27-Jun-2024, 12:27 AM)Veloquest schreef: https://alve.henricson.eu/front-hatch-fo...-quest-sx/

Netjes. Ik heb het frame inmiddels al gemaakt, door dit eerst bovenop de body te lamineren (op tape, zodat het er makkelijk af kwam).

Mijn luik word fors langer dan die van de link hierboven.
Ik vraag me af waarom hij die strook in het midden erin heeft. Kan zijn voor extra stijfheid, of misschien voor afwatering bij regen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM