Berichten: 2.003
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 785
3937 x bedankt in 1850 berichten
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt Arend-Jan. Ik had ook veel last van beslaan bij de GT. Met de achterkant van de kap op een kiertje gaat dat een stuk beter. Ik denk dat het binnenwaaien door het vizier ook vrij krachtig is, waardoor een er overdruk ontstaat binnen in de fiets. Al die lucht moet er ook weer uit kunnen.
Berichten: 854
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1554 x bedankt in 828 berichten
(, 10:37 AM)NielsKo schreef:
Vraagje! In de SL (en voorheen ook in de quest) kan ik niet langer dan 10 minuten hard fietsen voordat ik het vizier open moet doen. Nu zat ik te denken om net als een snoek een uitlaat te scoren bij de derailleur kap. Heeft iemand daar ervaring mee? Of zo’n deksel gemaakt(of over!) al lees ik ook dat je, als je net in een SL past, je misschien de lucht blokkeert met je lichaam….. ben in elk geval benieuwd of zo’n uitlaat getest is 
Haal het kapje er af en fiets 10 minuten :p
Volgens mij was het bij de Milan populair om gaatjes in de staart te boren, of kleine sleufjes? Zodat het lucht van beide kanten een uitweg kon vinden?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 6.855
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2958
9541 x bedankt in 4620 berichten
(10 uren geleden)Veloquest schreef: dit kwam ik nog tegen. https://velowerk-info.translate.goog/pro...x_tr_hl=nl Maar toen bedacht ik mij ook dat in jouw milan sl de boomversterking zit dus dan komt de lucht daar tegen aan.
Die lucht gaat er wel omheen. Ik vraag me af of die 'toeter' niet net de frameversterking gaat raken.
Maar dat kun je wel te meten, als je weet hoe lang die 'toeter' is.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike