Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
#1
Ooit heb ik ergens, volgens mij bij één van de Duitse dealers, een neusdeksel voor het onderhoudsluik gezien met een luchthapper erin.

Na lang zoeken probeer ik het hier maar eens.

Heeft iemand anders deze ook ergens te koop gezien?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
(15-May-2024, 06:14 AM)Wim -de roetsende schreef: Ooit heb ik ergens, volgens mij bij één van de Duitse dealers, een neusdeksel voor het onderhoudsluik gezien met een luchthapper erin.

Na lang zoeken probeer ik het hier maar eens.

Heeft iemand anders deze ook ergens te koop gezien?

Ik vermoed bij Hovelo: https://hovelo.de/shopwartung/
Maar die site is momenteel onder constructie, dus misschien een paar keer proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Ik heb er destijds zelf een gemaakt in de neus van de GT.
Met zo'n snel oscillerend/trillend zaagje kan je heel secuur door carbon zagen. Ik had een 'bakje' geprint voor eronder, zodat je het flapje carbon dicht/open kon zetten. Al had ik hem eigenlijk 99% van de tijd open staan.. ik ben nogal een heethoofd Wink

Volgens mij heb ik nog een bakje liggen, en anders heb ik sowieso de 3d files wel voor je, mocht je het aandurven?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#4
Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
(15-May-2024, 12:30 PM)Gideonaut schreef: Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
In ieder geval niet direct uit Roemenië. Ik had eerder wel zo'n dekseltje met luchthapper en slang, maar heb dat aan Frutsel gegeven aangezien ik zelf nooit met toerkap in de DF rijd. Weet niet of het zelfbrouw van Carsten (vorige eigenaar) is, of dat er een partij is die ze zo maakt. 
Momenteel vind ik het vrij benauwd, ik heb het neusdeksel nu ook gewoon uit de DF (de Bülk staat ff in Dronten voor groot onderhoud). Tenzij de wind ongunstig staat heb je daar weinig last van, pas vanaf 50 km/h merk ik dat er wel héél veel extra vermogen in moet om nog te versnellen. Zijwindgevoeligheid neemt daardoor trouwens wel flink toe.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(15-May-2024, 12:53 PM)365cycle schreef:
(15-May-2024, 12:30 PM)Gideonaut schreef: Is er toevallig ook zoiets voor de dfxl?
Als dit over de service hatch gaat tenminste?
In ieder geval niet direct uit Roemenië. Ik had eerder wel zo'n dekseltje met luchthapper en slang, maar heb dat aan Frutsel gegeven aangezien ik zelf nooit met toerkap in de DF rijd. Weet niet of het zelfbrouw van Carsten (vorige eigenaar) is, of dat er een partij is die ze zo maakt. 
Momenteel vind ik het vrij benauwd, ik heb het neusdeksel nu ook gewoon uit de DF (de Bülk staat ff in Dronten voor groot onderhoud). Tenzij de wind ongunstig staat heb je daar weinig last van, pas vanaf 50 km/h merk ik dat er wel héél veel extra vermogen in moet om nog te versnellen. Zijwindgevoeligheid neemt daardoor trouwens wel flink toe.

Het is m.i. zelfbouw; het 'duct' gedeelte zit niet zo lekker in elkaar. De hoeveelheid extra lucht/koeling die je krijgt vind ik tegenvallen. Als je met een toerkap zou rijden maakt het misschien wat uit, maar voordat ik die gebruik moet het wel extreem prutsweer zijn, en dan wil je weer geen extra waterinlaat hebben...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(15-May-2024, 01:16 PM)Frutsel schreef: De hoeveelheid extra lucht/koeling die je krijgt vind ik tegenvallen. 
De druk op dat punt is ook vrij laag. Wordt ook wel bewezen doordat ik echt hard moet rijden of ongunstige wind moet hebben voordat ik in de efficiëntie ga merken dat ik de neusklep eraf heb.

(15-May-2024, 01:16 PM)Frutsel schreef: Als je met een toerkap zou rijden maakt het misschien wat uit, maar voordat ik die gebruik moet het wel extreem prutsweer zijn, en dan wil je weer geen extra waterinlaat hebben...
Op zich is dat nog wel op te lossen met afwatering. Randje erin maken en een tuitje net ervoor (zoiets: ·) ), slangetje naar de kettingtunnel of naar een nieuw afwateringsgat in de bodem et voila. Even goed naar de toerkap van een Bülk of Milan kijken is de moeite; afwatering is daarin erg mooi geregeld, loopt naar twee gaatjes aan de zijkant (in het schuine stuk van de kap). Het enige water dat daar binnenkomt spettert helaas onder het vizier door. Denk dat extra ventilatie vanuit de nacaduct een beter idee was geweest; spettert minder, dan blijft het vizier ook echt schoon.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Mijn service hatch is toch al gebroken dus zo erg zou ik het niet vinden om zelf iets te maken  Tongue
Nodig is het wel, het is snikheet in dit ding!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#9
(15-May-2024, 02:39 PM)Gideonaut schreef: Nodig is het wel, het is snikheet in dit ding!
Als je met de toerkap gaat rijden moet je misschien ook voor een wat betere luchtuitlaat zorgen. 
Bij voorkeur bovenin, zodat de lucht langs de ruitjes gedwongen wordt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#10
volgens mij heb ik wel iets kant en klaar voor de Milan gevonden: https://velowerk.info/produkt/naca-duct-vorne/

Voor de DF is er alleen een diy oplossing: https://www.velomobile-nord.de/shop-2/
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , TheoZw
#11
(16-May-2024, 09:29 AM)Gideonaut schreef: volgens mij heb ik wel iets kant en klaar voor de Milan gevonden: https://velowerk.info/produkt/naca-duct-vorne/

Voor de DF is er alleen een diy oplossing: https://www.velomobile-nord.de/shop-2/

Yes, dat is 'm. Dankjewel  thumb applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , pietandringa
#12
Dit hele verhaal herinnerde mij eraan dat ik bij mijn Milan een heel stel zelfbouw neusdekseltjes heb gekregen.
Daarbij twee met een nacaduct. Een met de duct aan de bovenzijde, de andere met de duct aan de onderzijde. Die was niet zo effectief zei de vorige eigenaar. In februari had ik niet zo'n behoefte aan extra ventilatie, maar dat is nu wel anders. Heb de versie met de duct boven er dus maar in taped. Dat zorgt wel voor wat extra wind, best prettig. De mijne heeft niet zo'n mooi tuutje aan het eind. Alleen de V duct met een vierkant einde. Geeft best wat extra wind, vooral ook wat breder bij de knieën al. Ik heb ook het idee dat ik wat minder zweterig aan de voorzijde uitstap. Maar het is niet zo'n storm als de 50mm buis in de neuspunt van houten velomobiel produceert.

Voor mij was het makkelijk wisselen. Bij het warme weer was ik blij met de extra ventilatie. Of ik met regen ook kan leven met de extra lekkage, dat kan ik nog niet beoordelen. Vermoed wel dat ie er in het najaar weer uit gaat.

Bijkomend voordeel is dat ie van lichtdoorlatend glasvezel is. Net of iemand het licht aan heeft gedaan in dat duistere hol daar in het vooronder.

Ik heb een zwaar vermoeden dat de knutselaar goed gekeken heeft naar de afmetingen van het luikje in de Bulk/Milan en er mogelijk wel 1 om te meten in de buurt had. Het zou me dus niet verbazen als we hem ook wel even op je SL zouden kunnen tapen.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Nee hoor, je wiele...Roepers — 07:10 AM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
 met (boven) e...Wim -de roetsende — 06:13 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Oké, maar hier is ...Wim -de roetsende — 06:10 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
De 20 inch Quest h...365cycle — 11:42 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik...365cycle — 11:25 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Ze worden nog wel ge...Jeroen S — 10:27 PM
ModyPlast sleurhut
Op het Duitse Forum ...Jeroen S — 10:17 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Ik moet de eerste ag...Merijn — 09:57 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik gebruik een water...Merijn — 09:54 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Ik heb een Clean Can...Jeroen S — 09:19 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Vandaag een metalen ...Hardloper — 09:11 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de ...datakneder — 09:01 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
magdatdingopdeweg.nl...Frutsel — 08:41 PM
Nu kan ik dus nieuwe bidons bestellen...
Als ik al wat te d...Martin van Mourik — 08:39 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Per toeval kwam ik d...Hardloper — 08:20 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ergens daar in de bu...Jeroen S — 07:52 PM
[split] Velomobiel kleuren ... Van vand...
Volgens mij zit hard...Jeroen S — 07:36 PM