Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
|
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
Ik zit mezelf al lekker te maken met een mogelijke opvolger voor mijn WAW. Tot nu toe vallen er heel veel af vanwege mijn wensen en zaken die ik belangrijk vind. Een Alpha M9 zou misschien wel wat zijn, maar ik zie ze nergens op de tweedehands markt. Wel Alpha 7. (te klein) QV zelfs Snoeken, die volgens mij later op de markt kwamen de de M9.
Worden er zoveel minder van verkocht, of zijn de eigenaars er zo tevreden over dat ze ze niet willen verkopen?
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 0
4 x bedankt in 2 berichten
Ze zitten nog voornamelijk in Duitsland en denk zomaar dat de eerste eigenaren erg tevreden zijn
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
10-Jun-2024, 05:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 06:56 PM door Hoekie.)
(lap tekst verwijderd)
Zoek je in NL of DE ?
En ja, ze worden al 2dehands aangeboden maar nog niet veel.
Maar waarom zoek je? Ze zijn nog zo nieuw dat je bijna net zo goed nieuw kan kopen.
Berichten: 1.478
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 280
2864 x bedankt in 1334 berichten
Ik vrees ook dat het nog wel even gaat duren voor die voor een schappelijk prijsje verkocht gaan worden. Zoeken naar een DF XL kon wel eens vlotter gaan, en die zijn ook best wel groot.
In het roergebied in het plaatsje Witten zit sinds een tijdje Pedalwirbel. Die doet ook in velomobielen. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...eft.68678/
Niet zo heel erg ver weg. Ik vermoed dat er in Duitsland naast het forum ook best wel wat via de dealers verkocht wordt, ook 2e hands. Dat zou ik ook in de gaten houden als ik op zoek was.
Berichten: 349
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 180
1038 x bedankt in 345 berichten
10-Jun-2024, 07:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 07:42 PM door Arend-Jan.)
Elan heeft een knalrode W9 staan he, die al bekeken/geprobeerd?
Ik vraag het omdat je misschien na een proefrit wel genezen bent..
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
(10-Jun-2024, 05:27 PM)Grastakkur schreef: Ze zitten nog voornamelijk in Duitsland en denk zomaar dat de eerste eigenaren erg tevreden zijn
Grastakkur, welkom op dit forum. Al flink wat jaren lid, maar dit is je eerste bericht.
Daarom wens ik je vooral veel schrijfplezier. Leesplezier heb je al jaren gehad
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.765
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2985
3262 x bedankt in 2261 berichten
Klopt het dat de Alpha 9 serie uniek in zijn soort is? En dat er nog geen geschikte vervanger is voor mensen die de Alpha 9 zouden willen upgraden? En dus houden ze hem.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
(10-Jun-2024, 08:07 PM)Hardloper schreef: Klopt het dat de Alpha 9 serie uniek in zijn soort is? En dat er nog geen geschikte vervanger is voor mensen die de Alpha 9 zouden willen upgraden? En dus houden ze hem.
Jawel hoor, al heel snel was er de A9.2
De heer DF is er heel goed in om snel weer met een nieuw model te komen en om dan vooral het vorige model flink af te kraken én het nieuwe model als allerallerbeste vm ooit te bestempelen.
Jan van velomobile.com wordt er helemaal gek van heb ik gehoord.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.765
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2985
3262 x bedankt in 2261 berichten
Nou die 9.2 kwam ik niet tegen op de site, dus hierdoor was ik hem even vergeten. Maar moet zeggen, Alpha's hebben niet mijn aandacht.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
10-Jun-2024, 08:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 08:29 PM door datakneder.)
(10-Jun-2024, 05:58 PM)Hoekie schreef: Maar waarom zoek je? Ze zijn nog zo nieuw dat je bijna net zo goed nieuw kan kopen.
Ik zoek nog niet echt. Ik ben een beetje aan het kijken wat eventueel in aanmerking zou kunen komen. En dan ga je dus ook op zoek naar tweedehands om te zien wat die prijzen zijn. Die zijn er dus (bijna) niet.
(10-Jun-2024, 07:26 PM)Jeroen S schreef: In het roergebied in het plaatsje Witten zit sinds een tijdje Pedalwirbel. Die doet ook in velomobielen. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...eft.68678/
Niet zo heel erg ver weg. Ik vermoed dat er in Duitsland naast het forum ook best wel wat via de dealers verkocht wordt, ook 2e hands. Dat zou ik ook in de gaten houden als ik op zoek was.
Ik ben waarschijnlijk van plan om dit jaar er eens heen te fietsen en eens te passen.
(10-Jun-2024, 07:39 PM)Arend-Jan schreef: Elan heeft een knalrode W9 staan he, die al bekeken/geprobeerd?
Ik vraag het omdat je misschien na een proefrit wel genezen bent..
Spreek je uit ervaring? Maar Elan heeft dus alleen een W9, Pedalwirbel hebben ook een M9. Dan kan ik mooi het verschil zien. Ik denk dat ik te groot ben voor een W9. Maar ik ben geloof ik ook te groot voor een WAW (model III) De IV pas ik prima in.
Berichten: 1.478
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 280
2864 x bedankt in 1334 berichten
Volgens mij zit er tussen de W9 en M9 niet zo heel veel verschil behalve dan dat de M9 door Daniel zelf gebouwd is en die andere in Roemenië. Misschien dat deze video wat verder helpt?
https://www.youtube.com/watch?v=XVgP0xuTlsg
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
10-Jun-2024, 08:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 08:59 PM door Wim -de roetsende.)
(10-Jun-2024, 08:54 PM)Jeroen S schreef: Volgens mij zit er tussen de W9 en M9 niet zo heel veel verschil behalve dan dat de M9 door Daniel zelf gebouwd is en die andere in Roemenië. Misschien dat deze video wat verder helpt?
https://www.youtube.com/watch?v=XVgP0xuTlsg
De M9 is kleiner dan de A9.
De W9 is weer kleiner dan de M9.
De Ws9 is weer kleiner dan de W9.
Was er niet ooit een filmpje waar ik DF, zittend naast zijn A9, hoorde zeggen dat hij nooit meer een kleine vm zou bouwen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
Heb in M9 en W9 gezeten. Bij https://www.velomobile-nord.de/
Proef zitten is van harte aanbevolen. Voor mij was proef zitten in beide zo verhelderend, dat ik niet eens meer wilde proefrijden.
Wil wel toelichten maar ga eerst maar eens zelf proef zitten.
Berichten: 2.765
Topics: 95
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2985
3262 x bedankt in 2261 berichten
(10-Jun-2024, 09:35 PM)Hoekie schreef: Heb in M9 en W9 gezeten. Bij https://www.velomobile-nord.de/
Proef zitten is van harte aanbevolen. Voor mij was proef zitten in beide zo verhelderend, dat ik niet eens meer wilde proefrijden.
Wil wel toelichten maar ga eerst maar eens zelf proef zitten.
Hebben we hier een spoiler functie? Zodat wij het kunnen lezen, zonder dat @datakneder het moet lezen?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
(10-Jun-2024, 09:35 PM)Hoekie schreef: Heb in M9 en W9 gezeten. Bij https://www.velomobile-nord.de/
Proef zitten is van harte aanbevolen. Voor mij was proef zitten in beide zo verhelderend, dat ik niet eens meer wilde proefrijden.
Wil wel toelichten maar ga eerst maar eens zelf proef zitten.
Ik was zeker van plan te proefzitten, ongeacht wat andere mensen zeggen. Ik moet zeggen dat de A7 voor mij welk lekker zat, maar gewoonweg te klein.
Berichten: 349
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 180
1038 x bedankt in 345 berichten
10-Jun-2024, 09:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jun-2024, 09:58 PM door Arend-Jan.)
(10-Jun-2024, 08:26 PM)datakneder schreef: Spreek je uit ervaring? Maar Elan heeft dus alleen een W9, Pedalwirbel hebben ook een M9. Dan kan ik mooi het verschil zien. Ik denk dat ik te groot ben voor een W9. Maar ik ben geloof ik ook te groot voor een WAW (model III) De IV pas ik prima in.
Ja ik spreek uit ervaring. Heb in Dronten de M9 geprobeerd, die is vrijwel exact even groot als de Milan GT die ik had, alleen paste ik niet met grote cranks in (hielen tegen de bodem) terwijl dat in mijn GT wel prima ging.
En later bij Elan de W9 geprobeerd, waarbij ik grappig genoeg niet met mijn hielen over de bodem ging (terwijl die fiets kleiner is!). Maar wel weer (ook bij de Alpha7 en de M9) met m'n dijen langs de middensteun. En hij stuurt loodzwaar. En de draaicirkel is werkelijk belachelijk groot. En er waren technisch wat kanttekeningen bij. En de claims (door Nici, geen kwaad woord over Hans!) over wat voor banden eronder zouden passen en wat de draaicirkel zou zijn kloppen gewoon van geen kant.
Daarbij verkondigt Nici op het Duitse forum basically dat alles wat ik zeg en al mijn (openbare!) metingen die ik met zorg heb gedaan niet kloppen, dus toen was ik er echt wel klaar mee en heb ik een SnoekL gekocht.
Ik was gecharmeerd van het gebruiksgemak van die fietsen (serviceluik op de neus + naast de voorwielen) maar de fiets bevalt me niet en het duo erachter al helemaal niet.
PS, ik ben 1.82 met redelijke benen en ook stevige schouders. Vanwege dat laatste pas ik niet in een Milan SL. De W9 biedt bij de schouders zeeën van ruimte, maar lijkt ontworpen te zijn voor O-benen, zoals wel meer fietsen van DF
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
(10-Jun-2024, 09:49 PM)datakneder schreef: (10-Jun-2024, 09:35 PM)Hoekie schreef: Heb in M9 en W9 gezeten. Bij https://www.velomobile-nord.de/
Proef zitten is van harte aanbevolen. Voor mij was proef zitten in beide zo verhelderend, dat ik niet eens meer wilde proefrijden.
Wil wel toelichten maar ga eerst maar eens zelf proef zitten.
Ik was zeker van plan te proefzitten, ongeacht wat andere mensen zeggen. Ik moet zeggen dat de A7 voor mij welk lekker zat, maar gewoonweg te klein.
Eigenlijk is het heel simpel. Proef zitten is persoonlijk. Dat maakt een velo niet 'goed of slecht'.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
11-Jun-2024, 12:07 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jun-2024, 12:08 AM door 365cycle.)
Komt ie hoor. TL;DR? Scroll ff naar beneden.
(10-Jun-2024, 05:17 PM)datakneder schreef: Ik zit mezelf al lekker te maken met een mogelijke opvolger voor mijn WAW. Tot nu toe vallen er heel veel af vanwege mijn wensen en zaken die ik belangrijk vind. Een Alpha M9 zou misschien wel wat zijn, maar ik zie ze nergens op de tweedehands markt. Wel Alpha 7. (te klein) QV zelfs Snoeken, die volgens mij later op de markt kwamen de de M9.
Worden er zoveel minder van verkocht, of zijn de eigenaars er zo tevreden over dat ze ze niet willen verkopen? Wat ik jammer vind is dat je hier niet beschrijft welke wensen en eisen je dan precies hebt. Een stukje verder omlaag ga ik erop in, maar op basis van aannames.
Verder: De Alpha-serie is flink duurder dan alle andere velomobielen, het scheelt gemiddeld zo'n 20%. Je moet wel heel graag per se een Alpha willen om dat te rechtvaardigen, en van verreweg de meeste kopers is dat vooral omdat ze Daniel-fan (ja, flauw, woordgrapje) zijn. Sterker nog: Voor de prijs waarvoor je nu waarschijnlijk een tweedehands Alpha gaat vinden, koop je een willekeurige nieuwe andere velomobiel.
(10-Jun-2024, 08:07 PM)Hardloper schreef: Klopt het dat de Alpha 9 serie uniek in zijn soort is? En dat er nog geen geschikte vervanger is voor mensen die de Alpha 9 zouden willen upgraden? En dus houden ze hem. Er zijn ook nog weinig Snoekjes te koop. Bülkjes zie je zo hier en daar wel, maar er zijn er ook echt al mieters veel gebouwd.
(10-Jun-2024, 08:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Jawel hoor, al heel snel was er de A9.2
De heer DF is er heel goed in om snel weer met een nieuw model te komen en om dan vooral het vorige model flink af te kraken én het nieuwe model als allerallerbeste vm ooit te bestempelen.
Jan van velomobile.com wordt er helemaal gek van heb ik gehoord. Jup, dit ook nog eens. Daniel Fenn kan echt hele mooie dingen maken, extreem licht bouwen, en heeft een mate van toewijding en enthousiasme die bijzonder te noemen is.
Het is echter ook een excentriekeling, niet iemand die op mij een hele gestructureerde indruk maakt en het woord tact was nog niet uitgevonden in het ziekenhuis waar zijn wiegje stond.
Die A9.1... Ik heb erin gezeten. Had te weinig ruimte voor m'n voeten, genoeg ruimte boven m'n knieën om m'n kind te vervoeren en de neus is daardoor zo hoog dat ik de straat niet kon zien. Letterlijk NIET. Rijd je dus met je 80cm brede velomobiel op paaltjes af, wordt het vanaf zo'n 30 meter afstand mikken en hopen.
Voor écht lange mensen was ie echter weer niet láng genoeg. Dus heeft Daniel 'm 6cm verlengd, de neus een beetje lager gemaakt en nog wat aanpassingen gemaakt.
Het feit dat dat gebeurd is, is gewoon een gevalletje slechte voorbereiding.
(10-Jun-2024, 08:26 PM)datakneder schreef: Spreek je uit ervaring? Maar Elan heeft dus alleen een W9, Pedalwirbel hebben ook een M9. Dan kan ik mooi het verschil zien. Ik denk dat ik te groot ben voor een W9. Maar ik ben geloof ik ook te groot voor een WAW (model III) De IV pas ik prima in. Passen is echt persoonlijk he, da's nog erger dan met kleren. Twijfel er bijna niet aan dat er fietsen zijn waar ik prima in pas, maar Arend-Jan niet, en vice versa.
(10-Jun-2024, 08:54 PM)Jeroen S schreef: Volgens mij zit er tussen de W9 en M9 niet zo heel veel verschil behalve dan dat de M9 door Daniel zelf gebouwd is en die andere in Roemenië. Misschien dat deze video wat verder helpt?
https://www.youtube.com/watch?v=XVgP0xuTlsg Juist wel. Wat Wim zegt, de formaten verschillen, maar alle modellen (misschien met uitzondering van de W9s?) worden in Roemenië gebouwd.
(10-Jun-2024, 08:58 PM)Wim -de roetsende schreef: De M9 is kleiner dan de A9.
De W9 is weer kleiner dan de M9.
De Ws9 W9s is weer kleiner dan de W9.
Was er niet ooit een filmpje waar ik DF, zittend naast zijn A9, hoorde zeggen dat hij nooit meer een kleine vm zou bouwen? Dat laatste klopt ook idd, vond ik ook bijzonder komisch
(10-Jun-2024, 09:52 PM)Arend-Jan schreef: Daarbij verkondigt Nici op het Duitse forum basically dat alles wat ik zeg en al mijn (openbare!) metingen die ik met zorg heb gedaan niet kloppen, dus toen was ik er echt wel klaar mee en heb ik een SnoekL gekocht.
Ik was gecharmeerd van het gebruiksgemak van die fietsen (serviceluik op de neus + naast de voorwielen) maar de fiets bevalt me niet en het duo erachter al helemaal niet. Die knurfterige houding trek ik dus ook echt slecht van ze. Al je oude klanten bij wijze van afzeiken omdat ze zo stom zijn geweest het oude model te kopen toen het nieuwe er nog niet was, stellig dingen beloven ("50mm brede banden past!") en daar daarna onmogelijke voorwaarden aan knopen ("als je alleen rechtdoor wil"). Mij zegt dat dat ik er niet van op aan kan dat de fiets ook doet wat de ontwerper belooft, en dan hoef ik er eigenlijk al niets meer van te hebben. Wij ligfietsgekkies slikken het als zoete koek, in de autowereld worden dit soort dingen anders opgelost:
Motor1 Magazine schreef:Ford Paying Some 7.3L Engine Owners Up To $300 For Overstating Power Figures [UPDATE]
Certain Super Duty trucks were off by 15 horsepower, but E-Series rigs were down 25 hp and 18 pound-feet of torque.
Arend-Jan afzeiken omdat hij een eerlijke, wetenschappelijk nog best verantwoorde test uitgevoerd heeft en de dealer erbij, omdat die de fiets zogenaamd niet goed op orde heeft.
Ik vind dat slecht ondernemerschap; als je wil dat een dealer je fietsen verkoopt en die dealer heeft z'n zaken niet op orde, hoort de prospect alleen te horen dat je het in orde gaat maken en geef je in eerste instantie jezelf de schuld, want die dealer is dan vermoedelijk slecht geïnstrueerd.
Ieder z'n ding, maar ik koop het niet. Dat gezegd hebbende... die Alpha 9 serie zijn hele mooie fietsen om te zien, maar ik zie wel de meerprijs en niet de meerwaarde. Als je een ruime velomobiel voor lange mensen wil die praktisch te onderhouden is (want je hebt nu een WAW), modern en snel, dan zou ik eens voor een Tuna gaan kijken. Dronten is niet zo heel ver, Ymte en Peter zijn ook niet perfect, maar er wordt daar geen woord teveel beloofd, ze bouwen gewoon goeie, innovatieve fietsen en als er verder één ding waar is, is het wel dat ze echt altijd voor je klaar staan. en ja, de Tuna is echt gewoon een hele goeie fiets voor tweedehands Alpha-geld.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Wat ik jammer vind is dat je hier niet beschrijft welke wensen en eisen je dan precies hebt.
Mijn vraag was niet welke velomobiel het best bij me past, maar nadat ik op zoek ging naar passende viel het mij op dat ik één M9 twedehands op het Duitse forum zag en al meerdere snoeken tweedehands heb zien voorbijkomen. Dat wierp bij mij de vraag op waarom.
Maar ik wil wel delen waarom ik aan een M9 of W9 denk. Ik blijf zweren bij tankstuur. En ook nog eens het liefst dat dit standaard is en niet een aanpassing aan een ontwerp om mensen zoals ik tevreden te houden. Dit is absoluut een bureau-gedachte omdat ik nog nooit in zo'n aangepast ontwerp heb gezeten. Eigenlijk bevalt alles aan de WAW me zeer behalve de zeer beperkte baggagemogelijkheden. En ik ben benieuwd of dichte wielkasten mij beter bevallen. Weegt de vergroting van de draaicirkel op tegen de snelheidswinst?
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Sterker nog: Voor de prijs waarvoor je nu waarschijnlijk een tweedehands Alpha gaat vinden, koop je een willekeurige nieuwe andere velomobiel. De reden om naar tweedehands te kijken is dat uiterlijk me weinig doet en ik graag in een afgetrapt (uitziende) vm rijd. Ik heb werkelijk nog niet eens een slot bij me en maak me ook geen zorgen om diefstal of beschadiging. Ik vind het prettig om zo te kunnen leven.
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Er zijn ook nog weinig Snoekjes te koop. Bülkjes zie je zo hier en daar wel, maar er zijn er ook echt al mieters veel gebouwd. Weinig snoekjes, maar nog veel minder M9's.
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Mij zegt dat dat ik er niet van op aan kan dat de fiets ook doet wat de ontwerper belooft, en dan hoef ik er eigenlijk al niets meer van te hebben.
Ieder z'n ding, maar ik koop het niet. Dat gezegd hebbende... die Alpha 9 serie zijn hele mooie fietsen om te zien, maar ik zie wel de meerprijs en niet de meerwaarde. Ik ken de verhalen over Daniël. Die verhalen roepen bij mij een zekere sympathie op. Ik heb hem nooit ontmoet en het kan zijn dat ik binnen 5 minuten een hekel aan hem heb. Ook wat de ontwerper belooft is mij worst. Als hij belooft dat ik er mee naar de maan kan vliegen is dat leuk, maar dat ben ik toch niet van plan. Verhalen over bandenkeuze is natuurlijk erg relevant en ik kan prima Nici en Daniël aanhoren, maar naar Arend-Jan zal ik luisteren. Ik vraag me af of de ontwerpers van de QV het verlengen zo'n goed idee vonden. Dan kijk ik toch, vol bewondering, naar de praktijk.
(11-Jun-2024, 12:07 AM)365cycle schreef: Als je een ruime velomobiel voor lange mensen wil die praktisch te onderhouden is (want je hebt nu een WAW), modern en snel, dan zou ik eens voor een Tuna gaan kijken. Dronten is niet zo heel ver, Ymte en Peter zijn ook niet perfect, maar er wordt daar geen woord teveel beloofd, ze bouwen gewoon goeie, innovatieve fietsen en als er verder één ding waar is, is het wel dat ze echt altijd voor je klaar staan. en ja, de Tuna is echt gewoon een hele goeie fiets voor tweedehands Alpha-geld.
Vooropgesteld Ymte is een geweldige vent die altijd zijn woord nakomt. Prettig in de omgang en hij bouwt, voor zover ik weet, goede fietsen die de tand des tijds hebben doorstaan. Maar, zoals hierboven al beschreven, heb ik problemen met het tillerstuur. Maar ik ga zeker wel een proefrit maken in een Tuna. Ik laat me graag verrassen.
Berichten: 569
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1028 x bedankt in 554 berichten
Komen de Būlk en de Urban niet met een tankstuur variant? Of is die er al?
Ik ben ook grote fan van tankstuur, en nu ik al weer een tijdje met de DFXL aan het fietsen ben zit ik nu al te springen om hem de deur uit te doen! (Maar dat kan pas zodra de Velayo gefix is)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7520 x bedankt in 3699 berichten
(11-Jun-2024, 01:50 AM)Gideonaut schreef: Komen de Būlk en de Urban niet met een tankstuur variant? Of is die er al?
Ik ben ook grote fan van tankstuur, en nu ik al weer een tijdje met de DFXL aan het fietsen ben zit ik nu al te springen om hem de deur uit te doen! (Maar dat kan pas zodra de Velayo gefix is)
Blijft toch grappig hoe verschillend wij mensen zijn.
Ik heb 2x in een vm met tankstuur gereden en vond het verschrikkelijk. Ik werd in een houding gedwongen die ik op z'n zachtst gezegd onprettig vond. Een bovenstuur kun je met een touwtje/draadje ophangen en daardoor kun je exact bepalen op welke hoogte het stuur zich bevindt. Dat lukt met een tankbesturing niet.
Ik vond allebei de keren dat het sturen ook erg zwaar ging. Net zoals 365cycle aangeeft. Volgens één van de verkopers zou dat beter worden bij gebruik. Het was een nieuwe WAW. Dat zeggen sommige schoenenverkopers ook. Dat de schoenen nog moeten 'uitlopen' en dat ze dan goed zitten. Tja, meestal zijn die schoenen dan ondertussen versleten. Bij mij moet het gewoon meteen goed zijn/passen.
In de M9 en de A7 vond ik dat ik niet op een prettige manier kon zitten. Ik vond de vorm van de stoel echt rampzalig. En mijn nek werd in een bocht gedwongen waar ik niet blij van werd.
En daar komen dan ook nog al die online reacties van de heer en mevrouw Fenn bij.
En dan ook nog die hoge aanschafprijs.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
11-Jun-2024, 07:45 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jun-2024, 07:46 AM door datakneder.)
(11-Jun-2024, 01:50 AM)Gideonaut schreef: Komen de Būlk en de Urban niet met een tankstuur variant? Of is die er al?
Ik ben ook grote fan van tankstuur, en nu ik al weer een tijdje met de DFXL aan het fietsen ben zit ik nu al te springen om hem de deur uit te doen! (Maar dat kan pas zodra de Velayo gefix is)
Op velomobileworld.com zie ik alleen de Bülk met tankstuur. Maar die bedoelde ik juist met een tankstuur dat er later ingepast is. Het kan zijn dat het goed is, maar als ik naar de foto's kijk lijkt het alsof het stuur naar binnen staat en minder breed is als de ruimte tussen de wielkasten.
(11-Jun-2024, 06:30 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vond allebei de keren dat het sturen ook erg zwaar ging. Net zoals 365cycle aangeeft. Volgens één van de verkopers zou dat beter worden bij gebruik. Het was een nieuwe WAW. Dat zeggen sommige schoenenverkopers ook. Dat de schoenen nog moeten 'uitlopen' en dat ze dan goed zitten. Tja, meestal zijn die schoenen dan ondertussen versleten. Bij mij moet het gewoon meteen goed zijn/passen.
Lijkt me inderdaad onzin dat het beter wordt bij gebruik. Voor schoenen kan ik nog wel een redenering vinden, maar voor tankstuur niet.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7446
2588 x bedankt in 1227 berichten
(10-Jun-2024, 09:52 PM)Arend-Jan schreef: ..maar lijkt ontworpen te zijn voor O-benen..
Herkenbaar. Bij zowel de M9 als W9.
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 674
2446 x bedankt in 1139 berichten
Ik vind zowel tiller- als tankbesturing OK. Ik heb wel beduidend meer kilometers met tillerbesturing gereden. Ik heb het gevoel dat een deel van de (ervaren) zijwindgevoeligheid met veel VMs komt doordat je met een tiller minder direct stuurt, en de koers minder 'vast' kan houden dan met tankbesturing.
De M9 vind ik een enorm mooie fiets, en ik wil 'm sowieso een keer rijden (Weet niet of ik in een W9 pas). Dit staat los van mijn mening over de bouwer.
De prijs is wel een dingetje natuurlijk, maar aan de andere kant, als het de VM is die het best bij me past is dat nog te verantwoorden.
Zijn/hun commentaar op minder dan lyrische verslagen (en met name meldingen over het benodigde vermogen tov andere VMs) voelen erg fout. Net als Apple's "You're holding it wrong". Geef gewoon toe dat het verschil tussen de moderne velomobielen intussen gerommel in de marge is.
Berichten: 569
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1028 x bedankt in 554 berichten
(11-Jun-2024, 06:30 AM)Wim -de roetsende schreef: Blijft toch grappig hoe verschillend wij mensen zijn.
Ik heb 2x in een vm met tankstuur gereden en vond het verschrikkelijk. Ik werd in een houding gedwongen die ik op z'n zachtst gezegd onprettig vond. Een bovenstuur kun je met een touwtje/draadje ophangen en daardoor kun je exact bepalen op welke hoogte het stuur zich bevindt. Dat lukt met een tankbesturing niet.
Ik vind de tiller een onprettige houding hebben, ik ben nu aan het testen met een touwtje en de schuimpjes voor je armen voor tegen het heen en weer schommelen (iets wat ik met tankstuur nog niet heb ervaren) Maar ik vind de manier waarop mijn ellebogen willen uitsteken heel ongemakkelijk, ook heb ik last van een soort druk op mijn borst, en als ik iets te ver naar voren zit, iets wat langzaam gebeurt als je over slecht wegdek fietst dan heb ik al heel snel dat de tiller tegen m'n edele deeltjes zit geperst, en bij die van mij zaten er ook nog zipties die in m'n been zaten te porren.. Dat zwaar sturen herken ik niet maar misschien ben ik het gewend of vind ik het uit nature fijn.
(11-Jun-2024, 07:45 AM)datakneder schreef: Op velomobileworld.com zie ik alleen de Bülk met tankstuur. Maar die bedoelde ik juist met een tankstuur dat er later ingepast is. Het kan zijn dat het goed is, maar als ik naar de foto's kijk lijkt het alsof het stuur naar binnen staat en minder breed is als de ruimte tussen de wielkasten.
Het is inderdaad een retrofit en ik ben het met je eens dat het er wat apart uit ziet, bij de Waw zit de stuur aan de body, bij de Bülk zit het aan de wielkast praktisch tegen je benen. Net als bij de Velayo nu ik erover na denk.. Echt fan ben ik er niet van, bij de Velayo was ik al bezig om het wat verder tegen de body aan te zetten, ik had de handvaten al weggehaald en de twisters met bar-end shifters vervangen zodat m'n vingers niet tegen m'n benen zaten (scheelt nu millimeters) Ik weet niet hoe erg dit is bij de Bülk, test ritje zou fijn zijn!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 859
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 441
1641 x bedankt in 798 berichten
(11-Jun-2024, 11:51 AM)Gideonaut schreef: Ik weet niet hoe erg dit is bij de Bülk, test ritje zou fijn zijn!
Ik ook niet, maar de enige die ik weet te staan is in Roemenië. Dat vind ik net iets te ver voor een proefrit.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|