Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
#27
(11-Jun-2024, 11:51 AM)Gideonaut schreef: Ik vind de tiller een onprettige houding hebben,  ik ben nu aan het testen met een touwtje en de schuimpjes voor je armen voor tegen het heen en weer schommelen (iets wat ik met tankstuur nog niet heb ervaren) Maar ik vind de manier waarop mijn ellebogen willen uitsteken heel ongemakkelijk, ook heb ik last van een soort druk op mijn borst, en als ik iets te ver naar voren zit, iets wat langzaam gebeurt als je over slecht wegdek fietst dan heb ik al heel snel dat de tiller tegen m'n edele deeltjes zit geperst, en bij die van mij zaten er ook nog zipties die in m'n been zaten te porren.. Dat zwaar sturen herken ik niet maar misschien ben ik het gewend of vind ik het uit nature fijn.


Ik heb (had) twee stukjes schuimplastic (van dat witte spul dat gebruikt wordt in dozen met electronica (nee, geen styrofoam, maar flexibeler, lijkt wat op Karimat)) op de zijkanten van de DF XL geplakt. Anders deden de bovenste knoken van mijn ellebogen zo'n zeer (en werden blauw/paars, etc)
Mijn tiller zit met een stuk remkabel vast, zodat hij niet op schoot terecht komt. Ik heb hem redelijk hoog afgesteld, dat is niet iedereens favoriet, maar op die manier hou (hield) ik genoeg ruimte , en zaten mijn armen ook niet klem.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#28
(11-Jun-2024, 02:06 PM)Frutsel schreef: Ik heb (had) twee stukjes schuimplastic (van dat witte spul dat gebruikt wordt in dozen met electronica (nee, geen styrofoam, maar flexibeler, lijkt wat op Karimat)) op de zijkanten van de DF XL geplakt. Anders deden de bovenste knoken van mijn ellebogen zo'n zeer (en werden blauw/paars, etc)
Mijn tiller zit met een stuk remkabel vast, zodat hij niet op schoot terecht komt. Ik heb hem redelijk hoog afgesteld, dat is niet iedereens favoriet, maar op die manier hou (hield) ik genoeg ruimte , en zaten mijn armen ook niet klem.

Waar aan de body heb je de kabel bevestigd? Aan het lipje van het service luik waar het schroefje zit? Die van mij is niet heel stevig, ik ben bang dat ik die kapot ga trekken.. maar ik denk dat ik hem ook wel ver naar voren zou willen.
De witte foam waar je het over hebt heb ik hier ook liggen, voelt prettiger dan de foam die bij de DF kwam, ik ben dat nu aan het afstellen voor mn schouders om het wiebelen tegen te gaan.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Hij zit met een boutje in de onderkant van de boom waar het crankstel op zit.

[Afbeelding: PXL-20240611-134540683.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Het remkabeltje om het stuur omhoog te houden is recentelijk in de voorste trapas klem vast gezet, nu ja, het tonnetje achter het boutje en het kabeltje er onderdoor.

Eerder zat het iets hoger, waarschijnlijk aan de derailleur ergens, maar noch Peter noch ik kon herinneren waar het gezeten had.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
#31
(11-Jun-2024, 03:48 PM)Frutsel schreef: Hij zit met een boutje in de onderkant van de boom waar het crankstel op zit.

Grappig, jij hebt een carbon neuspijp, die van mij is een alu koker met een profiel erin, ik ga eens kijken of ik daar tussen kan komen, maar ik denk dat zoals Willeke het omschrijft makkelijker is te doen. Of tussen de klem van de voor derailleur, dat is iets hoger.

Dank voor de info! ik ga het gelijk proberen Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
#32
@Gideonaut er is vaker gewisseld tussen alu en carbon.
Bij mijn Bülk zit het kabeltje vast met het "knobbeltje" achter de klem waar de trapas mee vast zit.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#33
Dat met wennen aan de besturing, daar kan ik wel wat van zeggen. Ik heb al eens in een WAW proefgereden op een cyclevision in Venray. Van drie rondjes rond het proefcircuit had ik spierpijn in de schouders die er twee dagen later nog zat.

In mijn eigenbouw heb ik tankbesturing, daarmee maak ik een best wel grote slag. Zelfs voor een bescheiden bochtje, beweeg ik de hendel al enige centimeters. In de Milan GT zit ook tankbesturing, maar die maakt maar een heel klein slagje. OK dichte wielkasten, maar voor dezelfde bocht moet ik met de Milan veel minder aan mijn stuur bewegen. Gevolg is wel dat je dus ook meer kracht moet zetten. In het begin had ik daar ook last van en heb ik die spieren wat moeten trainen. Ik vond hem, zeker bij hele lage snelheid echt zwaar sturen. ( in de binnentuin annex fietsenstalling) Maar een beetje op snelheid ging het prima. Nu zo'n 3000 km verder ben ik eraan gewend en vind ik hem prima sturen. Zeker op snelheid geeft het veel vertrouwen. Nergens last van.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#34
Het is gelukt! Dit voelt al een stuk fijnen, morgen eens goed testen met een fietstochtje, en het stuur knalt niet meer met een klap naar beneden als het velcro loslaat! Minder gekloot met het in en uitstappen Big Grin

[Afbeelding: DSC-6999.jpg]
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Hoekie , Willeke_IGKT
#35
(11-Jun-2024, 02:06 PM)Frutsel schreef: Ik heb (had) twee stukjes schuimplastic (van dat witte spul dat gebruikt wordt in dozen met electronica (nee, geen styrofoam, maar flexibeler, lijkt wat op Karimat)) op de zijkanten van de DF XL geplakt. Anders deden de bovenste knoken van mijn ellebogen zo'n zeer (en werden blauw/paars, etc)

Ik heb van die elleboogsteuntjes, maar na 10km deden mijn ellebogen al pijn.

Ik heb die elleboogsteuntjes daarna heel schuin op de wand van de body geplaatst, zodat mijn bovenarmen er nu tegenaan rusten/steunen. Mijn elleboog steekt nu net onder het steuntje uit. Zit heerlijk ontspannen.



(11-Jun-2024, 08:40 PM)Gideonaut schreef: Het is gelukt! Dit voelt al een stuk fijnen, morgen eens goed testen met een fietstochtje, en het stuur knalt niet meer met een klap naar beneden als het velcro loslaat! Minder gekloot met het in en uitstappen Big Grin

Dit bedoelde ik dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
@Gideonaut als je 'm aan je "derailleurstok" hebt vast gemaakt; niet te hard leunen. Die wil nog wel buigen en daar gaat niet beter van schakelen. Trapasklem is betrouwbaarder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
(11-Jun-2024, 09:16 PM)365cycle schreef: @Gideonaut als je 'm aan je "derailleurstok" hebt vast gemaakt; niet te hard leunen. Die wil nog wel buigen en daar gaat niet beter van schakelen. Trapasklem is betrouwbaarder.

Oei dankje voor de tip, dat zou ik liever niet tijdens het fietsen willen meemaken.. Gelukkig had ik de kabel nog niet op maat afgeknipt!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#38
@Gideonaut: is die tiller in de dfxl de enige reden dat je “er om zitten springen om hem de deur uit te doen “?Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik zit namelijk juist sterk te denken over een dfxl , juist omdat dat op de quest na zo ongeveer de enige fiets is met redelijk wat ruimte en een te overziene draaicirkel die soms nog voor een leuk bedrag tweede hands te vinden is. Een b4m of een urban vindt ik nou weer hele leuke fietsen, maar zelfs bij de b4m hik ik toch wel op tegen de nieuwprijs. En alle leuke verhalen over “goedkoper dan een auto” ten spijt, die auto gaat met een dochter in een rolstoel echt de deur niet uit.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
Wat voor ervaringen wil je weten? Er zijn genoeg mensen met DF (XL) ervaring op het forum Smile

@gideonaut. Zijn dat trappers voor magnetische plaatjes die ik daar op de foto zie? Hoe bevallen die? Ik zit er nml ook over te denken die aan te schaffen, omdat ik met gewone plaatjes (spd) te vast zit. (Ik moet met mijn rechtervoet kunnen bewegen (draaien) ivm een oude blessure)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(11-Jun-2024, 10:13 PM)Merijn schreef: @Gideonaut: is die tiller in de dfxl de enige reden dat je “er om zitten springen om hem de deur uit te doen “?Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik zit namelijk juist sterk te denken over een dfxl , juist omdat dat op de quest na zo ongeveer de enige fiets is met redelijk wat ruimte en een te overziene draaicirkel die soms nog voor een leuk bedrag tweede hands te vinden is. Een b4m of een urban vindt ik nou weer hele leuke fietsen, maar zelfs bij de b4m hik ik toch wel op tegen de nieuwprijs. En alle leuke verhalen over “goedkoper dan een auto” ten spijt, die auto gaat met een dochter in een rolstoel echt de deur niet uit.

Nee de DF heb ik bewust gekocht als tijdelijke fiets totdat de Velayo weer rijdend is. Het is ook niet zozeer dat ik veel te klagen heb over de DF, het fietst geweldig, razendsnel en nu die op mijn lengte staat ligt het heerlijk. Maar het is niet mijn ding, ik heb er geen "click" mee, de tiller vind ik geen fijne stuur, het in en uitstappen gaat mij ook niet makkelijk en het is met de kap op snikheet in de fiets. Ik heb liever gewoon weer m'n Velayo :p 

Tegen de hitte probleem heb ik vandaag een copie gemaakt van het service luikje uit restjes carbon, hier ga ik een luchtinlaat/nacaduct in zagen, dit in combinatie met het remkabel trucje zal het een stuk comfortabeler maken hoop ik.

(11-Jun-2024, 10:55 PM)Frutsel schreef: @gideonaut. Zijn dat trappers voor magnetische plaatjes die ik daar op de foto zie? Hoe bevallen die? Ik zit er nml ook over te denken die aan te schaffen, omdat ik met gewone plaatjes (spd) te vast zit. (Ik moet met mijn rechtervoet kunnen bewegen (draaien) ivm een oude blessure)

Yes dat zijn Magped pedalen die ik tijdelijk uit de Velayo heb gepikt, ik vind het geweldige dingen maar je moet wel de juiste soort schoenen hebben, ze hebben een lijstje + info op hun website daarvoor. Op de Raptobike heb ik het allereerste model zitten van hun Kickstarter, die vind ik het beste (groot formaat + sterkste magneet) de oranje op de foto zijn kleiner, maar groter past niet in de Velayo, en de minder sterkere magneet (was in de aanbieding) hierdoor shuift je voet ietsjes maar in de Velayo heb ik daar geen last van, in de DF wel een beetje. En wat ik helemaal geweldig vind is dat je niet als een pinguïn hoeft te huppelen want de metalen plaatjes steken niet uit onder m'n schoenen Big Grin
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#41
@ Gideonaut: Je kan er ook één voetenbobbel uit halen for the time being. Kan je ook meteen weer flintstonen Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#42
(11-Jun-2024, 10:58 PM)Gideonaut schreef: En wat ik helemaal geweldig vind is dat je niet als een pinguïn hoeft te huppelen want de metalen plaatjes steken niet uit onder m'n schoenen Big Grin

Dat hoef ik ook niet hoor met mountainbikeschoenen en spd-plaatjes. Je hoort een kleine beetje een metalen tik als ik ermee loop. Ik raak met het hoogste/laagste puntje dus net de straat, maar dat stopt vanzelf een keer  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
(11-Jun-2024, 12:43 AM)datakneder schreef: Ik ken de verhalen over Daniël. Die verhalen roepen bij mij een zekere sympathie op. Ik heb hem nooit ontmoet en het kan zijn dat ik binnen 5 minuten een hekel aan hem heb. Ook wat de ontwerper belooft is mij worst. Als hij belooft dat ik er mee naar de maan kan vliegen is dat leuk, maar dat ben ik toch niet van plan. Verhalen over bandenkeuze is natuurlijk erg relevant en ik kan prima Nici en Daniël aanhoren, maar naar Arend-Jan zal ik luisteren. Ik vraag me af of de ontwerpers van de QV het verlengen zo'n goed idee vonden. Dan kijk ik toch, vol bewondering, naar de praktijk. thumb

Tsja, de claims over snelheid nam ik al met een korreltje zout, want bij ieder nieuw model is die steevast 5km/u sneller dan de vorige. Ondertussen heeft hij er zoveel gemaakt dat hij er inmiddels geen pedalen meer in had hoeven monteren als dat waar was, alleen hele goede remmen  Big Grin
En dat is best hoor, ik doe mijn eigen metingen wel. Verder heeft hij inderdaad veel vernieuwing gebracht en dat is alleen maar positief.

Maar als gezegd wordt dat 50mm prima past en de draaicirkel 8-10 meter is, en dat is niet waar, daar knap ik op af. 
Zeker als blijkt dat bij 50mm de wielen niet eens meer draaien omdat de banden dan klem zitten in de wielkasten....! Dus zelfs alleen rechtdoor gaat dan niet.
De fiets bij Elan stond op 35mm banden en had een veel grotere draaicirkel dan mijn Milan GT (op dezelfde 35mm banden). Voor mijn gebruik ongeschikt, voor anderen misschien acceptabel.

Over tank besturing: die voelt bij de M9 heel anders dan bij de W9. De M9 stuurde prettig, vond ik. De W9 stuurt veel zwaarder. Dit was ook de bedoeling, althans hij wilde de stabiliteit namelijk vergroten. 
Op kruissnelheid is het prima hoor, maar bij kruispunten of scherpere bochtjes moet je opvallend veel kracht zetten. Zou best kunnen dat dat mettertijd minder wordt, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen bij een proefrit in een nieuwe fiets.

Over de verlengde QV: dank je wel! Ik heb van tevoren mijn plannen besproken met ze, en ze spraken hun zorg uit over verminderde druk op de achterwielen bij solo gebruik. Gelukkig blijkt dit geen issue, en de extra lengte verminderde voor mij gelukkig het probleem van plotseling uitbreken van de achterzijde (was bang dat dat misschien erger zou worden door minder druk). Het enige nadeel is dat hij nu echt wel zwaar is (maar het was al bepaald geen vedergewicht met de Schlumpf erin, grote remtrommels, kinderzitje, dashcams etc). Ja en het is extra krap in de garage  Rolleyes
Maar ik vind hem nu fijner rijden dan ervoor.. (rustiger qua sturen en qua vering over hobbels).
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Korte cranks
150 is best een last...Jeroen S — 12:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..ik net voor 1,50 e...ZoefZoef — 12:37 PM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de ...Wim -de roetsende — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik gistere...Josligfiets — 11:25 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Niels van der Wal — 10:14 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 09:47 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De kale versie van d...Willeke_IGKT — 01:11 AM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voor...GHOOGEN — 01:10 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ik heb vandaag de Wi...Martin van Mourik — 12:43 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Wel glasvezel (en a...Gideonaut — 12:03 AM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik...Roepers — 11:08 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...JarnoH — 09:20 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog z...Lopopodium — 09:12 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: ...Tijanus — 08:41 PM
Uit de media ligfiets nieuws
haha ja toen nog zak...Gideonaut — 08:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook te...Willeke_IGKT — 07:15 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM