Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuws : Quatrevelo productie
#27
Gewoonlijk is het heel simpel: als de prijs hetzelfde is, ligt de marge van de verkoper vast, of dat nu VM is of niet. Marge van de fabriek ook. En in de kosten van de fabriek zitten gewoonlijk licentie kosten die gaan naar de ontwikkelaar en/of de eigenaar van patenten als je die gebruikt (zal hier niet het geval zijn gok ik). Dus VM krijgt twee keer geld, dealers 1keer, alleen van de verkoop. Dit is vrij gebruikelijk zo, maar het kan dat ze iets anders hebben afgesproken uiteraard, ik kan niet in hun businessmodel kijken.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Ja is normaal. Ik zeg maar wat, voor velomobiel kost een QV aankoop misschien 9000€ en verkoopt die particulier voor 10,300€ maar aan een dealer voor 9500€.


Uiteraard puur fictieve getallen. Eventuele overeenkomsten met de werkelijkheid berusten op puur toeval.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(30-Jun-2024, 02:23 PM)Hardloper schreef: Ik heb ooit gehoord dat Dronten x aantal VM’s gratis krijgen als aandeel houder. Als dit zo is, dan is bovenstaande vraag duidelijk geen issue meer. Maar dan is dit wel nadelige voor hun.

Volgens mij zijn de bedrijven in Dronten geen aandeelhouder meer. Zie de pagina op ligfiets.net over dit bedrijf.

Citaat:Begonnen als Velomobile.ro als dochterbedrijf van Velomobiel.nl en InterCityBike en in januari 2015 is het een zelfstandig bedrijf geworden.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#30
Even het prijsverloop van de QV doorgenomen door de jaren:
2017: vanaf 7700 euro
2018: vanaf 7700 euro
2019: vanaf 8000 euro, na okt.2019 > 8950 euro
2020: vanaf 8950 euro
2021: vanaf juli 9450 euro
2022 vanaf 10.300 euro
en straks dus vanaf 11.500 euro Sad

Vraagprijs voor QV+ 59 op velomobiel.nl is nu 6900 euro.  Dan valt de afschrijving reuze mee, ondanks dat bovenstaande natuurlijk vanaf-prijzen zijn.  De prijsverhogingen door de jaren heen spelen natuurlijk ook een rol hierin.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#31
Aha. Bij de laatste video van velomobileworld, waarin zij aankondige te stoppen met een aantal modellen had ik de vraag gesteld waarom zij stoppen met de productie van de QV en dit is de reactie:

"Velomobiel nl can always continue as they wish. Tomorrow we send some more clarification on youtube."

Deze reactie suggereert dat het initiatief tot het stoppen niet vanuit velomobileworld, maar vanuit velomobiel.nl komt. Interessant.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - binnenkort ophalen: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Roepers
#32
(, 03:28 PM)Atrike schreef: Deze reactie suggereert dat het initiatief tot het stoppen niet vanuit velomobileworld, maar vanuit velomobiel.nl komt. Interessant.
Ik hoop dat de bedrijven samen met een duidelijk bericht komen over het besluit. Een product bij een externe partij laten maken zorgt altijd voor een spanningsveld op het gebied van prijs, levertijd, flexibiliteit, kwaliteit en nog wel een aantal andere zaken. Soms is het gewoon beter om de productie dan even stil te leggen als je er samen niet helemaal uit komt.
 
Van speculeren gaat dit denk ik niet beter worden, en van een eenzijdig bericht evenmin.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#33
De eerste QV's (waaronder de mijne) hadden zelfs nog een basisprijs van 7500 euro. Ik was toen eigenlijk verbaasd dat ie zo goedkoop was, want het was maar een paar 100 euro boven een carbon Quest indertijd. Ik had toen met de veel ingewikkeldere techniek aan de achterzijde al een duidelijk hogere prijs verwacht, en dat is intussen wel zo ontwikkeld. Met deze evolutie gaat de afschrijving inderdaad klein worden (al ben ik van plan de mijne toch nog minimaal naar de 200000 te rijden)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#34
Stel dat je'm ooit voor 6000€ verkocht krijgt, heb je dan aan een halve cent per kilometer gereden. Erg netjes

De prijs/km zal iets meer zijn, want ik vermoed dat de originele banden er niet meer op liggen. Maar goed, nog altijd erg goedkoop per gereden kilometer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Leve de ligsport
Nooit gedacht dat ik...Atrike — 01:23 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als ik de afstanden...Snoek043 — 12:00 PM
Medeliggers onderweg
Welkom op het forum,...Roepers — 11:44 AM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Jezelf uit het stoel...GertBr — 11:10 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als ik de afstande...365cycle — 10:55 AM
Medeliggers onderweg
Zag vandaag op het...Finius — 10:43 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als ik de afstanden ...Willeke_IGKT — 10:16 AM
Medeliggers onderweg
Wie onder ons ...Hardloper — 09:39 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Dat is werkelijk ...Snoek043 — 09:37 AM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Ik ben zelf recent g...Raymond — 09:36 AM
Medeliggers onderweg
Wie onder ons re...Bacchus — 08:50 AM
Medeliggers onderweg
Wie onder ons reed...365cycle — 07:42 AM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Welkom op dit forum ...Wim -de roetsende — 06:11 AM
Hoe kan ik schokken opvangen?
Om de SMGT zitting b...AnthonyC — 03:57 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De ondergrond en gro...Frutsel — 12:38 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
En misschien maa...Frutsel — 12:34 AM
wat ze zeggen
Dat is toch geen...Bart Verbeek — 12:18 AM