Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velodreamer
#1
Een kanaal op YouTube dat ik altijd wel vermakelijk vindt, is dat van een Oekraïense zelfbouwer die ergens op het platteland, verstoken van moderne onderdelen, steeds weer nieuwe ligfietsen maakt. In dit filmpje rijdt hij een velomobiel die, gezien de naam, is gemaakt van tape of krimpfolie. Aan de ene kant ben ik jaloers op z'n inventiviteit maar anderzijds wel erg blij dat ik de meeste dingen gewoon kan bestellen en binnen een paar dagen in huis heb. 



Op zijn kanaal vindt je verder tadpole trikes en een serie met een delta- of pythontrike.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Toch is het geen slecht idee: een velomobiel met een lichtgewicht frame en folie. Het zou een behoorlijke gewichtsbesparing kunnen opleveren. Zelfs BMW heeft daarmee geëxperimeerd: een auto met carosserie bestaanden uit een frame overdekte met folie. De conceptauto Gina:
.

Ik weet niet of een velomobiel met folie dezelfde geringe luchtweerstand heeft als een harde. Ik vermoed dat de belangrijkste weerstand tegen dit concept psychologisch is. Je hebt liever een harde buitenkant dan iets wat veel dunner en kwetsbaarder aanvoelt. Ik dacht niet dat er ooit een dergelijke velombiel op de markt is gezet. Een enkele zelfbouwer heeft zich eraan gewaagd, zoals deze Oekraïner, die naast lichtgewicht ook betaalbaar zal zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Behoorlijk creatief en vindingrijk!
En laten we niet vergeten dat begin vorige eeuw mensen vlogen in houten frames bespannen met doek. Dus waarom geen folie?

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(12-Sep-2017, 03:10 PM)Frank schreef: Behoorlijk creatief en vindingrijk!
En laten we niet vergeten dat begin vorige eeuw mensen vlogen in houten frames bespannen met doek. Dus waarom geen folie?

Er wordt al heel lang met fietsen met zgn tentstroomlijn gereden, kijk maar op oude filmpjes van Cycle Vision of WK's. De Engelsen rijden er nog steeds mee want Kingcycle had ze en die rijden nog steeds rond.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ik moest gelijk aan de Velorex denken die ik nog wel eens tegenkwam in de jaren dat ik met oude motoren bezig was

[Afbeelding: 5cfca73231cdab402f303ee47a92_base_optimal.jpg]

Hier met de bespanning er deels af.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik denk niet dat de ...Willeke_IGKT — 05:45 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Wel een goede rede...365cycle — 03:08 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik vind het feit ...ZoefZoef — 02:39 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik vind het feit...365cycle — 02:22 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik w...ZoefZoef — 01:56 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik wel...365cycle — 01:01 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik wel f...Bacchus — 12:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het was koud maar ec...365cycle — 12:09 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Maar dat zijn toch...365cycle — 01:07 AM
Mijn Milan SL MK7 060
Maar dat zijn toch o...Roepers — 11:10 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Räderwerk (Milan S...365cycle — 10:19 PM
Eenwielige fietskar opties?
Het is inderdaad nie...Bob Hagendijk — 07:49 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Oh en over Velomobi...TheoZw — 07:47 PM
Eenwielige fietskar opties?
6 tientjes.. ...PlantageBohémien — 04:39 PM
Eenwielige fietskar opties?
6 tientjes.. ZoefZoef — 03:38 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Met dank! Verbet...365cycle — 03:07 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Met dank! Verbeter...TheoZw — 02:26 PM