Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe groot? Waar?
#1
Ik zou graag om de plakrug wat te verminderen wat gaten in de stoel van m'n Quest boren. Er zitten er nu geen in. Heb wel een dikke Ventisit maar daar zou ik graag wat meer airflow doorheen regelen dus.

Ik weet dat dit best kan, maar iemand ervaring met de beste aanpak? Hoeveel gaten kunnen erin zonder verlies stevigheid? Hoe groot zijn die gaten ideaal gesproken? Veel kleine of een paar grote?

Het is trouwens een carbon zitje, gewoon standaard verder. 

Wie kan/wil wat ervaringen delen?
Milan SL Mk3 #039 - Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
De Dries Baron heeft 'n smalle Optima zit met 18 gaten van 2 cm. doorsnee elk en een dunne Ventisit-mat,werkt perfect.Gaten zaten er al in,neem aan met een houtboor gedaan.
Kan natuurlijk niet meepraten kwa velomobiel/binnen zitten.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
#3
Ik heb dat bij mijn Quest gedaan, 4 rijen van gaten van 3 a 4 cm (gok ik, kan het niet meer opmeten voor je), over de hele lengte, denk dat het er wel tussen de 30 en 50 in totaal waren.

Maar... Het maakte erg weinig verschil. Er is gewoon zo goed als nul luchtstroom daar, in een velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
#4
Ik heb in de Milan GT ook een stoel met gaten, veel gaten. Dat zijn best grote gaten, 3-4 cm schat ik. Ik kan ze ook niet voelen, door de ventisit heen. Zonder Ventisit wel, dan is het daar waar geen gat zit duidelijk warmer/natter. Ergens bij de ruggegraat zit ook een naar puntje wat mij zeer doet zonder ventisit. Dus ik rijdt niet zonder. Merkbaar verschil in zweten tussen de Milanstoel met gaten, en de Quest stoel zonder gaten in mijn houten velomobiel merk ik niet.

De Quest stoel heeft wat versterkingen, ergens ongeveer waar bij een normale broek de riem zit. De zijkant van de stoel is daar een dragend deel, daar moet je zeker uit de buurt blijven. Ook in de buurt van de bevestigingsplekken van de beugels en het ophangstukje bovenaan, daar zou ik voorzichtig doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Routeplanning
Locusmap doet ook fi...ligvogel — 09:00 AM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
Binnen bepaalde gr...Atrike — 09:00 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een p...Wim -de roetsende — 08:55 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Heeft ie ook nog d...liggende daan — 08:15 AM
Beste reizigers
Ik ben afgelopen w...Bart Verbeek — 05:39 AM
Beste reizigers
Ik vind het een beet...Bianca F — 12:46 AM
Beginnende ligfietser
Welkom Martine! Ik ...Bianca F — 12:31 AM
Beginnende ligfietser
Misschien de VLA pos...365cycle — 10:54 PM
Medeliggers onderweg
Ik kwam vandaag ...edberg02 — 10:18 PM
Beginnende ligfietser
Rustig aan beginnen ...Bob Hagendijk — 10:16 PM
Medeliggers onderweg
Wim hij was echt wit...Jeroen S — 09:38 PM
Beginnende ligfietser
Welkom Martine! Je k...Jeroen S — 09:35 PM
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
Ik weet niet hoe goe...Jeroen S — 09:19 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een platter...broxtor — 08:52 PM
Routeplanning
Ik ben gestopt met O...Roepers — 08:47 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een platt...ZoefZoef — 08:22 PM
Routeplanning
Het ligt er aan we...365cycle — 07:33 PM