Berichten: 515
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 508
1301 x bedankt in 468 berichten
Ik zou graag om de plakrug wat te verminderen wat gaten in de stoel van m'n Quest boren. Er zitten er nu geen in. Heb wel een dikke Ventisit maar daar zou ik graag wat meer airflow doorheen regelen dus.
Ik weet dat dit best kan, maar iemand ervaring met de beste aanpak? Hoeveel gaten kunnen erin zonder verlies stevigheid? Hoe groot zijn die gaten ideaal gesproken? Veel kleine of een paar grote?
Het is trouwens een carbon zitje, gewoon standaard verder.
Wie kan/wil wat ervaringen delen?
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 138
Topics: 6
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 358
220 x bedankt in 124 berichten
De Dries Baron heeft 'n smalle Optima zit met 18 gaten van 2 cm. doorsnee elk en een dunne Ventisit-mat,werkt perfect.Gaten zaten er al in,neem aan met een houtboor gedaan.
Kan natuurlijk niet meepraten kwa velomobiel/binnen zitten.
Berichten: 337
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 176
1004 x bedankt in 333 berichten
Ik heb dat bij mijn Quest gedaan, 4 rijen van gaten van 3 a 4 cm (gok ik, kan het niet meer opmeten voor je), over de hele lengte, denk dat het er wel tussen de 30 en 50 in totaal waren.
Maar... Het maakte erg weinig verschil. Er is gewoon zo goed als nul luchtstroom daar, in een velomobiel.
Berichten: 1.407
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 219
2681 x bedankt in 1265 berichten
Ik heb in de Milan GT ook een stoel met gaten, veel gaten. Dat zijn best grote gaten, 3-4 cm schat ik. Ik kan ze ook niet voelen, door de ventisit heen. Zonder Ventisit wel, dan is het daar waar geen gat zit duidelijk warmer/natter. Ergens bij de ruggegraat zit ook een naar puntje wat mij zeer doet zonder ventisit. Dus ik rijdt niet zonder. Merkbaar verschil in zweten tussen de Milanstoel met gaten, en de Quest stoel zonder gaten in mijn houten velomobiel merk ik niet.
De Quest stoel heeft wat versterkingen, ergens ongeveer waar bij een normale broek de riem zit. De zijkant van de stoel is daar een dragend deel, daar moet je zeker uit de buurt blijven. Ook in de buurt van de bevestigingsplekken van de beugels en het ophangstukje bovenaan, daar zou ik voorzichtig doen.