Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietser.be interview
#1
Mijn vriend Nigel heeft een leuk interview met Brecht Vandeputte van Fietser.be gemaakt: https://vimeo.com/1010178755
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#2
Leuk interview inderdaad.
Aan het einde zegt hij dat hij zich met de WAW vooral op het praktische gebruik richt. Daar zit wel wat in denk ik, ik heb die lasser/fietsenbouwer van Velomo op velomobilforum.de ook wel eens zien schrijven dat hij de WAW in veel opzichten een fijne velomobiel vond voor praktisch gebruik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Bedankt voor het delen.

Bij Brecht / Fietser.be is het bij mij allemaal begonnen, test rijden in twee velomobielen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Ik ben het aan het zien, hij zegt daar op 07:00 min dat als je 150W trapt, dat je 50km/h kan aanhouden ... . Euh wacht, krab ik toch even van achter mijn oren ... Is dat niet wat optimistisch? Mijn assioma pedalen heb ik gecalibreerd en 50km/h haal ik nooit op vlak met de Buelk aan 150W. Ik zou eerder zeggen dat je voor 50km/h te rijden je ruim over de 200W moet trappen.

EDIT: en nu vallen de open wielkasten me ook op. 50km/h met 150W lijkt me echt wel moeilijk dan.

Verder wel fijn om te zien!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , John70
#5
(21-Sep-2024, 09:36 PM)bucovaina schreef: Ik ben het aan het zien, hij zegt daar op 07:00 min dat als je 150W trapt, dat je 50km/h kan aanhouden ... .  Euh wacht, krab ik toch even van achter mijn oren ... Is dat niet wat optimistisch? Mijn assioma pedalen heb ik gecalibreerd en 50km/h haal ik nooit op vlak met de Buelk aan 150W. Ik zou eerder zeggen dat je voor 50km/h te rijden je ruim over de 200W moet trappen.

EDIT: en nu vallen de open wielkasten me ook op. 50km/h met 150W lijkt me echt wel moeilijk dan.

Verder wel fijn om te zien!

De heer DF beweert zelfs met 100W 50km/u te kunnen rijden, als ik het goed heb onthouden. Ik ga even zoeken of ik het op het Duitse Forum kan vinden. --> gevonden. Zie hieronder.


Edit:
De heer DF beweert hier zelfs met 80Watt in de W9 50km/u te kunnen rijden.
Met zijwind is de W9 volgens hem nog 25-30% efficiënter dan de W9s.

Terwijl ik ook vaak gelezen heb dat hij beweert dat de W9s superieur is.


Vertaalde tekst:
Wel werden Nikis Df, This W9s en de Grey W9s gemeten, met bijzondere resultaten. Allemaal tegelijkertijd, op dezelfde plek. Correcte metingen dus. Maar op het moment van de meting stond er echt een duidelijke zijwind. Ik ken de waarden niet tot op de komma, ze zijn
op voorhand niet belangrijk. De metingen waren top. Dit ging over het vergelijken van de VM's.
Niki gebruikte de meeste watt. Dan Ritchey in de W9's. Voor mij in de W9 was het ongeveer 80 watt voor 50 km/u. De W9 was ongeveer 25-30% efficiënter vanwege de wind.

Bron: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1712520
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(22-Sep-2024, 10:12 AM)Wim -de roetsende schreef:
(21-Sep-2024, 09:36 PM)bucovaina schreef: Ik ben het aan het zien, hij zegt daar op 07:00 min dat als je 150W trapt, dat je 50km/h kan aanhouden ... .  Euh wacht, krab ik toch even van achter mijn oren ... Is dat niet wat optimistisch? Mijn assioma pedalen heb ik gecalibreerd en 50km/h haal ik nooit op vlak met de Buelk aan 150W. Ik zou eerder zeggen dat je voor 50km/h te rijden je ruim over de 200W moet trappen.

EDIT: en nu vallen de open wielkasten me ook op. 50km/h met 150W lijkt me echt wel moeilijk dan.

Verder wel fijn om te zien!

De heer DF beweert zelfs met 100W 50km/u te kunnen rijden, als ik het goed heb onthouden. Ik ga even zoeken of ik het op het Duitse Forum kan vinden. --> gevonden. Zie hieronder.


Edit:
De heer DF beweert hier zelfs met 80Watt in de W9 50km/u te kunnen rijden.
Met zijwind is de W9 volgens hem nog 25-30% efficiënter dan de W9s.

Terwijl ik ook vaak gelezen heb dat hij beweert dat de W9s superieur is.


Vertaalde tekst:
Wel werden Nikis Df, This W9s en de Grey W9s gemeten, met bijzondere resultaten. Allemaal tegelijkertijd, op dezelfde plek. Correcte metingen dus. Maar op het moment van de meting stond er echt een duidelijke zijwind. Ik ken de waarden niet tot op de komma, ze zijn
op voorhand niet belangrijk. De metingen waren top. Dit ging over het vergelijken van de VM's.
Niki gebruikte de meeste watt. Dan Ritchey in de W9's. Voor mij in de W9 was het ongeveer 80 watt voor 50 km/u. De W9 was ongeveer 25-30% efficiënter vanwege de wind.

Bron: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1712520

om die reden zou ik opzich weleens met powermeters willen rijden om te kijken of het nu aan mij ligt dat ik die snelheden niet haal.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(22-Sep-2024, 10:27 AM)Veloquest schreef: om die reden zou ik opzich weleens met powermeters willen rijden om te kijken of het nu aan mij ligt dat ik die snelheden niet haal.

Je haalt die snelheden niet met het vermogen dat ze zeggen. Ze gebruiken geen "standaard" exemplaren, of ze hebben wind in de rug, of de weg loopt licht af of ze gebruiken exotische banden of een dikke duim-factor.

Als je je fiets extreem optimaliseert met speciale banden, verwijderen van spiegels of andere uitstekende delen, speciale racekap, wielgaten/voetgaten dicht maakt, valt er wel winst te behalen, maar je levert zwaar in op comfort en dagelijks gebruiksgemak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(22-Sep-2024, 10:34 AM)Cygnus schreef: Je haalt die snelheden niet met het vermogen dat ze zeggen. Ze gebruiken geen "standaard" exemplaren, of ze hebben wind in de rug, of de weg loopt licht af of ze gebruiken exotische banden of een dikke duim-factor.

Hear, hear. Luister naar een deskundige. Of in ieder geval iemand met veel ervaring  Smile 

De heer DF zegt nog wel dat er een duidelijke zijwind stond. --> Windkracht 7 misschien  Wink Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Nu geef heer Düsentrieb (DF) zelf aan dat die 80 Watt aan de zijwind lag. Dat is dus geen relevante waarde, wat 'externe krachtbron'.

Een relevantere vraag is of je rondjes kunt rijden met 100 W aan 50 per uur (en met welk systeemgewicht dan wel).
Nici heeft enkele weken geleden 1173 km greden in 24u bij iets van 94W ofzo. Dat is net geen 49 km/u. Erg indrukwekkend.

Uiteraard zijn de vermogens die Düsentrieb aangeeft met Michelin blue flanges of Pro One TT superrace record edtion Erlkönige ++ en latex of een ander hysterisch efficiënte combinatie op schier perfect asfalt. En als het even kan 23°C buitenlucht en 35°C asfalttemperatuur. Maar het lijkt er sterk op (zie Nici, die overigens zelf wel *erg* licht is) dat een sjieke DF-mobiel daar minstens erg dicht bij in de buurt komt.

Een WAW met open wielkasten, op CCU's, met 120kg systeemgewicht, op Belgisch asfalt... gaat inderdaad eerder naar (of ruim over) de 200W schat ik.
Of de WAW moet ontzettend veel beter geworden zijn sinds de tijd dat ze een streepje sneller waren dan de standaard Quest...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Dit is typisch een geval van vele beetjes maken samen ook een boel. Betere banden pro one TT tegen contact Urban zal ongeveer de helft schelen. 9 vs 18 watt, misschien 1/3 verschil maar toch aanzienlijk. Ook de wielopeningen zijn kleiner en zo nog een heel aantal grotere en kleinere verbeteringen. Ook het verschil tussen goed en slecht asfalt maakt een heleboel uit.

Die record rit van Nici is in das M velomobiel, die is wel heel erg klein en smal.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Tijanus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nieuws :: Carbon r...365cycle — 12:27 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Over de gevaren va...Tijanus — 11:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb heel veel jar...Tom Fekkes — 11:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De door bucovaina om...Jeroen S — 11:26 PM
Thys 222 Revolver op mp
Nog eentje voor de l...Lopopodium — 11:23 PM
Is er al zoiets als een ligfietsmuseum ...
Als ik in het kort b...Hardloper — 11:07 PM
Is er al zoiets als een ligfietsmuseum ...
Over wat voor verb...Wim -de roetsende — 09:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
voor de eerste kee...Martin van Mourik — 08:59 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik weet niet, maar...Lopopodium — 05:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Is het voor jou goed...Willeke_IGKT — 05:01 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Over de gevaren va...Hardloper — 11:48 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Is al een paar dagen...bucovaina — 11:09 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Over de gevaren van ...PieterTrapt — 10:51 AM
Is er al zoiets als een ligfietsmuseum ...
Dus eigenlijk kunn...Gideonaut — 10:26 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanmorgen in het d...LigfietsWilsum — 09:32 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ja dat is fijn om te...Jeroen S — 09:05 AM
Is er al zoiets als een ligfietsmuseum ...
Ach bij Meindert Val...Jeroen S — 09:01 AM