Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT 2024 Rotterdam
#53
(22-Nov-2024, 12:34 PM)LowJob schreef: Mijn basisconditie is wel aardig goed, rijd wel met een oldtimer (mango). Zal er zeker om denken niet te veel zooi mee te nemen.
Easy does it! Hartslag laag houden, dan maar wat langzamer rijden. 
Te vroeg te snel = later kramp, gemiddeld word je daar langzamer van Big Grin 

Verder... wat voor afstanden rijd je nu?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#54
Hou er ook rekening mee dat het in kou zwaarder rijden is. Het viel mij twee jaar terug vies tegen hoeveel vermoeiender het was. Dus kijk naar wat je nu rijdt en niet naar wat je van de zomer reed.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo
#55
Citaat:Overnachten

We zijn nog bezig met verschillende overnachtingsplaatsen.

Update?

Er is nog maar een kleine maand te gaan. Zelf regelen is ook prima natuurlijk.
Het is meer of dit nog een optie is of niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
(22-Nov-2024, 01:40 PM)Willeke_IGKT schreef: Hoe er ook rekening mee dat het in kou zwaarder rijden is. Het viel mij twee jaar terug vies tegen hoeveel vermoeiender het was. Dus kijk naar wat je nu rijdt en niet naar wat je van de zomer reed.

Dat merk ik ook elke oktober als ik nog lange toertochten doe. En dan is het nog wat minder koel dan nu...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het veel kouder gaat zijn dan de afgelopen dagen.

Overnachtingsmogelijkheden... Als je haast hebt zou ik het zelf even regelen. Een tip plaatsen of doorgeven is ook welkom.
Wij zijn er nog wel mee bezig, maar het gaat enorm langzaam allemaal.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#58
Bedankt voor de update!

Wellicht gaat het me nog wel lukken om mee te rijden.
Je mag me je route Zeeland - Rotterdam/Zevenhuizen alvast graag even toesturen.

Ben ook nog steeds bezig een optimale Goes - Dronten en retour op te stellen. Wil dat toch een keer met de velo gaan doen. 

Mochten er anderen vanuit het Zuidwesten of BoZ/Roosendaal plannen hebben. Dan hoor ik die graag.
Bram Huysmans? KeesJoosse? Ron Quest? Vanuit België? Lucien? Gert-Jan?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#59
(22-Nov-2024, 12:21 PM)LowJob schreef: Als rookie met een half jaartje velo ervaring ingeschreven voor de OBT. Ik ben benieuwd, bedoeling is vanuit thuisbasis (ca 90km) er naar toe te fietsen daar de OBT fietsen en weer terug naar huis.
Als er nog tips zijn, houd ik me aanbevolen  Big Grin

Leuk dat je ervoor gaat! Moet te doen zijn die afstand met een goede conditie.

Inderdaad al wat hiervoor gezegd is, dus rustig aan en niet teveel ballast. Zou er goed blijven eten en drinken aan willen toevoegen. En de OBT zelf gaat zoals je hebt kunnen lezen over het algemeen behoorlijk rustig, dus wel zorgen dat je warm blijft.  Smile Vorig jaar ben ik na de tocht in Arnhem nog naar huis in Noord Groningen gefietst (185km). Dat wilde best nog prima en ben weliswaar fit maar heus geen topsporter  Wink

Verder denken aan voldoende accucapaciteit voor de verlichting gezien de vele donkere uren eind december.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#60
(22-Nov-2024, 12:47 PM)365cycle schreef:
(22-Nov-2024, 12:34 PM)LowJob schreef: Mijn basisconditie is wel aardig goed, rijd wel met een oldtimer (mango). Zal er zeker om denken niet te veel zooi mee te nemen.
Easy does it! Hartslag laag houden, dan maar wat langzamer rijden. 
Te vroeg te snel = later kramp, gemiddeld word je daar langzamer van Big Grin 

Verder... wat voor afstanden rijd je nu?

Op dit moment niet veel, tgv een ongewenst slootbezoek, en al oude schades, is het nu een bouwpakket, zit dus vooral op de mtb, waar ik gewend ben ca 60-100km te fietsen.

(22-Nov-2024, 04:55 PM)Lopopodium schreef:
(22-Nov-2024, 01:40 PM)Willeke_IGKT schreef: Hoe er ook rekening mee dat het in kou zwaarder rijden is. Het viel mij twee jaar terug vies tegen hoeveel vermoeiender het was. Dus kijk naar wat je nu rijdt en niet naar wat je van de zomer reed.

Dat merk ik ook elke oktober als ik nog lange toertochten doe. En dan is het nog wat minder koel dan nu...

Ik zal dus vooral proberen rustig aan te doen.

(22-Nov-2024, 09:57 PM)TimSch schreef:
(22-Nov-2024, 12:21 PM)LowJob schreef: Als rookie met een half jaartje velo ervaring ingeschreven voor de OBT. Ik ben benieuwd, bedoeling is vanuit thuisbasis (ca 90km) er naar toe te fietsen daar de OBT fietsen en weer terug naar huis.
Als er nog tips zijn, houd ik me aanbevolen  Big Grin

Leuk dat je ervoor gaat! Moet te doen zijn die afstand met een goede conditie.

Inderdaad al wat hiervoor gezegd is, dus rustig aan en niet teveel ballast. Zou er goed blijven eten en drinken aan willen toevoegen. En de OBT zelf gaat zoals je hebt kunnen lezen over het algemeen behoorlijk rustig, dus wel zorgen dat je warm blijft.  Smile Vorig jaar ben ik na de tocht in Arnhem nog naar huis in Noord Groningen gefietst (185km). Dat wilde best nog prima en ben weliswaar fit maar heus geen topsporter  Wink

Verder denken aan voldoende accucapaciteit voor de verlichting gezien de vele donkere uren eind december.

Door blijven eten moet ook lukken, accucapaciteit is een goeie, in elk geval extra lampjes mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#61
Ik heb net gekeken naar hotels in de buurt van de OBT locatie maar zoek eigenlijk vooral of alleen een veilige stallingsplek voor 2 tot 4 nachten, ga dan met openbaar vervoer naar huis tussen het naar Rotterdam fietsen, de tocht, en het weer naar huis fietsen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#62
(22-Nov-2024, 10:34 PM)LowJob schreef: ...., zit dus vooral op de mtb, waar ik gewend ben ca 60-100km te fietsen.


100km op een bukfiets?? Dan ga je die 180 plus OBT relaxed in je Mango ook wel redden  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro , 365cycle
#63
(22-Nov-2024, 10:57 PM)TimSch schreef:
(22-Nov-2024, 10:34 PM)LowJob schreef: ...., zit dus vooral op de mtb, waar ik gewend ben ca 60-100km te fietsen.


100km op een bukfiets?? Dan ga je die 180 plus OBT relaxed in je Mango ook wel redden  Big Grin

Ik ga het met vertrouwen (en ondersteuning van ervaringsdeskundigen) tegemoet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , 365cycle
#64
(22-Nov-2024, 10:42 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb net gekeken naar hotels in de buurt van de OBT locatie maar zoek eigenlijk vooral of alleen een veilige stallingsplek voor 2 tot 4 nachten, ga dan met openbaar vervoer naar huis tussen het naar Rotterdam fietsen, de tocht, en het weer naar huis fietsen.

In overleg met mn vader kan en mag ik de tuin aanbieden als veilige overnachtigsplek voor de velomobiel van Oliebollen-rijders. Veilig houdt in: in een volledig omheinde en met slot afgesloten achtertuin in een rustige woonwijk op enkele kilometers afstand van de start- en eindlocatie.

Busverbinding met directe verbinding naar NS-station Alexander op 200m, metro op 500m hemelsbreed of 25 minuten lopen naar het NS-station.

Er is plaats voor 3-4 velomobielen totaal, incl de mijne.
Antwoord }
#65
Graag ZoefZoef, dat klinkt als ideaal voor mij.

Binnenkort verder in prive berichtjes.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#66
(23-Nov-2024, 01:20 AM)Willeke_IGKT schreef: Graag ZoefZoef, dat klinkt als ideaal voor mij.

Binnenkort verder in prive berichtjes.
Hoor het vanzelf wel Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#67
Voor stallers heb ik ook plek voor 2-3 velomobielen en vermoedelijk als het nodig is 7-8 velomobielen in een afgesloten parkeergarage (alleen toegankelijk voor bewoners - op slot zetten is op zich wel goed).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
Als ik mee doe . Dan heb ik behoefte aan een stalling
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#69
@lowjob, dat is best een eind wat je gaat doen. Probeer er toch vast wat naar toe te werken, de afstanden met de Mango wat op te bouwen. Conditie en doorzettingsvermogen heb je wel. Je zit echter aan zo'n 180 plus de tocht, zeg maar 250 op een dag. Da's best wel een heel eind. Niet alleen de lampjes moeten genoeg voeding hebben, jij ook. Er is catering, maar alleen daarop ga je het niet overleven. Zorg dus dat je zelf ook voldoende bij hebt.

Mee fietsen met anderen is prettig, maar je hebt waarschijnlijk een van de langzamere fietsen, en nog beperkte ligfietsconditie. Tijdens de tocht maakt dat allemaal niet uit, want dat gaat vanwege allerlei dingen meestal toch niet zo heel snel. Maar als je ook samen met anderen heen of terugreist, dan is dat wel een punt om op te letten. Je kunt ongemerkt toch iets te hard aan het werk zijn.

Het kan goed dat er ook andere Velomobilisten uit jouw regio komen. Mogelijk kun je ergens bij een groepje aanhaken en samen fietsen. De route kun je ook al deels uitproberen, zodat je in ieder geval een deel van de weg kent. In het donker, met een beetje pech ook nog in de regen, is navigeren soms best een opgave, zeker als je dan ook nog moe bent. Ook Google maps kan helpen, bijvoorbeeld om uit te vissen wanneer een pontje gaat, te kijken hoe het fietspad eruit ziet, om bijzondere verkeerssituaties vast eens te bekijken. Zoom eens in, om te kijken waarom de route ergens een rare slinger maakt ofzo.
Antwoord }
#70
(26-Nov-2024, 08:41 AM)Jeroen S schreef: @lowjob, dat is best een eind wat je gaat doen. Probeer er toch vast wat naar toe te werken, de afstanden met de Mango wat op te bouwen. Conditie en doorzettingsvermogen heb je wel. Je zit echter aan zo'n 180 plus de tocht, zeg maar 250 op een dag. Da's best wel een heel eind. Niet alleen de lampjes moeten genoeg voeding hebben, jij ook. Er is catering, maar alleen daarop ga je het niet overleven. Zorg dus dat je zelf ook voldoende bij hebt.

Mee fietsen met anderen is prettig, maar je hebt waarschijnlijk een van de langzamere fietsen, en nog beperkte ligfietsconditie. Tijdens de tocht maakt dat allemaal niet uit, want dat gaat vanwege allerlei dingen meestal toch niet zo heel snel. Maar als je ook samen met anderen heen of terugreist, dan is dat wel een punt om op te letten. Je kunt ongemerkt toch iets te hard aan het werk zijn.

Het kan goed dat er ook andere Velomobilisten uit jouw regio komen. Mogelijk kun je ergens bij een groepje aanhaken en samen fietsen. De route kun je ook al deels uitproberen, zodat je in ieder geval een deel van de weg kent. In het donker, met een beetje pech ook nog in de regen, is navigeren soms best een opgave, zeker als je dan ook nog moe bent. Ook Google maps kan helpen, bijvoorbeeld om uit te vissen wanneer een pontje gaat, te kijken hoe het fietspad eruit ziet, om bijzondere verkeerssituaties vast eens te bekijken. Zoom eens in, om te kijken waarom de route ergens een rare slinger maakt ofzo.
Bedankt voor je reactie. Route ben ik aan het uitzoeken. Ik rij met gps, dat moet lukken. Verder heb ik al wel wat afstanden afgelegd, hoop er binnenkort nog weer wat te kunnen fietsen als de mango weer in elkaar zit. En op karakter kun je ook een eind komen, icm genoeg eten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#71
(2 uren geleden)LowJob schreef:
(26-Nov-2024, 08:41 AM)Jeroen S schreef: @lowjob, dat is best een eind wat je gaat doen. Probeer er toch vast wat naar toe te werken, de afstanden met de Mango wat op te bouwen. Conditie en doorzettingsvermogen heb je wel. Je zit echter aan zo'n 180 plus de tocht, zeg maar 250 op een dag. Da's best wel een heel eind. Niet alleen de lampjes moeten genoeg voeding hebben, jij ook. Er is catering, maar alleen daarop ga je het niet overleven. Zorg dus dat je zelf ook voldoende bij hebt.

Mee fietsen met anderen is prettig, maar je hebt waarschijnlijk een van de langzamere fietsen, en nog beperkte ligfietsconditie. Tijdens de tocht maakt dat allemaal niet uit, want dat gaat vanwege allerlei dingen meestal toch niet zo heel snel. Maar als je ook samen met anderen heen of terugreist, dan is dat wel een punt om op te letten. Je kunt ongemerkt toch iets te hard aan het werk zijn.

Het kan goed dat er ook andere Velomobilisten uit jouw regio komen. Mogelijk kun je ergens bij een groepje aanhaken en samen fietsen. De route kun je ook al deels uitproberen, zodat je in ieder geval een deel van de weg kent. In het donker, met een beetje pech ook nog in de regen, is navigeren soms best een opgave, zeker als je dan ook nog moe bent. Ook Google maps kan helpen, bijvoorbeeld om uit te vissen wanneer een pontje gaat, te kijken hoe het fietspad eruit ziet, om bijzondere verkeerssituaties vast eens te bekijken. Zoom eens in, om te kijken waarom de route ergens een rare slinger maakt ofzo.
Bedankt voor je reactie. Route ben ik aan het uitzoeken. Ik rij met gps, dat moet lukken. Verder heb ik al wel wat afstanden afgelegd, hoop er binnenkort nog weer wat te kunnen fietsen als de mango weer in elkaar zit. En op karakter kun je ook een eind komen, icm genoeg eten.

Er zijn vast wel mensen op het forum met tips over de handigste route die je kan volgen, dus wees niet bang om te vragen.
Mijn kennis zit vooral in de route Rotterdam-Amsterdam, dus ik kan je hooguit over de laatste 10km adviseren. (Startpunt is ongeveer in mijn achtertuin, dus daar ken ik de weg wel)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Einde van de DF(XL) productie
De ondergang van de ...Roepers — 02:31 PM
Einde van de DF(XL) productie
Komt dat niet ...ZoefZoef — 01:37 PM
OBT 2024 Rotterdam
@lowjob, dat is ...Frutsel — 12:26 PM
OBT 2024 Rotterdam
@lowjob, dat is be...LowJob — 12:08 PM
Azub Max
... Dat kan n...Raymond — 11:38 AM
Einde van de DF(XL) productie
Nou ik denk dat jo...Gideonaut — 10:38 AM
Klapstuur gezocht
Voor mijn Escape Shj...melle z — 10:38 AM
Einde van de DF(XL) productie
Ik had na mijn ruime...Frutsel — 10:34 AM
Einde van de DF(XL) productie
Tja, dat zat er oo...ZoefZoef — 09:25 AM
Bijzondere ligfietsen in Frankrijk
Klopt, de G race is ...Jeroen S — 08:58 AM
Einde van de DF(XL) productie
Tja, dat zat er ook ...Jeroen S — 08:54 AM
Azub Max
De rolweerstandstest...Jeroen S — 08:51 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij dat ik g...Jeroen S — 08:42 AM
Azub Max
Niet onrustig worden...Fietsbennie — 08:39 AM
Azub Max
Het was eigenlijk de...fatbiker — 07:41 AM
Azub Max
Een snelle band di...365cycle — 12:54 AM
Azub Max
Dit is een Surley st...Tom Fekkes — 12:26 AM