Berichten: 1.407
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 219
2682 x bedankt in 1266 berichten
, 09:01 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:02 AM door Jeroen S.)
Ach bij Meindert Valenteijn zijn het allemaal prototypes omdat de volgende toch weer iets anders moest worden. Hij zou ergens boven de 100 modellen moeten zitten. In den beginne waren er een heleboel kleine fabrikantjes. Zie de Rowan FTX die momenteel te koop staat. Er werd ook nog wel eens wat geprobeerd of op maat gemaakt. Zo herinner ik me een M5 lowracer met extra kleine wieltjes voor een wat kleinere rijder. Ik heb ooit een Baron Xlow prototype gehad, die naar Luxemburg verkocht is. Die verschilde behoorlijk van de uiteindelijke versie, omdat ie ongebogen uit stukjes buis gebouwd was, terwijl de uiteindelijke gebogen werd. Er zijn ook heel veel ligfietsen als frameset verkocht, waardoor iedere fiets toch weer anders werd afgemonteerd.
Dat mountainbikemuseum is ontstaan omdat Jeroen ( de oprichter) fietsen ging opkopen toen de oude mountainbikes niks meer waard waren, nadat hij in zeecontainers ging tellen in plaats van in fietsen is het idee voor een museum ontstaan.
Gezien de prijzen voor ligfietsen momenteel, een prima moment om een container te gaan huren. Maar ik ben er ook voor dat ze gewoon gebruikt worden.
Berichten: 522
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
950 x bedankt in 509 berichten
(12-Nov-2024, 03:46 PM)Hardloper schreef: Dus eigenlijk kunnen we besluiten. Prototype bij ligfietsen is eigenlijk zinloos.
Als we het hier over een museum hebben dan vind ik dit nogal een vreemde opmerking, ik zou denken dat je bij een museum juist een prototype wil hebben, zodat je een verhaal kan vertellen en kan laten zien hoe we van prototype naar huidige eindresultaat zijn gekomen. Voor mensen die van de techniek houden is dat heerlijk snoepen, en zelfbouwers zullen ook wel willen weten hoe alles in elkaar zit en wat al geprobeerd is.
Gelukkig hebben we youtube, nu alleen nog wat meer ligfiets content, meer dan alleen maar filmpjes van een gopro die op een velo is geplakt :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 5.825
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2032
7353 x bedankt in 3620 berichten
(12-Nov-2024, 11:12 AM)Hardloper schreef: Over wat voor verbeteringen hebben we het dan?
Misschien de volgende keer gewoon zelf even googlen?
https://rowingbike.com/posts/model/thys-209-carbon/
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.652
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2775
3107 x bedankt in 2161 berichten
Als ik in het kort bekijk. Dan lijkt erop of ik bepaalde van die items soort gelijk ook op de mijne heb. Dus op basis daarvan denk ik dan zal wel op de eerste generatie carbons al hebben gezeten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.825
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2032
7353 x bedankt in 3620 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 11:07 PM)Hardloper schreef: Als ik in het kort bekijk. Dan lijkt erop of ik bepaalde van die items soort gelijk ook op de mijne heb. Dus op basis daarvan denk ik dan zal wel op de eerste generatie carbons al hebben gezeten.
Dat is wat jij denkt, maar ik weet 100% zeker dat het niet zo is.
Vragen stellen is zoveel handiger dan zeggen wat je denkt.
Ik heb allerlei vernieuwingen en verbeteringen laten aanbrengen op/aan mijn 209.
Onder andere:
Vernieuwd grendelhuis
Een boegsprietklem
Een versterkte revolverring
Een zwaardere stuurklem
Een uitsparing in de Snek
Een extra gleufje in de Revolverring
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler