Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
#27
(20-Dec-2024, 01:10 PM)365cycle schreef: Voor mij is de "iedereen is een eikel" gedachte altijd wel een goede indicator. Als ik boos op iedereen word zit ik te dicht bij het randje  Shy

Ga ik onthouden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , martinR , Willeke_IGKT
#28
Ik merk overigens dat mijn kruissnelheid wel ver terug valt. Eergisten een ronde gemaakt, o.a. buitengebied van Winterswijk en daarachter in Duitsland waar het ook net niet helemaal vlak is. Het was erg vochtig, zelfs in de fiets condenseerde de lucht en werd alles vochtig. Ook de straat was nat

Ik zat met de kruissnelheid rond de 30 en had geen lekke bandjes. Dat is toch wel heel fors minder als in de zomer. Gemiddelde heb ik niet bijgehouden, vermoed op basis van de tijd ongeveer 26, 27 zoiets.

Ben ik de enige of loopt het bij jullie ook niet zo?
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#29
Op wat voor banden rijd je? Dat maakt wel veel uit nl.
Vuistregel: een stugge band heeft meer last van de kou dan een soepele.

Verder, hoe beter de stroomlijn van je fiets, hoe meer je aan snelheid inboet in de winter. De rolweerstand is bij een sneller model een groter aandeel van de totale weerstand, dus heb je meer last van die vertraging.

In de zomer kan ik met de Tuna probleemloos boven de 50 kruisen op alles wat vlak is, met koud vochtig weer is 45 al flink werken en op langere afstanden haal ik het niet eens. En dan rijd ik nog steeds op snel rubber, nl. de GP5000AS TR en CCU Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#30
En met CCU kan je precies merken of het boven of onder de 10 graden is.
Antwoord }
#31
Heb het gevoel dat de 349 CCU bij wat lagere temperaturen "schakelt". Wel gek eigenlijk Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(20-Dec-2024, 01:10 PM)365cycle schreef: Ah ja, dat is 'm inderdaad wel Big Grin 
Voor mij is de "iedereen is een eikel" gedachte altijd wel een goede indicator. Als ik boos op iedereen word zit ik te dicht bij het randje  Shy

Dit is echt heel herkenbaar  Big Grin


(26-Dec-2024, 11:30 PM)365cycle schreef: Heb het gevoel dat de 349 CCU bij wat lagere temperaturen "schakelt". Wel gek eigenlijk Big Grin

Grappig!
Ik zie kou inderdaad direct terug in een teruggelopen snelheid, met de 32-406 CCU. Ergens tussen de 5 en 10 graden lijkt inderdaad het kantelpunt.
En gek genoeg lijkt de QV er meer last van te hebben dan de SnoekL. Of niet gek, want 4x 20" ipv 2x20" + 1x 28".
Maar omdat de SnoekL qua aerodynamica zoveel beter is had ik verwacht dat een toegenomen rolweerstand daarbij duidelijker merkbaar is dan bij de QV. Maar de toename zelf is gewoon ook groter, blijkbaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
#33
Inderdaad was ik voor met CCU onderweg, achter de Michelin Wildrunner. De temperatuur lag inderdaad duidelijk onder de 10 graden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#34
(27-Dec-2024, 02:14 PM)Jeroen S schreef: Inderdaad was ik voor met CCU onderweg, achter de Michelin Wildrunner. De temperatuur lag inderdaad duidelijk onder de 10 graden.
Onder de Milan had ik voor de Maxxis Torch in 38-406, die had voor mijn gevoel vrij weinig last van kou.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Jeroen S
#35
Ik heb nog een setje voorraad Urban's en een setje one's en een setje Conti speeds die te goed zijn om weg te gooien, en kojaks uit die categorie heb ik ook nog. Misschien dat ik de one's een keertje probeer.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#36
Die zijn in de zomer langzamer. Misschien is het nu beter
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#37
(30-Dec-2024, 04:17 AM)365cycle schreef: Die zijn in de zomer langzamer. Misschien is het nu beter

Als het nog die snelle One's zijn, dan moet je niet plotseling een keer heel hard remmen.

Ik reed een keer naar ICB en toen moest ik 1x heel hard remmen. 
Onmiddellijk was al het rubber weg en moest er een nieuwe onder.
Ik was gelukkig wel op de juiste plek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kilometer topic
Maandelijks overbrug...Chepap — 07:40 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de CCU in 4...ZoefZoef — 04:52 AM
Kilometer topic
Slechts 8000 km hi...ZoefZoef — 03:51 AM
Kilometer topic
Slechts 8000 km hier...365cycle — 03:26 AM
Happy nieuwhier!
En de allerbeste wen...365cycle — 03:22 AM
Ook even voorstellen
Welkom hier! Mogelij...Jeroen S — 11:34 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Op veel van die Fatb...Jeroen S — 11:29 PM
Kilometer topic
Ik heb zitten rekene...Roepers — 10:35 PM
Kilometer topic
Net geen 6.000 dit j...TimSch — 10:34 PM
OBT 2025 Groningen
had niet verwacht ...Wim -de roetsende — 10:13 PM
OBT 2025 Groningen
Gewoon ruim van te v...Hardloper — 10:03 PM
OBT 2025 Groningen
had niet verwacht da...Gideonaut — 10:02 PM
OBT 2025 Groningen
Weet Wim. Maar ik he...Tom Fekkes — 09:14 PM
OBT 2025 Groningen
Volgens mij zegt...Wim -de roetsende — 09:12 PM
OBT 2024 Rotterdam
Nog een mooi filmpje...Wim -de roetsende — 09:07 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Perfect Bart. Die ko...Tom Fekkes — 08:20 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Maar wat is gevaar...Bart Verbeek — 08:08 PM