Berichten: 6.013
Topics: 153
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2211
7762 x bedankt in 3804 berichten
Mooi en informatief filmpje. Totaal andere manier van velomobielen bouwen.
https://www.youtube.com/watch?v=x1cwYb36FzA&t=712s
Op het Duitse Forum in dit topic gevonden:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...235/page-8
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 222
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 613
421 x bedankt in 214 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Tijanus.)
Kennelijk hebben ze in Australië geen problemen met een beslaande voorruit? Het is daar natuurlijk (op veel plekken) droger, maar ook tamelijk warm, en dan lijkt zo'n rijdende kas me ook niet echt voor lange afstanden bruikbaar. Wellicht went het wat als je daar woont...
Interessant alternatief concept, maar vermoedelijk vrij zwaar (niet-zelfdragend, stroomlijn is tussen 5 en 40 kg (tsja...) dus laten we eens mikken op 20 kg, met fiets en rolkooi richting 35kg) wat minder zicht (meer achter je benen, en rolkooi, oh en dat 90+ tands tandwiel voor dat 20 inch achterwieltje, en geen spiegels?) dus.... toch vooral een circuitmodel.
...wat overigens precies is waar hij voor is ontworpen.
Ontwerp geslaagd!
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 6.013
Topics: 153
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2211
7762 x bedankt in 3804 berichten
(4 uren geleden)Tijanus schreef: Kennelijk hebben ze in Australië geen problemen met een beslaande voorruit? Het is daar natuurlijk (op veel plekken) droger, maar ook tamelijk warm, en dan lijkt zo'n rijdende kas me ook niet echt voor lange afstanden bruikbaar. Wellicht went het wat als je daar woont...
Interessant alternatief concept, maar vermoedelijk vrij zwaar (niet-zelfdragend, stroomlijn is tussen 5 en 40 kg (tsja...) dus laten we eens mikken op 20 kg, met fiets en rolkooi richting 35kg) wat minder zicht (meer achter je benen, en rolkooi, oh en dat 90+ tands tandwiel voor dat 20 inch achterwieltje, en geen spiegels?) dus.... toch vooral een circuitmodel.
...wat overigens precies is waar hij voor is ontworpen.
Ontwerp geslaagd!
Bij die voorruit heb ik ook mijn bedenkingen.
Op het Duitse Forum wordt gezegd dat ze even zwaar zijn als onze vm-en.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282