Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
24-uursuitdaging Jan Kranczoch 2025
Tussenstandje na 22,8 uur, ofwel 95%:

1 Duits trio-kwartet (Daniël-Matthias-Julian-Simon) 436 laps (~1090 km)
2 Boyd 361 laps
3 AJ 331 laps
4 Ymte 319 laps
5 Veloquest 249 laps
6 Mark 207 laps
7 Jarige Jan 182 laps
8 Johannes 166 laps
9 Yaïr 158 laps
10 Bob 72 laps (retired)
11 Theo 65 laps (retired)
12 Jave 60 laps (retired)
13 Ben 48 laps
14 Jan R 33 laps

Heeft het Duitse trio de strijd gestaakt of hapert de tijdmeting?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: martinus , 365cycle , Willeke_IGKT
(31-May-2025, 08:58 AM)Tijanus schreef: Tussenstandje na 22,8 uur, ofwel 95%:

1 Duits trio-kwartet (Daniël-Matthias-Julian-Simon) 436 laps (~1090 km)

Heeft het Duitse trio de strijd gestaakt of hapert de tijdmeting?

Gisteren hebben ze 45 minuten zonder transponder gereden. Kan het daaraan liggen? (zie ligfiets.net)
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
Voorlopige eindstand na 24 uur, dus 100%:

1 Duits trio-kwartet (Daniël-Matthias-Julian-Simon) 436 laps (~1090 km)
2 Boyd 382 laps (955 km, en de 380e ronde als snelste ronde?)
3 AJ 351 laps (878 km, dus ~100k meer dan vorig jaar!)
4 Ymte 331 laps (828 km, deed wat aan ene Johann Olav Koss denken, door de opmerkelijk constante rondetijden)
5 Veloquest 250 laps (625 km)
6 Mark 208 laps (520 km)
7 Jarige Jan 182 laps (455 km)
8 Johannes 175 laps (437 km)
9 Yaïr 158 laps (395 km)
10 Bob 72 laps (180 km)
11 Theo 65 laps (163 km)
12 Ben 62 laps (155 km)
13 Jave 60 laps (150 km)
14 Jan R 33 laps (83 km)
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Wat een afstanden! Zal voor menigeen een nieuw record zijn denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(30-May-2025, 10:37 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat steile viaductje is een hele gemene trouwens, daar keek ik iedere 2,5 km tegenop. Met mijn gewicht en stalen fiets was dat iedere keer vechten naar boven. Die VM's gaan zo hard dat ze veel snelheid mee naar boven nemen.

Uiteindelijk is het inderdaad simpelweg een kwestie van kinetische energie (snelheid) omzetten in potentiële energie (hoogte) en weer terug.
Daar steekt een kwadratische factor in met de snelheid, dus bij lagere snelheden is je verlies aan snelheid (en dus verschil in cadans of aanpassing van verzet) veel groter. Een bruggetje als deze van ~4 meter hoog is daardoor genoeg om je af te remmen van 32 km/u naar stilstand, of van 55 km/u naar 45 km/u.

Zo te zien hadden jullie dit weekend ook nog aardig tegenwind op/voor het bruggetje (aangenomen dat er langs de kantine omhoog gereden werd, dus het rondje tegen de klok in), wat het zeker voor de open fietsers ook nog wat lastiger maakt om juist voor die brug wat extra snelheid te pakken.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , John70
Wat een afstanden van sommigen. En ook een wijs besluit om tijdig te stoppen als het lichaam zich meldt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
Indrukwekkende afstanden! Petje af.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-May-2025, 12:34 PM)Tijanus schreef: Uiteindelijk is het inderdaad simpelweg een kwestie van kinetische energie (snelheid) omzetten in potentiële energie (hoogte) en weer terug.
Daar steekt een kwadratische factor in met de snelheid, dus bij lagere snelheden is je verlies aan snelheid (en dus verschil in cadans of aanpassing van verzet) veel groter. Een bruggetje als deze van ~4 meter hoog is daardoor genoeg om je af te remmen van 32 km/u naar stilstand, of van 55 km/u naar 45 km/u.
Met wind ben je dan extra in het voordeel met een velomobiel. "Even" 55 vasthouden tot je bij de klim bent is met een Snoek niet zo'n probleem, met een wielrenfiets een grote uitdaging. Daarom vind ik velomobielen heerlijk in gebieden waar het continu een beetje bergop/bergaf gaat; met een beetje lef en een hoop stuurmanskunst hoef je een hoop minder energie te investeren in het klimwerk. 

Toen ik laatst de Brienenoord Zuid-Noord reed met de vouwfiets viel het me ook op; waar ik als ik een beetje vlot klim met de Tuna probleemloos richting 70 km/h rol in de afdaling moest ik op de vouwfiets bijtrappen om meer dan 27 km/h op de teller te krijgen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
En nu ook na deze zeg ik 'nooit meer!'
We zullen zien of dat weer verandert Wink

Voorlopig even met de benen omhoog.
Mijn voeten doen nog steeds behoorlijk zeer (mijn laatste blok was ruim vier uur zonder stop!) en natuurlijk ben ik daarnaast vooral vreselijk leeg.

Wat een bijzondere uitdaging is dit toch. Vooral mentaal ook..

Groot respect voor debutant Boyd die prachtig liet zien hoe je zo'n varkentje wast en zelfs zo galant was mij het laatste uur te escorteren tot aan de meet thumb waanzinnig sterk gereden
Antwoord }
Ymte heeft vanmiddag een slaapje gedaan. Daar knapte hij wel van op.

Verder, voor iedereen die mee deed: wauw, wat ver, een beetje vreemd om te doen, maar wel gaaf.
Antwoord }
Ik vind het ook stuk voor stuk afstanden waar ik alleen maar respect voor kan hebben.

Maar het gebrek aan variatie spreekt mij niet zo aan denk ik om mee te doen, maar ieder zo zijn ding.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-May-2025, 08:59 PM)Fietsbennie schreef: Ik vind het ook stuk voor stuk afstanden waar ik alleen maar respect voor kan hebben.

Maar het gebrek aan variatie spreekt mij niet zo aan denk ik om mee te doen, maar ieder zo zijn ding.

Je moet het zien als een oefening in mindfulness. Je bent aan het fietsen, dat is je doel.
Overigens vond ik het rondje lang genoeg om niet saai te worden, maar goed, ik heb maar 60 rondjes gereden; misschien dat het na 200 rondjes anders is Smile

En ja, we hadden wind tegen voor het viaduct, maar met een velomobiel maakt het niet zo heel veel uit. 40km/h was genoeg om comfortabel boven te komen.
Antwoord }
Bedankt door: John70 , Willeke_IGKT , Tijanus , Arend-Jan


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Vanmiddag in de Arke...De tovenaar — 05:27 PM
Ervaringen met de DF
.. Blijkbaar heef...Hoekie — 02:20 PM
proefrit op ligfiets-tandem gezocht
Net iets verder staa...karimov — 02:20 PM
proefrit op ligfiets-tandem gezocht
Ik ben op zoek naar ...liggende daan — 02:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een zwalpende dame...qv-tester — 11:25 AM
Alles is weg ;)
Leuk dat de Kett wee...365cycle — 10:16 AM
Kilometer topic
Voor mij stond er in...365cycle — 10:15 AM
Kilometer topic
In mei heb ik 1240 k...Roepers — 09:08 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vannacht de dag slec...ZoefZoef — 08:17 AM
Ervaringen met de DF
Af en toe eens kijke...Jeroen S — 08:00 AM
Alles is weg ;)
Mijn vrouw is er b...Lig-hen — 07:56 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is balen. Jammer...Jeroen S — 07:49 AM
Alles is weg ;)
Ja, Hij past met iet...Jeroen S — 07:46 AM
Kilometer topic
Voor mij was Mei alw...Josligfiets — 07:13 AM
Kilometer topic
Voor mij was mei ook...Willeke_IGKT — 06:28 AM
Kilometer topic
Nou, mei... Voor mi...Boyd Maduro — 03:06 AM
Liggende Limburger
En een prachtige Foc...Bianca F — 09:06 PM