, 11:16 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:27 AM door AndredeBoer.)
Ik pomp de voorbanden van mijn Quest standaard op tot 7 bar, het max dat de buitenband aan kan. Nu heb ik diverse malen gehad dat de aansluiting van het metaal van het ventiel op het rubber van de band uitscheurde. Als het ware dat je het metalen stiftje los uit de rubber-versterkte ring (die overgaat in de binnenband) kan trekken. Binnenband total-loss. Inmiddels heb ik die zo vaak gehad dat ik op statistiek op alle gebeurtenissen los kan laten en ik heb het vermoeden dat als de binnenband net tot aan het einde van zijn specs wordt opgerekt, het vaker voor komt. Concreet: de Schwalbe buitenband is 1,75 inch breed en de binnenband heeft de specs: 1,25-1,75 inch en zit dus precies op de rand wat mag.
Voor de goede orde: wielen zijn nieuw en in orde en hebben een keurig velglint. En ik plaats de binnenband altijd ijzig nauwkeurig met het ventiel tot op de millimeter recht gepositioneerd voor het gat.
Drie vragen:
1: wie herkent het probleem an sich?
2: is het slim een ruimere binnenband te nemen? In ieder geval zit je met bv 1.50-2.00 in combinatie met die buitenband precies "middenin". Maar zou een binnenband met bijvoorbeeld de specs 1.75-2.25 beter zijn? Binnenband wordt dan minder opgerekt. Ga je heel erg de mist is als je 20x1.90-2.125 gebruikt?
3: zijn er binnenbanden waar velomobielrijders bij zweren? Het gaat mij om gebruik in woon-werkverkeer, dus betrouwbaarheid is #1. Rolweerstand is #2.
Voor de goede orde: wielen zijn nieuw en in orde en hebben een keurig velglint. En ik plaats de binnenband altijd ijzig nauwkeurig met het ventiel tot op de millimeter recht gepositioneerd voor het gat.
Drie vragen:
1: wie herkent het probleem an sich?
2: is het slim een ruimere binnenband te nemen? In ieder geval zit je met bv 1.50-2.00 in combinatie met die buitenband precies "middenin". Maar zou een binnenband met bijvoorbeeld de specs 1.75-2.25 beter zijn? Binnenband wordt dan minder opgerekt. Ga je heel erg de mist is als je 20x1.90-2.125 gebruikt?
3: zijn er binnenbanden waar velomobielrijders bij zweren? Het gaat mij om gebruik in woon-werkverkeer, dus betrouwbaarheid is #1. Rolweerstand is #2.