Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
|
Berichten: 3.101
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3525
3768 x bedankt in 2561 berichten
(, 05:25 PM)Wim -de roetsende schreef: (, 03:21 PM)365cycle schreef: - Koop een paar simpele zachte doeken of desnoods bestel een paar covers bij Dendrocopos op het velomobilforum.
- Laat je logo erop drukken, netjes op de neus.
- Af te leveren fietsen zet je dan op een opstelplek in de hal, bij voorkeur op een voetstuk.
- Maak een beetje beleving van de aflevering, loop met de eigenaar door de checklist,
- zet 'm op maat,
- rijd desgewenst een klein stukje mee om te kijken of alles goed gaat,
- en - belangrijkste - zorg gewoon ook dat de fiets klaar is als de nieuwe eigenaar komt.
Hardloper, hierboven staan al een paar leuke ideeën/tips. Ik heb ze even als een opsomming gezet.
Thanks. Had weer zoveel gelezen en had zoveel andere gedachtes, dat het uit mijn korte termijn geheugen was geraakt. maar bedankt voor het samen te vatten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 469
Topics: 15
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 285
876 x bedankt in 431 berichten
(, 05:25 PM)Wim -de roetsende schreef: - Koop een paar simpele zachte doeken of desnoods bestel een paar covers bij Dendrocopos op het velomobilforum.
- Laat je logo erop drukken, netjes op de neus.
- Af te leveren fietsen zet je dan op een opstelplek in de hal, bij voorkeur op een voetstuk.
- Maak een beetje beleving van de aflevering, loop met de eigenaar door de checklist,
- zet 'm op maat,
- rijd desgewenst een klein stukje mee om te kijken of alles goed gaat,
- en - belangrijkste - zorg gewoon ook dat de fiets klaar is als de nieuwe eigenaar komt.
Poets de WC, en ruim de was op?
Berichten: 2.318
Topics: 26
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 31
3530 x bedankt in 1938 berichten
, 06:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:26 PM door ZoefZoef.)
En dan de velomobiel ook 150 euro duurder maken vanwege de bijgeleverde hoes? Enkel leuk als je m ook echt gaat gebruiken, of bedoel je enkel dat de hoes voor de aflevering en niet dat ie mee gaat?
Mij interesseert de aflevering echt geen ene zak. Nouja, doe mij die kosten van zo'n aflevering maar als korting dan. Met of zonder zonl'n hoes/aflevering. Ik weet zeker dat ik als een blij ei daar vertrek met een velomobiel onder mn reet waar ik een hele tijd naar het uitgekeken om deze eindelijk dan in bezit te hebben.
Heb ik al gezegd dat ik zelf een enorme sloddervos ben?
Dat vond ik ook zo mooi bij Derk van Rowingbike. Zijn werkplaats/winkel is een grote bende. Geen prachtige showroom zoals even verderop bij Bram van M5.
Maar over velomobiel: als er belang aan gehecht wordt, wil ik best een tientje lappen om hen zo'n mooie afleverhoes te bezorgen. Als er dan nog 20 man van hier meedoen, kunnen we deze dan bedrukt en wel aan Velomobiel kado doen voor dr 25-jaroge jubileum met een mooie strik erom heen. Is dan wel enkel als afleveringsdoek/cover.
Berichten: 3.101
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3525
3768 x bedankt in 2561 berichten
In mijn geval dacht ik als hoes die niet mee gaat. Maar ICB kan volstaan met een hoes, voor de Tuna. Maar VM.nl heeft dan wel weer 3 a 4 nodig. Snoek + Snoek L + QV(+) + Quest/Strada 3 die er gaat komen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.221
Topics: 65
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 33747
3280 x bedankt in 1458 berichten
(, 07:46 PM)Hardloper schreef: In mijn geval dacht ik als hoes die niet mee gaat. Maar ICB kan volstaan met een hoes, voor de Tuna. Maar VM.nl heeft dan wel weer 3 a 4 nodig. Snoek + Snoek L + QV(+) + Quest/Strada 3 die er gaat komen
Dat is nogal kort door de bocht, ICB verkoopt Bülk modellen, die hebben ook een verzorgde aflevering nodig. En er komen nieuwe modellen aan ook.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 3.101
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3525
3768 x bedankt in 2561 berichten
(, 08:03 PM)Willeke_IGKT schreef: (, 07:46 PM)Hardloper schreef: In mijn geval dacht ik als hoes die niet mee gaat. Maar ICB kan volstaan met een hoes, voor de Tuna. Maar VM.nl heeft dan wel weer 3 a 4 nodig. Snoek + Snoek L + QV(+) + Quest/Strada 3 die er gaat komen
Dat is nogal kort door de bocht, ICB verkoopt Bülk modellen, die hebben ook een verzorgde aflevering nodig. En er komen nieuwe modellen aan ook.
Die was ik in de snelheid vergeten. Maar inderdaad, dan heb je daar ook een hoes voor nodig. En daarbij, wat als een echtpaar hetzelfde model komt ophalen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.435
Topics: 164
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2522
8647 x bedankt in 4211 berichten
(, 08:27 PM)Hardloper schreef: En daarbij, wat als een echtpaar hetzelfde model komt ophalen.
Wow, dit is een soort 'probleemdenken in het kwadraat' zeg
ICB viert geen 25-jarig feest.
Gewoon 1 doek/hoes met het logo erop voor velomobiel.nl was volgens mij het idee van ZoefZoef.
Best een leuk idee eigenlijk
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 5.981
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12111
9392 x bedankt in 4601 berichten
(, 06:43 PM)ZoefZoef schreef: En dan de velomobiel ook 150 euro duurder maken vanwege de bijgeleverde hoes? Enkel leuk als je m ook echt gaat gebruiken, of bedoel je enkel dat de hoes voor de aflevering en niet dat ie mee gaat? Die is alleen voor aflevering.
Een kennis die in de kunstbloemen zit heeft laatst weer 3 bloemstukken moeten maken voor een handelaar in tweedehands auto's.
Ligt alleen op de motorkap bij aflevering, gaat jaaaaren mee, maar is wel nét even dat extra dingetje. Als mensen dan samen komen wordt er vaak nog even een fotootje met voertuig en bloemstuk gemaakt en op sociale media geknikkerd. Gratis reclame.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.584
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 771
2679 x bedankt in 1245 berichten
Al trekken ze mijn VM ter plekke van de vliering als ik er ben.
Al die opleukerij kost alleen maar geld/tijd.
Gewoon klaar en op maat zetten. Proefrondje meerijden is wel een goed idee.
Maar goed, dat ben ik. En ik rij al VM, dus mij hoeven ze niet meer over te halen.
Wat meer aankleding aan de buitenkant van het pand zou wel helpen. Nu moet je maar net weten dat je bij de hal met die oude duitse brandweerwagen moet zijn...
Berichten: 726
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1305 x bedankt in 703 berichten
Beetje ongepast om nu opeens opmerkingen te gaan maken dat je geen "chocolaatjes" op je ventisit kussentje krijgt terwijl de deuren van VMnl en ICB altijd voor jullie openstaan en je gebruik mag maken van hun werkplaats. Het enigste wat ze missen is de social media presence, en zelfs dat begint langzaam op gang te komen.
Ik loop liever door een werkplaats wat letterlijk een schat aan informatie is dan een steriele tandartspraktijk met alles netjes glimmend in een vitrinekast.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 5.981
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12111
9392 x bedankt in 4601 berichten
, 01:02 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:04 AM door 365cycle.)
Volgens mij bedoelen we het hier allemaal goed en brengen we er allemaal met veel plezier ons geld heen.
Het zou alleen leuk zijn als wat meer mensen er hun geld heen zouden brengen, want daardoor blijven onze velomobielen rijden en blijven de dames en heren in o.a. Dronten en Breaza boterhammetjes eten.
Wat je hier ziet is ideeën bedenken om wat nieuwe aanwas binnen te halen, want die kan onze wereld prima gebruiken.
Ik voeg daarnaast de daad bij het woord en probeer te helpen waar ik kan c.q. kennis heb. Van mij staat hier dan ook niets wat ik nooit zelf tegen de ondernemers in kwestie gezegd heb.
Maar ik vind het ergens ook raar dat je het ongepast noemt, want volgens mij weet je zelf ook wel dat dat is waarom we dit plaatsen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 14
46 x bedankt in 6 berichten
, 05:42 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:25 AM door benparke.)
(29-Apr-2025, 11:52 AM)Hoekie schreef: (29-Apr-2025, 09:40 AM)Snoek043 schreef: Die Saukki, toch ook iemand die heel actief was op youtube, heeft al een 7-tal maanden niets meer gepost.
Saukki is al minder gaan posten toen de kinderen kwamen. Prioriteiten. En tsja, over de meeste onderwerpen heeft hij al gepost.
(29-Apr-2025, 11:47 AM)ZoefZoef schreef: Ik dacht dat ik dat bericht op Facebook tegenkwam. Mogelijk enkel geldig voor een x-aantal bestellingen en idd via VMworld zelf.
Dat was een directe 2% korting. Niet de moeite. Dat is een andere korting dan die Willeke noemt.
(29-Apr-2025, 09:46 AM)qv-tester schreef: In België worden speed pedelecs dan ook behoorlijk hard gesponsord (krijgen fietsvergoeding en kunnen dikwijls via het werk geleased worden).
Heeft bucovaina met zijn Bülk toch ook gedaan? (bij Peter van Velo-cars.be)
Om bedrijven tegemoet te komen werken we samen met o2o, vanaf 2023 met Cyclis en sinds 2024 ook met Joule voor fietsleasing.
Hier in Midden Zeeland komen nauwelijks speed pedelecs voor. Alleen een paar rond Heinkenszand.
'Iedereen' gebruikt een scooter of auto. Een enkeling gebruikt iets met pedalen.
Waar ik meer aan denk is te veel dealers voor de aantallen (zegt Sven ook) en het min of meer wegvallen van de Amerikaanse markt door importheffingen.
Die laatste zal er behoorlijk inhakken denk ik. Wellicht mede de reden voor Ben om naar Europa te komen.
De invoerrechten zijn momenteel lastig voor de Amerikaanse verkoop, tenminste voor nieuwe bestellingen (het is best goed gegaan met de verkoop van alle fietsen die ik op voorraad had), maar het is voor mij niet de reden om naar Nederland te verhuizen. Ik heb hier een heel goed bedrijf als muziekleraar. Politiek en persoonlijke veiligheid zijn mijn redenen om te vertrekken. Ik denk niet dat de invoerrechten lang zullen aanhouden. Het is te gevoelig om de economie als slecht te zien.
Velomobile World verkeert niet in een faillissementssituatie, maar de bestellingen liggen momenteel veel lager dan voorgaande jaren. De Duitse markt heeft sinds corona minder bestellingen geplaatst, en daar komen de meeste bestellingen vandaan. De Amerikaanse markt heeft een deel van de achterstand ingehaald en het zag er veelbelovend uit voor een goed jaar toen de tarieven werden ingevoerd. Ik denk niet dat de tarieven zullen aanhouden, en als ze worden afgeschaft, denk ik dat er plotseling behoorlijk wat nieuwe bestellingen zullen komen. De interesse in velomobielen is hier de laatste tijd sterk toegenomen. Mensen zien ze als een veiliger alternatief voor fietsen, geschikt voor alle weersomstandigheden, en een mogelijk alternatief voor de auto.
Of ik deze mentaliteit ook op de Europese markt kan brengen, zullen we zien. Mijn video's waren bedoeld voor de Amerikaanse markt, hoewel ze ook door mensen in Europa worden bekeken. Nu sta ik voor de uitdaging om ook video's voor de Europese markt te produceren. Ik zal mijn aanpak moeten aanpassen om de diverse culturen in Europa aan te spreken. Ik spreek voldoende Duits, maar ik ben nog bezig met het leren van Nederlands. Ik wil graag samenwerken met mijn collega's om ons allemaal te helpen sociale media beter te gebruiken om Velomobiles te promoten. Het zal natuurlijk tijd kosten, maar ik denk dat het de moeite waard is om meer mensen kennis te laten maken met de voordelen van Velomobiles.
Wat Sven betreft, ik zie de situatie niet zo somber in als hij. Ik denk dat de manier waarop Velomobiles worden verkocht de afgelopen jaren is veranderd. Mond-tot-mondreclame is volgens mij niet meer zo effectief als vroeger. We moeten Velomobiles introduceren bij een nieuwe groep rijders en daarvoor hebben we de kracht van sociale media. Dit kost veel meer tijd en moeite. Mijn video's zijn niet heel bijzonder, maar zelfs die kosten vele uren om te maken. Ik kan die tijd vrijmaken, omdat ik geen gezin heb om voor te zorgen. Bij de meeste dealers is het een uitdaging om tijd te vinden om je klanten te bedienen én tijd door te brengen met je gezin.
Wat betreft productie en prijsstelling, is de uitdaging de hoeveelheid tijd die nodig is om een velomobiel te bouwen. Zonder een manier om het productieproces aanzienlijk te vereenvoudigen, is het erg moeilijk om een budgetmodel velomobiel te maken. De winstmarge voor zowel de fabriek als de dealers is vrij laag op de 4More, te laag om houdbaar te zijn in een grote productie. Jan heeft geprobeerd de prijzen niet te verhogen om de inflatie bij te benen, maar ook dit was niet houdbaar. Zijn winstmarge, zelfs op de duurdere Bülks, is nog steeds niet erg hoog. Hij werkt aan efficiëntere manieren om kosten te besparen. Ik denk dat dit op de lange termijn zal helpen, maar voor nu is het beste wat we kunnen doen velomobielen promoten. Ik denk wel dat er potentieel is voor een grotere markt, maar het vereist inspanning en een breder marketingnetwerk om die te bereiken. Persoonlijk hou ik van een uitdaging, dus ik ben bereid de tijd te investeren om te proberen de markt te vergroten. Zelfs als het niet lukt, kan ik in ieder geval zeggen dat ik het geprobeerd heb.
Berichten: 1.681
Topics: 10
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 465
3303 x bedankt in 1534 berichten
Wat er voor de Duitsers ook nog bij komt is een vrij gecompliceerde bureaucratie als bedrijfje, (nebengewerbe) waarbij tot in detail de omzet moet worden aangetoond. Ga je over een x bedrag per jaar ben je een groot bedrijf en wordt het ineens een stuk lastiger.
Hoe dat allemaal precies werkt weet ik ook niet maar er is b.v. een bedrijfje wat in oude fietsonderdelen doet, wat de website gewoon dichtgooit als dat bedrag bereikt is. Dan handelen ze even een paar maanden niet.
Berichten: 5.981
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12111
9392 x bedankt in 4601 berichten
Klopt Jeroen. Wat bureaucratie betreft is Nederland een stuk fijner. Als je hier 100 miljoen door je eenmanszaak heen wil jagen is dat helemaal prima (tot het mis gaat, dat dan weer wel).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.101
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3525
3768 x bedankt in 2561 berichten
@BenParke, de tool die jij gebruikt voor je vertalingen doet het goed. Ik zie geen rare vertalingen. Mochten er dingen niet duidelijk zijn na vertalen, vraag het ons dan.
Dit is trouwens een van de nadelen hier in het stedelijk Nederland:
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.981
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12111
9392 x bedankt in 4601 berichten
Ik zie daar voldoende ruimte hoor, een stukje naar links
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.101
Topics: 105
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3525
3768 x bedankt in 2561 berichten
(6 uren geleden)365cycle schreef: Ik zie daar voldoende ruimte hoor, een stukje naar links 
Zie je ook dat er een stoeprand is van 10cm hoog? De BMW ofzo, die ene auto waar we de kenteken plaat van kunnen zien. Die is geparkeerd en staat niet voor een stoplicht te wachten. Daar had je eventueel naar de weg gekund.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.981
Topics: 113
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12111
9392 x bedankt in 4601 berichten
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Zie je ook dat er een stoeprand is van 10cm hoog? De BMW ofzo, die ene auto waar we de kenteken plaat van kunnen zien. Die is geparkeerd en staat niet voor een stoplicht te wachten. Daar had je eventueel naar de weg gekund. Uiteraard. Maar zeker nu het weer het weer wat meer toelaat (qua tempo) rijd ik niet zozeer op de weg om even ergens omheen te gaan, maar gewoon omdat het prettiger doorrijdt en vaak veiliger is, zeker in dit soort situaties. Ik kan niet zien waar dit is, maar het ziet er vrij druk uit, met een hoog risico op voetgangers van beide kanten, en automobilisten die je zowel vanuit zijstraten als vanaf de weg snel over het hoofd gaan zien.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 14
46 x bedankt in 6 berichten
(7 uren geleden)Hardloper schreef: @BenParke, de tool die jij gebruikt voor je vertalingen doet het goed. Ik zie geen rare vertalingen. Mochten er dingen niet duidelijk zijn na vertalen, vraag het ons dan.
Dit is trouwens een van de nadelen hier in het stedelijk Nederland:
![[Afbeelding: image.png]](https://i.ibb.co/Wp2bnVMK/image.png)
Ik ben gewend aan zulke obstakels. In de USA is fietsen een hindernisbaan. Geparkeerde voertuigen op fietspaden, gigantische SUV's, appende tieners, onwetende voetgangers die hun hond uitlaten. Het is als een constant slalomparcours. Ik ben klaar
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|