Ben Parke gaat naar Dronten
|
Berichten: 27
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 28
149 x bedankt in 27 berichten
(, 08:01 AM)blokdoorn schreef: Naar mijn ervaring: ze zijn ook van pas vervangen als het echt versleten is, wat ook heel goed is! Hun inschattingen dat mn banden en ketting echt nog wel enige 1000den km mee konden blijken ook echt wel te kloppen.
Er zat nog profiel op de banden. Ik heb ze vervangen omdat de rubbersamenstelling scheurde en waarschijnlijk niet meer zo soepel zou rollen, en omdat ik snellere banden en lichtere banden wilde. In de Nederlandse mentaliteit denk ik dat er nog wel wat leven in de banden zat. Naar mijn mening waren ze niet meer optimaal en moesten ze vervangen worden.
Berichten: 340
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 117
730 x bedankt in 324 berichten
, 04:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:29 PM door blokdoorn.)
Als ik een lange tocht ga doen, of het belangrijk is dat ik ergens op tijd ben, vervang ik ze ook graag wat eerder. Ga naar aanleiding van jouw ervaringen ook eens de pro one proberen.
Berichten: 809
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1469 x bedankt in 784 berichten
Ach als hij zijn eigen velomobiel kan bouwen dan kan die ook wel een bandje plakken, en hij woont nu in NL dus je loopt gewoon een winkel in en koopt een plaksetje, zelfs op een zondag
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 27
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 28
149 x bedankt in 27 berichten
Of nog beter: erf er een flink aantal van het bedrijf dat u koopt
Berichten: 1.684
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 886
2929 x bedankt in 1347 berichten
(, 09:52 PM)Gideonaut schreef: Ach als hij zijn eigen velomobiel kan bouwen dan kan die ook wel een bandje plakken, en hij woont nu in NL dus je loopt gewoon een winkel in en koopt een plaksetje, zelfs op een zondag 
Op zondag valt te betwijfelen in Zeeland...
Berichten: 1.152
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 717
2333 x bedankt in 1077 berichten
(, 10:56 PM)Frutsel schreef: (, 09:52 PM)Gideonaut schreef: Ach als hij zijn eigen velomobiel kan bouwen dan kan die ook wel een bandje plakken, en hij woont nu in NL dus je loopt gewoon een winkel in en koopt een plaksetje, zelfs op een zondag 
Op zondag valt te betwijfelen in Zeeland...
Hij zat tussen Yzendijke en Oostburg. Daar is op zondag het nodige open. Of ze ook plaksetjes verkopen weet ik niet. En dan is op een paar km ook nog België....
Berichten: 6.752
Topics: 171
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2877
9351 x bedankt in 4517 berichten
(, 09:25 AM)benparke schreef: In de Nederlandse mentaliteit denk ik dat er nog wel wat leven in de banden zat. Naar mijn mening waren ze niet meer optimaal en moesten ze vervangen worden.
Mijn Nederlandse mening is dat banden op tijd vervangen moeten worden.
Liever iets meer te vroeg dan iets te laat
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 479
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 241
1504 x bedankt in 475 berichten
(, 09:25 AM)benparke schreef: (, 08:01 AM)blokdoorn schreef: Naar mijn ervaring: ze zijn ook van pas vervangen als het echt versleten is, wat ook heel goed is! Hun inschattingen dat mn banden en ketting echt nog wel enige 1000den km mee konden blijken ook echt wel te kloppen.
Er zat nog profiel op de banden. Ik heb ze vervangen omdat de rubbersamenstelling scheurde en waarschijnlijk niet meer zo soepel zou rollen, en omdat ik snellere banden en lichtere banden wilde. In de Nederlandse mentaliteit denk ik dat er nog wel wat leven in de banden zat. Naar mijn mening waren ze niet meer optimaal en moesten ze vervangen worden. Ik heb de indruk dat ze vanuit duurzaamheidsoogpunt / idealen niet graag dingen vervangen die naar hun mening best nog wel even mee kunnen.
Heb zelf een keer meegemaakt dat ze de kettingbuizen van mijn QV-Limo niet hadden vervangen (terwijl ik daar wel om gevraagd heb) omdat die naar hun mening echt nog prima waren. Heb dat daar toen alsnog direct zelf gedaan. En toen bleek een (verborgen) scheur in een buis dus toch de meest plausibele reden voor het herhaaldelijk breken van de ketting; ze hadden wel slijtage gevonden langs één zijkant van de schalmen maar geen oorzaak gevonden. En dat herhaaldelijk breken was waarom ik hem weggebracht had...
Ik vind dat soort idealen bewonderingswaardig, zeker omdat het zakelijk natuurlijk zoveel makkelijker is om gewoon alles te vervangen (ook als het nog wél goed is) en de klant daarvoor te laten betalen, maar in dit specifieke geval vond ik het knap irritant.
Blij om te horen dat de QV nu zoveel beter rolt. Misschien moet ik die POSR ook maar eens proberen, ik rij nu bijna altijd met CCU, ook onder de Snoek.
Berichten: 340
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 117
730 x bedankt in 324 berichten
Ik vind het een zeldzaam fijne ervaring, een bedrijf dat je alleen iets wil verkopen als het ook echt nodig is.
Berichten: 27
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 28
149 x bedankt in 27 berichten
Ik denk dat het draait om de ervaring die je je klant wilt meegeven. Natuurlijk is het ideaal om verspilling te voorkomen, maar er is ook de kwestie van prestaties, en daarom kiezen velen van ons voor een velomobiel. Om het voorbeeld van mijn banden te gebruiken: omdat de band zo oud en gebarsten was, rolde hij slecht en was de snelheid niet erg hoog. Iemand met weinig ervaring in het optimaliseren van een fiets zou er zomaar van uit kunnen gaan dat de QV erg traag is, terwijl hij in werkelijkheid gewoon nieuwe banden nodig had. Ergens moet er een punt zijn waarop je zegt: ja, er zit nog leven in dit onderdeel, maar presteert het op een geschikt niveau, of belemmert het de prestaties van de velomobiel.
Voor de duidelijkheid: ik klaag niet over hun service. Ik heb een hoop reservebanden en zou sowieso een set gloednieuwe Urbans vervangen hebben door POSR, dus het is maar goed dat de oude Urbans op de QV zijn blijven zitten.
Berichten: 2.443
Topics: 68
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 37356
3729 x bedankt in 1608 berichten
Ik had het bij hun met een ketting die tenminste 12 verbogen en terug gebogen schakels had. De fietsenmaker die me geholpen had adviseerde om de ketting zo snel mogelijk te laten vervangen. Velomobiel.nl vond het niet nodig en had het niet gedaan. Voor ik thuis was had ik een gebroken ketting.
Nu was ik bijna thuis en kon ik hem daar zelf repareren maar het toont aan dat de klant het soms wel beter weet.
De oorzaak van het verbuigen, een slecht werkende derailleur op de tussenas, was wel opgelost.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.534
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3850 x bedankt in 2131 berichten
Dat voorbeeld van Willeke verbaast me dan wel. Een ketting met verbogrn en teruggebogen pinnen vind ik maar een vreemd verhaal. Dan had ik er echt op gestaan hebben die ketting vervangen zou worden, of ze het nu willen of niet en anders zou het de laatste keer zijn dat ik voor onderhoud daarheen zou gaan..
Ben wel benieuwd naar een foto van de CCU-banden die onder de. qV van Ben zijn gekomen. Scheurtjes en ouderdom bij banden die net een paar jaar op de markt zijn?
Berichten: 1.684
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 886
2929 x bedankt in 1347 berichten
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef: Scheurtjes en ouderdom bij banden die net een paar jaar op de markt zijn?
In de volle zon liggen/staan doet een hoop kwaad
Berichten: 2.443
Topics: 68
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 37356
3729 x bedankt in 1608 berichten
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef: Dat voorbeeld van Willeke verbaast me dan wel. Een ketting met verbogrn en teruggebogen pinnen vind ik maar een vreemd verhaal. Dan had ik er echt op gestaan hebben die ketting vervangen zou worden, of ze het nu willen of niet en anders zou het de laatste keer zijn dat ik voor onderhoud daarheen zou gaan..
Het waren de plaatjes van de ketting die gebogen en terug gebogen waren, die er waarschijnlijk goed uitzagen maar waar de hechting aan de pinnen niet betrouwbaar meer was.
Ik heb daarna nog best veel kilometers ermee gereden zonder breuk. Hij is uiteindelijk vervangen toen de fiets door Peter, ICB, herbouwd is nadat ik hem tussen de paaltjes klem gereden had.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.534
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3850 x bedankt in 2131 berichten
(3 uren geleden)Frutsel schreef: (4 uren geleden)ZoefZoef schreef: Scheurtjes en ouderdom bij banden die net een paar jaar op de markt zijn?
In de volle zon liggen/staan doet een hoop kwaad
De zon heeft toch maar slechts beperkt direct invloed op de banden? Die zitten ingebouwd onder carbon
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|