Berichten: 95
Topics: 15
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 21
134 x bedankt in 72 berichten
Ik heb er tegenwoordig een Sinner 3-wieler bij.
Ik gebruik deze voor korte (max 20 km) afstanden omdat wandelen niet meer gaat.
Wat mij opvalt is het verkeer veel meer rekening met mij houdt dan als ik op 2-wiel ligfiets rijd.
Als ik met de 3-wieler rijd houden auto,s meer afstand al ze mij inhalen.
Ik voel mij dan ook veiliger met de 3-wieler (met vlaggetje) dan met de 2-wieler.
Hoe is dat bij een velomobiel.
Berichten: 359
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 128
772 x bedankt in 342 berichten
Naar mijn ervaring geldt dat ook voor de velomobiel, meer mensen doen meer moeite om op fatsoenlijke afstand in te halen dan bij een tweewieler, terwijl het eigenlijk minder nodig is.
Berichten: 1.062
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 264
1995 x bedankt in 789 berichten
(5 uren geleden)GHOOGEN schreef: Ik heb er tegenwoordig een Sinner 3-wieler bij.
Ik gebruik deze voor korte (max 20 km) afstanden omdat wandelen niet meer gaat.
Wat mij opvalt is het verkeer veel meer rekening met mij houdt dan als ik op 2-wiel ligfiets rijd.
Als ik met de 3-wieler rijd houden auto,s meer afstand al ze mij inhalen.
Ik voel mij dan ook veiliger met de 3-wieler (met vlaggetje) dan met de 2-wieler.
Hoe is dat bij een velomobiel.
Misschien zijn velomobielen zichtbaar?
Niels, vlagloos, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 1.695
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 891
2948 x bedankt in 1358 berichten
Een open 3-wieler wordt gezien als een invalidevoertuig, waardoor automobilisten vaker netjes doen.
Met een velomobiel ben je daarentegen gevaarlijk bezig, zo laag en zonder vlaggetje, dus daar doen automobilisten minder netjes tegen.