Berichten: 6.988
Topics: 175
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3077
9855 x bedankt in 4747 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
Toch zijn we wel echt laag. [#advocaatvandeduivel - #knuppelinhethoenderhok]
Ik ben nu een paar keer een velomobiel tegengekomen, terwijl ik in een auto reed.
Telkens dacht: Oei, wat is zo'n ding eigenlijk klein en toch ook wel laag.
Ik bedoel met bovenstaande niet dat er een vlaggetje op moet. Dit is echter hoe ik het als een ervaren vm-rijder zag.
Wat wel belangrijk is om met verlichting te rijden. Telkens als ik een vm tegenkwam, dan zag ik de verlichting als eerste.
Ik houd er gewoon altijd rekening mee dat ik niet gezien word. Doe ik in een auto trouwens ook best vaak
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.594
Topics: 72
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 39566
3930 x bedankt in 1707 berichten
Ik ben dus tegen de opkomende verplichting voor iedereen om altijd met verlichting op straat te zijn. Straks krijgen bomen nog het verwijt dat ze zelf de botsing met de auto veroorzaakt hebben doordat ze geen verlichting voerden.
Ja, als de zon onder is en met zeer slecht zicht overdag is licht voeren verplicht en ook wel goed maar het gemotoriseerde verkeer dient zo te rijden dat ze onverlichte voetgangers en dieren ook zien.
Dus niet meer en meer licht maar goed gedoseerd licht. En indien nodig snelheden aanpassen.
En zeker geen vlaggetjes.
Ik stond laatst naast een kleuter op een mini fietsje die een vlaggetje had, ter hoogte van haar hoofd.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.988
Topics: 175
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3077
9855 x bedankt in 4747 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(2 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: .........maar het gemotoriseerde verkeer dient zo te rijden dat ze onverlichte voetgangers en dieren ook zien.
In de ideale wereld is dit inderdaad zo. Helaas zie ik iedere dag iets anders.
In het donker vind ik onverlichte voetgangers die aan de verkeerde kant van de weg lopen trouwens ook een drama. Ik schrik mij iedere keer kapot en soms ontstaan er ook bijna aanrijdingen. Is toch telkens weer een heftige ervaring. Reflectie op jassen en tassen zou ik toch wel op prijs stellen.
In principe ben ik het volledig met je eens en vind ik overdag licht voeren onnodig.
Ik doe echter toch mee aan het licht voeren overdag, omdat ik gezien worden belangrijker vind dan mijn principe.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.100
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 295
2085 x bedankt in 826 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Niels van der Wal.)
Die heg is ook zo hoog.
Hier kruis ik regelmatig.
https://maps.app.goo.gl/fjrNFTPXfJryG892A
Het fietspad is 2 richtingverkeer.
Ik heb vaker een noodstop moeten maken, omdat automobilisten tot de weg rijden en mij door die heg niet kunnen zien aankomen.
Hebben ze een goed excuus?
Moet ik een vlaggetje?
Niels, noodrem, van der Wal
PS Op maps kun je zien dat de heg gesnoeid is geweest. Donderdag moest ik een noodstop maken; heggen schijnen te groeien.
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 630
Topics: 16
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 493
1238 x bedankt in 582 berichten
Daar kan je denk ik veiliger en comfortabeler de rijbaan nemen.
Wat een scheuren zeg.
Ik rij iedere dag over de stadsweg, vroeger 80km/u, nu staan er borden 60.
Een soort autoweg dus zonder fietspad waar regelmatig meer dan 80-90 wordt gereden.
Ik heb dus een rete irritant knipperend achterlicht.
En bij de zijwegen van de Gorterlaan iets verder op gaat het helegrote licht er even op, fietspad is weliswaar voorrangsweg, maar hebben is geen krijgen.
Berichten: 2.118
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 915
4170 x bedankt in 1964 berichten
Ik denk niet dat een vlaggetje gaat helpen tegen onoplettendheid. Ik heb hier een buurjongen nog eens aangesproken, omdat hij nogal fors met z'n brommer reed. Jij neemt wel veel risico. Vond ie wel mee vallen. Twee jaar later had ie een auto en reed hij zichzelf voor de rest van zijn leven in de vernieling, mogelijk omdat ie even in zijn dashboardkastje zat ofzo. De tegenligger zag namelijk niemand achter het stuur toen de auto op zijn rijbaan belande. De jongeman zit nu al een aantal jaar in een verzorgingstehuis, met begin 20 erin en nooit meer eruit, de hersenschade is onherstelbaar.
Vlaggetjes helpen heel misschien een heel klein beetje, maar dat ze je achter de heg als een traag kinderfietsje zien, en dus geen rekening met die 30 per uur houden, lijkt me ook wel een risico.
Ik heb ooit een vlaggetje geprobeerd, lang geleden, en met die stengel bijna een voetganger geraakt die nogal dicht aan de stoeprand stond. Ik geloof er net zo min in als in St Christoffel.
Berichten: 6.988
Topics: 175
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3077
9855 x bedankt in 4747 berichten
(43 minuten geleden)Jeroen S schreef: Ik geloof er net zo min in als in St Christoffel.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 630
Topics: 16
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 493
1238 x bedankt in 582 berichten
De enige keren dat ik een vlagje overweeg, is als er weer eens een auto veel te weinig afstand houdt.
Horizontaal 75cm naar rechts uitstekend.