|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15399
12136 x bedankt in 5708 berichten
16-Jun-2026, 01:22 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Jun-2026, 01:23 AM door 365cycle.)
(13-Jun-2026, 10:37 PM)arnovelo schreef: Let in de Flevopolder op de volgende twee wegen.
Vermijd de Rietweg!! (Voor zover ik het kan zien gaat de route daar nu niet langs) Het fietspad is daar heeeeel beroerd. Als je toch op het kruispunt bij het vliegveld uitkomt met de Vogelweg, dan ipv rechts naar de Rietweg, linksaf, dan rechts, richting de Roodbeenweg. Heerlijk vlammen daar, ik heb de teller daar best vaak vrijwel het hele stuk op 50 staan.
Verder: Heb je geen BRouter link ofzo?
Zowel op je route 1 als route 2 ken ik het stuk tussen de Hoeksche Waard, Rotterdam en laten we zeggen Utrecht op m'n duimpje. Zitten heerlijk snelle routes en langzame routes tussen, dus kan daar eventueel nog wel wat voor je "debuggen".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.870
Topics: 90
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3060
3270 x bedankt in 1396 berichten
Wolkom yn Fryslân, Sake! Ik hoopje datsto in moaie tyd hawwe sil.
Groetnis,
Marco
Berichten: 2.359
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8679
3900 x bedankt in 1804 berichten
16-Jun-2026, 03:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Jun-2026, 03:29 PM door Hoekie.)
Route was prachtig tot Driebergen, daarna prut tot Eemnes.
Daarna weer goed tot prachtig.
Ben met nog alle lichten aan in slaap gevallen...
Berichten: 15
Topics: 1
Lid sinds: May 2026
Bedankt: 17
38 x bedankt in 15 berichten
(16-Jun-2026, 01:22 AM)365cycle schreef: Als je toch op het kruispunt bij het vliegveld uitkomt met de Vogelweg, dan ipv rechts naar de Rietweg, linksaf, dan rechts, richting de Roodbeenweg. Heerlijk vlammen daar, ik heb de teller daar best vaak vrijwel het hele stuk op 50 staan.
Als ik vanaf het vliegveld naar Dronten ga neem ik tegenwoordig de "lange" weg.
Zoals jij schrijft linksaf en dan rechts, maar dan naar links de vlotgrasweg op, rechtsaf de Lisdoddeweg op. Dan bij de kruising links naar de afvalverwerking. Daarna het fietspad op wat parallel aan de Dronterweg naar Dronten. Dit laatste fietspad is niet geschikt om constant 50 te rijden, te veel flauwe bochten waar ik niet veel harder dan 35 tot 38 doorheen durf.
Ik zal de route richting de Roodbeenweg ook eens proberen. Binnenkort moet ik nog weer een keertje naar Velomobiel.nl.
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15399
12136 x bedankt in 5708 berichten
(16-Jun-2026, 06:04 PM)arnovelo schreef: Ik zal de route richting de Roodbeenweg ook eens proberen. Binnenkort moet ik nog weer een keertje naar Velomobiel.nl. Rijdt lekker hoor. Het hele stuk van de Vogelweg tot Dronten heb ik al eens ooit met 48,6 gemiddeld afgelegd
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 847
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1233
906 x bedankt in 452 berichten
De Vogelweg  die wil ik zo snel mogelijk achter mij laten.
Berichten: 2.991
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44846
4643 x bedankt in 1983 berichten
Ik ben verbaasd dat niemand anders de Runderweg-Wisentweg als route aangeeft.
Ik volg de Oostvaardersdijk en blijf langs de kust tot waar de Houtribdijk begint, heb dan een route langs/tussen woonwijken door die mij naar de Runderweg-Wisentweg leidt.
Enige nadeel zijn twee hoge bruggen in de Runderweg.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.870
Topics: 45
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3096
2696 x bedankt in 981 berichten
Rundereeg Wisentweg is ideale verbinding tussen Lelystad Dronten.
Ik denk dat vanwege de stoplichten halfweg menig navigatie deze vermijden.
Blij dat je iig goed veilig bent aangekomen.
Berichten: 7.126
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15399
12136 x bedankt in 5708 berichten
(18-Jun-2026, 06:09 AM)gideon schreef: De Vogelweg die wil ik zo snel mogelijk achter mij laten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 847
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1233
906 x bedankt in 452 berichten
Ja inderdaad dat Flevobeton
Berichten: 2.359
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8679
3900 x bedankt in 1804 berichten
Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?
Berichten: 2.991
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44846
4643 x bedankt in 1983 berichten
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?
Ik heb zelf nooit een fiets gehad waarmee het kan maar heb van anderen gehoord dat het tamelijk normaal is om zonder de klep op de neus te fietsen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.221
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 395
2413 x bedankt in 948 berichten
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?
Niels, veelfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 2.359
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8679
3900 x bedankt in 1804 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Hoekie.)
(21-Jun-2026, 09:13 PM)Niels van der Wal schreef: (21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?
Niels, veelfietser, van der Wal
Mag altijd. Wie weet heeft een ander er wat aan. Ik heb een wat meer westelijke route genomen en daarmee Driebergen ea vermeden. Alsnog bedankt voor je aanbod.
(21-Jun-2026, 07:18 PM)Willeke_IGKT schreef: (21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?
Ik heb zelf nooit een fiets gehad waarmee het kan maar heb van anderen gehoord dat het tamelijk normaal is om zonder de klep op de neus te fietsen.
Heb het gedaan. Ik denk dat het wel geholpen heeft.
Weer heelhuids thuis en vele ervaringen rijker.
Met als positieve afsluiting in de route en daar: Holwerd naar Hallum. Hallum tot Finkum. Donkerbroek naar Wolvega.
Als ook de mooie vloeiende slingerwegen tussen Anjum, Dokkumer Nieuwe Zijlen en langs het kanaal naar Zuidhorn.
Ah ja, en rondje Lauwermeer, na een paar keer rijden. Bedankt Tim.
Berichten: 1.221
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 395
2413 x bedankt in 948 berichten
[/quote]
Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?
Niels, veelfietser, van der Wal
[/quote]
Mag altijd. Wie weet heeft een ander er wat aan. Ik heb een wat meer westelijke route genomen en daarmee Driebergen ea vermeden. Alsnog bedankt voor je aanbod.
Dan ben ik benieuwd hoe je door Utrecht heen bent gekomen. Of was je veel westelijker?
Mijn advies zou zijn om na Paleis Soestdijk de N234 te volgen tot aan Nieuwe Wetering. Als je de weg door Utrecht weet, dan kun je via het station naar de Dafne-Schippersbrug. (Dit fiets redelijk door; Utrecht is fietsstad) en dan via Montfoort de pont bij Schoonhoven nemen. In detail ingewikkeld, maar misschien in een routeplanner te zetten.
Welkom thuis :-)
Niels, doorfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 2.359
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8679
3900 x bedankt in 1804 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Hoekie.)
(3 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Dan ben ik benieuwd hoe je door Utrecht heen bent gekomen. Of was je veel westelijker?
Welkom thuis :-)
Niels, doorfietser, van der Wal
Bedankt.
Nog wat westelijker, langs Vreeland, Breukelen. Ben zo stom geweest de toeristische route te volgen in plaats van nog ietsje westelijker door Weesp en langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Ik noem het met een positieve draai maar één van de 'ervaringen rijker'...
|
Gebruikers die dit topic lezen: Frutsel, 3 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|