Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
#27
(13-Jun-2026, 10:37 PM)arnovelo schreef: Let in de Flevopolder op de volgende twee wegen.
Vermijd de Rietweg!! (Voor zover ik het kan zien gaat de route daar nu niet langs) Het fietspad is daar heeeeel beroerd.
Als je toch op het kruispunt bij het vliegveld uitkomt met de Vogelweg, dan ipv rechts naar de Rietweg, linksaf, dan rechts, richting de Roodbeenweg. Heerlijk vlammen daar, ik heb de teller daar best vaak vrijwel het hele stuk op 50 staan.

Verder: Heb je geen BRouter link ofzo? 
Zowel op je route 1 als route 2 ken ik het stuk tussen de Hoeksche Waard, Rotterdam en laten we zeggen Utrecht op m'n duimpje. Zitten heerlijk snelle routes en langzame routes tussen, dus kan daar eventueel nog wel wat voor je "debuggen".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
Wolkom yn Fryslân, Sake! Ik hoopje datsto in moaie tyd hawwe sil.

Groetnis,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen
#29
Route was prachtig tot Driebergen, daarna prut tot Eemnes.
Daarna weer goed tot prachtig.

Ben met nog alle lichten aan in slaap gevallen...
Antwoord }
#30
(16-Jun-2026, 01:22 AM)365cycle schreef: Als je toch op het kruispunt bij het vliegveld uitkomt met de Vogelweg, dan ipv rechts naar de Rietweg, linksaf, dan rechts, richting de Roodbeenweg. Heerlijk vlammen daar, ik heb de teller daar best vaak vrijwel het hele stuk op 50 staan.


Als ik vanaf het vliegveld naar Dronten ga neem ik tegenwoordig de "lange" weg.
Zoals jij schrijft linksaf en dan rechts, maar dan naar links de vlotgrasweg op, rechtsaf de Lisdoddeweg op. Dan bij de kruising links naar de afvalverwerking. Daarna het fietspad op wat parallel aan de Dronterweg naar Dronten. Dit laatste fietspad is niet geschikt om constant 50 te rijden, te veel flauwe bochten waar ik niet veel harder dan 35 tot 38 doorheen durf.

Ik zal de route richting de Roodbeenweg ook eens proberen. Binnenkort moet  ik nog weer een keertje naar Velomobiel.nl.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#31
(16-Jun-2026, 06:04 PM)arnovelo schreef: Ik zal de route richting de Roodbeenweg ook eens proberen. Binnenkort moet  ik nog weer een keertje naar Velomobiel.nl.
Rijdt lekker hoor. Het hele stuk van de Vogelweg tot Dronten heb ik al eens ooit met 48,6 gemiddeld afgelegd Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: arnovelo , Willeke_IGKT , gideon
#32
De Vogelweg  Angry die wil ik zo snel mogelijk achter mij laten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
Ik ben verbaasd dat niemand anders de Runderweg-Wisentweg als route aangeeft.

Ik volg de Oostvaardersdijk en blijf langs de kust tot waar de Houtribdijk begint, heb dan een route langs/tussen woonwijken door die mij naar de Runderweg-Wisentweg leidt.

Enige nadeel zijn twee hoge bruggen in de Runderweg.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#34
Rundereeg Wisentweg is ideale verbinding tussen Lelystad Dronten.
Ik denk dat vanwege de stoplichten halfweg menig navigatie deze vermijden.

Blij dat je iig goed veilig bent aangekomen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#35
(18-Jun-2026, 06:09 AM)gideon schreef: De Vogelweg  Angry die wil ik zo snel mogelijk achter mij laten.

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#36
Ja inderdaad dat Flevobeton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#37
Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#38
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?

Ik heb zelf nooit een fiets gehad waarmee het kan maar heb van anderen gehoord dat het tamelijk normaal is om zonder de klep op de neus te fietsen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#39
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.

Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?

Niels, veelfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#40
(21-Jun-2026, 09:13 PM)Niels van der Wal schreef:
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.

Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?

Niels, veelfietser, van der Wal

Mag altijd. Wie weet heeft een ander er wat aan. Ik heb een wat meer westelijke route genomen en daarmee Driebergen ea vermeden. Alsnog bedankt voor je aanbod.



(21-Jun-2026, 07:18 PM)Willeke_IGKT schreef:
(21-Jun-2026, 05:54 PM)Hoekie schreef: Zo, morgen de terugrit.
Met de luxe van wind mee de hele rit.
Nou vroeg ik.me af, zijn er die nu het zo warm is, zonder neuskap rijden voor koeling van de voeten?

Ik heb zelf nooit een fiets gehad waarmee het kan maar heb van anderen gehoord dat het tamelijk normaal is om zonder de klep op de neus te fietsen.

Heb het gedaan. Ik denk dat het wel geholpen heeft.




Weer heelhuids thuis en vele ervaringen rijker.

Met als positieve afsluiting in de route en daar: Holwerd naar Hallum. Hallum tot Finkum. Donkerbroek naar Wolvega.
Als ook de mooie vloeiende slingerwegen tussen Anjum, Dokkumer Nieuwe Zijlen en langs het kanaal naar Zuidhorn.
Ah ja, en rondje Lauwermeer, na een paar keer rijden. Bedankt Tim.
Antwoord }
#41
[/quote]

Stichtse brug (Eemnes) - Driebergen heb ik vaak gefiets. Soest is vreselijk als je het niet kent. Je kan om Soest heen via Soestduinen; dit is meer kilometers maar fiets redelijk door. Wil je dat ik een kaartje (google maps) maak van de route tot aan Driebergen?

Niels, veelfietser, van der Wal
[/quote]

Mag altijd. Wie weet heeft een ander er wat aan. Ik heb een wat meer westelijke route genomen en daarmee Driebergen ea vermeden. Alsnog bedankt voor je aanbod.



Dan ben ik benieuwd hoe je door Utrecht heen bent gekomen. Of was je veel westelijker? 

Mijn advies zou zijn om na Paleis Soestdijk de N234 te volgen tot aan Nieuwe Wetering. Als je de weg door Utrecht weet, dan kun je via het station naar de Dafne-Schippersbrug. (Dit fiets redelijk door; Utrecht is fietsstad) en dan via Montfoort de pont bij Schoonhoven nemen. In detail ingewikkeld, maar misschien in een routeplanner te zetten.

Welkom thuis :-)

Niels, doorfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , mvdriel
#42
(1 uur geleden)Niels van der Wal schreef: Dan ben ik benieuwd hoe je door Utrecht heen bent gekomen. Of was je veel westelijker? 

Welkom thuis :-)

Niels, doorfietser, van der Wal

Bedankt. 

Nog wat westelijker, langs Vreeland, Breukelen. Ben zo stom geweest de toeristische route te volgen in plaats van nog ietsje westelijker door Weesp en langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Ik noem het met een positieve draai maar één van de 'ervaringen rijker'...
Antwoord }
Bedankt door: Niels van der Wal , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, NielsKo, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM