Berichten: 1.095
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2116 x bedankt in 1064 berichten
Ik vergeet bij de QV regelmatig om hem uit te zetten omdat ik niets hoor. De DF heeft dit beter, en ook dat gekke vintage versnelling-geval voor de koplampen zit bij de QV op de meeste ondoordachte locatie.. Eigenlijk is het hele kabelboom-gebeuren bij de QV grote onzin maar laat ik mijn frustratie inhouden
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 7.458
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3522
10936 x bedankt in 5205 berichten
(06-Apr-2026, 04:03 PM)ZoefZoef schreef: Als de velomobiel gestald met de rem erop brandt het remlicht continue, dus moet ik de accupack ontkoppelen.
Dat moet niet nodig zijn. Het remlicht moet gewoon uit zijn, als je de vm op de handrem zet.
Duw jij dat staafje er wel goed horizontaal tussen?
Anders dat metalen 'pieletje' iets verbuigen, totdat het remlicht niet meer blijft branden.
Is soms echt een gedoe, maar het kan.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.562
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1353
5054 x bedankt in 2402 berichten
Je kunt nog zo'n wipschakelaartje kopen en die dan op de juiste plaats in je stroomcircuit zetten. Ergens waar de stroom vanuit de accu in dat kastje op de wielkast binnenkomt. Maar ik geloof dat velomobiel.nl die kastjes vastplakt. Ik heb er klitteband onder zitten.
Berichten: 404
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 22
226 x bedankt in 152 berichten
Altijd beide voor mij. Maar de zoemer hoeft niet heel luid wat mij betreft.
Berichten: 25
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2026
Bedankt: 166
81 x bedankt in 25 berichten
Misschien een domme vraag... maar waarom niet gewoon de zoemer vervangen met een relais voor het geluidje? De VM zelf zou prima moeten werken als klankkast.
Berichten: 2.361
Topics: 133
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8693
3905 x bedankt in 1806 berichten
11-Apr-2026, 10:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Apr-2026, 11:28 PM door Hoekie.)
Bedankt voor alle reacties. Beide heeft duidelijk de voorkeur.
Edit: Bijgewerkt om mogelijke topic vervuiling tegen te gaan.