Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de
Pro Sport Lights helm
Heeft iemand hier ervaring mee?
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2131
7518 x bedankt in 3698 berichten
(24-Oct-2018, 10:50 PM)TvWijk schreef: In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de Pro Sport Lights helm
Heeft iemand hier ervaring mee?
Een los helmlampje kan ook. Naast de spiegels heb ik trouwens 2x een Lezyne 1100 gemonteerd. Anderen denken nu dat er een Harley aankomt i.p.v. een VM.
Ik heb op de 'smurfenmuts' (bolling achter je hoofd) een Lezyne achterlicht met velcro bevestigd.
Vind ik allemaal iets handiger dan lampjes aan een helm. Dan moet die helm ook nog goed zitten en de lampjes moeten ook nog eens kwalitatief oké zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.500
Topics: 45
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 16
139 x bedankt in 119 berichten
Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
Mijn Mango+ heeft natuurlijk al een achterlicht en een dubbele koplamp.
Op de zijkant komt nog reflecterende "Strada-striping"
De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 897
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 164
1545 x bedankt in 628 berichten
De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.
Dat het direct richting automobilisten schijnen veiliger is, was ook mijn ervaring toen ik met een mijnwerkslampje op mijn voorhoofd een ligfiets bereed. Het nadeel vond ik, dat je je benen bescheen, waardoor het wegdek en de weg minder goed zichtbaar waren. Hierom het ik toch gekozen voor een goede lamp aan de kop van de ligfiets.
In hoeverre een helmlamp de boven/voorkant van een velomobiel beschijnt, dat weet ik niet, maar zien waar je rijdt is ook veiligheid.
Niels, verlicht :-), van der Wal
Berichten: 307
Topics: 22
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 499
201 x bedankt in 104 berichten
Vraagje: hoe voorkom je bij een helmlamp dat je andere fietsers verblindt? Ik heb met die dingen (bij tegenliggers) alleen maar slechte ervaringen gehad en meer dan een keer niets meer gezien nadat iemand met zo'n lamp mij gepasseerd was. Heel erg vervelend.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2131
7518 x bedankt in 3698 berichten
(25-Oct-2018, 09:27 AM)ErikvanD schreef: Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.
Ik heb de Lezyne lampjes op standje 3 staan.
Anders verblind ik zelfs vrachtwagenchauffeurs
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler