Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ketelbrug
#1
Bij het opstaan had ik fysiek eigenlijk weinig last van de twee tochten gisteren.
Om de ongeoefende ligspieren voor de zekerheid toch maar te ontzien, wilde ik vandaag een beetje rondhannesen ten noorden van Lelystad.
Maar eenmaal op de IJsselmeerdijk aangekomen, begonnen mijn benen als vanzelf te draaien, en na een tijdje kwam ik zo onbedoeld bij de Ketelbrug aan. Je kunt van de landschapsarchitecten van Flevoland zeggen wat je wilt, maar niet dat ze niet wisten hoe een liniaal te hanteren. Zo hebben ze, waarschijnlijk onbewust, een fietsnetwerk ontworpen met een hoog meditatief karakter.

[Afbeelding: jqm1jr.png]
Rondje Ketelbrug

Onderweg kom je vrij veel dichte slagbomen tegen. Dat is voor een trike van een meter breed van handvat tot handvat wel een dingetje. De meeste kon ik door voorzichtig te manoeuvreren wel nemen. Bij twee waarbij de doorgang te smal was ontdekte ik dat ik gewoon onder de boom door kon rijden als ik de spiegel en mezelf wat naar buiten boog.

[Afbeelding: 117crk5.jpg]
Als een blinde Don Quichot langs de windmolens

[Afbeelding: 11alawm.jpg]
Einde van deze contemplatie

Door het Swifterbos en langs het Robert Morris observatorium

[Afbeelding: 290zjg0.jpg]
Observatorium Robert Morris

Onderweg was ik heel erg blij met de big apple banden. Ze dempen alle vervelende trillingen van de wildroosters en de klinkerweggetjes, precies zoals ik gehoopt had.
Dankzij de elektrische ondersteuning is een graspaadje ook geen probleem.

Bij de Batavia werd ik voorbij gestormd door een witte velomobiel.
Verder alleen een Van Raam tegengekomen.

Wat me de afgelopen dagen is opgevallen, is dat iedereen spontaan begint te glimlachen als ze de trike zien. Een trike wordt geassocieerd met een invalidenvoertuig, heb ik gemerkt. Meermaals dacht men dat het een handtrike was. Iemand moet natuurlijk wel erg acrobatisch zijn om een handtrike met zijn voeten te bedienen, dat is misschien komisch. Of misschien reageren ze gewoon op iemand die met een glimlach van oor tot oor op zijn fiets zit.

Enfin, weer 48 km onder de ketting.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Je foto’s bekijkend zeg ik (en ik weet dat ik onder de forummers ook “tegenstanders” heb) dat als je met SPD schoenen en -pedalen gaat rijden, het plezier nog groter zal worden!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Die kant ben ik ook geweest Vorig jaar.
Heb je tussen de Ketelbrug en Lelystad veel wildroosters? Toen leverde die mij lekke band op.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(10-Jun-2019, 07:11 AM)Fietsbennie schreef: Die kant ben ik ook geweest Vorig jaar.
Heb je tussen de Ketelbrug en Lelystad veel wildroosters? Toen leverde die mij lekke band op.

Ik heb ze niet geteld, maar toch wel een stuk of 6 à 8, denk ik
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Het is wel leuk dat je op die weg met al die windturbines in het water ook naar iedere turbine kunt lopen over een stalen steiger. Je komt dan echt aan de voet van de turbine uit Smile 

En dat je als mindervalide wordt gezien vind ik een groot voordeel van een trike! Je krijgt enorm veel ruimte in het verkeer. En je kunt mensen nog eens goed verrassen als je van dan ineens rap van je fiets springt en je trike even over een hekje tilt... "Oh, u kunt wèl lopen..!?!"

Heb het idee dat mensen voor een triker vaak stoppen/voorrang geven uit medeleven en aan een velonaut uit verbazing.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Is met de Handbike echt extreem.

Op zo'n fiets zie je pas hoe 'wij' naar mensen met een beperking kijken.


En dan heb ik niet eens een echte beperking (meer). Tenminste niet één die klopt met het gebruik van deze fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM