|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Berichten: 1.222
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 396
2419 x bedankt in 949 berichten
(10-Jan-2026, 04:43 AM)365cycle schreef: (09-Jan-2026, 08:36 PM)NielsKo schreef: Voor dit draadje en dit bericht heb ik nóg een toevoeging, vandaag ben ik ook niet blij omdat de dure trainer die ik besteld heb voor thuis, al sinds dinsdag kwijt is bij DHL, zij zeggen dat ik contact op moet nemen met de verzender, en de verzender zegt het tegenovergestelde! Nu al een dikke dag niks gehoord.... ze zullen het ook wel koud hebben  De verkoper heeft een contract met jou en met de partij die het pakket bij jou moet afleveren. Jij hebt geen contract met de partij die het pakket moet afleveren.
DHL heeft gelijk: Je moet bij de verkoper zijn, en die moet z'n verantwoordelijkheid nemen.
Wat gebeurd er als je de koop annuleert?
Niels, onvriendelijk, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 469
Topics: 25
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 2121
1197 x bedankt in 463 berichten
Omdat ik (zoals wel vaker) te veel dingen in een dag wil doen (of eigenlijk weekend want morgen ook nog)
Als dan de dingen waar ik daadwerkelijk aan toe kom niet gaan zoals de bedoeling is is dat frustrerend.
Berichten: 1.222
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 396
2419 x bedankt in 949 berichten
(11-Jan-2026, 12:36 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat ik (zoals wel vaker) te veel dingen in een dag wil doen (of eigenlijk weekend want morgen ook nog)
Als dan de dingen waar ik daadwerkelijk aan toe kom niet gaan zoals de bedoeling is is dat frustrerend.
Kan het zijn dat als je de leverancier opbelt met het verhaal, dat als er niet geleverd wordt je de koop annuleert, dat de leverancier DHL verzoekt het pakket met spoed te leveren of een nieuw pakket maakt en het originele terug laat komen?
Dit laatste heb ik een keer meegemaakt; ook bij DHL trouwens. Het nieuwe pakket werd via een andere bezorger verstuurd.
Niels, manipulator, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 7.461
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3523
10937 x bedankt in 5206 berichten
Klachten over de bezorging gaan hier in de buurt altijd over DHL.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 76
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 420
189 x bedankt in 76 berichten
(11-Jan-2026, 11:15 AM)Wim -de roetsende schreef: Klachten over de bezorging gaan hier in de buurt altijd over DHL.
Tja, de afkorting DHL staat zoals bekend mag zijn voor Duurt Heel Lang, dat zegt genoeg denk ik?
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
Berichten: 1.222
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 396
2419 x bedankt in 949 berichten
(11-Jan-2026, 11:15 AM)Wim -de roetsende schreef: Klachten over de bezorging gaan hier in de buurt altijd over DHL.
Niet alleen bij jou, ook hier en ik denk overal.
Er is een tijd geweest dat DHL niet bij mij (buitengebied) bezorgde, maar het pakket direct bij het afhaalpunt reed en een niet thuis bericht stuurde. Ik heb die pakketten nooit opgehaald, waardoor de leverancier verplicht ik ze weer terug te nemen. Vaak informeerde ik hem vooraf. Ik heb bericht gekregen van een fietsonderdelenleverancier, dat ze om die reden DHL niet meer gaan gebruiken. Ik was niet de enige.
Dit is gestopt toen track en trace ingevoerd werd. Er kon gecontroleerd worden of de bezorger inderdaad langs geweest was.
Niels, DIS, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Berichten: 2.826
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4365 x bedankt in 2402 berichten
11-Jan-2026, 04:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jan-2026, 04:31 PM door ZoefZoef.)
Bij elke pakketbezorger is het momenteel knudde. Ik wacht op een pakket van GLS dat donderdag bezorgd zou worden. Dat werd vrijdag en vrijdag werd aanstaande maandag. Benieuwd of ie morgen wel in de pakketautomaat zal liggen. Daar word ik dan weer niet blij van.
Als we nou gewoon zorgen dat we de lokale winkeliers wat meer bezoeken, wat minder pakketten bestellen en ook niet de helft van de bestellingen vervolgens terugsturen wordt het er voor de pakketbezorgers ook een stuk fijner op. Die lui werken zich rot voor een hongerloontje en hebben veels te weinig tijd per pakketje om jouw pakketje te bezorgen.. en dat is al vele, vele jaren zo.
Berichten: 410
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 668
1096 x bedankt in 401 berichten
ik laat mijn pakketjes altijd bij de dichts bij zijnde primera afleveren. Maar dat is dan wel via postnl en de keer dat het via dhl word verzonden is zo zeldzaam en vind ik het ook niet erg om naar een ophaalpunt te rijden. ik heb tenslotte een velomobiel.
Berichten: 2.996
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44954
4647 x bedankt in 1985 berichten
Ik laat pakketjes bezorgen op mijn werk en het is maar zelden dat de bezorger alleen voor mijn pakket rijdt.
Ik zou liever alles in winkels kopen maar veel van wat ik wil kopen is niet in winkels te koop.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.348
Topics: 35
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
2064 x bedankt in 1155 berichten
Ik wacht nog op een pakketje uit Zweden met plantenzaden, van vier jaar geleden...
Berichten: 7.461
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3523
10937 x bedankt in 5206 berichten
(11-Jan-2026, 06:30 PM)Veloquest schreef: ik laat mijn pakketjes altijd bij de dichts bij zijnde primera afleveren.
Wij laten pakketjes 9 van de 10x ook bij een ophaalpunt bezorgen.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 128
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
228 x bedankt in 109 berichten
Oei, waarschijnlijk onderschept (-; door de zonen van Hermandad
Berichten: 520
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 206
1179 x bedankt in 501 berichten
(11-Jan-2026, 09:32 PM)Lopopodium schreef: Ik wacht nog op een pakketje uit Zweden met plantenzaden, van vier jaar geleden...
Krijg je straks een enorme vrachtwagen langs vol bomen en struiken….
Wij wonen echt afgelegen, maar bezorgen gaat hier prima, ook door dhl.
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
Metr al dat geklaag over DHL wil ik toch een positieve opmerking plaatsen. Hier heb ik meer problemen met DPD en PostNL De DHL bezorger is vriendelijk, en de bezorging altijd op tijd.
PostNL heeft er een handje van om te zeggen dat ze komen, en dan aan het eind van de dag te melden dat het toch niet gelukt is. Blijf je daar de halve dag voor thuis.
DPD is altijd maar de vraag of het pakket nog heel is.
Berichten: 2.996
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44954
4647 x bedankt in 1985 berichten
(07-Jan-2026, 09:19 PM)Willeke_IGKT schreef: Vandaag ben ik niet blij omdat het opgegeven voor de hostel kamer bij de kampioenschappen niet lukt, de site geeft een 'niet gelukt ' melding.
Ik heb vandaag een berichtje gestuurd naar de organisatie achter de kampioenschappen en mijn inschrijving is geregeld.
Ook is het probleem op de pagina opgelost.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.826
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 42
4365 x bedankt in 2402 berichten
.. omdat mijn pakketje voor de 3e keer een andere leverdatum heeft gekregen. En het afleveradres kennelijk is gewijzigd van pakket automaat naar mn huisadres waar het nog maar de vraag is of ik of thuis ben of de deurbel hoor.
Berichten: 71
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2024
Bedankt: 416
344 x bedankt in 72 berichten
(12-Jan-2026, 10:21 PM)ZoefZoef schreef: .. omdat mijn pakketje voor de 3e keer een andere leverdatum heeft gekregen.
Nou wil ik je niet jaloers maken. maar, mijn pakketje komt volgens de koerier op 8 januari aan bij m'n gekozen pakketpunt! Dat is consistenter dan die van jou
Berichten: 1.096
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
2117 x bedankt in 1065 berichten
Ik had netjes een bericht gekregen van PostNL dat het leveren van pakketjes wat langer kan duren ivm het weer. Ook had ik ergens gelezen dat het leveren van pakketjes in het algemeen langer gaat duren vanaf begin dit jaar. En dat bestellingen uit China extra kosten krijgen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Berichten: 922
Topics: 49
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 1252
2721 x bedankt in 873 berichten
Eigenlijk was het gisteren, maar ik was hier niet bepaald blij mee:
Weer een pijnlijk voorbeeld van de prioriteiten bij het sneeuwruimen. Dit was dus ineens effectief een doodlopend fietspad. Moest uitstappen en stuk teruglopen...
Saillant detail is dat onze gemeente tot een maand of wat geleden helemaal vol stond met billboards van die fietspromotiecampagne "Da's zo gefietst!". Kennelijk geldt dat alleen voor mooi weer....
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 803
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 850
1697 x bedankt in 759 berichten
Heb je het gemeld bij de gemeente? Absoluut doen hoor, met foto.
Berichten: 922
Topics: 49
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 1252
2721 x bedankt in 873 berichten
Yep, inderdaad gemeld met foto bij de gemeente.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 2.996
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44954
4647 x bedankt in 1985 berichten
Maak eerst het fietspad schoon, dan kun je het daarna negeren.
Volgens de regels moeten ze het fietspad regelmatig schoonvegen maar ik denk dat niemand die erover gaat fietst in de winter.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.330
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2331 x bedankt in 1212 berichten
(13-Jan-2026, 11:11 AM)Willeke_IGKT schreef: [...] ik denk dat niemand die erover gaat fietst in de winter. Ik denk het wel, tenzij ze lopen. Degenen die er over gaan, fietsen er wellicht niet in de winter. Sorry, flauw taalgrapje.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Berichten: 2.876
Topics: 90
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3065
3284 x bedankt in 1402 berichten
De wegen in de wijken zijn ook niet geveegd. Iemand zei tegen mij dat dat vroeger wel gebeurde. Is dat zo?
Groet,
Marco
Berichten: 154
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2024
Bedankt: 188
462 x bedankt in 157 berichten
(13-Jan-2026, 11:55 AM)Roepers schreef: De wegen in de wijken zijn ook niet geveegd. Iemand zei tegen mij dat dat vroeger wel gebeurde. Is dat zo?
'Vroeger' veegden mensen hun eigen stuk trottoir. Waarschijnlijk staat in de APV nog steeds dat het een verplichting is.
Wanneer er sneeuw valt kun je niet van de overheid verwachten dat ze dat allemaal kunnen oplossen. We kiezen al decennia voor regeringen die de overheid kleiner willen maken. Dan moeten we niet ineens gaan piepen wanneer de overheid keuzes maakt die ons niet bevallen.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger
Berichten: 803
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 850
1697 x bedankt in 759 berichten
Ja, vroeger was alles beter  Maar de hoeveelheden zout die er door gingen waren niet zo goed voor de plantjes. En 't was duur.
Maar Bianca, het staat niet meer in de APV, daarentegen staat het natuurlijk vrij om het wel te doen.
Ik heb m'n straatje schoongeveegd.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|