Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
Was het bij het naar beneden gaan?
Berichten: 676
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 647
506 x bedankt in 281 berichten
Ja ik reed net weg bij de roltrappen, dan gaat het iets naar beneden (vorig jaar tipte ik daar soms de 50km/u aan ) dat doe ik maar even niet
Berichten: 105
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 0
26 x bedankt in 21 berichten
Omdat ik vanmorgen mn muts en handschoenen weer nodig had...
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
(07-Nov-2020, 01:51 PM)amararock schreef: Omdat ik vanmorgen mn muts en handschoenen weer nodig had...
...maar vanmiddag was het heerlijk!
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2043
2413 x bedankt in 1072 berichten
Ik was niet blij dat het pad langs het Eemskanaal tussen Woltersum en Groningen dat medio oktober zou open gaan verder afgesloten bleek met een meters hoog hek en dat zonder waarschuwing. Waarschijnlijk hebben onbevoegde burgers het hek aan het begin opengezet omdat ze er nu wel eens over willen fietsen. Het fietspad is sinds de opening al lange tijd afgesloten geweest.
Groet,
Marco
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
07-Nov-2020, 11:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-Nov-2020, 11:11 PM door Lopopodium.)
Is het een vast hek, of iets dat er tijdelijk uitziet?
Ikzelf vind het jammer dat dit paadje bij Laag-Keppel al jaren dicht zit: https://www.google.com/maps/@51.9923474,...312!8i6656. Het was ooit open, heel kort, alweer een jaar of tien / vijftien geleden. Ik heb er ooit nog eens legaal op gefietst (en een keertje illegaal door gewoon mijn iets over het hek te tillen...). Een mooi paadje langs de Oude IJssel. Er zit een stuk voor en een stuk na om langs de Oude IJssel te fietsen, dus het is mij eigenlijk een raadsel waarom ze dit stukje van een paar honderd meter hebben afgesloten.
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2043
2413 x bedankt in 1072 berichten
Een tijdelijk hek, hoog en onneembaar. Met tiewraps gezekerd.
Ik was niet de enige die teleurgesteld was, meer fietsers waren teleurgesteld. Men wil het nu wel eens open hebben.
Dat hek langs de oude IJssel is ook erg jammer. Weet je ook wie de beheerder is van het fietspad?
Groet,
Marco
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
(07-Nov-2020, 11:11 PM)Lopopodium schreef: Is het een vast hek, of iets dat er tijdelijk uitziet?
Ikzelf vind het jammer dat dit paadje bij Laag-Keppel al jaren dicht zit: https://www.google.com/maps/@51.9923474,...312!8i6656. Het was ooit open, heel kort, alweer een jaar of tien / vijftien geleden. Ik heb er ooit nog eens legaal op gefietst (en een keertje illegaal door gewoon mijn iets over het hek te tillen...). Een mooi paadje langs de Oude IJssel. Er zit een stuk voor en een stuk na om langs de Oude IJssel te fietsen, dus het is mij eigenlijk een raadsel waarom ze dit stukje van een paar honderd meter hebben afgesloten.
Is inderdaad raar. Is dit van het Waterschap of zoiets?
Op het fietspad aan de andere kant van de doorgaande weg heb ik al vaak gefietst.
Komen we met LOL ook regelmatig over.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 673
2446 x bedankt in 1139 berichten
Omdat ik onderuit ben gegaan met mijn rapto midracer.
Mensen die op het fietspad lopen, niet luisteren, niet op- of om kijken die ervoor zorgden dat ik uit moest wijken en remmen op een stuk waar ook zand op het asfalt lag.
Ze liepen niet op het naastliggende voetpad omdat ze daar geen 1.5 meter afstand konden houden, en het voetpad was modderig.
Oh, en ik reed ook zoooo hard, en maar goed dat ze niet opzij stapte. Ja, als je gereageerd had op mijn bel (5x) was er ook niets gebeurd. Dat soort mensen mogen van mij hun enkels breken door van een stoeprand te struikelen.
Mijn fiets is nog heel, maar mijn elleboog niet. Die was zodanig stuk dat ik toch maar even bij ome dokter ben langsgegaan.
Uiteindelijk een platswondje en een schaafwond combi, maar wel vervelend. En ik heb een tetanusinjectie ontvangen (nou ja, 2, en volgende maand weer 1, en over een half jaar nog een keer)
Ik denk dat ik overal maar luchthoorns op monteer.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
19-Nov-2020, 01:49 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Nov-2020, 01:51 AM door 365cycle.)
(19-Nov-2020, 01:18 AM)Frutsel schreef: Omdat ik onderuit ben gegaan met mijn rapto midracer.
Mensen die op het fietspad lopen, niet luisteren, niet op- of om kijken die ervoor zorgden dat ik uit moest wijken en remmen op een stuk waar ook zand op het asfalt lag.
Ze liepen niet op het naastliggende voetpad omdat ze daar geen 1.5 meter afstand konden houden, en het voetpad was modderig.
Oh, en ik reed ook zoooo hard, en maar goed dat ze niet opzij stapte. Ja, als je gereageerd had op mijn bel (5x) was er ook niets gebeurd. Dat soort mensen mogen van mij hun enkels breken door van een stoeprand te struikelen.
Mijn fiets is nog heel, maar mijn elleboog niet. Die was zodanig stuk dat ik toch maar even bij ome dokter ben langsgegaan.
Uiteindelijk een platswondje en een schaafwond combi, maar wel vervelend. En ik heb een tetanusinjectie ontvangen (nou ja, 2, en volgende maand weer 1, en over een half jaar nog een keer)
Ik denk dat ik overal maar luchthoorns op monteer. Balen... beterschap!
En idd, veel herrie helpt.
En medeweggebruikers... ik heb vandaag in reflex tegen een auto aan getrapt. Ik kwam door een S-bochtje (op de rechtopfiets) en de persoon in kwestie kwam zowel op minder dan een halve meter langs, als dat ze vlak vóór me de stoeprand raakte met haar rechtervoorwiel. Oh ja, het was ook nog éénrichtingsverkeer (uitgezonderd fietsers), en ik reed tegen de richting in, zij dus ook.
Ze reed door, en ik heb wel een omschrijving van de auto, maar het was zo'n MM-BS-levensgevaarlijk apparaat zonder kenteken met een paar geblokkeerde versnellingen waardoor je met een belachelijk toerental 50-60-70 km/h kan rijden zonder rijbewijs of APK.
De trap ging hard genoeg, het was geen hele goedkope auto ofzo (BMW 3-serie Compact), dus ik hoop dat ze flink baalt van de kras/deuk.
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2088
1970 x bedankt in 769 berichten
Misschien speel ik de advocaat van de duivel, maar is een lagere snelheid daar niet meer gepast dan er met standje max-verstappen langs te racen? Een paar minuten later is toch niet erg, plus dat je je loopt op te winden over lui die het voorval na een paarminuten vergeten zijn ...?
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
(19-Nov-2020, 08:19 PM)Fietsbennie schreef: Misschien speel ik de advocaat van de duivel, maar is een lagere snelheid daar niet meer gepast dan er met standje max-verstappen langs te racen? Een paar minuten later is toch niet erg, plus dat je je loopt op te winden over lui die het voorval na een paarminuten vergeten zijn ...? Op wie reageer je Bennie?
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2088
1970 x bedankt in 769 berichten
Nou eigenlijk wel allebei, hoewel ik de val van Frutsel zeker wel betreur.
Soms heb je van die momenten onderweg dat een meer defensiever rijgedrag meer op zijn plaats is. Op de ligfiets rijd ik een stuk defensiever dan met de gazelle omdat ik weet dat minder zichtbaar ben en nog wel paar km heb te gaan (meestal). Andere mensen soms hun gedachten er niet bij onderweg, en horen ze je niet.
Misschien als je wat langzamer had gereden dat je zulke ergernissen kunt voorkomen?
In smalle straatjes of obstakels in de weg vol auto's achter mij rij ik meer naar links om auto's achter me te dwingen niet in te halen.
Soms moet je gewoon in de ankers omdat andere weggebruikers zich misdragen. Schouders ophalen en verder, in elk geval beter dan ergernis of in de kreukels in het ziekenhuis toch?
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
20-Nov-2020, 10:57 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Nov-2020, 11:04 AM door Wim -de roetsende.)
(19-Nov-2020, 08:19 PM)Fietsbennie schreef: Misschien speel ik de advocaat van de duivel, maar is een lagere snelheid daar niet meer gepast dan er met standje max-verstappen langs te racen? Een paar minuten later is toch niet erg, plus dat je je loopt op te winden over lui die het voorval na een paarminuten vergeten zijn ...?
Waar lees jij dat ze er met 'standje Max Verstappen' langs reden?
Frutsel heeft 5x gebeld, daaruit concludeer ik dat hij niet heel erg hard gereden kan hebben.
Als je hard rijdt, dan heb je geen tijd om zo vaak te bellen.
Cycle365 zat op zijn rechtopfiets, dat kan nooit echt hard zijn gegaan
Citaat:het was zo'n MM-BS-levensgevaarlijk apparaat zonder kenteken met een paar geblokkeerde versnellingen waardoor je met een belachelijk toerental 50-60-70 km/h kan rijden zonder rijbewijs of APK.
Hier in de buurt rijden ook van die dingen. Hele grote Landrovers e.d. met zo'n grote oranje driehoek erachterop. Wij hebben hier echt heel veel 60-km wegen en dan kun je met zo'n ding overal gewoon met het verkeer meerijden. Rijden inderdaad tegen de 70km/u.
Geen APK lijkt mij niet echt handig met dat soort snelheden. Vooral omdat het van die grote aso-bakken zijn.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2043
2413 x bedankt in 1072 berichten
(19-Nov-2020, 01:18 AM)Frutsel schreef: Oh, en ik reed ook zoooo hard, en maar goed dat ze niet opzij stapte. Ja, als je gereageerd had op mijn bel (5x) was er ook niets gebeurd.
Volgens mij is dit ironisch bedoeld. Daarom staan er ook ettelijke o's te veel in "zoooo". Subtiel.
Frutsel sterkte na het ongeval. Sommige mensen zijn ook letterlijk hardhorend. Ik bedoel, ze horen het echt niet, maar willen het niet weten. Ik fiets altijd wat voorzichtiger langs voetgangers. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik belde en de voetganger voor mij ging meer naar rechts lopen en vlak voordat ik passeerde stapte hij naar links. Het naar rechts stappen was dus geen volg van mijn bellen.
Groet,
Marco
Berichten: 1.478
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 673
2446 x bedankt in 1139 berichten
De vrouw vond dat ik zo hard reed. Nu is dat niet verwonderlijk: Een ligfiets ziet er al sneller uit dan een gewone fiets, en als je me pas opmerkt als ik langskom, dan ervaar je dat ook nog een keer als heel snel.
Ik zal het fietsbennie niet kwalijk nemen, maar ik ben niet gediend van 'victim blaming'. Als ik gewon was gaan lopen op het FIETSPAD, in plaats van te fietsen, dan was er ook niets gebeurt nee...
Voetgangers zijn inderdaad zodanig onberekenbaar dat ik daar nooit op volle snelheid langs rijd (En met mijn conditie is dat <30km/h).
Zelfs als ze je zien hebben ze vaak de neiging om 'nog even snel' naar de andere kant van het fietspad te duiken zonder aanwijsbare reden
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
Die ervaring met voetgangers heb ik eigenlijk niet. Hooguit als het een groepje is, laten we zeggen vier of meer. Dan letten de personen op de tweede rij meestal niet echt goed op. Maar vaak kom je een grote groep niet tegen. Hooguit rond de wandellunchpauze bij kantoren in de buurt.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
20-Nov-2020, 12:58 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Nov-2020, 01:00 PM door PietV*.)
Zonder goed oogcontact en actie van een hondeneigenaar gaat bij mij alle snelheid eruit. Vaak passeer ik met lagere snelheid dan 10 km/h. Ik woon een een hondenrijke buurt en fiets vaak over een pad dat door een uitlaatterrein loopt. In het verleden enkel keren met het voorwiel tegen een hondenlijn tos stilstand gekomen.
Doe ik ook met wandelaars, die in deze hedendaagse 24 uur economie hun gedachten willen ordenen. Gun die mensen die rust in de buitenlucht die ik ook gebruik.
Met ergeren of kwaad worden heb je alleen jezelf te pakken. Je medeweggebruiker denk hoogstens "Dat is goed gegaan" en jij ligt weer met negatieve gedachten op of in je fiets en kan weer schrijven op "Vandaag ben ik niet blij omdat......"
Mijn reactiesnelheid neemt met de jaren meer af, dan mijn ervaringen kunnen compenseren. Ik anticipeer steeds meer in de omgeving waarin ik me bevind.
Hoe langer de reis duurt, hoe langer je kunt genieten.
Berichten: 1.648
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2088
1970 x bedankt in 769 berichten
Excuseer dan heb ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd Frutsel, ik wil niets kwalijk nemen, dan neem ik hetgeen wat ik gezegd heb terug. Ik zal het volgende keer eerst goed vragen alvorens te oordelen.
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
20-Nov-2020, 04:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Nov-2020, 04:10 PM door Wim -de roetsende.)
(20-Nov-2020, 12:58 PM)PietV* schreef: Hoe langer de reis duurt, hoe langer je kunt genieten.
Dat vind ik ook prima als ik lekker op mijn vrije dagen aan het fietsen ben.
Op mijn woon-werk-verkeer liever niet.
Daar geniet ik iedere ochtend en avond weer van, maar het hoeft niet langer te duren dan noodzakelijk
Ik wil nog wel een beetje op tijd aankomen. Nog vroeger vertrekken vind ik geen optie. Ik sta al om half 6 op en ben vaak pas om half 7 thuis.
En dat voor een salaris dat andere mensen in de zak steken als bonus/extra vergoeding/reiskosten
Maar ja, ik heb dan ook de mooiste baan die er bestaat. Ik mag iedere dag met kinderen praten over de meest bijzondere onderwerpen die er bestaan. Ik kan van betekenis zijn en ik doe er toe. Wat wil een mens nog meer.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
20-Nov-2020, 04:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Nov-2020, 04:57 PM door 365cycle.)
(20-Nov-2020, 04:02 PM)Wim -de roetsende schreef: (20-Nov-2020, 12:58 PM)PietV* schreef: Hoe langer de reis duurt, hoe langer je kunt genieten.
Dat vind ik ook prima als ik lekker op mijn vrije dagen aan het fietsen ben.
Op mijn woon-werk-verkeer liever niet.
Daar geniet ik iedere ochtend en avond weer van, maar het hoeft niet langer te duren dan noodzakelijk Herkenbaar Wim! Voor mij (als ondernemer) betekent een hogere gemiddelde snelheid dat m'n bereik naar klanten met een douche groter wordt. Klanten waar ik momenteel "regelmatig" kom (waar ik dus nog weleens afspraken heb waar ik écht niet remote mee weg kom) zitten op 60, 75~80 (moet nog even de ideale route vinden) en 165 km.
De eerste fiets ik nog steeds met veel plezier heen, het lukt inmiddels ook vrij consequent in 3 uur (retour), want als ik op de heenweg wat langzamer ben door wind tegen blaast die me op de terugweg vaak in de rug. Er zit een heerlijk stuk ventweg tussen waar de teller naar de 50 kan en daar dan 12 km lang kan blijven staan. Mits er niets uit de zijstraten komt trouwens, maar het is daar dusdanig open dat je ander verkeer van kilometers ver ziet aankomen. Dan is het dus de kunst om even te minderen of juist even een flinke sprint te doen, om te voorkomen dat ik moet remmen
Die klant op 75~80 km ga ik denk ik pas weer proberen wanneer ik m'n nieuwe fiets heb, dan komt er iets meer rust en stabiliteit in het project en rond kerst heb ik wel ergens tijd om de route eens een paar keer te verkennen, zodat ik ook hard kán rijden. De klant op 165 km is er één waarvoor ik altijd een B&B boek, en dan zit ik liever 2 dagen achter elkaar 5 uur in de fiets dan 2 a 2,5 in de auto.
Wat is het leven toch luxe als je bijna het hele land kan bereiken op je eigen menskracht!
(20-Nov-2020, 04:02 PM)Wim -de roetsende schreef: Maar ja, ik heb dan ook de mooiste baan die er bestaat. Ik mag iedere dag met kinderen praten over de meest bijzondere onderwerpen die er bestaan. Ik kan van betekenis zijn en ik doe er toe. Wat wil een mens nog meer. Wat doe je precies?
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
Ik sta voor de klas. Basisonderwijs groep 6/7/8.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 139
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2020
Bedankt: 22
186 x bedankt in 90 berichten
(20-Nov-2020, 05:41 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik sta voor de klas. Basisonderwijs groep 6/7/8.
heel waardevol ! geniet!
groet sjef
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
(20-Nov-2020, 05:41 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik sta voor de klas. Basisonderwijs groep 6/7/8. Supertof Wim! En respect hoor. Ik ben laatst een uurtje op school geweest, ivm ANWB Streetwise wilde men de kinderen allerlei soorten fietsen laten zien en ze weten natuurlijk dat ik een velomobiel heb. Dat doe ik natuurlijk graag, laten we kinderen vooral zo vroeg mogelijk bijbrengen dat er prima alternatieven zijn voor de auto
Maar goeiemorgen, wat zijn die kinderen druk zeg
Berichten: 5.904
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2130
7516 x bedankt in 3698 berichten
23-Nov-2020, 09:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Nov-2020, 09:02 PM door Wim -de roetsende.)
(22-Nov-2020, 10:00 PM)365cycle schreef: Supertof Wim! En respect hoor. Ik ben laatst een uurtje op school geweest, ivm ANWB Streetwise wilde men de kinderen allerlei soorten fietsen laten zien en ze weten natuurlijk dat ik een velomobiel heb. Dat doe ik natuurlijk graag, laten we kinderen vooral zo vroeg mogelijk bijbrengen dat er prima alternatieven zijn voor de auto
Maar goeiemorgen, wat zijn die kinderen druk zeg
Ik heb regelmatig een hele stoet kinderen van de BSO om mijn fiets als ik om half 6/6uur vertrek.
Mijn fiets heeft in de schoolkrant gestaan. Iedereen weet dus hoe ik op school kom en ook waarom.
Ik heb dit jaar 25 kinderen van 8 tot 12 jaar in de klas. Ze kunnen inderdaad heel druk zijn bij bijvoorbeeld zo'n project als Streetwise, maar ook heel stil zijn tijdens een verhaal van de stadsgids.
Als ze in de klas aan het werk zijn, dan kun je regelmatig een speld horen vallen. Aangezien wij een Montessorischool zijn werken kinderen in groepjes, in tweetallen of alleen aan hun opdrachten. Ze dan met allerlei verschillende vakgebieden bezig. Sommigen zijn aan het rekenen, anderen zijn met taalopdrachten of Engels bezig en dan zijn er ook nog kinderen die aan hun Kosmische opdrachten werken. Zo werken ze 2 of 3x een uur per dag. Ik geef dan individueel, aan een klein groepje of een iets grotere groep les.
De rest van de tijd vullen we met gezamenlijke activiteiten zoals gymnastiek, muziek, tekenen, handvaardigheid, filosofie, enz.
Ik vermaak mij iedere dag dus wel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8304 x bedankt in 4102 berichten
(23-Nov-2020, 09:00 PM)Wim -de roetsende schreef: (22-Nov-2020, 10:00 PM)365cycle schreef: Supertof Wim! En respect hoor. Ik ben laatst een uurtje op school geweest, ivm ANWB Streetwise wilde men de kinderen allerlei soorten fietsen laten zien en ze weten natuurlijk dat ik een velomobiel heb. Dat doe ik natuurlijk graag, laten we kinderen vooral zo vroeg mogelijk bijbrengen dat er prima alternatieven zijn voor de auto
Maar goeiemorgen, wat zijn die kinderen druk zeg
Ik heb regelmatig een hele stoet kinderen van de BSO om mijn fiets als ik om half 6/6uur vertrek.
Mijn fiets heeft in de schoolkrant gestaan. Iedereen weet dus hoe ik op school kom en ook waarom.
Ik heb dit jaar 25 kinderen van 8 tot 12 jaar in de klas. Ze kunnen inderdaad heel druk zijn bij bijvoorbeeld zo'n project als Streetwise, maar ook heel stil zijn tijdens een verhaal van de stadsgids.
Als ze in de klas aan het werk zijn, dan kun je regelmatig een speld horen vallen. Aangezien wij een Montessorischool zijn werken kinderen in groepjes, in tweetallen of alleen aan hun opdrachten. Ze dan met allerlei verschillende vakgebieden bezig. Sommigen zijn aan het rekenen, anderen zijn met taalopdrachten of Engels bezig en dan zijn er ook nog kinderen die aan hun Kosmische opdrachten werken. Zo werken ze 2 of 3x een uur per dag. Ik geef dan individueel, aan een klein groepje of een iets grotere groep les.
De rest van de tijd vullen we met gezamenlijke activiteiten zoals gymnastiek, muziek, tekenen, handvaardigheid, filosofie, enz.
Ik vermaak mij iedere dag dus wel. Klinkt goed! En die groepjes.. enigszins herkenbaar. We hebben Montessori overwogen voor onze zoon, maar het is toch Jenaplan geworden. Bevalt tot op heden heel goed, en hij komt met zoveel nieuwe kennis en ideeën thuis... en met praatjes
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Voorvork Raptobike
|
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM |
Voorvork Raptobike
|
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM |
Voorvork Raptobike
|
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM |
Korte cranks
|
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM |
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
|
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM |
Uit de media ligfiets nieuws
|
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM |
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
|
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM |
Uit de media ligfiets nieuws
|
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM |
Uit de media ligfiets nieuws
|
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM |
Voorvork Raptobike
|
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM |
Voorvork Raptobike
|
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM |
Voorvork Raptobike
|
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM |
Uit de media ligfiets nieuws
|
De velomobilisten ...Wim -de roetsende — 08:29 AM |
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
|
365cycle — 01:35 AM |
Voorvork Raptobike
|
Hoog gewicht komt ...GHOOGEN — 01:14 AM |
Uit de media ligfiets nieuws
|
De velomobilisten zi...Willeke_IGKT — 11:32 PM |
|