Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cranklengte
(28-May-2023, 01:56 PM)Josligfiets schreef: Hij is toch alleen gebanned?

Ja, hij is alleen gebanned, voor zover ik weet plaatst hij regelmatig in het verenigingsblad. 
En ik denk dat dat de juiste beslissing was van het bestuur of de redactie. 

Graag verder on topic dus niet op de man.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Wim -de roetsende , Hoekie
Je kunt van alles berekenen, maar als je met je voeten niet rond kunt in de "doos" die er omheen zit, heb er niks aan. Daarin zijn Velomobielen echt anders dan andere fietsen. Op zich gelden de mechanische en ergonomische voordelen ongeveer op dezelfde manier voor Ligfietsers en gewone Fietsers.

Ben je met een gewone fiets vergeten terug te schakelen, kun je even op de pedalen gaan staan bij het wegrijden. Dat gaat niet met een ligfiets. Rijd je met een onbenullig zwaar verzet op een gewone fiets, dan druk je jezelf uit je zadel. Dat spaart de knieen. Op de ligfiets is het stoeltje een stuk minder meegaand, maar dan komt er een andere zwakke schakel. Vaak blijkt dat het menselijk lichaam. De knie bijvoorbeeld.

Ik heb geen achtergrond waardoor ik er enig verstand van heb. maar het lijkt erop dat je met kortere cranks een wat minder extreme knie/heup hoek maakt, waardoor je knieen wat meer gespaard worden. Bij sommige mensen verdwijnen lichamelijke problemen met kortere cranks. Anderen hebben het liefst zo lang mogelijk cranks en kunnen niet zo goed wennen aan de hogere toeren.

Het is een stuk makkelijker om achteraf ergens een stel normaal lange chranks te vinden die bij jou trapassysteem past, dan een stel 155ers.

Bij een volgende Velomobiel zou ik liever kortere cranks en een lagere neus hebben, dan perse lange cranks. Maar ik heb nog geen ervaring met korter dan 170.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Bij de Ligfietsshop ...Jeroen S — 11:59 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Je kan Tempelman vra...Frutsel — 11:55 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Heb je dan trouwens ...Boyd Maduro — 11:16 PM
wat ze zeggen
Ik had vandaag een m...Jeroen S — 10:55 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Ja, daar was ik al b...Jeroen S — 10:44 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag rond kwart...Hoekie — 10:12 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
de achtergrond van m...melle z — 09:37 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Nou ik ben toch ...Hardloper — 08:57 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De website is niet d...Josligfiets — 08:53 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
Bij de Versatile en ...Gideonaut — 08:28 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De C-Alleweder...Mr wojtas — 07:57 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Nou ik ben toch we...Willeke_IGKT — 07:35 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Iemand hier erva...Hardloper — 07:06 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Iemand hier er...LigfietsWilsum — 06:27 PM
Eigenlijk te lang voor mijn fiets...
De trapas is gefixee...Mr wojtas — 06:00 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Voor duikbrillen wor...Willeke_IGKT — 05:24 PM
Het samenspel van VM met racekap, vizie...
Zet ik op het lijs...365cycle — 05:15 PM