Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
12-Nov-2020, 11:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Nov-2020, 11:41 PM door 365cycle.)
Ik vond deze op Facebook, een aantal van jullie zullen 'm al gezien hebben maar wilde 'm hier toch even delen, omdat:
- wijst mij er weer om goed op m'n banden te letten;
- oei, wat gaat dat hard (zeker als je het zomaar in realtime ziet gebeuren);
- de berijder heeft er nauwelijks wat aan over gehouden, toch verrassend safe zo'n velomobiel;
- hoe die boom (die in de fiets) eruit ziet vind ik dan wel weer vrij eng. Die wil je zéker niet verder naar binnen hebben. Je zou er bijna een scharnierpunt op maken om te zorgen dat ie relatief recht opvouwt bij een crash ipv door je knie heen gaat.
WAARSCHUWING: Vanaf 1:50 zie je live een (eenzijdig) ongeluk gebeuren. Niet voor tere zieltjes.
Berichten: 2.017
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1470 x bedankt in 834 berichten
Dat was een flinke schuiver. Ik ben benieuwd hoe hard hij ging. Een 60 per uur?
Zie dat hij tubeless banden heeft. Zou met binnenband nog verschil gemaakt hebben?
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
13-Nov-2020, 12:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Nov-2020, 12:10 AM door 365cycle.)
Hij reed rond de 40 mph zegt hij, dat is ~64 km/h.
Hij reed overigens wel met binnenband, de band is alleen tubeless ready.
Zonder binnenband zou in dit geval een verschil gemaakt hebben, want het ventiel daarvan was vermoedelijk veroorzaker van het ongeluk.
Berichten: 2.542
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2046
2414 x bedankt in 1073 berichten
13-Nov-2020, 10:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Nov-2020, 10:00 AM door Roepers.)
Het is de achilleshiel van de tadpole driewieler. Heeft een klapband in de Quattrovelo minder heftige gevolgen?
Groet,
Marco
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7519 x bedankt in 3699 berichten
(13-Nov-2020, 12:09 AM)365cycle schreef: Hij reed rond de 40 mph zegt hij, dat is ~64 km/h.
Met die snelheid tegen een boomstomp knallen en dan niet of nauwelijks gewond zijn.
Mijn volgende vm wordt een Milan
Zelfs de Milan ziet er nog redelijk goed uit. Wel zwaar gehavend, maar na zo'n klap verwacht je toch een volledig in stukken gescheurde vm.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
13-Nov-2020, 02:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-Nov-2020, 02:01 PM door 365cycle.)
Wat dit betreft is de QV heel goed. Heb al eens ooit gedacht wat er gebeurt als je er gewoon een tweede wiel naast zou zetten, een tadpole quattro zeg maar :+
Zijn helaas ook flink wat nadelen voor te verzinnen.
Een stugge achterband die zonder lucht ook goed blijft liggen lijkt op een driewieler toch geen heel slecht idee.
Berichten: 5.905
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2132
7519 x bedankt in 3699 berichten
(13-Nov-2020, 02:01 PM)365cycle schreef: Wat dit betreft is de QV heel goed. Heb al eens ooit gedacht wat er gebeurt als je er gewoon een tweede wiel naast zou zetten, een tadpole quattro zeg maar :+
Zijn helaas ook flink wat nadelen voor te verzinnen.
Een stugge achterband die zonder lucht ook goed blijft liggen lijkt op een driewieler toch geen heel slecht idee.
In dit blogbericht staan twee foto's van een Quest met een dubbel achterwiel. Even een stukje naar beneden scrollen.
https://roeifietsen.blogspot.com/2013/07...d-par.html
Ik had dit nog nooit gezien.
Volgens Ymte is een smalle (achter)band een voordeel op het moment dat je een lekke band krijgt.
Een brede slof loopt van de velg af en een smalle band blijft redelijk op z'n plek.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler