Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hij wil een ligfiets...
#27
(18-Jan-2021, 02:33 PM)ErikvanD schreef: Gelukkig hou ik het wel bij één vrouw, dát zou pas een dure hobby worden  Big Grin
Scheelt ook wel dat fietsen niet gaan klagen als je een ritje maakt met een andere  Tongue Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#28
Nope. Ik heb mijn oude fiets nog wel, maar de laatste keer dat ik erop reed was het onaangenaam (maar dat wisten we al), en verschrikkelijk hoog (Dat ontwen je erg snel blijkt Smile)

Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven (nou ja, op een ligfiets is het meer je kont die in de lucht zou moeten...)
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(18-Jan-2021, 04:19 PM)elnuar schreef: Scheelt ook wel dat fietsen niet gaan klagen als je een ritje maakt met een andere  Tongue Big Grin

Big Grin

(filmpje even vervangen, dit is wat leuker voor het oog Tongue )
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(18-Jan-2021, 10:08 AM)Atrike schreef: Ik gebruikte mijn rechtopfiets voornamelijk voor boodschappen, maar sinds ik mijn Flevotrike heb, staat mijn rechtopfiets stof te verzamelen. Die bagagebak op de Flevotrike is zó fijn en er kan zoveel in. En de fiets rijdt zo heerlijk, dat ik eigenlijk geen reden meer heb om op de rechtopfiets te stappen.

Blijkbaar neem ik meer mee of pak ik minder goed in maar ik moet regelmatig de deksel van de flevo bike hard aandrukken als ik met boodschappen naar huis ga. (Ik moet wel toegeven dat ik altijd een badlaken met inhoud heb liggen in een kant en een handtas in de andere kant.)
Misschien toch vaker naar de supermarkt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......

Tongue  Ik las dus: ".......dat je bij 't plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......."  Rolleyes
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#32
(05-Feb-2021, 08:15 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......

Tongue  Ik las dus: ".......dat je bij 't plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......."  Rolleyes
Big Grin

Overigens moeten de plassen wel HEEL diep zijn voor het nat wordt in de Milan.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(05-Feb-2021, 11:24 PM)365cycle schreef:
(05-Feb-2021, 08:15 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Jan-2021, 04:23 PM)Frutsel schreef: Het enige nadeel van de ligfiets/trike vind ik dat je bij plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......

Tongue  Ik las dus: ".......dat je bij 't plassen niet even je benen kan optillen om droog te blijven......."  Rolleyes
Big Grin

Overigens moeten de plassen wel HEEL diep zijn voor het nat wordt in de Milan.

Tja, het is met name met de Scorpion. De voorwielen spatten water zijlings op als je door een plas rijdt. En dat komt precies bij je zitje uit...
Met mijn M5 hoef ik ook niet zo bang te zijn voor grote plassen
Antwoord }
Bedankt door:
#34
(07-Feb-2021, 01:56 AM)Frutsel schreef: Tja, het is met name met de Scorpion. De voorwielen spatten water zijlings op als je door een plas rijdt. En dat komt precies bij je zitje uit...
Met mijn M5 hoef ik ook niet zo bang te zijn voor grote plassen
Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezicht  Dodgy
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(07-Feb-2021, 12:44 PM)365cycle schreef: Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezicht  Dodgy

Dat hoor/lees ik vaker.

Ik heb daar echter nooit last van. Ik zie het straaltje wel, maar het komt niet in mijn gezicht.
Nou heb ik een gewone DF, geen xl dus. Misschien dat daar nog verschil in zit. En ik zit heel diep in de fiets, dat maakt misschien ook nog iets uit. Geen idee hoe, maar mijn gezicht blijft droog.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#36
Bij de Mango gebeurt dat ook soms. Maar ik rij ook best brede banden (49 mm) dus die steken ook bijna buiten de wielkasten uit
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(07-Feb-2021, 04:07 PM)Wim -de roetsende schreef:
(07-Feb-2021, 12:44 PM)365cycle schreef: Doet me denken aan de DF. Als je in een bocht door een plas stuurde kreeg je zo'n fijn straaltje in je gezicht  Dodgy
Ik heb daar echter nooit last van. Ik zie het straaltje wel, maar het komt niet in mijn gezicht.
Ben je toevallig een hele rustige rijder? >> Ik had het meestal als ik behoorlijk aan het doorstampen was, en vaak ook in één specifieke bocht waarvan ik precies wist met welke lijn ik 'm op volle snelheid kon nemen.
Antwoord }
Bedankt door:
#38
Rustig?

Is zeer afhankelijk van de temperatuur en de weersomstandigheden.

Ik houd wel van het nemen van snelle bochten en mooie lijntjes rijden.

Die waterstraal gaat simpelweg langs mij heen en komt eigenlijk niet in mijn gezicht.
Ik rijd met 28mm voorbanden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#39
(07-Feb-2021, 10:19 PM)Wim -de roetsende schreef: Rustig?

Is zeer afhankelijk van de temperatuur en de weersomstandigheden.

Ik houd wel van het nemen van snelle bochten en mooie lijntjes rijden.

Die waterstraal gaat simpelweg langs mij heen en komt eigenlijk niet in mijn gezicht.
Ik rijd met 28mm voorbanden.
Da's mazzel hebben Big Grin Ach ja, bij mij komt ie nu niet onder de fiets uit. Dichte wielkasten  Cool 

Ik had destijds idd ook de 28-406 Conti's, en heb hier de eerste paar honderd km met de Milan ook op gereden.
Ze zijn taai, geen stootlekken gehad oid, maar had wel al 2 kapotte spaken te pakken - ik ben denk ik gewoon te zwaar voor die minibandjes.

Nu dus naar ~42mm. Moet nu een beetje opletten met krappe bochten, maar hij loopt wel harder, zeker op slecht asfalt. Had gisteren meteen weer een Strava-KOM te pakken.
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Is de voorboom van deze Milan wel stijf genoeg voor jou?

Ik was in de kerstvakantie bij velomobiel.nl en daar stond er één met flink wat flex op de voorboom.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#41
(07-Feb-2021, 11:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Is de voorboom van deze Milan wel stijf genoeg voor jou?

Ik was in de kerstvakantie bij velomobiel.nl en daar stond er één met flink wat flex op de voorboom.
Dat vertelden ze mij ook al idd, dat dat ze opgevallen was. Zowel in die blauw-witte uit de videos als in de mijne merk ik het echter niet op, dus ik vraag me af of die bij vm.nl misschien een productiemisser is.
Mijn fiets is overigens wel verstevigd, zowel voor m'n gewicht als vermogen. 

Denk dat de Milan daarnaast hetzelfde voordeel heeft als de DF: Ik ben alweer een paar keer met een doorslaand achterwiel weggereden. Zeker op nat wegdek is het even inhouden geblazen met het koppel bij lage snelheden. Grip is dus de zwakste schakel, al slipt ie minder snel dan de DF deed (mogelijk ook doordat de aandrijving niet zo enorm direct is). For what it's worth: Bij de QuattroVelo had ik bij deze kilometerstand al een ketting en een spider aan stukken getrapt Big Grin

Wat betreft die aandrijflijn ben ik er nog niet helemaal uit wat het verschil nu is. De Milan trekt duidelijk slechter op dan de DF deed, zowel bij lage als bij hogere snelheden accelereerde de DF makkelijker. Dat verschil lijkt verdwenen zodra ik er echt veel kracht op zet: in een volle sprint vanaf 30 vliegt het tempo omhoog, en dan voelt hij ineens ook "agressief" zoals de DF dat kon zijn. Eenmaal op snelheid gaat de Milan wel makkelijker hard; voor dezelfde constante snelheid heb ik iets minder vermogen nodig, zeker bij tegenwind.

Ik heb al na zitten denken of het misschien gevoelsmatig is (omdat de Milan ook zoveel rustiger stuurgedrag heeft). Ga ik echter op Strava segmenten vergelijken, dan zie ik dat ik met dit weer al PR's aan het rijden ben. Die PR's zijn echter allemaal op segmenten waar ik wat "aanlooptijd" heb; op korte stukjes waar ik graag even gas geef houd ik m'n eigen tijden met de DF nog altijd niet bij. In de laatste periode met de DF was ik iets fitter was dan nu, maar had ik iets (100~150W) minder explosief vermogen. Daarnaast is het nu veel kouder.
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.

Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'.

Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#43
(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.

Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'.
Dat denk ik niet. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel komt uit een minder ideale lijn van de trekkende ketting, waardoor een deel van de kracht verloren gaat in een spanrol ofzo. Heb het nog niet goed bekeken.

(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn.
Dat heeft met nog iets te maken: Hosen! Volgens Daniel Fenn scheelt dat veel meer dan een klein beetje. Hij raadt echter ook af om ermee op straat te rijden.
Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL. Blijft dus over: een hooguit iets minder handig gestroomlijnde fiets, met efficiëntere aandrijving.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef:
(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.

Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'.
Dat denk ik niet. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel komt uit een minder ideale lijn van de trekkende ketting, waardoor een deel van de klacht verloren gaat in een spanrol ofzo. Heb het nog niet goed bekeken.
Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef:
(08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn.
Dat heeft met nog iets te maken: Hosen! Volgens Daniel Fenn scheelt dat veel meer dan een klein beetje. Hij raadt echter ook af om ermee op straat te rijden.
Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL. Blijft dus over: een hooguit iets minder handig gestroomlijnde fiets, met efficiëntere aandrijving.
Wat heeft hosen of broek te maken met een kleiner frontaal oppervlak? Als je iets aanbrengt aan de zijkanten wordt het frontaal oppervlak groter. Of is hosen iets anders waarom een vm sneller wordt?
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Hosen zijn gemaakt van carbon en die plak je aan de buitenkant van een DF of ALPHA7, zodat er een gesloten body ontstaat net zoals de Quest heeft.

De wielen bevinden zich dus achter de Hosen.

De vm wordt er niet breder van, wel veel gestroomlijnder.


https://images.app.goo.gl/yxiv34viL6eUCDbB6
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#46
Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#47
(09-Feb-2021, 07:02 PM)PietV* schreef: Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.
Nee, dat stelde ik niet. Wat ik zei is dat een DF of Alpha 7 met hosen een kleiner frontaal oppervlak heeft dan een Milan GT. Die laatste heeft namelijk een prachtige stroomlijn, maar het is zéker geen kleine fiets. Hij is zelfs breder dan de QuattroVelo.
Het grote nadeel van de DF/Alpha7 is dan dus weg, en er is ineens wél een extra voordeel, zij het dan vooral voor circuitgebruik.

(09-Feb-2021, 02:33 PM)PietV* schreef: Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.
Ik moet bekennen dat ik tot nu toe vooral gereden heb, en nog niet bekeken hoe die ketting bij de Milan precies loopt, maar volgens de leverancier zitten er bij de Milan zelfs twee spanrollen in de trekkende kettinglijn; één voor één achter. Nu had hij haast, het zou daardoor een miscommunicatie kunnen zijn, maar het zou m'n gevoel bij de supergoede stroomlijn en verminderde efficiency die elkaar deels opheffen wel verklaren.

De Quest heeft er namelijk maar één (en de DF volgens mij ook):

[Afbeelding: quest_aandrijwing.png]

Anders gaat het zo schuren tussen je billen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#48
(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef:
(09-Feb-2021, 07:02 PM)PietV* schreef: Ja Wim, ik ken die wielkast schermen. Maar daar wordt het frontaal oppervlak niet kleiner van, zo werd gesteld. Maar een fractie groter. Het is het grote voordeel van de stroomlijn die het verschil maakt.
Nee, dat stelde ik niet. Wat ik zei is dat een DF of Alpha 7 met hosen een kleiner frontaal oppervlak heeft dan een Milan GT. Die laatste heeft namelijk een prachtige stroomlijn, maar het is zéker geen kleine fiets. Hij is zelfs breder dan de QuattroVelo.
Het grote nadeel van de DF/Alpha7 is dan dus weg, en er is ineens wél een extra voordeel, zij het dan vooral voor circuitgebruik.
Lees dit nog even door: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL."
Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
(09-Feb-2021, 07:20 PM)365cycle schreef:
(09-Feb-2021, 02:33 PM)PietV* schreef: Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.
Ik moet bekennen dat ik tot nu toe vooral gereden heb, en nog niet bekeken hoe die ketting bij de Milan precies loopt, maar volgens de leverancier zitten er bij de Milan zelfs twee spanrollen in de trekkende kettinglijn; één voor één achter. Nu had hij haast, het zou daardoor een miscommunicatie kunnen zijn, maar het zou m'n gevoel bij de supergoede stroomlijn en verminderde efficiency die elkaar deels opheffen wel verklaren.

De Quest heeft er namelijk maar één (en de DF volgens mij ook)

De Quest heeft een tussenrol op de trekkende ketting. Die heeft geen ketting spannende functie, maar geleidende functie.
Antwoord }
Bedankt door:
#49
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.
Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.

Het ging me er met name om dat een DF ineens veel beter vergelijkbaar is met een Milan op het moment dat je er een setje hosen op plakt.
De open wielkasten zorgen voor een behoorlijke hoop wervelingen waar de Milan geen last van heeft.
Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over, en kan de Milan dus alleen nog maar wat goed maken met een lagere Cw. 
 
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: De Quest heeft een tussenrol op de trekkende ketting. Die heeft geen ketting spannende functie, maar geleidende functie.
Oké, verkeerde woord. Een tussenrol. 
De Milan heeft er volgens de leverancier dus 2. En daar wordt wel aan die rol getrokken, want die ketting wil recht zijn, en niet krom. Dus ontstaat er extra weerstand.
Antwoord }
Bedankt door:
#50
(10-Feb-2021, 12:54 AM)365cycle schreef:
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.

Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.



Het ging me er met name om dat een DF ineens veel beter vergelijkbaar is met een Milan op het moment dat je er een setje hosen op plakt.

De open wielkasten zorgen voor een behoorlijke hoop wervelingen waar de Milan geen last van heeft.

Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over, en kan de Milan dus alleen nog maar wat goed maken met een lagere Cw.

Je schrijft het weer. Ik kan met alle tekst die je schrijft mee gaan. Behalve je laatste zin. Ik begrijp wat je wilt schrijven, maar het staat er niet.
"Zorg je dat die wervelingen weg zijn, dan blijft de veel kleinere fiets over."
Als je er iets opplakt wordt de fiets groter. Ook het frontale oppervlak. Wat je bedoelt te schrijven is het verbeteren van de stroomlijn van de DF door kappen over de wielkasten en dan is de DF sneller dan de Milan.
De luchtweerstandscoëfficiënt is onder andere afhankelijk van de vorm van een voorwerp en van de structuur van het oppervlak. Kortom: frontaal oppervlak x stroomlijn. Met kappen over de wielkasten wordt een laminaire stroming gecreëerd en turbulente stroming voorkomen. Het is de stroomlijn die het verschil maakt i.c.m. het frontaal oppervlak. Ook de Milan is niet vrij van wervelingen. Te veel bobbels op de romp. De nieuwe Snoek is beter gevormd.
Antwoord }
Bedankt door:
#51
(10-Feb-2021, 12:54 AM)365cycle schreef:
(10-Feb-2021, 12:43 AM)PietV* schreef: Dus als die hosen er niet op zitten, dan heeft de DF of Alpha 7 een groter frontaal oppervlak.

Dat maak jij ervan. Maar het staat er niet.

Jawel, dat staat er wel: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT".
Antwoord }
Bedankt door:
#52
(10-Feb-2021, 07:15 PM)Jurrien schreef: Jawel, dat staat er wel: "Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT".
En als die hosen er niet op zitten is dan het frontaal oppervlak groter? Het maakt niet uit of die hosen er wel of niet op zitten voor het frontale oppervlak van de DF of Alpha 7. Het frontaal oppervlak van de DF en Alpha 7 was al jaaaaren lang kleiner, dan die van de Milan.

Neen. Het draait om de laminaire luchtstroom. Dus de stroomlijn met de kappen over de wielkasten. Geen turbulente  stromingen in de wielkasten. Luchtweerstand is de belangrijkste en grootste weerstand bij fietsen. Neemt kwadratisch toe met de snelheid.

Er wordt al jaren door een groep ligfietsers gespeculeerd over het snelste velomobiel. Tijd om alle psuedo kenners de mond te snoeren en alle snelle velomobielen in een windtunnel te meten.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Beginnelingen...  ...365cycle — 10:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt ver...ZoefZoef — 09:44 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Vond de video vrij h...blokdoorn — 09:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van d...blokdoorn — 09:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het was een ijsbaan...Hardloper — 08:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... hoe mijn oude Qu...Bram Huysmans — 08:33 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...Hardloper — 08:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM