(29-Dec-2020, 03:30 PM)Hoekie schreef: Tijdelijk kan ik de usb poorten rechts in de QuattroVelo gebruiken maar dan moet ik de kabel van rechts naar links oversteken.
Misschien kan je een tweede USB aansluiting aanleggen? Houd er wel rekening mee dat de beschikbare stroom beperkt is. Volgens mij is de standaard zekering 5A, en de kabeltjes zijn ook wel aardig dun.
Ik ga om die reden een extra kastje in m'n nieuwe fiets plaatsen, het schema wordt dan:
2x accu (met schakelaar ertussen om snel te kunnen wisselen zonder dat het donker wordt) --> claxon, dashcams, alarm --> stekker naar de originele aansluiting --> originele lichtinstallatie.
(29-Dec-2020, 03:30 PM)Hoekie schreef: Ik denk dat ik maar voor een powerbank ga met USB en DC aansluiting. Als die er is.
Denk dat een powerbank met zowel 12V als 5V aansluitingen lastig wordt.
Maar zoiets is eenvoudig te maken hoor. Ik zou voor deze wens denk ik in eerste instantie
zo'n kabeltje kopen. Deze komt overeen met wat standaard in de QV zit.
Daar zet je meteen de schaar in, op twee punten;
- één deel gebruik je om in de standaard aansluiting te prikken;
- het stuk kabel zonder aansluitingen soldeer je aan één kant aan een step-down converter. Als je een kant en klare oplossing wil kan je
deze kopen - alleen ff checken in hoeverre die tegen vocht kan (daar heb ik niet naar gekeken. Maar voor 22 euro zou ik het er denk ik gewoon op wagen
). Hier kan je dan ook een 12V stekkertje voor de lamp bij aanleggen.
- Het andere eind van beide stukken kabel maak je weer aan de andere stekker. Zet een
simpel standaard zekeringhoudertje in de pluslijn, 10A bijvoorbeeld. Deze kabel kan je daarna op je accu kan aansluiten.
Vergeet niet ook wat krimpkous te kopen. Als je zelf niet kan solderen, kies dan voor krimpkous met van die lijm aan de binnenkant; ik vermoed dat geknoopte kabeltjes tussen die lijm minder lang goed gaat dan een gesoldeerde verbinding, maar het gaat vaak toch behoorlijk lang wél goed