Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oud maar goud...
#27
(18-Feb-2021, 02:23 PM)365cycle schreef:
(18-Feb-2021, 11:26 AM)Ssas DFXL schreef: De organisatie vond ligfietsers in het donker te gevaarlijk.
De standaard dooddoener  Big Grin
Het is zeker de standaard dooddoener. Maar is is nooit leuk als een bukfietser zich het snot voor de ogen rijdt en een ligfietser zonder "zadelpijn" lui achteroverliggend met twee vingers in de neusgaten je rustig voorbij komt. Dat demotiveert de grote club bukfietsers. Big Grin

Daar werd ook regelmatig over geschreven. Ook dit verhaal over Wielrenners zijn slimmer dan ligfietsers.
http://markbaaijens.nl/wp/blog/wielrenne...igfietsers

Dit is waar het echt om gaat.
https://www.ligfiets.net/publicatie-ligf...aarom.html
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Na 2012 mogen we als driewielers ook niet meer meedoen met de Elfstedenfietstocht Angry (met pinksteren).
Reden, we waren te snel en hadden 3 wielen en in regelement staat dat deelnemers gebruik moeten maken van een 2wieler aangedreven door een ketting.
Heb toen een telefonische discussie gehad met de voorzitter die vertelde me dat we (velomobielen) uitgesloten werden voor de toekomst.
Op mijn vraag of een lage lowracer met stroomlijn, die net zo laag en snel is, ook uitgesloten zou worden, gaf hij aan, dat als er 2 wielen aanwezig zijn, er geen probleem is.

Feit is dat de vereniging leunt op vrijwilligers van 2 grote toerclubs uit de omgeving, en de onderlinge strijd is altijd, wie is er het eerste terug in Bolsward.
In 2011 en 2012 hebben wij als velomobielen de lef gehad om daarin mee te gaan, en ze te snel af te zijn. Wink

Dit wordt dan gevolgd door een uitsluiting. Doh
Tja, logisch toch.

Gelukkig zijn ze bij de Elfstedenfietstocht in de winter wijzer Idea
De laten alle velomobielen als eerste starten, zodat we elkaar niet in de weg rijden, hoppa weer een probleem opgelost, want het is toch geen wedstrijd!!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#29
Ach, ik fiets toch vooral voor mijn eigen plezier. En dan maakt het me ook nog niet zoveel uit of dat op 2 of 3 wielen is, of met of zonder stroomlijn.

Maar als je graag wedstrijden rijdt is het wel lastig.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(18-Feb-2021, 04:12 PM)voodoo schreef: ligfietsers veranderen in "bloodsucking creatures of the night" bij maanlicht! Reuze gevaarlijk dus.....
Haha, ja. Een vriend van me lag zo overigens ooit dubbel in z'n auto, om mijn velomobiel. Ik kwam hem tegen op een dubbelbaans stuk hier in de regio, bij een stoplicht. Hij maakte er een foto van en liet me daarna zien waarom hij zo moest lachen:
Hij rijdt Tesla (weet even niet of hij toen z'n Model S nog had, of al de Model 3 die hij nu rijdt). Volgens mij geven die nu op het scherm niet alleen weer wát voor voertuig er rijdt, maar ook de exacte vorm daarvan; destijds was het echter zo dat een auto het icoontje van een auto kreeg, een motorfiets werd een motorfiets op beeld, een vrachtwagen een vrachtwagen etcetera.

[Afbeelding: teslapilot.png]

Een QuattroVelo binnen het zichtbare bereik van de AutoPilot wordt dus gezien als een... auto  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(18-Feb-2021, 11:26 AM)Ssas DFXL schreef: De organisatie vond ligfietsers in het donker te gevaarlijk.

Anders dan het niet werken op de manier zoals bedoeld van eventuele reflectie van reflectoren op pedalen zie ik niet zo in waarom dit zou moeten zijn...
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#32
Wink 
Racefietsen blinken namelijk uit in verlichting en reflectie. Rode reflectie achter, amberkleurige pedaalreflectoren en wielreflectie in de spaken of op de banden. Wink  Ook een bel zit op alle racefietsen. Huh
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#33
Zei er iemand reflectie?
Antwoord }
Bedankt door:
#34
<<<<< zoiets bedoel je?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#35
(18-Feb-2021, 11:43 PM)Lopopodium schreef:
(18-Feb-2021, 11:26 AM)Ssas DFXL schreef: De organisatie vond ligfietsers in het donker te gevaarlijk.

Anders dan het niet werken op de manier zoals bedoeld van eventuele reflectie van reflectoren op pedalen zie ik niet zo in waarom dit zou moeten zijn...

Tijdens de Vätternrundan hebben de gestarte ligfietsers nooit in het donker gefietst.  Cry
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#36
(19-Feb-2021, 11:14 AM)Ssas DFXL schreef: Tijdens de Vätternrundan hebben de gestarte ligfietsers nooit in het donker gefietst.  Cry
Haha Big Grin Dat maakt het helemaal mooi
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(19-Feb-2021, 11:14 AM)Ssas DFXL schreef:
(18-Feb-2021, 11:43 PM)Lopopodium schreef:
(18-Feb-2021, 11:26 AM)Ssas DFXL schreef: De organisatie vond ligfietsers in het donker te gevaarlijk.

Anders dan het niet werken op de manier zoals bedoeld van eventuele reflectie van reflectoren op pedalen zie ik niet zo in waarom dit zou moeten zijn...

Tijdens de Vätternrundan hebben de gestarte ligfietsers nooit in het donker gefietst.  Cry

Nee, maar stel dat ze er erg lang over doen met die ligfietsen, dan kan de organisatie ze toch niet in het donker over de finish laten komen? Dat risico willen ze de ligfietsers niet aandoen
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(19-Feb-2021, 12:01 PM)Frutsel schreef: Nee, maar stel dat ze er erg lang over doen met die ligfietsen, dan kan de organisatie ze toch niet in het donker over de finish laten komen? Dat risico willen ze de ligfietsers niet aandoen

Half juni heeft dat gebied ruim 20 uur licht. Ligfietsen zijn 1,1 tot 1,5 keer sneller dan racefietsen. Erg frustrerend. Ligfietsers kunnen met licht die tocht twee keer achter elkaar rijden. Ligfietsen behoren tot de buiten categorie.

Het kern van deze zaak dat ligfietsen niet worden erkent door de UCI en dat ligfietswedstrijden vallen onder de reglementen van de World Human Powered Vehicle Association of WHPVA.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ja, jongens er is een tijd geweest, en misschien nog wel dat de wedstrijden van de NVHPV voor alle fietsen toegankelijk waren, zolang ze maar niet UCI conform waren. Een enkele keer reed er wel eens een racefietser mee op Cyclevision.

Veel wedstrijdclubjes hebben nu een keer het voorrecht hun eigen regels te kunnen bepalen, zoals de UCI. Als je dan geen zin hebt om je aan die regels te houden, dan mag je niet mee doen.

In de tour scene is het allemaal een stuk minder officieel, maar is er altijd wel een K.. Excuus te verzinnen om ligfietsen uit te sluiten. Meestal ligt de echte reden ergens anders, maar goed. Als je bij de schaapskudde wilt horen kun je maar beter een schaap wezen. En anders rijd je toch lekker een dag later je eigen route?

Ik ben hier in de buurt wel eens boos benaderd door een paar wielrenners die vonden dat ik zwart mee reed met hun tocht. Omdat ik toevallig dezelfde logische routing om de stad volgde. Die moest ik eerst uit gaan leggen dat het openbare weg was en dat ik dus gewoon zelf mag kiezen of ik daar fiets. De beste man had geen flauw idee waar hij was, hij reed blind op de pijltjes. Pas toen hij merkte dat ik wel de weg wist viel het kwartje.

Bij een schaapskudde passen ook prima Alpaca's of Ezels, of Kangals, maar niet iedere boer kiest daarvoor. Ik heb niet zo'n sterke drang om met een kudde mee te hobbelen, zeker als ik daar niet welkom ben.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:
#40
(19-Feb-2021, 05:23 PM)PietV* schreef:
(19-Feb-2021, 12:01 PM)Frutsel schreef: Nee, maar stel dat ze er erg lang over doen met die ligfietsen, dan kan de organisatie ze toch niet in het donker over de finish laten komen? Dat risico willen ze de ligfietsers niet aandoen

Half juni heeft dat gebied ruim 20 uur licht. Ligfietsen zijn 1,1 tot 1,5 keer sneller dan racefietsen. Erg frustrerend. Ligfietsers kunnen met licht die tocht twee keer achter elkaar rijden. Ligfietsen behoren tot de buiten categorie.

Het kern van deze zaak dat ligfietsen niet worden erkent door de UCI en dat ligfietswedstrijden vallen onder de reglementen van de World Human Powered Vehicle Association of WHPVA.

Moet ik nou echt een /s tag toevoegen?
Antwoord }
Bedankt door:
#41
(20-Feb-2021, 03:11 AM)Frutsel schreef: Moet ik nou echt een /s tag toevoegen?
Dat zal vast helpen ja  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Wink 
Aan dat gefrutsel wat door enkele forumleden op dit wordt forum wordt gedumpt, heb ik de indruk dat zij niet weten waarom het gaat. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#43
(18-Feb-2021, 09:56 PM)365cycle schreef: Een QuattroVelo binnen het zichtbare bereik van de AutoPilot wordt dus gezien als een... auto  Big Grin

Heel goed. Big Grin , Cool en  thumb

Zo ervaar ik ook het gedrag van mede weggebruikers op mijn aanwezigheid op de weg. Inclusief 80 km wegen.
Al merk ik soms nog wel wat onwennigheid bij sommigen.
Voor mij is dit nu redelijk normaal geworden. Rij ik daardoor meer mee op de rijbaan. En sorteer ik vaker voor op de rijbaan.
Met als gevolg dat het voor het gevoel nog weer veiliger geworden is en mijn gemiddelde snelheid terug naar huis, ZW = overwegend wind mee, nu wel heel lekker geworden is applause

PS Het relatief weinige verkeer door Corona zal ook vast een rol spelen. Het claimen van ruimte is nu makkelijker.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#44
(20-Feb-2021, 08:08 AM)PietV* schreef: Aan dat gefrutsel wat door enkele forumleden op dit wordt forum wordt gedumpt, heb ik de indruk dat zij niet weten waarom het gaat. Big Grin

Ik houd van frutselen en vind het juist fijn dat anderen soms ook niet weten waarover het gaat.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die soms denken te weten hoe het zit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#45
(18-Feb-2021, 09:56 PM)365cycle schreef: [Afbeelding: teslapilot.png]
Een QuattroVelo binnen het zichtbare bereik van de AutoPilot wordt dus gezien als een... auto  Big Grin

Ik moest er vanochtend aan denken toen iemand in een Tesla auto me voorrang gaf. Ondanks dat ik het niet had. Waarschijnlijk doordat ik harder aan kwam zetten (dijkje af) en de autopilot dacht dat er een auto aan kwam. Het was fijner geweest als die Tesla auto gewoon doorgereden was. Kon makkelijk. Dan was er geen potentieel gevaarlijk twijfel geval ontstaan over wie nu eerst gaat en had ik niet onnodig in de ankers gehoeven.
En door  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#46
(23-Feb-2021, 09:58 AM)Hoekie schreef:
(18-Feb-2021, 09:56 PM)365cycle schreef: [Afbeelding: teslapilot.png]
Een QuattroVelo binnen het zichtbare bereik van de AutoPilot wordt dus gezien als een... auto  Big Grin

Ik moest er vanochtend er aan denken toen iemand in een Tesla auto me voorrang gaf.
Hahaha, nice  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM